سفر به کیش با قطار

سفر یه کیش با قطار

جزیره کیش یکی از مقاصد مطمئن و مهم برای گردشگران است و راه‌های متفاوتی برای سفر به این جزیره‌ی زیبا وجود دارد. سفر به کیش با قطار یکی از راه‌های مطمئن، مقرون به صرفه و لذت بخش است. اگر تصمیم دارید با قطار به کیش سفر کنید در ادامه این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ با ما همراه باشید تا مزایا، امکانات و نکات لازم در مورد سفر با قطار را به شما بگوییم.

ما در این مقاله اطلاعاتی همچون مزایای سفر ریلی، نحوه‌ی تهیه بلیط قطار، هزینه سفر به کیش با قطار و بسیاری موارد دیگر که پیش از سفر به کیش با قطار باید بدانید را در اختیارتان می‌گذاریم.

چگونه با قطار به کیش سفر کنیم؟

سفر به جزیره کیش با قطار

تجربه سفر به کیش با قطار برای کسانی که از رانندگی در مسیرهای طولانی بیزارند، اما سفرهای زمینی را ترجیح می‌دهند تجربه‌ای جذاب و لذت بخش خواهد بود. خیره شدن به طبیعت از پنجره‌ی واگن قطار، گوش دادن به موسیقی مناسب حال و احوالتان و نوشیدن چای گرم مسیر سفر را بدون این که پای خود را بر روی ترمز و کلاج فشار دهید برایتان لذت بخش‌تر می‌کند. در ضمن از زانو درد و خستگی عضلات پا خبری نیست. پس همسفران موافق حال خود را انتخاب کنید و سفر دلنشینتان را شروع کنید.

اجاره ویلا و سوئیت در کیش

با این وجود علاوه بر تمام زیبایی‌های سفر ریلی به کیش، لازم است بدانید جزیره کیش خط ریلی مستقیم و اصلا راه زمینی مستقیم ندارد. شما برای سفر ریلی به کیش می‌توانید با قطار تا بندرعباس بروید و سپس از آنجا به بندر سیراف یا بندر لنگه بروید و ادامه راه را تا جزیره کیش با کشتی طی کنید. درواقع شما در سفر به کیش با قطار دو نوع سفر زمینی و دریایی را تجربه می‌کنید.

مزیت‌های سفر به کیش با قطار چیست؟

هر یک از وسایل حمل و نقلی که امروزه در جامعه به کار می‌روند مزایا و معایب خاص خود را دارند که پیش از سفر باید بررسی شوند. سفر با قطار هم از قاعده مستثنی نیست، اما کفه‌ی مزایای آن سنگین تر است. به طوری که همین مزایا سفر با قطار را به یکی از مطمئن ترین و آسان ترین راه‌های سفر تبدیل کرده است.

  • آسایش و آرامش در سفر

آسایش در سفر به کیش با قطار

در سفر به کیش با قطار امکان تردد بین کابین‌ها برای شما فراهم است. شما می‌توانید هر زمان که احساس خستگی کردید از کوپه‌ی خود خارج شوید، کمی قدم بزنید و در سفرهای طولانی تر می‌توانید از رستوران قطار استفاده کنید. هم چنین شما می‌توانید با خیالی آسوده و بدون نگرانی در کوپه‌ی خود استراحت کنید و بخوابید. صندلی‌های قطارها معمولا طوری طراحی شده‌اند که شما می‌توانید بدون ایجاد مزاحمت برای مسافران دیگر پای خود را دراز کنید. علاوه بر این شما می‌توانید برای راحتی بیشتر یک کوپه‌ی دربست کرایه کنید و تا مقصد با خیال راحت در کوپه‌تان استراحت کنید.

به جز این‌ها شما با سفر به کیش با قطار، استرس‌ها پرواز و یا تمام شدن بنزین ماشین را از خود دور می‌کنید.

  • ایمنی در سفر به کیش با قطار

امنیت در سفرهای ریلی

شما در سفر با قطار از خطرات جاده‌ای و همچنین احتمال سقوط در امانید. با توجه به پیشرفت فناوری، ایمنی راه آهن ها هر ساله در حال پیشرفت است که این شیوه حمل و نقل را ایمن تر می کند و احتمال برخورد با قطارهای دیگر، واژگون شدن، بیرون کشیدن از ریل و … را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

  • قیمت مناسب

هزینه سفر به کیش با قطار نسبت به راه‌های دیگری که برای رسیدن به کیش وجود دارد، مقرون به صرفه تر است و دیگر نیازی نیست هزینه‌های زیادی را متحمل شوید

همچنین از آنجایی که بیشتر ایستگاه‌های قطار در مراکز شهرها واقع شده‌اند، نیازی نیست برای رفتن یه مرکز شهر هزینه کنید و کرایه تاکسی بدهید. سفرتان را دقیقا از مرکز شهر شروع می‌کنید.

  • استفاده از امکانات داخل قطار

سفر به کیش با قطار

در سفر با قطار شما می‌توانید از امکانات قطار نظیر رستوران و کافی شاپ، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و سرویس بهداشتی استفاده کنید و از بابت این موارد نگرانی و دغدغه نداشته باشید.

علاوه بر این ها در قطار می‌توانید باتری گوشی یا دوربین خود را شارژ کنید و در برخی از قطارهای لوکس از اینترنت wifi هم استفاده کنید.

  • لذت بردن از مسیر در سفر به کیش با قطار

مسیر در سفر با قطار

اگر سفر با قطار را انتخاب کنید، فقط باید بنشینید، استراحت کنید و از منظره و مسیر لذت ببرید. پیشنهاد من به شما این است که در مسیر سفر به جزیره کیش با قطار آهنگ قطار خالی از حیدو هدایتی را پلی کنید و از دیدن مناظر بین راه لذت بیشتری ببرید.

  • سفر با قطار، سفری سازگار با محیط زیست

سفر ریلی سازگار با محیط زیست

اگر قطار سوار شوید، در مقایسه با هواپیما میزان انتشار co2 را به نصف کاهش می‌دهید. بنابراین اگر نگران زیست محیطی سفرتان هستید، بد نیست بدانید سفر با قطار برای طبیعت بسیار سبزتر از پرواز یا رانندگی است. به علاوه همانطور که پیش از این گفتیم هنگام ورود به شهر هم نیازی به حمل و نقل اضافی به مرکز شهر نخواهید داشت. در نتیجه با سفر به جزیره کیش با قطار سهم بزرگی در کمک به محیط زیست خواهید داشت.

چه قطاری برای سفر به جزیره کیش با قطار مناسب تر است؟

قطار کیش

شرکت‌های حمل و نقلی زیادی در خطوط ریلی کشور فعال هستند. برای انتخاب از بین آن‌ها باید مزایا و معایب هر کدام را بررسی کنید و در نهایت یکی را انتخاب کنید.

معروف ترین شرکت ریلی، شرکت رجا بوده که یک شرکت دولتی است و سابقه دور و درازی هم دارد. قطارهای رجا هم از امنیت بالایی برخوردارند و هم قیمت بلیط‌های آن‌ها از بقیه ارزان تر است.

شرکت بن ریل یکی دیگر از این شرکت‌هاست که خدمات خوبی را به مسافران ارائه می‌دهد و آسایش را برای مسافران فراهم می‌آورد. بلیط‌های این شرکت نیز قیمت‌های مناسبی دارند.

شرکت فدک هم در سال‌های اخیر بهترین قطارها را وارد کرده که از لحاظ کیفی درجه یک محسوب می‌شوند. همچنین این شرکت خدمات فوق العاده‌ای در خدمت مسافران قرار می‌دهد.

مبدا حرکت قطارهای کیش

راه اهن کیش

امروزه بیشتر شهرهای ایران ایستگاه راه آهن دارند و مسیرهای ریلی زیادی در سطح کشور ایجاد شده است. با این حال شیراز یکی از پر مسافرترین مبداهای ریلی برای سفر به کیش با قطار است. یکی از دلایل این امر زیبایی مسیر شیراز_ بندرعباس است.

از تهران و اصفهان هم قطارهایی به مقصد بندر عباس حرکت می‌کنند. در این در شهرهای کوچک بین راهی هم ایستگاه‌هایی وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها سفر ریلی به کیش را آغاز کنید. ایستگاه‌هایی مانند کاشان، یزد و سیرجان نیز در مسیر تهران- بندرعباس قرار می‌گیرند که همین امر امکان مسافرت راحت‌تر از گذشته کرده است.

لوازم مورد نیاز در سفر به کیش با قطار

وسایل سفر به کیش

قطارها معمولا رستوران و کافی شاپ دارند، اما بد نیست مقداری خوراکی با خود داشته باشید تا در صورت نبود رستوران گرسنه نمانید. اگر قرار است مدت زمان زیادی را در راه باشید، یک وسیله سرگرم کننده با خود همراه داشته باشید. پیشنهاد ما به شما هندزفری و کتاب است.

در صورتی که شب در راه هستید یک لباس گرم هم با خود داشته باشید. درست است که به جنوب سفر می‌ کنید ولی حتی در شهرهای جنوبی هم شب‌ها کمی هوا سرد می‌شود.

هزینه سفر به کیش با قطار

لازم است پیش از اقدام به خرید بلیط قطار این نکته را به شما بگویم که جزیره کیش به دلیل فاصله از خشکی، خط راه آهن ندارد و امکان تهیه بلیط قطار به کیش به شکل مستقیم وجود ندارد. شما برای سفر با قطار می‌توانید تا بندرعباس بروید و از آن جا سوار قایق شوید و بقیه راه را تا جزیره کیش با قایق طی کنید.

سفر با قطار یکی از راه‌های مقرون به صرفه برای سفر به کیش است. قیمت بلیط قطارها بسته به مسافت و نوع قطار متغیر است. برای مثال مدت زمان سفر ریلی از تهران تا بندرعباس ۱۹ ساعت است. قیمت بلیط قطار سفر به کیش از بندرعباس تا تهران به طور متوسط بین ۷۰ تا ۱۳۰هزار تومان است.

اگر در فکر کاهش هزینه سفر به کیش هستید و یا برای رسیدن به مقصد عجله‌ای ندارید، یا ترس از پرواز شما را نگران می‌کند، سفر با قطار یک راه مطمئن برای شماست.

رزرو آنلاین هتل در کیش

برای سفر به کیش با قطار چگونه بلیط تهیه کنیم؟

تیه بلیط قطار کیش

یکی از راه‌های آسان برای تهیه بلیط قطار به کیش، خرید آنلاین است. بعد از آن که با همسفرانتان هماهنگ شدیدی و تاریخ رفت و برگشتتان را مشخص کردید، می‌توانید از طریق سایت‌های معتبر و یا مراجعه حضوری به ایستگاه راه آهن شهرتان، بلیط خود را تهیه کنید.

نکاتی که در سفر به جزیره کیش با قطار باید بدانیم

برای سفر به کیش راه‌های متفاوتی وجود دارد، اما سفر به کیش با قطار علاوه بر این که سفری مقرون به صرفه تر است، تجربه‌ی متفاوت و لذت بخشی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. با این وجود پیش از شروع سفر لازم است نکاتی را بدانید.

در جزیره کیش به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد ایستگاه راه آهن وجود ندارد. پس شما برای سفر ریلی به کیش می‌توانید تا بندر عباس بروید و از آن جا با قایق یا کشتی خود را به جزیره کیش برسانید.

از آنجایی که آب و هوای کیش گرم و شرجی است و سفر با قطار کمی طولانی است، بهتر است زمان مناسبی را برای سفرتان انتخاب کنید تا گرمای هوا در طول مسیر باعث ناراحتی‌تان نشود.

اگر با خانواده سفر می‌کنید سعی کنید یک کوپه اختصاصی رزرو کنید تا تمام اعضای خانواده در طول سفر راحت باشند. همسفر خوب یکی از نکاتی است که در هر سفری باید به آن توجه کرد. اگر همسفران خوبی برای خود انتخاب کرده باشید علاوه بر آرامش و اطمینانی که از سفر به کیش با قطار نصیبتان می‌شود در طول مسیر هم بسیار به شما خوش می‌گذرد.

 

۴.۷/۵ - (۱۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *