پاساژ زیتون کیش

بازار-زیتون-کیش

گشت‌وگذار در بازارها و مراکز تجاری تفریحی جزیره کیش، یکی از مهم‌ترین تفریحات گردشگرانی است که به این جزیره سفر می‌کنند. جزیره کیش یکی از معدود مناطق آزاد تجاری در کشور ایران است و انواع کالاها و اجناس مارک‌دار و برند در این جزیره یافت شده و به فروش می‌رسد. بازار زیتون یکی از اصلی‌ترین بازارهای کیش است که سالانه مسافران زیادی از این بازار بازدید می‌کنند. در این مقاله از مجله لیدوماتریپ به معرفی بازار زیتون کیش می‌پردازیم.

معماری و موقعیت بازار زیتون جزیره کیش

معماری-و-موقعیت-بازار-زیتون-کیش

بازار زیتون در جزیره کیش با معماری خاص و منحصربه‌فرد خود، به یکی از نشانه‌های جزیره کیش تبدیل شده است. وجود دیوارهای مورب در نمای بیرونی و همچنین وجود نیم طبقاتی درونی که در آن‌ها فروشگاه‌هایی تعبیه شده، این بازار را به یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین بازارهای جزیره کیش تبدیل کرده است.

این مرکز در سال ۱۳۶۷ شمسی در بنایی به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع در دو طبقه ساخته شد و از آن زمان تاکنون به فعالیت خود ادامه داده است.

اجاره ویلا و سوئیت در کیش

غرفه‌های خرید منحصربه‌فرد بازار زیتون در کیش

غرفه‌های-این-مرکز-خرید-منحصربه‌فرد-در-کیش

بازار زیتون دارای ۱۰۸ غرفه می‌باشد که ۹۶ غرفه مخصوص فروش کالا و اجناس بوده و در اختیار فروشندگان قرار داده شده است. ۱۲ واحد دیگر آن نیز مختص واحدهای اداری این مرکز تجاری می‌باشد.

اغلب کالاها و اجناس ارائه شده در غرفه‌ها پوشاک (مردانه، زنانه و بچگانه)، کیف و کفش، لوازم آشپزخانه، لوازم خانگی، عطر و ادکلن، لوازم خرازی، مواد آرایشی و بهداشتی و اسباب بازی هستند. از آنجایی که مواد غذایی، شکلات و قهوه‌های خارجی از جمله اقلام معروف جنوب کشور و جزیره کیش می‌باشد، در این بازار، غرفه‌هایی به فروش انواع قهوه و شکلات‌های خارجی اختصاص داده شده است.

همچنین مسافران می‌توانند برای رفع خستگی و حس گرسنگی خود به رستوران و کافی‌شاپ مستقر در بازار زیتون کیش رفته و از انواع نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های موجود در این قسمت لذت ببرند.

آدرس و ساعت کاری بازار زیتون کیش

ساعت کاری بازار زیتون کیش از ساعت ۹ صبح تا ۱ ظهر و ۵ بعدازظهر تا ۱۱ شب می‌باشد و مسافران می‌توانند در این ساعات به این مرکز خرید مراجعه کنند.

آدرس: جزیره کیش، خیابان فردوسی، میدان امیرکبیر، بلوار ساحل

شماره تماس: ۴۴۴۲۴۱۶۱ – (۰۷۶)

مناطق گردشگری اطراف این مرکز خرید

مناطق-گردشگری-اطراف-این-مرکز-خرید

هتل‌های آریان، پارسیان، ریان قائم، سورینت مریم، شایان، فلامینگو، پارمیدا، ایران، هلیا، لوتوس و آرامش از هتل‌های کیش نزدیک به بازار زیتون هستند که مسافران می‌توانند علاوه بر اقامت در این هتل‌ها، با اجاره سوئیت و ویلا در کیش در این جزیره زیبا اقامت داشته باشند و به گشت‌وگذار در مراکز تجاری جزیره کیش بپرازند.

رزرو آنلاین هتل در کیش

مرکز تجاری کیش و مرکز پانیذ کیش از جمله مهم‌ترین بازارها و مراکز خرید اطراف بازار زیتون در کیش هستند که گردشگران می‌توانند توسط ماشین یا پای پیاده به این مراکز خرید نیز سری بزنند. مسافت بین این مراکز خرید با ماشین بین ۵ الی ۱۰ دقیقه می‌باشد.

علاوه‌بر تمام نکات گفته شده، بازار زیتون کیش فاصله کمی با اسکله تفریحی کیش دارد و گردشگران می‌توانند قبل از گشت‌وگذار در این مرکز، از این اسکله نیز بازدید کنند. مجموعه تفریحی هایلند نیز یکی دیگر از تفریحات مهیج جزیره کیش می‌باشد که در مجاورت بازار زیتون جزیره کیش قرار گرفته است.

بازار زیتون از نظر گردشگران

بازار-زیتون-از-نظر-گردشگران

بسیاری از مسافران و گردشگران، نظرات مثبتی نسبت به بازار زیتون داشته و این بازار توانسته محبوبیت خاصی در بین گردشگران کسب کند. معماری و جلوه خاص این مرکز باعث شده تا این مرکز خرید یکی از زیباترین و منحصربه فردترین بازارهای کیش باشد.

علاوه‌بر معماری بسیار زیبا، وجود غرفه‌ها و واحدهای تجاری ارائه‌کننده سوغات کیش و محصولات و اجناس مارک‌دار و مرغوب با قیمتی مناسب باعث شده تا این بازار، یکی از مهم‌ترین مقاصد خرید برای مسافران جزیره کیش باشد.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *