قوانین جزیره کیش

قوانین جزیره کیش

می دانیم که قوانین در همه جای ایران یکسان است ولی متاسفانه کمتر شهری را می توان مثال زد که قوانین و مقررات به طور کامل در آن توسط شهروندان اجرا شود. به جرات می توان گفت کیش قانون مند ترین شهر کشور است و قوانین تمام و کمال در آن اجرا می گردد. فرقی نمی کند از ساکنین کیش باشید یا این جزیره را برای سفری تفریحی انتخاب کنید در هر صورت قوانین را باید رعایت کنید وگرنه مشمول جریمه های سنگینی خواهید شد، قبل از سفر به کیش حتما با قوانین کیش آشنا شوید تا در این سفر با مشکلی مواجه نشوید، مطالعه این مقاله از نشریه لیدوما می تواند کمک شایانی به کیفیت سفر شما نماید.

قوانین رانندگی در جزیره کیش

قوانین رانندگی در جزیره کیش

فرقی نمی کند قصد سفر به کجا را دارید. چه مقصدتان داخلی باشد و چه خارجی، یکی از مهم ترین قوانینی که باید در مورد آن اطلاع پیدا کنید قوانین رانندگی در شهر مقصد است. جزیره کیش به داشتن ماشین های لوکس و گران قیمت مشهور است. بسیاری از مسافران در سفرشان به این جزیره از طریق موسسات فعال در این زمینه، اتومبیل کرایه می کنند تا یک رانندگی هیجان انگیر را در خط ساحلی خلیج فارس تجربه کنند. به همین علت باید حتما پیش از سفر به جزیره کیش درباره قوانین رانندگی این جزیره اطلاعات کافی را کسب کنید، زیرا در صورت رعایت نکردن این قوانین ممکن است مشمول جریمه های سنگینی شوید که سفر را به کام تان تلخ می کنند:

اجاره ویلا و سوئیت در کیش

  • بوق زدن در جزیره کیش ممنوع است. شما در هر کجای جزیره که باشید، به هر دلیل منطقی و غیرمنطقی اجازه بوق زدن را ندارید.
  • رعایت حق تقدم مانند همه شهرهای جهان، در جزیره کیش نیز از جمله قوانین بسیار مهم و حائز اهمیت است. هنگام رانندگی در جزیره کیش باید حق تقدم را رعایت کرده و قبل از میدان ها به طور کامل بایستید.
  • راهنما زدن یکی از مهم ترین قوانین رانندگی در همه شهرهای جهان است. این مورد از مهم ترین قوانین کیش است و شما باید حتما در میدان های این جزیره از راهنمای استفاده کنید و در غیر این صورت جریمه می شوید.
  • رعایت حق تقدم را در جزیره کیش فراموش نکنید. هنگام رانندگی طبق قوانین کیش باید حق تقدم در فرعی به اصلی را رعایت کنید.
  • کیش یک جزیره توریستی است. طبیعی ست که در یک جزیره توریستی تعداد افراد پیاده نیز بسیار باشد، به همین دلیل به حقوق عابرین پیاده در قوانین کیش بسیار اهمیت داده می شود. اگر هنگام رانندگی عابری را در حال عبور از خط عابر پیاده ببینید، باید به طور کامل برای او بایستید.
  • شاید برای تان عجیب باشد، اما دنده عقب رفتن در قوانین کیش برای رانندگان به طور کلی ممنوع است. اگر نیروهای پلیس راهنمایی رانندگی شما را حین دنده عقب رفتن ببینند، ممکن است اتومبیل تان را بخوابانند و یا جریمه سنگینی برای شما لحاظ کنند.
  • فراموش نکنید که اگر در جزیره کیش اتومبیل اجاره کردید، حتما دفترچه رنت آن را همراه خود داشته باشید تا در صورت نیاز به پلیس نشان دهید.
  • چه در جزیره کیش و چه در هر جای دیگر جهان، انداختن آشغال از داخل اتومبیل به فضای بیرون عملی ناشایست است. طبق قوانین کیش، این عمل خلاف قانون محسوب می شود و در صورت مشاهده جریمه خواهید شد.
  • سرعت مجاز بر اساس قوانین کیش در داخل شهر حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر و در بیرون آن مانند جاده های فرعی ۸۰ کیلومتر است. تمامی بلوارهای این جزیره به دوربین های کنترل سرعت مجهز شده اند. در صورتی که اتومبیل خود را اجاره کرده باشید، اگر از این سرعت مجاز عبور کند بلافاصله از شرکت مورد نظر جهت هشدار با شما تماس گرفته می شود.
  • یکی از قوانین جالب کیش این است که اگر اتومبیل شما کثیف باشد جریمه می شوید!

قوانین اجاره خودرو در کیش

قوانین جزیره کیش

کرایه ماشین در کیش شرایط سختی نیست ، فقط باید مدارک شناسایی خود را داشته باشید که مهمترین آنها گواهینامه است. سپس باید به عنوان ضمانت و خطرات احتمالی پرداخت کنید. شما همچنین باید یک چک داشته باشید تا مطمئن شوید که ماشین بدون هیچ مشکلی ترمیم شده است. پس از این مراحل ، ماشین مورد نظر خود را انتخاب کرده و تور خود را آغاز کنید. اما به خاطر داشته باشید که مبلغ پرداختی بسته به نوع خودرو ممکن است متفاوت باشد.

برای اجاره ماشین باید هزینه و نوع خودرو را نسبت به تعداد افراد خانواده خود در نظر بگیرید. همچنین اگر قصد دارید مدت زمان بیشتری در کیش بمانید ، اجاره اتومبیل را با قیمت ارزان تری امتحان کنید تا در هزینه های سفر به کیش صرفه جویی کرده باشید. به خاطر داشته باشید که این خودرو در دستان شماست و باید تمام الزامات ایمنی را رعایت کنید.

اگر می خواهید خودرویی در جزیره کیش اجاره کنید، اصلا نباید به حرف دلالی گوش دهید و از شرکت های معتبر خودرو کرایه کنید.

هنگام رانندگی اتومبیل اجاره ای در کیش ، باید با آن قرارداد داشته باشید. اگر پلیس شما را متوقف کند و مدارک مربوطه را در اختیار نداشته باشید ، باید جریمه سنگینی بپردازید.

با سرعت مجاز رانندگی کنید تا نه تنها جریمه سنگینی برای شما در نظر گرفته شود ، بلکه با مرکزی که ماشین را اجاره کرده اید نیز تماس خواهند گرفت.

قوانین کیش برای اقامت و اماکن توریستی

قوانین جزیره کیش

  • تحویل اتاق در کیش ساعت ۱۴:۰۰ و تخلیه اتاق ساعت ۱۲:۰۰ می باشد.
  • کرایه تاکسی در جزیره کیش ثابت است و تاکسی های سفید بسته هستند.
  • ساعت کار مراکز خرید کیش کامل نیست و از ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر و از ۵ عصر تا ۱۰ شب است.
  • چادر زدن در جزیره کیش ممنوع است و شما مجاز به کمپ زدن در برخی نقاط هستید.
  • برای تحویل اقامتگاه در هتل ها علاوه بر مدارک هویتی مدارک محرمیت نیز الزامی است
  • برای تحویل اقامتگاه های شخصی و اجاره روزانه خانه در کیش در قسمت قوانین و مقررات مدارک مورد نیاز هر میزبان مشخص شده است. این قوانین برای هر اقامتگاه متفاوت است و مالکان اقامتگاه آن را مشخص می کنند.
  • باید توجه داشته باشید که در هیچ کجای جزیره آب آشامیدنی وجود ندارد و باید آب معدنی بنوشید.

قوانین گمرک کیش

قوانین کیش

  • گردشگران می توانند هر کالایی به ارزش ۸۰ دلار را از جزیره خارج کنند.
  • در مورد کالاهای بالای ۸۰ دلار، آنها باید حقوق گمرکی را پرداخت کنند.
  • برای خروج کالا از طریق گمرک، باید بلیط پرواز و مدارک هویتی داشته باشید.
  • خروج اقلام عتیقه از جزیره کیش ممنوع است.
  • اگر می خواهید خاویار بخرید، باید آن را آب بندی کنید و نمی توانید بیش از یک کیلوگرم از جزیره خارج کنید.

رزرو آنلاین هتل در کیش

قوانین شنا در کیش

در سواحل جزیره کیش، مکان های ویژه مانند پلاژهای ویژه بانوان و آقایان وجود دارد که مسافران می توانند تنها در این پلاژها شنا کنند. بنابراین شما نمی توانید در سواحلی که مجاز نیستند شنا کنید.

قوانین حجاب در کیش

قوانین حجاب در کیش

عنوان منطقه آزاد برای جزیره کیش مربوط به منطقه آزاد اقتصادی می باشد نه فرهنگی. پس در جزیره کیش نیز مانند سایر شهرهای ایران باید حجاب خود را حفظ کنید. در این جزیره با افرادی که حجاب خود را رعایت نمی کنند برخورد شده و گاهی اوقات با جریمه نقدی و مراجع قضایی روبرو می شوند.

قوانین عجیب و غریب جزیره کیش

برخی از قوانینی که در این جزیره حاکم است، ممکن است برای ساکنین دیگر شهرها کمی عجیب به نظر برسد. از قوانین عجیب و غریب می توان به ممنوعیت در بوق زدن، ممنوعیت در استفاده از دنده عقب، ممنوعیت در برپایی چادر در جزیره، ممنوعیت در شنا کردن در سواحل کیش، ممنوعیت در ماهیگیری در برخی اسکله ها، حداکثر سرعت مجاز ۶۰ کیلومتر در ساعت و لزوم تمیز بودن خودرو اشاره کرد.

کیش؛ قانونمند ترین شهر ایران

قوانین جزیره کیش

در این مقاله، قوانین کلی در رابطه با موارد مختلف مانند راهنمایی و رانندگی و قوانین مربوط به خودرو بررسی شد. این قوانین سختگیرانه، جزیره کیش را به یکی از قانونمندترین و پاکیزه ترین جزیره های ایران مبدل ساخته است. اگر انتخاب شما سفر به کیش با خودروی شخصی یا با استفاده از راه های زمینی و هوایی به این جزیره سفر می کنید، اطلاع از قوانین راهنمایی و رانندگی و قوانین مربوط به گمرک و شنا و اجاره اقامتگاه در کیش می تواند به شما کمک کند. در صورتی که در سفر به کیش، با قانون عجیبی برخورد داشته اید که در اینجا ذکر نشده است، مطالب خود را با ما در میان بگذارید

۴.۷/۵ - (۱۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *