روستای باغو کجاست؟

روستای باغو کجاست

جزیره کیش یکی جذاب ترین از مناطق گردشگری و توریستی ایران است که به دلیل جاذبه های دیدنی متعددی که دارد هرساله گردشگران بسیاری به آن سفر می کنند. لازم است بدانید که این جزیره علاوه بر جاذبه های دیدنی مدرنی و جالب که دارد از جاذبه های تاریخی متعددی برخوردار است که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست و پیشنهاد می شود که در هنگام سفر به کیش از جاذبه های تاریخی چون روستای باغو نیز مشاهده کنید. روستای باغو کیش یکی از جاذبه های دیدنی این جزیره محسوب می شود که در این مقاله از نشریه لیدوما قصد داریم به معرفی آن بپردازیم پس در ادامه با ما همراه ما باشید.

معرفی روستای باغو

روستای باغو

باغو یکی از قدیمی ترین روستاهای جزیره کیش است که چند سالی است با برپایی چادرهایی برای نشان دادن آداب و رسوم بومیان و ساکنان جزیره، به یکی از جاذبه های تاریخی و باستانی کیش تبدیل شده است. لازم است بدانید که این  روستا به دلیل خانه های قدیمی و بافت شهری قدیمی که دارد از اهمیت بالایی برخوردار است و بازدید از آن بهترین زمان برای سفر به کیش و همینطور فاصله گرفتن از شلوغی ها و آشنایی با سبک زندگی گذشتگان و نیکان این جزیره است. در واقع می توان گفت که روستای باغو جزو قدیمی ترین روستاهای کیش به شمار می رود و جزو جاهای دیدنی جزیره کیش محسوب می شود.

علت نامگذاری باغو

‏دلیل نام گذاری این منطقه مربوط به افسانه ننه باغو کیش است. طبق گفته ساکنین روستا، زمانی که جزیره ‏کیش تحت تصرف پرتغالی ها بوده، پیرزنی ۱۰۰ ساله به نام باغو زندگی می‌کرده است. این پیرزن که از قدیمی ترین اهالی جزیره بود، در آن زمان به مردم امید آزادی می‌داد. به همین دلیل در ‏گذشته به این منطقه، روستای ننه باغو هم می‌گفتند.‏

روستای باغو کجاست؟

این روستا در جنوب غربی جزیره واقع شده و بازدید از زیبایی های منحصر به فرد این روستا با قدمت چندین ساله اش خالی از لطف نیست.

فاصله بندرعباس تا روستای باغو

فاصله بندرعباس تا روستای باغو

روستای باغو در جنوب غربی کیش قرار دارد و فاصله این روستا تا بندر عباس مسافتی کوتاه است و کافی است از بندرعباس از طرق کشتی به جزیره کیش بروید و از جزیره به سمت روستای باغو حرکت کنید. در واقع شما با طی نمودن مسافتی کوتاه می توانید از بندر عباس به کیش و سپس به این روستا بروید.

مسیر دسترسی به روستای باغو

مسیر دسترسی به روستای باغو کیش

برای رسیدن به روستای باغو، راهی بخش جنوب غربی جزیره کیش شوید. دو مسیر شما را به این روستا می رساند. اولین مسیر بزرگراه خلیج فارس است که از طریق آن به جاده باغو می رسید و برای دومین مسیر باید به سمت میدان غروب کیش بروید و از آنجا وارد جاده باغو شوید.

اهالی و جمعیت روستای باغو کیش

روستای باغو جزیره کیش

این روستا از جمعیت کمی برخوردار بوده که حدود ۱۲٪ افراد غیر بومی به نام گودر در این روستا سکونت دارند. این افراد دارای پوستی به رنگ تیره و لهجه‌ای متفاوت هستند که باعث تمایز آن‌ها از سایر اهالی روستا می‌شود.

شغل اهالی باغو

روستای باغو کیش

هم‌اکنون به‌جز چند خانوار دامدار، روستای باغو ساکنان دیگری ندارد. شغل اصلی اندک ساکنان روستا هم دامداری است. روستای باغو دارای خاک مساعد و حاصل‌خیزی است. بنابراین علاوه بر دامداری، کشاورزی نیز یکی از دیگر از مشغله‌های اهالی این روستاست. مردم روستا با تهیه بخشی از دام زنده مورد نیاز برای مردم شهرنشین کیش، هزینه‌های زندگی در جزیره را تامین می‌کنند. علاوه بر این، مردم روستای باغو در سال‌های اخیر به تولید عسل هم مبادرت ورزیده‌اند و با فروش آن به مردم کیش و همچنین مسافران جزیره اقتصاد خود را رونق می بخشند.

جاهای دیدنی روستای باغو

روستای باغو کیش

علاوه بر اینکه بافت و محیط منطقه باغو کیش کاملا جذاب و دیدنی است و آرامش و امنیت در سراسر روستا موج ‏می‌زند، تعدادی جاذبه گردشگری و تفریحی هم به چشم می خورند.‏

آبشخور آهوان

اگر تا به حال فکر می کردید فقط در جنگل های شمالی کشور می توانید آهوان زیبا ببینید و از دیدن آنها به ‏وجد بیایید اشتباه می کردید! در همین روستای زیبای باغو جزیره کیش، آبشخورهایی قرار دارند که مخصوص ‏آهوان است. به همین دلیل در صورتی که از حضور شما احساس خطر نکنند می توانید جمعیت آهوان این ‏منطقه را ببینید. هر سال گردشگران از این صحنه برای سوژه های عکاسی خود استفاده می کنند.‏

پارک دلیران

در چند سال اخیر برای زیباسازی بیشتر جزیره کیش پارکی با نام پارک دلیران با وسعتی حدود ۶۰ هکتار در این منطقه ساخته شده است. این موضوع باعث افزایش امکانات رفاهی و استفاده مناسب از زیبا‌های طبیعی روستا باغو برای جذب گردشگران بیشتر شده است. در این روستا آبشخورهایی برای آهو‌های این منطقه در نظر گرفته شده است که باعث حضور بیشتر این حیوانات در روستای باغو شده است.

مسجد باغو

در روستای باغو، مسجد تاریخی خواهید دید که به آن النبی می‌گویند. طبق تاریخی که برای آن ثبت ‏شده، قدمت آن به سال ۹۸۱ هجری قمری باز می گردد. این مسجد زیبا، بافت بسیار جذاب و دوستداشتنی دارد. ‏در کنار این مسجد، چاه آب بسیار قدیمی هم خواهید دید. مناره این مسجد و دیوار خارجی بسیار کوتاه که دید ‏مستقیم به داخل حیاط آن می دهد از قسمت های جذاب این مسجد تاریخی در روستای باغو کیش است.‏

درختان لور

از دیگر جاذبه های دیدنی روستای باغو می توان به درختان بومی و کمیاب لور اشاره نمود. این درختان به دلیل آب و هوای خوب روستای باغو در این منطقه رشد نموده اند و جلوه ای دیدنی و زیبایی را خلق کرده اند. درختان لور همان طور که گفته شد جزو کیماب ترین درختان در جهان شناخته می شوند. این درختان به دلیل برگ های بیضی شکل و میوه های ریز قرمز رنگ بسیار زیبا هستند و منظره ای خارق العاده ای در روستا ایجاد نمودند.

بهترین زمان بازدید از روستای باغو کیش

با توجه به فاصله بسیار کمی که بین روستای باغو و جزیره کیش وجود دارد آب و هوا کاملا یکسان است. ‏بنابراین در فصل بهار از اردیبهشت به بعد و کل فصل تابستان، باید انتظار آب و هوای بسیار گرم و شرجی داشته ‏باشید. به همین دلیل توصیه می کنیم آذر تا اواخر فروردین را جهت سفر به کیش انتخاب کنید.‏

اقامت در روستای باغو

روستای باغو کیش

اگر به تجربه زندگی بومی اهالی روستای باغو علاقه دارید، می‌توانید در اقامتگاه های بوم‌گردی باغو کیش چند روزی اقامت کنید. علاوه بر این، در این روستا خانه‌ها و سوئیت‌هایی برای اجاره و اقامت شبانه گردشگران وجود دارد. اگر موفق به اقامت در داخل روستا نشدید می توانید با اجاره ویلا و سوئیت در کیش مستقر شده و برای بازدید به روستا بروید.

 

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *