پارک دلفین های کیش، لذت بازی با دلفین های بازیگوش

پارک دلفین های کیش

دلفین ها مهربان ترین، باهوش ترین و دوست داشتنی ترین موجودات جهانند. این حیوانات ویژگی‌هایی کودکانه داشته و از بازی با انسان‌ها بسیار لذت می برند. از آن جا که این حیوانات برای نفس کشیدن دارای شش هستند، ناچارند برای نفس گیری به روی آب بیایند و همین موضوع به ارتباط آنها با انسان بسیار کمک کرده و باعث شده بتوان از آن‌ها در نمایش در جاهایی مانند پارک دلفین ها کیش استفاده کرد.

پارک دلفین ها یا دلفیناریوم کیش در واقع مکانی است که در آن دلفین هایی که برای نمایش و اجرا آموزش های ویژه ای دیده اند در استخرهایی که اطراف آن ها را صندلی های تماشاچیان پر کرده، به اجرای نمایش بپردازند. این پارک ها به ویژه برای کودکان بسیار محبوب بوده و علاقمندان زیادی دارد. در ایران پارک دلفین های کیش، برج میلاد و تبریز معروف هستند که در ادامه این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ، به معرفی کامل این مجموعه، آدرس، اطلاعات تماس، هزینه و نحوه تهیه بلیط و… می پردازیم.

معرفی پارک دلفین ها

پارک دلفین های کیش

مجموعه تفریحی پارک دلفین ها با مساحتی حدود ۱۰۰هکتار در جنوب شرقی جزیره کیش قرار دارد. این مجموعه شامل فضای سبز با گونه های مختلف گیاهی و باغ پرندگان، به عنوان اولین دلفیناریوم در ایران شناخته می شود. در این مجموعه تفریحی، گونه های مختلفی از پستانداران دریایی شامل دلفین، شیر دریایی شمالی، شیر دریایی جنوبی، گربه دریایی شمالی، گراز دریایی، پنگوئن و… نگهداری می شوند و مراجعه کنندگان قادر خواهند بود که هنرنمایی این حیوانات را که توسط مربیان ایرانی تربیت شده اند از نزدیک تماشا نمایند. در مجموع ۲۱ پستاندار دریایى در استخرهایى با حجم ۱۸۰۰۰ متر مکعب پر شده از آب دریا نگهدارى می‌شوند و مهیج ترین نمایش هایی که در دنیا بی نظیر  است را به اجرا در  می آورند.

اجاره ویلا و سوئیت در کیش

پارک دلفین ها کجاست؟

پارک دلفین‌های کیش یکی از تفریحات کیش و همینطور یکی از جاهای لوکس و لاکچری کیش است که در جنوب شرقی این جزیره قرار دارد و فاصله زیادی تا مرکز شهر ندارد. با استفاده از تاکسی، مینی ‌بوس، خودرو شخصی و حتی دوچرخه به آسانی می‌توانید خود را به این مجموعه برسانید و سفری به ‌یاد ماندنی را در خاطرات خود ثبت کنید.

آدرس پارک دلفین کیش: استان هرمزگان، جزیره کیش، خیابان جهان، جنب پارک نیلوفر، مجموعه پارک دلفین کیش

شماره تماس پارک دلفین کیش: ۰۷۶۴۴۴۴۵۲۳۷

بخش های مختلف پارک دلفین کیش

مجموعه بزرگ پارک دلفین‌های کیش علاوه بر دلفیناریوم، شامل بخش‌های سرگرم‌کننده‌ای مانند باغ پرندگان و کلاسیک شو نیز می‌شود.

فضای سبز

دلفیناریوم کیش

فضای سبز پارک دلفین ها شامل بیش از یکصد گونه گیاهی از جمله هزاران درخت نخل، بنجامین های بسیار بزرگ، اوکالیپتوس، آکاسیا، مورد، کهور، گل ختمی، شیشه شور، تکوما، و گونه های مختلفی از کاکتوس و سایر گیاهان است که با توجه به مرجانی بودن خاک جزیره کیش در نوع خود بی نظیر می باشد. تاکنون هزاران درخت نخل در این پارک کاشته و مجموعه هایی از کاکتوس های استثنایی گردآوری شده است. در این مجموعه همچنین، جنگل باران های مصنوعی، کوه آتشفشان، دنیای ارکیده، باغ پروانه ها و رستوران های منحصر به فرد در دست ساخت و طراحی می باشد.

باغ پرندگان

باغ پرندگان

باغ پرندگان فوق العاده ای نیز در این مجموعه طراحی شده است که هم‌ اکنون حدود ۱۰۰ هزار پرنده از ۱۰۷ گونه مختلف در باغ پرندگان پارک دلفین‌ ها نگهداری می ‌شود.

انواع پلیکان، شتر مرغ، طوطى ماکائو  طاووس، انواع لک لک، توکان، توراکو  قو، پنگوئن، انواع طوطی و انواع جانوران نادرى مثل کروکودیل در این پارک وجود دارند که در چند قدمی تماشاگران بدون بودن در هر گونه بند و حصاری آزادانه زندگی می کنند، که این مسئله یکی از جذابیت های خاص این پارک است.

کلاسیک شو

کلاسیک شو

از بخش‌های هیجان‌انگیز پارک دلفین‌ها کلاسیک‌شو شاد و مفرح است که در آن برنامه‌های نمایشی مهیج مانند استندآپ کمدی به‌همراه بازی با نور و موسیقی زنده توسط کمدین‌های ماهر اجرا می‌شود و ساعات سرگرم‌کننده و پرشور و هیجانی را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند.

امکانات پارک دلفین کیش

از امکانات این مجموعه عکاسانی هستند که در موقعیت‌ها و مکان‌های مختلف از بازدیدکنندگان عکس ‌برداری و در صورت درخواست، این عکس‌ها را روی کاغذ، لیوان و… چاپ می‌کنند و در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند. از دیگر امکانات فروشگاه‌های سوغات کیش است که در قسمت‌های مختلف به چشم می‌خورند.

قیمت بلیط پارک دلفین کیش

دلفیناریوم کیش

بلیط ورودی دلفیناریوم، باغ پرندگان، آکواریوم و فضای سبز این مجموعه مشترک هستند و شما می توانید با تهیه بلیط پارک دلفین ها کیش، همزمان از همه این فضاها دیدن نمایید. قیمت بلیط این مجموعه برای بزرگسالان ۳۵۰هزار تومان، برای کودکان زیر دو سال رایگان و برای کودکان ۲ تا ۴ سال، نیم بها بوده است.

برای دریافت بلیط پارک دلفین کیش می‌توانید از باجه فروش بلیط خود مجموعه اقدام کنید یا از هتل‌ها و آژانس‌های مسافرتی بلیط تهیه کنید. در آخر نیز خرید بلیط اینترنتی یکی دیگر از گزینه‌های تهیه بلیط این مجموعه است. این را هم در نظر داشته باشید که بعضی از سایت‌ها تخفیف‌های مناسبی را روی بلیط‌ها اعمال می‌کنند. در نهایت با توجه به تاریخ انقضای بلیط خود و در دست داشتن نسخه پرینت شده، در ساعات مشخص شده برای بازدید در مجموعه حضور داشته باشید. بهتر است قبل از حضور در پارک دلفین‌ها این نکته را زیر در نظر داشته باشید که همراه داشتن دوربین‌های نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای، همچنین دوربین فیلم برداری و هرگونه کالسکه به مجموعه ممنوع خواهد بود.

ساعات بازدید پارک دلفین کیش

برای این که بتوانید بازدید کاملی داشته باشید، بهتر است از ساعت ۱۵:۳۰ در مجموعه حضور داشته باشید. از ساعت چهار تا ۴:۴۵ عصر به بازدید از باغ پرندگان و از ساعت پنج تا ۶:۳۰ عصر به بازدید از استخر دلفین‌ها و شیرهای دریایی اختصاص دارد. برنامه آخر بازدید از نمایش کلاسیک شو است که تا هشت شب ادامه دارد.

بهترین زمان بازدید از پارک دلفین کیش

دلفیناریوم کیش

بهترین و محبوب‌ترین زمان بازدید از پارک دلفین‌ها که در واقع بهترین زمان سفر به جزیره کیش نیز است، فصل‌های پاییز و زمستان محسوب می‌شود که آب و هوای جزیره متعادل‌تر است و خبری از آفتاب سوزان کیش نیست. در این فصول، مسافران زیادی این جزیره را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند.

جاهای دیدنی اطراف پارک دلفین کیش

ساحل سیمرغ کیش

همان طور که می‌دانید، جاهای دیدنی کیش زیاد است و با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانید از همه آن‌ها بازدید کنید و لذت ببرید. از جمله این جاهای دیدنی و گردشگری کیش در نزدیکی دلفیناریوم، می‌توان به آکواریوم کیش، پارک ساحلی سیمرغ کیش، کلوپ دریایی ناتیلوس، پارک آبی اوشن، اسکله بزرگ تفریحی کیش، پارک ساحلی مرجان، مرکز خرید کوروش، مرکز خرید مروارید و پلاژ آقایان اشاره کرد.

رزرو آنلاین هتل در کیش

اقامت در اطراف پارک دلفین کیش

اقامت در کیش

جزیره کیش به سبب توریستی بودن، هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوعی را متناسب با انواع سلیقه‌ها در خود جای داده است؛ اما اگر می خواهید محل اقامتتان به پارک دلفین ها نزدیک باشد، هتل شباویز، هتل کوثر، هتل سیمرغ، هتل مارینا پارک، هتل شایان، هتل فلامینگو، هتل پرشین و مجتمع اقامتی قصر آرمانی مسافت‌های کوتاه‌تری به نسبت سایر هتل‌ها تا پارک دلفین‌ها دارند. شما می‌توانید با مطالعه مقاله هتل‌های کیش با این هتل‌ها بیشتر آشنا شوید و آن‌ها را برای سفر به کیش رزرو کنید. علاوه بر این اگر به اقامت در هتل علاقه ای ندارید، می توانید با اجاره ویلا و سوئیت در کیش در ویلاهای اطراف دلفیناریوم ساکن شده و از سفرتان لذت ببرید.

 

۱.۵/۵ - (۲ امتیاز)
2 نظر برای "پارک دلفین های کیش، لذت بازی با دلفین های بازیگوش" ارسال شده.
  1. ساره مهدوی گفت:

    پارک دلفین ها به کدام ساحل کیش نزدیک تر است؟

    1. رعنا گفت:

      در نزدیکی ساحل مرجان واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *