چگونه از بندر عباس به کیش برویم؟

چگونه از بندرعباس به کیش برویم

انتخاب راه سفر هم یکی از چالش‌هایی است که پیش روی هر مسافری است. برای سفر به کیش راه‌های متفاوتی وجود دارد. در این بین کسانی هستند که سفر زمینی را انتخاب می‌کنند. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که سفر زمینی را ترجیح می‌دهید، لازم است بدانید جزیره کیش راه زمینی مستقیم ندارد و آخرین مقصد مستقیم شما بندر عباس است. برای اینکه بدانید چگونه از بندر عباس به کیش بروید در ادامه این مقاله از لیدوماتریپ با ما همراه باشید تا چم و خم این نوع سفر را به شما بگوییم.

سفر به کیش از بندر عباس

سفر به کیش از بندر عباس

شما برای سفر زمینی به کیش از هر نقطه ایران که حرکت کنید نهایتا در بندر عباس متوقف می شوید؛ چرا که جزیره کیش راه زمینی مستقیم ندارد. برای سفر زمینی به کیش یا می‌توانید با سفر به کیش با قطار را انتخاب کنید و تا ایستگاه راه آهن بندر عباس بروید و یا با خودروی شخصی مسیر تهران، قم، کاشان، نطنز، اصفهان، شهر رضا، آباده، مرودشت، شیراز، جهرم، لار، بستک، بندر عباس را طی کنید. بعد از آن برای رسیدن به جزیره کیش دو راه دارید که در ادامه به آن‌ها می پردازیم.

اجاره ویلا و سوئیت در کیش

سفر به کیش از بندر عباس با کشتی

سفر به کیش با کشتی

فاصله بندرعباس تا کیش حدود ۳۱۰ کیلومتر است. اما لازم است بدانید بعد از رسیدن به بندرعباس باید خود را به یکی از بندرهای لنگه، آفتاب و یا چارک برسانید. بهترین گزینه برای ورود به جزیره کیش بندر چارک است. چراکه در این بندر به دلیل حجم زیاد مسافر در تمام فواصل زمانی کشتی وجود دارد و بیشترین تردد کشتی‌ها به کیش هم از بندر چارک انجام می‌شود. شما از در سفر از بندر عباس به کیش، بعد از طی مسافتی حدود ۲۹۱ کیلومتر به بندر چارک می‌رسید.

شاید برایتان سوال باشد که چگونه از بندرعباس به بندر چارک برویم؟ اگر با خودروی شخصی سفر کرده‌اید که هیچ ولی اگر با قطار یا اتوبوس به بندر عباس رسیده‌اید، لازم است بدانید کرایه تاکسی از بندر عباس تا بندر چارک بین ۶۰۰ تا ۷۵۰ هزار تومان است. کرایه اتوبوس از بندر عباس تا بندر چارک نیز به طور متوسط  ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزارتومان است.

بعد از رسیدن به بندر چارک می‌توانید با کشتی یا لنج خود را به کیش برسانید. فاصله دریایی بندر چارک تا جزیره کیش چیزی حدود ۳۲ کیلومتر است که با شناورهای مخصوص حمل خودرو حدودا ۲ ساعت و نیم طول می کشد. البته این مدت زمان برای شرایط عادی است و در صورت نامساعد بودن آب و هوا و وضعیت دریا سفر طولانی تر می‌شود.

لندینگ کرافت

قیمت بلیط بندرعباس به کیش با کشتی از بندرعباس به بندر چارک از ۴۵ هزار تومان تا ۹۰ هزار تومان متغیر است. هزینه رفت و برگشت حمل خودرو با لندینگ کرافت از بندرچارک به کیش نیز حدودا ۲۹۵ هزار تومان است.

نکاتی که باید در سفر دریایی از بندر عباس به کیش به آن‌ها توجه کنیم

  1. مدارک شناسایی خود را فراموش نکنید و با خود به همراه داشته باشید.
  2. اگر حیوان خانگی‌تان را با خود به سفر برده‌اید، شناسنامه و گواهی سلامتش را فراموش نکنید.
  3. در طول مسیری که روی اب هستید از دویدن و خم شدن به سمت آب بپرهیزید.
  4. برای جلوگیری از دریازدگی قرص ضد حالت تهوع بخورید.
  5. مراقب کودکان خود باشید .
  6. از پهن کردن زیر انداز در کنار ماشین جدا خودداری نمایید.
  7. از داشتن وسایلی چون کپسول گاز جدا خودداری نمایید.
  8. اگر باردار هستید از سوار شدن بپرهیزید مگر با مجورز دکتر.
  9. اگر ناراحتی قلبی و عروقی دارید از سوار شدن به روی کشتی بپرهیزید مگر با تایید و اجازه دکتر.

سفر به کیش از بندر عباس با هواپیما

سفر هوایی به کیش

قطعا سفر هوایی از بندر عباس به کیش آسان ترین راه سفر است. اما این روش برای ساکنین بندر عباس پیشنهاد می‌شود. کسانی که تا بندر عباس را از راه زمینی آمده‌اند حتما ترجیحشان این بوده که با هواپیما سفر نکنند. با این حال بد نیست بدانید مدت زمان سفر هوایی از بندر عباس به فرودگاه کیش حدودا یک ساعت و قیمت بلیط به طور متوسط از ۵۰۰ هزار تومان تا ۷۰۰ هزار تومان متغیر است.

رزرو آنلاین هتل در کیش

نکاتی که در سفر زمینی از بندرعباس به جزیره کیش لازم است بدانیم

سفر زمینی یکی از گزینه‌های سفر به کیش است، اما در کنار همه‌ی مزایایی که دارد یک دشواری در سفر زمینی به کیش وجود دارد و آن هم عدم دسترسی مستقیم به جزیره از راه‌های زمینی است. در این راه شما باید بعد از رسیدن به بندر عباس خود را به بندر چارک برسانید و از طریق لنج‌ها و کشتی‌هایی که در همه‌ی ساعات به سمت جزیره می‌روند خود را به کیش برسانید. پس از رسیدن به جزیره و اجاره ویلا و سوئیت در کیش سفر خاطره انگیزی را برای خود و همسفرانتان رقم بزنید.

۴.۸/۵ - (۳۱۳ امتیاز)
8 نظر برای "چگونه از بندر عباس به کیش برویم؟" ارسال شده.
  1. ماریا گفت:

    آیا در ایام تعطیل مثل سیزده فروردین بندر کشتی برای کیش داره؟

  2. ناشناس گفت:

    از راهنمایتان ممنونم

  3. Sourena گفت:

    دمتون گرم اطلاعات کامل بود

  4. حامد گفت:

    سلام. اول اینکه واقعا بندرعباس چیز و جای خاصی نداره. دوما شما همت کنید بیاین ما اینجا یه کلبه درویشی داریم قول میدم رایگان در اختیار خودتون و خونواده محترمتان قرار بدم

    1. ناشناس گفت:

      سلام.آدرس لطفا

    2. ناشناس گفت:

      کی بیاییم

  5. بندرعباس خشه گفت:

    بندر عباس خشه سعیدزاده

  6. فاطمه ایزدی گفت:

    خیلی دوست دارم با خانوادم به بندر عباس وکیش مسافرت بیایم .دوست دارم اقامت گاه ارزان ومناسب را معرفی کنید .ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *