بهترین سواحل چابهار

بهترین سواحل چابهار

چابهار یکی از  شهرهای ساحلی حاشیه دریای است که سواحل متعدد و منحصر به فردی دارد. این شهر یک پکیج کامل از جاذبه های گردشگری است ترکیبی منحصر به فرد از کویر، صخره و دریا. با این وجود جاذبه های چابهار هنوز آنقدرها در بین مردم شناخته نشده اند. از همه جاذبه های طبیعی اسن شهر که بگذریم، سواحل چابهار دیدنی ترین بخش این شهر به حساب می‌آیند. ما در این مقاله از مجله لیدوماتریپ تعدادی از بهترین سواحل چابهار را به طور کامل به شما معرفی کرده ایم تا شما بتوانید راهنمای کامل از ساحل گردی در چابهار را در اختیار داشته باشید. پس تا پایان با ما همراه باشید.

ساحل گردی در چابهار

سواحل چابهار

در سواحل چابهار می توانید پدیده های زمین شناسی فراوانی را مشاهده کنید. مشاهده طلوع و غروب آفتاب هم بخش دیگری از زیبایی ها و جذابیت های این سواحل است. مطمئن باشید تماشای غروب آفتاب در سواحل چابهار همچون یک بوم نقاشی شده چشمان شما را خیره خواهد کرد، طوری که انگار این تصویر را هیچ کجای دیگر ندیده و نخواهید دید.

معرفی سواحل دیدنی چابهار

سواحل مکران چابهار؛ جادوی زمین در سیستان و بلوچستان

سواحل مکران چابهار

سواحل مکران از ساحل های مرجانی چابهار هستند که برخی از آن ها جزو اسکله های چابهار محسوب شده و محل رفت و آمد کشتی ها و لنج ها هستند.تنها بخشی از سواحل مکران در چابهار قرار دارند. بخش اعظم این سواحل در جنوب غربی پاکستان قرار دارند. در حاشیه این سواحل جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوانی وجود دارد و به همین دلیلی این منطقه به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل شده است.

ساحل مکران محل تلاقی کویر و دریاست. کمی که در ساحل قدم بزنید گونه های مختلف پرندگان و لاکپشت ها و حتی گاندوها را هم خواهید دید. تماشای طلوع و غروب خورشید هم که از ملزومات ساحل گردی است. بخشی از این سواحل صخره ای هستند و تماشای آن ها هم لذت خاص خودش را دارد. به جز این ها در بعضی بخش های ساحل امکان شنا و آبتنی هم وجود دارد و شما می توانید تنی به آب بزنید و در کنار آن از تفریحات آبی موجود در ساحل هم استفاده کنید.

یکی از ویژگی های جذاب این ساحل این است که امکان هایی برای برپایی چادر در بعضی بخش های آن در نظر گرفته شده، بنابراین اگر قصد شب ماندن دارید می توانید در کنار سواحل مکران کمپ کنید و شب را به صبح برسانید.

سواحل مکران روی نقشه

ساحل شب تاب چابهار

ساحل شبتاب زیباترین ساحل چابهار

تصور کنید در یکی از شب های تاریک دلتان هوای ساحل گردی می کند. اگر در چابهار باشید بهترین گزینه برای شما ساحل شبتاب است. این ساحل نورانی در تایک ترین ساعات شب چنان می درخشد که گویی دریایی از الماس پیش روی شماست. بسیاری از عکاس‌ها از جاهای مختلف ایران و حتی جهان برای دیدن جاهای دیدنی چابهار  و ساحل شبتاب به این شهر سفر می کنند تا این صحنه چشم ‌نواز را در قاب دوربینشان ثبت کنند.

بهترین زمان بازدید از این ساحل نورانی شب های پاییز و زمستان است. این ساحل یکی از بینظیر ترین سواحل ایران است که می توانید در این فصل ها به دیدنش بروید؛ چراکه پلانکتون ها در این فصول به ساحل می روند.

اگر قصد ماندن در این ساحل زیبا و نورانی را دارید باید بدانید که فروشگاه و امکانات رفاهی چندانی در این ساحل وجود ندارد؛ پس هر آنچه لازم دارید با خودتان همراه داشته باشید. اما امکان کمپ کردن در کنار ساحل مهیاست.

آدرس ساحل شب تاب چابهار روی نقشه

ساحل تیس چابهار

ساحل تیس چابهار

یکی دیگر از سواحل چابهار که اتفاقا به عنوان یک محل تفریحی هم معرفی شده، ساحل تیس است. این ساحل در روستای تیس چابهار واقع شده  و دارای یک مجتمع تفریحی بسیار بزرگ و مجهز است. از امکانات و تفریحات این مجموعه می توان به آلاچیق، رستوران، پارک تفریحی کودکان، تفریحات آبی، شتر سواری، قایق سواری، جت اسکی و امکان شنا اشاره کرد. این ساحل به بخش مسکونی روستا نزدیک بوده و به همین دلیل امنیت بالایی دارد و شما می توانید با خیال راحت تا دیروقت هم در ساحل زیبای تیس قدم بزنید.

ساحل تیس روی نقشه

ساحل صخره ای چابهار

سواحل چابهار ساحل صخره ای

به جرات می توانم بگویم ساحل صخره ای چابهار یکی از زیباترین سواحل این بندر است. کافی است به این ساحل بروید، روی یکی از صخره ها بنشینید، چشمانتان را ببندید و به صدای برخورد امواج به صخره ها گوش کنید. چند دقیقه ای را در این حالت بگذرانید. حالا آرام آرام چشمانتان را باز کنید. حتی تصورش هم آرامش بخش است.

وجود ماهای ها و صدف ها، خرچنگ، لاکپشت و ستاره دریایی همه و همه به زیبایی این منظره کمک می کنند. این ساحل که در نزدیکی دهانه اقیانوس هند واقع شده، محل تلاقی صخره و دریاست. آب اقیانوس هند و دریای عمان در این نقطه با هم یکی می شوند. به این ساحل، ساحل دریای بزرگ هم می گویند. اگر می خواهید جدال بلندترین موج ها با صخره های این ساحل را ببینید، در ماه مرداد سری به چابهار بزنید. در این زمان بهدلیل وزش بادهای موسمی طول موج ها به ۱۵ متر هم می رسد.اگر به صخره ها دقت کنید می بینید که همه آن ها دیواره های صاف و صیقلی دارند. این به دلیل برخورد امواج است.

نکته مهمی که درمورد این ساحل باید به ان توجه کنید این است که امکان شنا در اینجا وجود ندارد.

ساحل صخره ای چابهار روی نقشه

ساحل دریاچه لیپار چابهار

بهترین سواحل چابهار

دریاچه لیپار همان دریاچه صورتی چابهار است. از ساحل آبی گرفته تا دریاچه صورتی، انگار چابهار عزمش را برای شگفت زده کردن میهمانانش جزم کرده! دریاچه لیپار در یک ساختار شکنی عظیم به رنگ صورتی است و همه قوانین را بر هم زده است. تنها چهار دریاچه در سراسر چنین رنگی دارند که یکی از آن ها در ایران ما قرار دارد. خب! همانطور که حدس می زنید باعث و بانی این رنگ صورتی هم همان پلانکتون های ریز هستند.

دریاچه لیپار درواقع یک تالاب است و پوشش گیاهی و جانوری خاص خودش را هم دارد. پرندگانی مثل فلامینگو، حواصیل، باقرقره، طاووسکن و… گونه های پرندگان ساکن در این تالاب هستند. از گونه های گیاهی هم می توان به درختان بلوط، پنبه وحشی و بوته های گزنه اشاره کرد.

یکی از امتیازات این ساحل نزدیکی به یک مجتمع تفریحی است که همه خدمات رفاهی در آن ارائه می شود. رستوران، اقامتگاه، رصدخانه و… از جمله امکانات تفریحی این مجتمع هستند. نکته مهم این که امکان شنا در این دریاچه وجود ندارد.

از امکانات تالاب لیپار می توان به غرفه های محلی، شتر سواری، مجموعه اقامتی و… اشاره کرد.

ساحل دریاچه لیپار روی نقشه

ساحل لاکپشت ها چابهار (خلیج گواتر)

ساحل چابهار

لاکپشت ها نقش مهمی در چرخه طبیعت دارند. ساحل لاکپشت های چابهار یکی از جذاب ترین سواحل چابهار است که انواع مختلفی از لاکپشت ها در آن زندگی می کنند. تعداد لاکپشت های این ساحل انقدر زیاد است که شما می توانید در این ساحل با لاکپشت ها مسابقه دو بدهید! اما از شوخی که بگذریم حواستان باشد اگر برای بازدید به این ساحل زیبا رفتید، بهتر است از دور لاک‌پشت‌ها را تماشا کنید تا اذیت نشوند.اگر اهل عکاسی باشید هم می توانید عکس های جالی از این موجودان دوست داشتنی بگیرید.

ساحل لاکپشت ها روی نقشه

ساحل درک چابهار

ساحل درک چابهار

درک روستایی مرزی در شهرستان کنارک بین چابهار و بندرعباس است که این دو بندر را از هم جدا می کند. جالب است بدانید همه سواحل چابهار در درک به پایان می رسند چون اینجا جایی است که دریای عمان به اقیانوس هند می رسد.

هنگامی که به روستای درک می روید بعد از گذشتن از تپه های شنی به ساحلی آرام می رسید که جز صدای امواج هیچ صدای دیگری در آن شنیده نمی شود. پس اگر به دنبال آرامش هستید حتما به درک بروید! از بخش های دیدنی این ساحل می توان به سواحل ماسه‌ای، شنی و مرجانی اشاره کرد. ماسه های سفید این ساحل خاصیت درمانی هم دارند. اگر درد عضلانی دارید فقط کمی روی این ماسه ها دراز بکشید و اعجاز آن را ببینید.

یکی دیگر از جذابیت های این ساحل وجود کوه های مریخی است که به دلیل فرسایش خاک ایجاد شده اند. تماشای طلوع و غروب را هم از دست ندههید. قدم زدن در این ساحل فرصت بسیار خوبی برای عکاسی به شما می دهد. می توانید تصاویر ناب و درجه یکی ثبت کنید.

لازم است بدانید در این ساحل خبری از آلاچیق و دیگر امکانات رفاهی نیست. اینجا یک ساحل کاملا بکر است. مسیر ساحل تا پمپ بنزین هم کمی زیاد است پس سعی کنید با باک پر سفر کنید و هرچه که لازم دارید را از قبل با خودتان بردارید.

ساحل درک روی نقشه

ساحل بریس چابهار

ساحل بریس چابهار

یکی از بکرترین سواحل جنوب ایران بعد از ساحل درک، ساحل بریس است که در ۶۰ کیلومتری چابهار واقع شده. این ساحل علاوه بر جذابیت های طبیعی، جنبه اقتصادی هم دارد و محل خوبی برای صید و ماهیگیری است. از این جهت ساحل بریس جایگاه ویژه ای در بین مردم سیستان و بلوچستان دارد.

یکی از پدیده ای طبیعی که می توانید در این ساحل ببینید، موج فشان ها هستند. در تابستان ها و به خصوص در شهریور ماه فواره های طبیعی زیادی ایجاد می شوند که می توانید از دیدن آن ها لذت ببرید.

در این ساحل هم مثل ساحل درک، امکانات رفاهی وجود ندارد. همه چیز با خود همراه داشته باشید و اگر ماشین شخصی ندارید قبل از حرکت هم حتما زمان بازگشتتان را مشخص کنید که با نبود وسایل نقلیه مواجه نشوید. اگر می خواهید شب در این منطقه اقامت داشته باشید باید برای اجاره خانه بومیان اقدام کنید.

ساحل بریس روی نقشه

اقامت در چابهار

برای اینکه بتوانید سواحل زیبای چابهار را ببینید و در این سواحل زیبا قدم بزنید بهتر است چند روزی را در این شهر بمانبد و سر فرصت به همه سواحل سری بزنید و از آرامشی که در هرکدام از این ساحل های چابهار جاری است بهره ببرید. در چابهار هم مانند دیگر شهرهای توریستی ایران، علاوه بر هتل ها و هتل آپارتمان ها، اقامتگاه های بومگردی و نیز سوئیت و ویلاهای اجاره ای موجود هستند که شما می توانید با رزرو هتل در چابهار یا اجاره ویلا و سوئیت در چابهار اقامت دلنشین و خاطره انگیزی را برای خود و همسفرانتان رقم بزنید. فقط یادتان باشد قبل از شروع سفر به چابهار برای رزرو اقامتگاه اقدام کنید.

۴.۷/۵ - (۱۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *