آشنایی و معرفی کامل جزیره کیش

آشنایی-و-معرفی-کامل-جزیره-کیش

جزیره‌­ی بهشتی کیش که در آب­‌های خلیج همیشه فارس واقع شده، بی شک یکی از مقاصد خاطره انگیز برای سفر و یکی از بزرگ‌ترین و گردشگرپذیرترین شهرهای ایران است که مقصد مسافران و گردشگران بسیار زیادی در طول سال می‌باشد. جزیره کیش یکی از جزایر جنوبی ایران بوده که در استان هرمزگان قرار گرفته است. هوای پاک و سالم، آبی نیلگون خلیج فارس، تفریحات مهیج و تفریحات آبی و تفریحات غیر آبی و مراکز خرید کیش از دلایل جذابیت این جزیره کوچک است.

همچنین این جزیره با دارا بودن هتل‌ها، آثار تاریخی، جاذبه‌های طبیعی، سواحل زیبای جزیره و انواع مختلف تفریحات و سرگرمی‌ها شهره خاص و عام شده و مسافران و گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند. اگر شما هم می خواهید درباره این جزیره کوچک بیشتر بدانید در این مقاله از مجله لیدوماتریپ با ما همراه شوید. ما در این مقاله به معرفی کامل جزیره کیش و ارائه اطلاعات مفیدی درباره این جزیره می‌پردازیم، تا ضمن آشنایی بیشتر با جزیره برای سفر به کیش هم اطلاعات مفیدی به دست آورید.

تاریخچه جزیره کیش؛ نگینی زیبا در خلیج‌فارس

تاریخچه جزیره کیش؛ نگینی زیبا در خلیج‌فارس

اولین موردی که باید در معرفی کامل جزیره کیش مدنظر قرار داد، تاریخچه این جزیره تاریخی است. برخلاف نظر بسیاری از مردم مبنی بر اینکه جزیره کیش، جزیره‌ای تازه تاسیس و جوان است؛ این جزیره قدمت بسیار بالایی داشته و محل زندگی بسیاری از افراد بومی ساکن در این جزیره بوده است.

اجاره ویلا و سوئیت در کیش

درمورد پیدایش جزیره کیش چنین می گویند: جزیره کیش از زمان حکومت هخامنشیان تحت تسلط ایران قرار داشته و محل سکونت بومیان جزیره کیش می‌باشد. جالب است بدانید در زمان قاجار، نام این جزیره (قیس) بوده و بعدها در دوران حکومت پهلوی این جزیره را کیش نام‌گذاری کردند.

در معنای لغوی، کیش به معنای تیردان است و دلیل نام‌گذاری این جزیره به این نام نیز وجود بلندی‌های متعدد و فراوان در اطراف جزیره می‌باشد که باعث شده این جزیره، شباهت زیادی به یک تیردان داشته باشد.

جغرافیا و آب‌وهوای جزیره کیش

جغرافیا-و-آب‌وهوای-جزیره-کیش

با توجه به عکس‌های هوایی که از جزیره کیش گرفته شده است، می‌توان فهمید که این جزیره، جزیره‌ای بیضی شکل است. این جزیره بیضی شکل مساحتی بالغ بر ۹۱ کیلومتر مربع و طول ۱۵ کیلومتری دارد.

در معرفی کامل جزیره کیش باید خاطر نشان کرد که آب‌وهوای جزیره کیش چهار فصل نبوده و در اغلب مواقع از سال گرم و معتدل است. در ادامه بهترین زمان سفر به کیش را بررسی خواهیم کرد.

در واقع آب‌وهوای جزیره کیش از اواسط بهار تا اواسط پاییز گرم و شرجی می‌باشد و برای انجام انواع تفریحات آبی مناسب است و از اواسط پاییز تا اواسط بهار، آب‌وهوایی معتدل دارد که برای انجام انواع تفریحات آبی مناسب نیست.

بنابراین اگر شما به عنوان مسافر، قصد استفاده از انواع تفریحات آبی این جزیره را دارید، بهتر است در فصل تابستان به این جزیره سفر کنید؛ اما اگر به آب‌وهوای گرم و شرجی عادت ندارید، بهتر است در فصل‌های پاییز و زمستان و اوایل بهار به این جزیره سفر کنید.

لازم به ذکر است، میانگین دمایی جزیره کیش در طول سال ۲۷ درجه سانتی‌گراد است که در فصل تابستان به دلیل رطوبت بسیار بالا، دمای آن بسیار شرجی و غیرقابل تحمل می‌شود.

ساکنین جزیره کیش؛ مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز

ساکنین جزیره کیش؛ مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز

بومیان ساکن در این جزیره اغلب از نژاد عرب و فارس هستند. اکثر ساکنین بومی جزیره کیش اهل سنت می‌باشند که اعیادی مانند عید قربان و عید فطر را به طور ویژه‌ای گرامی داشته و جشن می‌گیرند.

در زمان‌های قدیم، افراد بومی این جزیره برای امرار معاش خود به مشاغلی مانند صید ماهی و مروارید و دامداری مشغول بودند؛ اما با پیشرفت چشمگیر صنعت گردشگری و توریست در این جزیره، بسیاری از مردم بومی آن به مناطق دیگر مهاجرت کرده و یا به انجام مشاغلی مربوط به حوزه گردشگری و ارائه خدمات به مسافران پرداختند.

در گذشته اکثر افراد ساکن در این جزیره، بومیان آن بودند. اما امروزه تنها ۲ درصد از جمعیت کیش را بومیان تشکیل می‌دهند که اکثر آنها نیز در منطقه‌ای بومی نشین به نام صفین ساکن هستند.

کارت کیشوندی جزیره کیش و انواع آن

کارت کیشوندی جزیره کیش و انواع آن

پیشرفت و توسعه روزافزون در کیش باعث شده است تا افراد زیادی برای اشتغال و کار به این جزیره سفر کرده و در این جزیره اقامت داشته باشند. افرادی که برای اشتغال به این جزیره می‌روند و قصد زندگی در کیش دارند، می‌توانند پس از گذشت ۶ ماه درخواست کارت کیشوندی کنند.

کارت کیشوندی در سه نوع مختلف برای افراد صادر می‌شود. کارت سبز کیشوندی مخصوص افرادی است که در این جزیره به دنیا آمده باشند و به عبارتی بومی این جزیره محسوب شوند.

کارت آبی کیشوندی برای افرادی صادر می‌شود که همراه با خانواده خود در این جزیره اقامت داشته باشند. کارت زرد کیشوندی نیز برای افراد مجردی که در این جزیره شاغل هستند، صادر می‌شود.

راه‌های سفر به کیش و راهنمای دسترسی به این جزیره

راه‌های سفر به کیش و راهنمای دسترسی به این جزیره

برای سفر به کیش راه‌های متنوعی وجود دارد که مسافران این جزیره می‌توانند توسط هر یک از این راه‌ها خود را به جزیره کیش برسانند. برای معرفی کامل جزیره کیش، مطمئنا باید راه‌های رسیدن به این جزیره دیدنی را در اختیارتان قرار دهیم.

رایج‌ترین راه سفر به کیش از طریق هواپیما و سفر هوایی است. مدت زمان متوسط برای سفر هوایی از تهران به این جزیره، یک ساعت و نیم می‌باشد. جزیره کیش یک فرودگاه اصلی دارد که تمام پروازهای داخلی و خارجی این جزیره در آن انجام می‌شود.

از دیگر راه‌های سفر به جزیره کیش استفاده از قطار می‌باشد. مسافران می‌توانند تا بندر عباس را با قطار طی کرده و از بندر عباس تا کیش را با استفاه از هواپیما یا کشتی‌های مسافربری طی کنند و خود را به جزیره کیش برسانند.

یکی دیگر از راه‌های سفر به کیش، سفر به کیش با ماشین شخصی است. افرادی که قصد سفر به کیش با ماشین شخصی خود را دارند، باید خود را از هر شهری که در آن ساکن هستند به بندر عباس رسانده و سپس به یکی از بنادر چارک، آفتاب و لنگه بروند و بعد با استفاده از لندیکرافت، ماشین خود را تا جزیره کیش حمل کنند.

البته لازم به ذکر است برای ورود به جزیره کیش با ماشین شخصی مدارک مهمی نیاز است که افراد حتماً باید آن‌ها را به دقت تهیه و آماده کنند. از جمله مدارک مهم برای ورود ماشین شخصی به این جزیره، مدارک ماشین، گواهینامه، گواهی ورود به جزیره و پرداخت هزینه‌های کاپتاژ و لندیکرافت می‌باشد.

اگر شما نیز قصد دارید با ماشین شخصی خود به جزیره کیش سفر کنید، بهتر است قبل از آغاز سفر خود برنامه لندیکرافت‌های بنادر لنگه، چارک و آفتاب را بررسی کنید تا از لندیکرافت مورد نظر خود جا نمانید.

جاهای دیدنی جزیره کیش

جزیره کیش جاهای دیدنی و جالب بسیار زیادی دارد که هر ساله مسافران زیادی برای بازدید از این مکان‌ها به این جزیره زیبا سفر می‌کنند. برای معرفی کامل جزیره کیش، برخی از مهم‌ترین جاهای دیدنی کیش در ادامه آورده شده است.

جاهای تاریخی جزیره کیش

احتمالاً کمتر راجع به جاهای تاریخی و باستانی کیش حرفی شنیده‌اید و با خود خیال می‌کنید مگر کیش جای تاریخی هم دارد! اما کیش آن طوری که شما خیال می‌کنید فقط به مرکز خرید و ساحل رؤیایی‌اش ختم نمی‌شود!

· شهر زیرزمینی کاریز کیش؛ شهری در اعماق زمین

شهر زیرزمینی کاریز کیش؛ شهری در اعماق زمین

قدمت این شهر زیرزمینی به ۲۵۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. شهر زیرزمینی کاریز کیش در عمق ۱۶ متری زمین قرار دارد و در سالیان دور محل نگهداری و تامین آب شرب شیرین برای افراد بومی جزیره بوده است.

· آب انبار دوقلو کیش؛ آب انباری منحصربه‌فرد

آب انبار دوقلو کیش؛ آب انباری منحصربه‌فرد

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین آب انبارهای قدیمی ایران، آب انبار دوقلو جزیره کیش می‌باشد. آب انبارها در مناطق کویری ایران ساخته شده و اغلب به صورت گنبدی شکل همراه با بادگیرهایی بنا می‌شدند.

آب انبار دوقلوی جزیره کیش شامل دو گنبد و ۵ بادگیر است و یکی از جاذبه‌های تاریخی جزیره کیش به شمار می‌آید.

· روستای باغو کیش؛ منطقه‌ای بومی‌نشین

روستای باغو کیش؛ منطقه‌ای بومی‌نشین

این روستا در جزیره کیش نشان دهنده سبک زندگی بومیان این جزیره در زمان‌های گذشته است. بومیان جزیره کیش در این روستا به پخت انواع نان محلی و غذاهای سنتی می‌پرداختند.

· شهر باستانی حریره کیش؛ شهری با معماری بی‌بدیل

شهر باستانی حریره کیش؛ شهری با معماری بی‌بدیل

این بافت قدیمی که قدمتی ۸۰۰ ساله دارد، در بخش شمالی جزیره کیش واقع شده است. معماری بسیار جالب این منطقه باعث شده تا مسافران زیادی برای بازدید از این شهر به جزیره کیش سفر کنند. بنابر تحقیق برخی از کارشناسان، حمام موجود در این شهر باستانی، قدیمی‌ترین حمام در ایران است.

· درخت سبز کیش؛ کهنسال‌ترین درخت لور ایران

درخت سبز کیش؛ کهنسال‌ترین درخت لور ایران

جزیره کیش یکی از خوش آب‌وهواترین مناطق کشور می‌باشد که پوشش‌های گیاهی بسیار زیادی در آن قابل مشاهده است. کهن سال‌ترین درخت لور(انجیر بنگالی) ایران در جزیره کیش واقع می‌باشد.

در ادامه معرفی کامل جزیره کیش، باید اشاره کنیم که این درخت کهنسال حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ سال سن دارد و یکی از عجیب‌ترین عجایب جزیره کیش شناخته می‌شود.

· کشتی یونانی جزیره کیش؛ یادگاری از دوران کهن

کشتی یونانی جزیره کیش؛ یادگاری از دوران کهن

نام کشتی یونانی جزیره کیش، بدون شک در لیست مناطق مهم گردشگری برای معرفی کامل جزیره کیش قرار دارد. کشتی یونانی کیش، کشتی به گل نشسته در سواحل مرجانی این جزیره، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری است که برای بسیاری از مسافران جذابیت فراوانی دارد.

سواحل کیش

سواحل نقره‌­ای کیش در نور خورشید مانند الماس می‌­درخشند. همچنین وجود مرجان­‌ها باعث شده آب دریا در این جزیره به قدری شفاف باشد که به راحتی بتوانید کف دریا را ببینید. علاوه بر این‌­ها سواحل کیش تعدد و وسعت زیادی دارند به طوری که احتمالا انتخاب بهترین ساحل جزیره‌­ی کیش برای شما سخت می‌­شود. در ادامه چند ساحل زیبای کیش را به شما معرفی می‌کنیم.

· ساحل مرجان کیش؛ زیباترین ساحل خلیج‌فارس

ساحل مرجان کیش؛ زیباترین ساحل خلیج‌فارس

مجاورت جزیره کیش با آب‌های نیلگون خلیج فارس باعث شده تا سواحل بسیار زیبایی در این جزیره وجود داشته باشد. ساحل مرجان یکی از زیباترین سواحل جزیره کیش می‌باشد که در نزدیکی یکی از مراکز خرید مهم کیش واقع شده است.

ساحل سیمرغ کیش

پارک ساحلی سیمرغ

پارک ساحلی سیمرغ یکی از سواحل مناسب برای گردش با خانواده در جزیره کیش است که در جنوب شرقی جزیره و در امتداد خط ساحلی بین جاده جهان و جاده دوچرخه سواری واقع شده است. ساحل سیمرغ کیش بهترین ساحل کیش برای پیاده روی است و امکانات متعددی نیز دارد. از جمله: زمین بدمینتون، اسکیت، پینگ پونگ، وسایل بازی برای کودکان، جت اسکی، پاراسل، پاراگلایدر و فضای سبز.

  • ساحل مرد ماهیگیر کیش

بهترین ساحل کیش

مجسمه­‌ی ۱۲ متری مرد ماهیگیر، یکی از اِلِمان‌­های جزیره‌ی زیبای کیش است که در ساحلی به همین نام نصب شده است. پوشش گیاهی این پارک ساحلی از نوع گیاهان بومی جزیره مثل گز، لور، کرت و نخل است، اما درختان تنومندی که در ساحل مرد ماهیگیر وجود دارند منظره‌­ای سرسبز به آن بخشیده‌­اند. یکی از تفریحات خاص ساحل مرد ماهیگیر ساخت مجسمه­‌ی شنی است. هم چنین در مناسبت­‌های خاص در این پارک ساحلی جشنواره‌­ی مجسمه سازی برگزار می­‌شود. این ساحل یکی از خلوت ترین ساحل­‌های جزیره­‌ی کیش است.

تفریحات آبی کیش

به دلیل مجاورت جزیره کیش با آب‌های نیلگون خلیج فارس و همچنین آب‌وهوای گرم و معتدل این جزیره، بسیاری از تفریحات آبی مطرح در دنیا در این جزیره قابل انجام است و به جرات می‌توان گفت بسیاری از مسافران برای تجربه این تفریحات آبی و تنظیم آدرنالین خون خود به این جزیره سفر می‌کنند.

در ادامه مقاله معرفی کامل جزیره کیش، به توضیح و معرفی مهم‌ترین انواع تفریحات آبی جزیره کیش خواهیم پرداخت.

· پاراسل کیش؛ پرواز بر فراز آسمان

پاراسل کیش؛ پرواز بر فراز آسمان

این تفریح توسط یک کشتی و یک چتر هوایی انجام می‌شود. در واقع در پاراسل کیش، مسافران سوار چتر هوایی شده و با حرکت سرعتی کشتی چتر نیز بر فراز آسمان‌ها می‌رود.

· شاتل کیش؛ تفریح آبی خانوادگی

شاتل کیش؛ تفریح آبی خانوادگی

یکی از تفریحات خانوادگی و دسته‌جمعی جزیره زیبای کیش، شاتل می‌باشد که در آن چند نفر بر روی تشک و بالشتک هوایی نشسته و توسط یک قایق بر روی سطح آب کشیده می‌شوند.

· بنانا کیش؛ لذت یک تفریح گروهی

بنانا کیش؛ لذت یک تفریح گروهی

این تفریح بی‌شباهت به شاتل نبوده و تنها تفاوتی که بنانا با شاتل دارد، شکل تشک و بالشتک آن است. در تفریح بنانا، تشک مورد نظر شبیه به یک موز است.

· جت اسکی کیش؛ مهیج‌ترین تفریح آبی

جت اسکی کیش؛ مهیج‌ترین تفریح آبی

در معرفی کامل جزیره کیش به توضیح این تفریح آبی مفرح خواهیم پرداخت. این تفریح نوعی تفریح انفرادی یا دو نفره است که در آن فرد مورد نظر روی یک جت اسکی موتور مانند سوار شده و خود فرد باید جت اسکی را هدایت و راهنمایی کند.

· غواصی کیش؛ گران‌ترین تفریح جزیره

غواصی کیش؛ گران‌ترین تفریح جزیره

تفریح آبی غواصی کیش، یکی از گران قیمت‌ترین و مهیج‌ترین تفریحات کیش می‌باشد که در آن فرد با پوشیدن لباس‌های مخصوص غواصی به اعماق آب‌های خلیج فارس رفته و از نظاره مرجان‌های دریایی و آبزیان زیبا نهایت لذت را می‌برد.

· اسکوتر زیردریایی کیش؛ جدیدترین تفریح آبی 

اسکوتر زیردریایی کیش؛ جدیدترین تفریح آبی 

اسکوتر زیردریایی کیش نیز نوعی غواصی به حساب می‌آید و به صورت تک نفره انجام می‌شود. اسکوتر برقی کیش یکی از مهیج‌ترین و جالب‌ترین تفریحات آبی کیش است.

· آکواریوم جزیره کیش؛ آکواریومی در قالب کشتی

آکواریوم جزیره کیش؛ آکواریومی در قالب کشتی

آکواریوم کیش شبیه به یک کشتی ساخته شده است که بیشتر از ۷۰ نوع ماهی تزئینی در آن وجود دارد و مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران است.

· دلفیناریوم کیش؛ مجموعه‌ای از انواع جانداران

دلفیناریوم کیش؛ مجموعه‌ای از انواع جانداران

پارک دلفین‌ها در کیش یکی از دیدنی‌ترین و گردشگرپذیرترین مجموعه‌های لوکس و لاکچری جزیره کیش می‌باشد که علاوه بر دلفین، جانوران دیگری مانند پنگوئن و سایر پستانداران دریایی در این مجموعه زندگی می‌کنند.

پارک پرندگان کیش نیز در این مجموعه واقع شده است که گونه‌های مختلف جانوری مانند فلامینگوها در این پارک یافت می‌شود. هزینه ورودی دلفیناریوم کیش برای هر فرد بزرگسال ۸۵۰۰۰ تومان می‌باشد.

علاوه بر تمام تفریحات آبی ذکر شده، تفریحات دیگری مانند اسکی روی آب، فلای بورد، پدل برد، کایت بردینگ، قایق سواری و تم پارک آبی اوشن نیز وجود دارد که مسافران می‌توانند از هریک از آنها لذت ببرند.

تفریحات غیر آبی جزیره کیش

تفریحات-غیر-آبی-جزیره-کیش

در ادامه معرفی کامل جزیره کیش باید به این نکته اشاره کرد که، علاوه بر تمامی تفریحات آبی مطرح شده، جزیره کیش تفریحات غیر آبی فراوانی نیز دارد که مسافران می‌توانند از هر یک از آنها استفاده کرده و لحظات خوشی را برای خود رقم زنند.

از جمله تفریحات غیر آبی کیش می‌توان به انواع مختلف جُنگ‌های شبانه، کنسرت‌های مختلف هنرمندان مشهور، رستوران‌ها همراه با اجرای زنده، شهربازی هایلند کیش و انواع مختلف کشتی‌های تفریحی اشاره کرد.

رزرو آنلاین هتل در کیش

هتل‌های جزیره کیش، لذت اقامت در این جزیره

هتل‌های جزیره کیش، لذت اقامت در این جزیره

در معرفی کامل جزیره کیش، نباید از اقامتگاه‌ها و سکونتگاه‌ها غافل شد. با توجه به پیشرفت و رشد جزیره کیش و افزایش تعداد مسافران در این جزیره، صنعت هتل‌سازی نیز در این جزیره رونق فراوانی پیدا کرد. مسافران جزیره کیش می‌توانند در هتل‌های بسیار لوکس با امکانات رفاهی فراوان اقامت داشته باشند.

انواع مختلف هتل مانند هتل دریایی ترنج، هتل کنار ساحل، هتل نزدیک به ساحل مرجان، هتل نزدیک به مراکز خرید، هتل نزدیک به مراکز تفریحی و سایر هتل‌ها در جزیره کیش موجود می‌باشد که هر یک از مسافران می‌توانند بنا به سلایق و شرایط خود یکی از این هتل‌ها را برای اقامت خود انتخاب کنند.

علاوه بر این انواع دیگر اقامتگاه ها هم در کیش موجود است که می توانید با اجاره روزانه ویلا و آپارتمان در کیش خیالتان را از بابت اقامت در کیش راحت کنید.

مراکز خرید کیش، خریدی خاطره‌انگیز

مراکز خرید کیش، خریدی خاطره‌انگیز

وجود مراکز خرید بسیار زیاد در جزیره کیش باعث شده تا این جزیره به یکی از بهترین مناطق تجاری برای گردشگران تبدیل شود. از جمله مهم‌ترین و بهترین مراکز خرید کیش می‌توان مرکز خرید دامون کیش، مرکز تجاری سارینا، مجتمع تجاری و سیاحتی مرجان، بازار مروارید، بازار مریم کیش، مراکز خرید پردیس، بازار زیتون، مرکز خرید پانیذ کیش، بازار ونوس، بازار پارس خلیج، بازار سفین عرب‌ها، دیپلمات مال، کوروش برند سنتر، مرکز خرید رویا مال کیش، مرکز خرید پدیده کیش، بهکیش و هوم سنتر پادنا را نام برد.

قوانین و مقررات جزیره کیش برای ساکنین و مسافران

قوانین و مقررات جزیره کیش برای ساکنین و مسافران

یکی از موارد مهم در معرفی کامل جزیره کیش، مباحث مربوط به قوانین زندگی در جزیره است. برای ورود به جزیره کیش، مسافران باید قوانین و مقررات آن را رعایت کنند و در صورت رعایت نکردن آنها از پلیس اخطار گرفته و جریمه می‌شوند.

جزیره کیش یکی از قانونمندترین شهرهای ایران می‌باشد که رعایت قوانین موجود در آن برای تمام افراد ساکن در آن و یا مسافران الزامی است.

مسافران می‌توانند با رِنت و اجاره انواع ماشین‌های لوکس و گران قیمت در جزیره رانندگی کنند؛ اما باید به خاطر داشته باشند که رانندگی با سرعت بالای ۶۰ کیلومتر در ساعت در این جزیره ممنوع بوده و در صورت رانندگی با سرعت بالای ۶۰ کیلومتر در ساعت توسط پلیس و دوربین‌ها جریمه می‌شوند.

علاوه بر این مورد، زدن راهنما در میدان و ایست کامل برای عبور عابرین پیاده در خیابان‌ها یکی از الزامات رانندگی در جزیره کیش است.

سفر به کیش، تجربه لذتی وصف‌ناپذیر

سفر-به-کیش،-تجربه-لذتی-وصف-ناپذیر

جزیره کیش یکی از تمیزترین شهرهای ایران است که هیچ نوع زباله‌ای در خیابان‌های آن دیده نمی‌شود و ریختن زباله در معابر عمومی، مشمول پرداخت جریمه می‌شود. علاوه بر تمام موارد ذکر شده، زدن چادر در این جزیره در تمام روزهای سال به غیر از ایام نوروز ممنوع است.

با توجه به تمام مواردی که برای معرفی کامل جزیره کیش گفته شد، این جزیره یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین شهرهای ایران می‌باشد و شما نیز می‌توانید به این جزیره زیبا سفر کرده و از آب‌وهوای بی‌نظیر آن و انواع مختلف تفریحات موجود در جزیره کیش نهایت لذت را ببرید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *