بازارها و مراکز خرید چابهار

بازار چابهار

منطقه آزاد چابهار شهر رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت است. طرح‌ها و رنگ‌هایی که شاید فقط و فقط بتوانیم در مراکز خرید چابهار ببینیمشان و بس. عمده این طرح‌ها و نقش‌ها هنر دست بانوان این منطقه است. جالب اینکه تعداد بسیار بالایی از همین اقلام هر ساله به سایر کشورهای همسایه یا حتی غیر همسایه صادر می‌شود. تعداد قابل توجهی از خانوارهای ساکن در منطقۀ آزاد چابهار از همین راه امرار معاش می‌کنند. بنابراین بسیار ضروری است که خود ما ایرانی‌ها هم حتما در این بازارها و مراکز خرید چابهار قدم بزنیم و طرح و نقشۀ محبوب خودمان را انتخاب کنیم تا ارزش هنر اصیل ایرانی را بیشتر بدانیم. ما در این مطلب از مجله گردشگری لیدوماتریپ لیست بازارهای چابهار را به همراه آدرس و اطلاعات کامل آن ها برای شما آورده‌ایم تا بتوانید به راحتی بازارهای شهر را پیدا کرده و در میان رنگ ها گشت و گذار کنید.

بازارگردی در چابهار

مراکز خرید چابهار

یکی از جذاب ‌ترین تجربه های زندگی سفر است و بدون شک یکی از جذاب ‌ترین بخش های سفر هم گشت و گذار در دل بازارها و مراکز خرید شهر است. حالا این گشت و گذار ساده می‌تواند به خرید لوازم ضروری خودتان ختم شود یا غرض خرید سوغات برای دوستان و عزیزان باشد. در هر صورت سیر و سیاحت همین بازارها است که منجر به شناخت هرچه بهتر مقصد و مردمش می‌شود.
سوئیت نزدیک بازار چابهار

لیست بازارهای چابهار

بازار پردیس

مراکز خرید چابهار

انواع و اقسام لوازم خانگی و مخصوصا عینک به همراه کفش و سایر لوازم شخصی در بازار پردیس چابهار به فروش می‌رسد. تنوع کالا و طرح و نقش و قیمت ارزان از ویژگی‌های منحصر به فرد این مرکز خرید چابهار به شمار می‌رود. همچنین پاساژ بودنِ این مرکز خرید سبب می‌شود گرما و سرمای هوا اختلالی در گشت و گذار و مراحل خرید ایجاد نکند. چون در محیط داخل پاساژ دمای هوا کاملا تحت کنترل است و همیشه در حالت تعادل حفظ می‌شود. این بازار به نوعی یک بازار لوازم خانگی چابهار محسوب می شود.

آدرس: چابهار، بلوار امام خمینی به طرف کنارک، ده کیلومتری شهر چابهار

بازار فردوس

بازارهای چابهار

بازار فردوس، اولین مرکز خرید مدرن چابهار به شمار می‌رود و در آن همه‌ی اقلام به دست می آید. هنوز هم در مرکز خرید فردوس چابهار همه نوع محصولات رفاهی و مورد نیاز وجود دارد. در این بازار معروف از مراکز خرید چابهار می توان انواع پارچه، کیف و کفش و همچنین لوازم آشپزخانه از قبیل انواع ظرف ها، تنقلات، خوراکی، ابزار و لوازم آرایشی را خریداری نمود. بعضی از لوازم و مغازه های فردوس، اجناس ریز و درشت و جدیدی دارند که بسیار کاربردی و جدید است. بسیاری از گردشگران، علاوه بر خرید، تمایل دارند در این بازار بگردند و محصولات متنوع آن را تماشا کنند.

آدرس: چابهار، کنار ساختمان اداره منطقه آزاد چابهار

مجتمع تجاری صالحیار

مراکز خرید چابهار

مجتمع تجاری صالحیار نیز جزو شیک ترین مراکز خرید چابهار به حساب می‌آید. این مرکز خرید بزرگ در بلوار شهید ریگی و موقعیت مکانی مناسبی قرار دارد. مرکز خرید صالحیار یک مجتمع تجاری چند طبقه است. در هر طبقه می‌توانید شاهد حضور اصناف خاصی در کنار هم باشید. در این مرکز خرید می‌توانید انواع خوراکی خارجی، چای، قهوه، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک زنانه و مردانه، لوازم خانگی، لوازم خواب و…. را تهیه کنید. این مرکز خرید برای تهیه اقلام مصرفی یک فصل و همچنین خرید سوغاتی گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

آدرس: چابهار، بلوار شهید ریگی، بالاتر از پارک بهار

همچنین ببینید: اجاره ویلا و سوئیت در چابهار

بازار صدف

بازارهای چابهار

یکی دیگر از مراکز خرید چابهار که در بالا بودنِ کیفیت کالا و پایین بودنِ قیمت اجناس رکورد زده است و به دلیل موقعیت مطلوب جغرافیایی بسیار مورد توجه گردشگران عزیز قرار می‌گیرد، با نام مجتمع تجاری صدف معرفی می‌شود. در این مجتمع تجاری بزرگ و تماشایی انواع و اقسام لوازم شخصی، اعم از پوشاک و لباس، کفش، به همراه تنوع قابل توجهی از مارک‌های مختلف لوازم‌ خانگی و لوازم‌ آرایشی به فروش می‌رسد.

آدرس: چابهار، بلوار شهید ریگی، در منطقه آزاد تجاری شهر چابهار

بازار تیس

پاساژهای چابهار

حتی اگر تور چابهار از شیراز را رزرو کنید دغدغه خرید و گشت و گذار در بازارهای معروف این جزیره را کنار نخواهید گذاشت. بازاز تیس از جدیدترین مراکز خرید چابهار به شمار می رود که روز به روز رونق بیشتری می گیرد. اگر به دنبال لباس راحتی برای خانه هستید، در بازار تیس انواع متنوع این لباس ها را پیدا خواهید کرد و با دستِ پر به شهرتان بر خواهید گشت. در بازار تیس انواع چای و مواد غذایی به قیمت های مناسب یافت می شود. در این بازار، کالاها و برندهای مختلفی به چشم می خورد. در طبقه فوقانی تاجرهای چینی را می توان به چشم دید چون این طبقه در انحصار چینی هاست و آنجا از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می شود. حتی اگر قصد خرید کردن نداشته باشید، تنها به دیدنش هم می ارزد. در طبقات پایین، مغازه داران ایرانی فعالیت می کنند و اقلامی همچون لوازم آرایشی و محصولات پلاستیکی را عرضه می کنند. در کنار این مرکز خرید، لوازم خانگی دست دوم نیز عرضه می شود. اقلامی همچون لاستیک ماشین، لوازم آرایشی، اسباب بازی، صنایع دستی و پتو را می توان از آنجا تهیه کرد.

آدرس: چابهار، بلوار امام خمینی، مسیر کنارک، ۱۰ کیلومتری بیرون شهر

بازار ابریشم

مراکز خرید چابهار

بازار ابریشم از مراکز خرید چابهار است که طرفدارانی زیای دارد. در این بازار می توان لباس و پوشاک، زیورآلات، نقره و بدلیجات را تهیه کرد. به علاوه انواع کالاهای مصرفی مثل لوازم خانگی، محصولات آرایشی، محصولات صوتی و تصویری در بازار ابریشم به فروش می رسد. بازار ابریشم هر ماه، با برگزاری قرعه کشی، جوایز ارزشمندی به خریداران ارائه می کند. در این بازار اقلام دیگری مثل مواد غذایی عرضه می شود و مردم محلی و گردشگران نیازهایشان را از هایپرمارکت های آنجا برطرف می کنند. از دیگر اقلام موجود در این بازار می توان به لوازم دیجیتال اشاره کرد.

آدرس: چابهار، بلوار امام خمینی

دکه بازار

دکه بازار چابهار

دکه بازار چابهار از سنتی ترین مراکز خرید چابهار است که به نام بازار فجر یا بازار سنتی چابهار نیز شناخته می شود. آن هایی که به پارچه ها و لباس های سنتی بلوچی به خصوص سوزن دوزی و پارچه های رنگارنگ علاقه دارند، عموما به دکه بازار مراجعه می کنند. خانم های بلوچی در این بازار به انداختن طرح و نقش با حنا بر دستان خود و خانم های گردشگر مشغول اند. در دکه بازار، فرهنگ بلوچی به معنای واقعی جریان دارد. صنایع دستی و سوغات چابهار مثل زری دوزی، داروهای گیاهی، حصیر بافی، زیور آلات و محصولاتی از این دست توسط دست فروش ها یا در مغازه های به فروش می رسد و خرید از آن ها کمک زیادی به گردشگری پایدار و رونق گرفتن زندگی بومیان خواهد کرد.

همچنین ببینید: اجاره ویلا و سوئیت در چابهار

در دکه بازار می توان بهترین برنج ها و ادویه جات هندی را تهیه نمود و در بازگشت به شهر و دیار، غذاهایی با عطر و طعم هندی و بلوچی را تجربه نمود. مردم محلی به خصوص مهاجران چابهار که در خانه های سازمانیِ نزدیک به بازار قدیم زندگی می کنند، معمولا مایحتاج ضروری مثل میوه و مواد غذایی را از آنجا تهیه می کنند.

فروشنده های دکه بازار مردمی خونگرم و خوش انصاف با اخلاقِ مثال زدنیِ مردمان بلوچ اند. مردمی که به دکه بازار مراجعه می کنند از اخلاق این کاسبان و قیمت های بازار رضایت کامل دارند.

آدرس: چابهار، بلوار امام خمینی، خیابان فردوسی، بعد از پاساژ دوستخواه

بازار زن ها (بازار مادربزرگ)

بازارهای چابهار

بازار زن ها بخشی از بلوک بازار و از مراکز خرید چابهار است  که سرباز و سنتی به شمار می رود. در این بازار از یک سو می توان لباس های بلوچی خریداری نمود و از سوی دیگر می توان به سراغ ادویه جات، تمبر هندی و اقلامی از این دست رفت. در انتهای بازارِ زن ها، قهوه خانه ای به چشم می خورد که پیشنهاد می شود به آنجا بروید و کافه ای از نوعی متفاوت را تجربه کنید. در این قهوه خانه، حتما شیر چایی و پاکورا هم سفارش دهید. اگر اهل تبریز هستید و سفر به چابهار از تبریز را انتخاب نموده اید، محال است بازارهای چابهار شما را جذب خود نکند.

آدرس: چابهار، بلوار امام خمینی، خیابان فردوسی

بازار تاناکورا چابهار

بازارهای چابهار

تاناکورا به لباس ها و پوشاک دست دوم گفته می شود که در تورچابهار شما بازاری مختص به آن را مشاهده خواهید کرد. این محصولات از قبیل پوشاک خارجی و مارکدار، اجناس استوک و کفش های برند و… است. در بندر کنارک این محصولات با اسکله ها و لنج ها آورده می شود و در مغازه ها و پاساژها و مراکز خرید چابهار عرضه می گردد. محصولات تاناکورا از بالاترین کیفیت ها برخوردارند و با استقبال خوبی مواجه می شود. انواع پوشاک مثل کاپشن مردانه و پالتوهای زنانه، کفش ها کتانی، کوهنوردی و کفش های ورزشی را می توان آنجا پیدا کرد. در این بازار، پوشاک نو نیز وجود دارد ولی از نظر قیمت، بسیار گران تر است.

آدرس بازار تاناکورا چابهار: چابهار، خیابان امام خمینی

مرکز تجاری الماس

مراکز خرید چابهار

مرکز تجاری الماس بر اقلامی مثل پارچه به خصوص پارچه های بلوچی و هندی و مواد غذایی متمرکز شده است. اگر به دنبال این نوع محصولات در مراکز خرید چابهار هستید بهتر است سری به بازار الماس هم بزنید.

آدرس: چابهار، بلوار امام خمینی، به سمت کنارک، مقابل مجتمع تجاری پردیس.

مجتمع تجاری سینا

مراکز خرید چابهار

اما در مرکز خرید سینا در چابهار زیبا، علاوه بر انواع و اقسام لوازم آرایشی و تنقلات بهترین محصولات خارجی نیز به فروش می‌رسد. می‌توان ادعا کرد که سطح این مرکز خرید تا حدودی بالاتر است. ضمن اینکه مرکز خرید سینا تخصصی‌تر عمل می‌کند و کالاهای مورد عرضۀ خود را به لوازم آرایشی و اجناس مرغوب خارجی منحصر کرده است. البته تنقلات خوشمزه که پای ثابت هر مجموعۀ تجاری است نیز در این مرکز خرید به چشم دیده می‌شود.

آدرس: چابهار، بلوار امام خمینی، بین ریگی و انتظام

بازار زرگرها

مراکز خرید چابهار

یکی دیگر از جذاب‌ترین مراکز خرید چابهار بازار طلا یا بازار زرگرهای چابهار است. در این بازار از ابتدا تا انتها فقط و فقط طلا خواهید دید ولاغیر. درخشش و برق طلا در این بازار فراموش‌نشدنی است. ضمن اینکه در این بازار باشکوه با طراحی‌های متفاوتی از طلا رو به‌ رو خواهید شد. چون الگوهای طلا سازی که مورد توجه طلا سازان این مجموعه قرار می‌گیرد، مبتنی بر الگوهای طلا سازی در کشورهای همسایه از قبیل هندوستان خواهد بود. توصیه می‌شود اگر قصد خرید طلا دارید و به سفر به منطقۀ چابهار تماشایی هم علاقه‌مند هستید، دست نگه دارید و به چشمان خودتان اجازه دهید ابتدا طلاهای این مرکز خرید را ببینند، بعد تصمیم بگیرید.

بازار لته

بازارهای چابهار

در بازار لته در بندر کنارک می توان همه گونه وسایل طبیعت گردی مثل تجهیزات اسکی، کوهنوردی و سایر تجهیزات ورزشی را با قیمتی مقرون به صرفه تهیه کرد. از جاذبه های چابهار که به این مرکز خرید نزدیک است، می توان به گِل افشان ها در ۱۰ کیلومتری شهر چابهار اشاره کرد.

بازار ماهی فروشان

بازار ماهی فروشان چابهار

بازار ماهی فروشان از مراکز خرید چابهار و در  بخش جنوبی شهر در بافت قدیمی آن قرار گرفته است. هیچ کس نباید در چابهار، این بازار را نادیده بگذارد. گشتن در بازار ماهی، هم آشنایی با شغلِ بخش زیادی از مردم بومی است، هم نوعی تور غذا و شکم گردی محسوب می شود. این بازار چند متر بیشتر با ساحل، فاصله ندارد. بازار در واقع از دو سوله کوچک و بزرگ تشکیل می شود که در آن انواع ماهی های یخی یا تازه به فروش می رسد. این بازار از اول صبح تا ظهر بر پاست. اگر تمایل داشته باشید، ماهی را همانجا برایتان تمیز می کنند، فیله می کنند و تر و تمیز تحویلتان می دهند. در سفر به چابهار، حتما سری به این بازار بزنید و طعم متفاوت ماهی های این شهرستان را امتحان کنید. رستوران های چابهار نیز مواد اولیه برای غذاهای دریایی شان را از همینجا تهیه می کنند.

بازار ادویه فروشان

بازارهای چابهار

در بازار ادویه فروش ها در بلوک بازار چابهار می توان انواع ادویه های تند و تیز هندی و زاهدانی را تهیه نمود. امتحان کردن این ادویه ها در غذاهایی مثل خوشت، کتلت، کباب و سوپ، چنان عطر و طعمی به آن ها می دهد که تا آخر عمرتان طرفدار پر و پا قرص این ادویه ها می شوید.

ارزانترین بازار چابهار

بازار ابریشم و بازار تاناکورای چابهار از ارزان ترین بازارهای چابهار هستند.

بازارهای لوکس چابهار

اگر می خواهید از مراکز حرید لوکس خرید کنید بازار فردوس، بازار صدف، مجتمع تجاری صالحیار و بازار تیس از جمله بازارهای لوکس چابهار به حساب می‌آیند.

۴.۶/۵ - (۷۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *