بازار عرب ها کیش

بازار-عرب-ها-کیش

یکی از زیباترین و گردشگرپذیرترین مناطق ایران، جزیره کیش است. سواحل نیلگون خلیج فارس و وجود تفریحات آبی و تفریحات غیرآبی فراوان در این جزیره باعث شده تا مسافران زیادی در فصول مختلفی از سال به این جزیره سفر کنند. وجود مراکز خرید، پاساژ و بازارهای بسیار زیاد در این جزیره نیز منجر شده تا گشت‌وگذار و خرید از این بازارها و مراکز خرید کیش، یکی از تفریحات گردشگران در سفر به کیش محسوب شود. برخلاف تصور بسیاری از افراد، جزیره کیش علاوه بر بازارها و پاساژهای مدرن، بازارهای سنتی و بومی نیز دارد که بازار عرب ها از مهم‌ترین بازارهای سنتی کیش است. برای آشنایی بیشتر با این بازار، در این مقاله از نشریه لیدوماتریپ همراه ما باشید.

بازار عرب ها و ویژگی‌های آن

بازار-عرب-ها-و-ویژگی‌های-آن

بازار عرب ها در کیش در قسمت شمال غربی جزیره کیش و در نزدیکی منطقه بومی‌نشین سفین کیش قرار دارد. این بازار سنتی در سال ۱۳۵۰ شمسی و در دوران پهلوی ساخته و احداث گردید.

بسیاری از مردم محلی این بازار را با نام بازار سفین می‌شناسند. این بازار یکی از بازارهای ته‌ لنجی جنوب ایران است که شهرت خاصی دارد. در گذشته ملوانان حق داشتند سالانه ۶ بار از کشورهای خاجی، کالاها و اجناسی را وارد ایران کرده و در بازارهای محلی به فروش رسانند. از آنجایی که ملوانان اجناس خود را در قسمت ته کشتی جاگذاری می‌کردند، به این نوع از بازارها، بازارهای ته‌ لنجی گفته می‌شد. باین بازار سنتی در کیش همچنان معماری سنتی خود را حفظ کرده و بدون هیچ دستکاری و تغییری به فعالیت خود ادامه داده‌ است.

اجاره ویلا و سوئیت در کیش

همان ‌طور که از نام این بازار نیز پیداست، اغلب فروشندگان این بازار عرب زبان بوده و از بومی‌نشینان جزیره کیش هستند. البته این فروشندگان در حین صحبت با گردشگران فارسی زبان، دست و پا شکسته به فارسی حرف می‌زنند. از آنجایی که اغلب این فروشندگان از کاسبان بومی جزیره هستند، گردشگران می‌توانند اجناس باکیفیت و خوبی را با مناسب‌ترین قیمت‌ها از این فروشندگان خریداری کنند. مسافران و گردشگران می‌توانند با اجاره سوئیت و ویلا در جزیره کیش به این جزیره زیبا سفر کرده و از بازارهای سنتی و مدرن آن دیدن کنند.

آدرس و ساعات کاری بازار عرب ها در کیش

مسافران و گردشگران می‌توانند در ساعات ۱۰ صبح تا ۱ ظهر و همچنین از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۱۰ شب به این بازار سنتی کیش سر زده و به گشت‌وگذار در آن بپردازند.

آدرس: میدان سعدی، محله عرب‌ها، خیابان لارک، خیابان هامور

شماره تماس: ۴۴۴۳۲۱۲۰ – (۰۷۶)

امکانات بازار سفین کیش

امکانات بازار عرب ها

این بازار یکی از بازارهای سنتی کیش است و بدون هیچ به‌روزسازی و تغییری به فعالیت خود ادامه می‌دهد. به همین دلیل نیز سیستم تهویه آن مناسب نبوده و به مسافران و گردشگران توصیه می‌شود تا در فصول سرد و ساعات خنک شبانه‌روز به این بازار سر بزنند.

سوغات و صنایع دستی کیش، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب بازی، لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه، کیف و کفش، پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه از جمله کالاها و اجناسی هستند که در بازار عرب ها در کیش به فروش می‌رسند. قیمت اجناس در این بازار اغلب ارزان‌تر از سایر بازارها و مراکز خرید و تجاری در کیش است.

وجود دو شعبه بانک ملی و تجارت در این بازار یکی از امکانات این بازار به حساب می‌آید که گردشگران می‌توانند انواع تراکنش‌های مالی خود را از طریق این بانک‌ها انجام دهند.

خرید پارچه از بازار سفین (عرب ها) کیش

خرید-پارچه-از-بازار عرب ها کیش

همان‌ طور که گفتیم، بازار صفین در کیش یکی از بازارهایی است که توانسته بافت تاریخی و سنتی خود را حفط کند. بسیاری از اجناس عرضه شده در این بازار حالت سنتی داشته و خبری از اجناس لوکس و مدرن در این بازار یافت نمی‌شود. برخی از غرفه‌ها و مغازه‌های این بازار مختص فروش انواع پارچه و لباس‌های محلی عرب‌ها است. پارچه‌های لباس مردمان جنوب، در اغلب موارد، جنسی خنک و سبک دارند تا باعث ایجاد حس خنکی در افراد شوند. اگر شما نیز قصد دارید، از جزیره کیش، پارچه‌های خنک به عنوان سوغاتی از کیش خریداری کنید، می‌توانید به بازار صفین (عرب ها) کیش سر زده و خرید خود را انجام دهید.

رزرو آنلاین هتل در کیش

جاهای دیدنی اطراف بازار عرب ها

جاهای-دیدنی-اطراف-بازار-عرب-ها

یکی از جاهای دیدنی کیش در اطراف بازار عرب ها، اسکله و پارک ساحلی میرمهنا، یکی از زیباترین سواحل جزیره کیش است. بازار پارس خلیج نیز از جمله بازارهای موجود در نزدیکی بازار عرب ها می‌باشد که ارزش دیدن دارد. همچنین مسافران و گردشگران کیش می‌توانند پس از گشت‌وگذار در بازار عرب های کیش، به بازار ماهی‌گیران کیش رفته و ماهی‌های لذیذ جنوب را خریداری کنند.

بازار سنتی کیش از نظر گردشگران

بازار عرب ها

همان‌ طور که گفته شد، این بازار معماری قدیمی داشته و از معدود بازارهای سنتی واقع در جزیره کیش است. به همین دلیل نیز مسافران و گردشگران کمتری از این بازار دیدن می‌کنند. اما بسیاری از گردشگران نیز بر این باورند که اجناس ارائه شده در بازار عرب ها به نسبت ارزان‌تر از سایر بازارها و مراکز خرید کیش هستند.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *