ساحل شبتاب چابهار

ساحل شب تاب چابهار

یکی از لذت های به یاد ماندنی در سفر قدم زدن روی ساحل و لمس شن های داغ و طلایی است. اگر گاهی آبی دریا را هم لمس کنید دیگر عیشتان کامل می‌شود. صدف‌ها و ماهی‌ها هم هرکدام زیبایی خاصی به دریا می‌بخشند و تصویر پیش روی شما را جذاب تر می‌کنند. اما اگر به شما گویم این بار قرار است به جای آفتاب گرفتن در ساحل و لمس شن های داغ و آفتابخورده، در دل شبی تیره به ساحل بروید و درخشش نور را تماشا کنید چه؟ این حتما یک تصویر متفاوت برای شما به یادگار می‌گذارد. ساحل شبتاب چابهار از آنچه که فکر می‌کنید زیباتر و شگفت انگیزتر است. در ادامه همراه با مجله گردشگری لیدوماتریپ به شهر چابهار، به جنوب ایران که در کناره‌ی دریای عمان و اقیانوس هند قرارگرفته‌ است سفر می‌کنیم تا با این ساحل که معجزه‌ای از طبیعت است بیشتر آشنا بشویم.

ساحل پلانکتون چابهار کجاست؟

ساحل شب تاب

ساحل شب تاب در شهرستان کنارک چابهار در استان سیستان و بلوچستان واقع شده و یکی از اصلی ترین جاذبه‌های این منطقه و شاید حتی جنوب ایران است. این ساحل که از سواحل روستای تنگ محسوب می‌شود میزبانی مهربان برای امواج دریای عمان است. روستای تنگ در ۱۲۰کیلومتری غرب چابهار ‌قرار دارد که یکی از زیباترین سواحل چابهار و حتی سواحل جهان را به خود اختصاص داده است.
ویلا لب ساحل در چابهار

لوکیشن ساحل شب تاب چابهار

معرفی ساحل شب تاب چابهار

ساحل شب تاب چابهار

خب! بگذارید بگویم ساحل شبتاب همان ساحلی است که باید شب ها به آنجا بروید تا شگفتی‌اش را ببینید و غرق لذت شوید. این ساحل آبی رنگ یکی از پدیده های زیستی است که به اسم ساحل پلانکتون یا ساحل باکتری های نور افشان دریایی هم معروف شده است. همین پدیده باعث شده تا سالانه مسافران و گردشگران زیادی برای دیدن این جذبه گردشگری به چابهار سفر کنند و باعث رونق اقتصادی شهر هم بشوند. اگر می‌خواهید اوج زیبایی این ساحل را ببینید در شب های تیره که مهتاب نباشد به ساحل بروید و درخشش پلانکتون ها را مشاهده کنید که همچون الماس در ساحل می‌درخشند.

علت پیدایش ساحل شب تاب چابهار

ساحل شب تاب

این پدیده بینظیر هم مثل هر پدیده دیگری پشت ظاهر زیبا و رویایی‌اش حتما یک دلیل علمی دارد. الماس های درخشان این ساحل آبی رنگ درواقع پلانکتون هایی هستند که در تاریکی شب کنار هم جمع می شوند و نوری آبی رنگ از خود ساطع می‌کنند. فیتوپلانکتون‌ها که عمر بسیار کوتاهی هم دارند ساکن دریای عمان هستند و در قسمت‌های بسیار تاریک ساحل روستای تنگ با هموج ها خودشان را به ساحل می رسانند. این موجودات توانایی زنده ماندن بیرون از آب را ندارند و خیلی زود می میرند.

بهترین زمان بازدید از ساحل شب تاب چابهار

ساحل شب تاب چابهار

چابهار شهر سردی نیست پس می توانید در هر فصلی که دلتان خواست به این شهر سفر کنید، اما می دانید که اگر می خواهید ساحل شبتاب را ببینید باید شب ها به ساحل بروید. فقط دقت کنید که به تاریک ترین نقطه بروید تا این الماس های آبی رنگ را با درخشش بیشتری ببینید.

خوشگذرانی در ساحل شب تاب چابهار

ساحل شب تاب چابهار

بزرگترین تفریح و خوشگذرانی ساحل شبتاب همین قدم زدن در تاریک ترین نقطه ی ساحل و تماشای رد آبی پلانکتون هاست. مطمئن باشید باشید این موجودات دریایی چنان شما را سرگرم می کنند که زمان هم از دستتان خارج می شود و ساعت ها غرق در خیال و رویا می شوید. اگر کمی ماجراجو و بازیگوش باشید می‌توانید ردپایی نورانی و آبی از خود در ساحل جا بگذارید. عکاسی هم از دیگر سرگرمی‌های گشت‌ وگذار در ساحل شب تاب چابهار است.

جاذبه های اطراف ساحل شب تاب چابهار

تالاب لیپار چابهار

علیرغم اینکه از چابهار صحبت های زیادی در زمینه توریسم و گردشگری نشده، اما باید بدانید که این شهر مجموعه ای ازیبایی های طبیعی و بکر را در خود جا داده است. کوه مینیاتوری، رودخانه باهوکلات، جزیره شیطان، جنگل حرا، انجیر معابد، تالاب لیپار، تپه‌های گل فشان، مسجد جامع تیس، اسکله و سواحل بکر و دیدنی، از جاذبه‌های بی‌نظیر چابهار و مناطق اطراف آن هستند. البته علاوه بر این ها سواحل مکران یکی دیگر از دیدنی ترین سواحل جنوب ایران است که دیدنش را نباید از دست بدهید.

مسیر دسترسی به ساحل شب تاب

مسیر دسترسی به ساحل شبتاب چابهار

برای رفتن به ساحل شب تاب چابهار به سمت جنوب شرقی ایران حرکت کنید و خودتان را به استان سیستان و بلوچستان برسانید. حالا به روستای تنگ در ۱۲۰ کیلومتری غرب چابهار بروید، در این روستا می‌توانید به ساحل نورانی تنگ دسترسی داشته باشید.

اقامت در اطراف ساحل شب تاب

اگر اهل شب ماندن در طبیعت باشید، کمپینگ در ساحل شبتاب فرصت بینظیری برای شماست. به جز این ها رزرو هتل در چابهار هم گزینه مناسبی برای اقامت است. اگر هم علاقه ای به اقامت در هتل ندارید می توانید با اجاره ویلا و سوئیت در چابهار در نزدیکی ساحل شب تاب اقامت داشته باشید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *