راهنمای سفر به کیش

راهنمای سفر به کیش

کمتر کسی است که به کیش نرفته باشد و یا حداقل وصف جمال و جلال و جبروت این جزیره زیبا را نشنیده باشد. سفر به کیش این روزها آنقدر رایج شده که کمتر کسی را پیدا می کنید که به جزیره کیش سفر نکرده باشد. سواحل کیش و قدم زدن در میان ساحل زیبایش، کیش را به یکی از مهم ترین مقاصد گردشگردی در جنوب کشور تبدیل کرده است. هوای پاک و سالم، آبی نیلگون خلیج فارس، تفریحات هیجان انگیز و تفریحات آبی کیش و مراکز خرید کیش از دلایل جذابیت این جزیره کوچک است. با این حال اگر راهنمای سفر به کیش در اختیارتان باشد سفری راحت تر و خاطره انگیز تر خواهید داشت.

جزیره کیش مقصدی است برای کسانی که به دنبال جایی هستند که هم شیک و مدرن باشد و هم سواحل زیبایی داشته باشد. در واقع می‌توان گفت سفر به کیش یک جایگزین مناسب برای سفرهای خارجی است. تور کیش هم که تا دلتان بخواهد از زمین و آسمان می‌بارد. اما نمی‌توان بدون و راهنما و برنامه سفر کرد. لازم است قبل از سفر یک سری اطلاعات در مورد مقصد سفرتان داشته باشید تا به کمک آن ها بتوانید سفری مطمئن تر داشته باشید. پس برای دانستن همه آنچه پیش از سفر باید بدانید در ادامه این مقاله مجله لیدوماتریپ با ما همراه باشید.

کیش کجاست؟

اولین چیزی که در راهنمای سفر به کیش به دنبال آن می‌گردیم، موقعیت جغرافیایی جزیره است. جزیره‌ی کیش، مرواریدی است که در دل خلیج فارس جا خوش کرده و از توابع شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان، در جنوب ایران است. این جزیره‌ی بیضی شکل، در ۹۰ کیلومتری بندرلنگه و ۲۵۰ کیلومتری بندرعباس واقع شده است.

اجاره ویلا و سوئیت در کیش

لوکیشن جزیره کیش

تاریخچه جزیره کیش

شنیده‌ها حاکی از آن است که جزیره کیش از زمان هخامنشیان بخشی از ایران بوده، اما با گسترش اسلام خلفای اموی بر این جزیره مسلط شدند. در دوران حکومت آل ‌بویه، ایرانیان یک بار دیگر جزیره کیش را به سلطه گرفتند  و در دوره سلجوقیان به بزرگ ترین مرکز تجاری خلیج فارس تبدیل شد.

جزیره کیش هم مانند جزیره هرمز مدت‌ها در اشغال پرتغالی‌ها بود تا اینکه امام قلی خان، سپهسالار شاه عباس خلیج فارس و بحرین و همه جزایر آن را فتح کرد. از آن زمان تا کنون کیش به عنوان یکی از جزایر ایرانی خلیج فارس شناخته می‌شود.

در آغاز حکومت محمدرضا پهلوی، کیش به عنوان مرکزی برای صید ماهی و تجارت مروارید خلیج فارس شناخته می‌شد اما بعد از رونق واردات مروارید از ژاپن، تجارت مروارید کیش از رونق افتاد و از آن پس کم کم اهمیت خود را از دست داد.

اما در همان زمان بود که پتانسیل‌های گردشگری کیش شناخته شد. وقتی مشاوران ایرانی و آمریکایی جزیره کیش را به خاطر زیبایی‌های طبیعی، سواحل مرجانی و آب شفاف به عنوان مرکز توریستی بین‌المللی انتخاب کردند، دولت بخش زیادی از سرمایه کشور را به آبادانی جزیره کیش اختصاص داد. بدین ترتیب زیرساخت‌های مدرن از جمله هتل های کیش، فرودگاه کیش، نمایشگاه‌های بین‌المللی و … در کیش ساخته شد.

در سال ۱۳۶۱ کیش اولین منطقه آزاد اقتصادی ایران معرفی شد و از آن زمان تاکنون رونق اقتصادی جزیره بر پایه گردشگری و تجارت است.

ساکنین جزیره کیش

احتمالا با توجه به ظاهر مدرن و امکانات پیشرفته جزیره کیش فکر می کنید که جزیره قدمت چندانی ندارد و نوپاست. اما جالب است بدانید کیش قدمتی دیرینه داشته و از سرزمین های قدیمی ایران است. آن طور که از شواهد و قرائن پیداست، دریاسالار یونانی به نام «نیارخوس» در سال ۳۲۵ قبل از میلاد به دستور اسکندر مأمور شد سفری اکتشافی به سواحل دریای عمان و خلیج فارس داشته باشد. یادداشت‌های این دریاسالار نشان می‌دهند که او در قرن چهارم قبل از میلاد به جزیره کیش یا همان «اراراکتا» سفر داشته است.

دوران شکوفایی سواحل کیش بعد از وقوع زلزله قرن چهارم هجری در سیراف آغاز شد. در آن زمان، به لطف توران‌شاه، در کیش بندرگاه ایجاد و به مرور زمان به مرکز عمده بازرگانی خلیج فارس تبدیل شد. به این ترتیب پای اولین انسان‌ها به جزیره کیش باز شد.

امروزه به ساکنان و شهروندان جزیره کیش، کیشوند می گویند. درواقع تمام افرادی که در کیش اقامت دارند و یا آنجا کار می کنند کارت کیشوندی دریافت می کنند.

اما اگر می خواهید راجع به بومیان جزیره بدانید، لازم است بگویم اصلی‌ترین بومیان کیش، مردم روستای سفین هستند که شغل اصلی آنان صیادی، دامداری و کشاورزی است. البته این روزها با گسترش بافت شهری جزیره کیش، سفین نیز بخشی از کیش شده و حالا در کیش محله‌ای به نام محله سفین وجود دارد.

بد نیست بدانید، درحال‌حاضر کمتر از ۲درصد از ساکنین جزیره کیش را بومیان محله سفین تشکیل می‌دهند و بقیه ساکنان کیش مهاجرانی هستند که کارت کیشوندی دریافت کرده‌اند؛ چرا که با توسعه تجارت در کیش، جمعیت جزیره دستخوش تغییرات بی‌حدی شد و بسیاری از مردم ایران با هدف تجارت و درآمدزایی،‌ زندگی در کیش را انتخاب کرده و به این جزیره مهاجرت کرده‌اند.

آب و هوای جزیره کیش

کیش در جنوبی‌ ترین منطقه کشور قرار دارد و این قسمت از کشور نیز دارای تابستان‌ های گرم و شرجی و زمستان‌ های معتدل است. در زمستان میانگین دمای هوا ۲۷ درجه سانتی گراد بوده و در نهایت به ۳۲ درجه سانتی گراد می رسد اما در ماه های تیر و مرداد دمای جزیره کیش به اوج خود رسیده و شرجی بودن این ماه ها نیز نزدیک به ۱۰۰ درصد می رسد، اما جالب اینجاست که میزان بارش باران در جزیره کیش بسیار کم است.

اگر قصد سفر به این جزیره را در فصل های بهار و تابستان داشته باشید؛ در اوایل فصل بهار هوای این جزیره خنک و مرطوب بوده و دمای نسبتا پایینی دارد؛ از همین جهت می تواند فصل مساعدی برای سفرتان باشد اما رفته رفته هوا گرم می‌شود. اگر به دنبال سفری ارزان هستید، بهتر است در فصل تابستان به گشت و گذار در این جزیره بپردازید و اینکه از تفریحات آبی لذت ببرید. در ادامه دو فصل پاییز و زمستان بهترین فصل برای سفر به کیش محسوب می شوند، اما از لحاظ هزینه اقامت و خورد خوراک بیشتر از ماه های دیگر است.

برنامه ریزی برای سفر به کیش

در راهنمای سفر به کیش بد نیست نیم نگاهی هم به برنامه ریزی برای سفر به جزیره کیش داشته باشیم. یکی از لذت بخش ترین کارها قبل از شروع سفر چیدن چمدان است. در قدم اول بهتر است که چمدان مناسبی را انتخاب کنیم. به نسبت نوع سفر، مدت زمان اقامت و هدفتان از سفر می توانید از چمدان، ساک دستی و یا از کوله پشتی استفاده کنید.

احتمالا برایتان سوال باشد که برای سفر به کیش چی ببرم؟ پس بهتر است چند روز قبل از شروع سفر چک لیست از موارد مورد نیاز تهیه کنید و هنگام بستن چمدان از این چک لیست کمک بگیرید تا چیزی فراموش نشود. توصیه می کنیم بارتان را خیلی سنگین نکنید تا اگر در کیش خرید کردید فضای کافی در چمدان برای خریدهایتان باشد.

برای انتخاب لباس مناسب کیش باید زمان سفرتان را مد نظر قرار دهید. احتمالا اگر در فصل زمستان تصمیم به سفر به کیش گرفته باشید. با در دست داشتن پالتو به کیش خواهید رسید و از هوای گرم آن شوکه خواهید شد. اما در نهایت از این هوای مطلوب لذت کافی را خواهید برد، فقط در هنگام بستن چمدان، برداشتن لباس های تابستانی را فراموش نکنید.

در نهایت فراموش نکنید که چمدان های بزرگ و سنگین بسیار دست و پاگیر خواهند بود و پس هرچه سبک تر سفر کنید راحت تر خواهید بود. چند دست لیاس خنک و راحت با خودتان بردارید و اگر در زمستان عازم سفر شده‌اید، تنها یک پلیور و یا بافت سبک کفایت می کند.

به جز این ها برای یک برنامه ریزی درست و دقیق پیشنهاد میکنم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل درمورد سفر به کیش را در اختیارتان قرار دهیم و با توجه به این اطلاعات بتوانید برای سفرتان برنامه ریزی کنید. علاوه بر این بد نیست مقاله برنامه ریزی برای سفر به کیش را هم مطالعه کنید تا برنامه‌ای کامل تر در اختیارتان قرار گیرد.

بهترین زمان سفر به جزیره کیش

یکی از مهم ترین نکاتی که در راهنمای سفر به کیش باید به آن اشاره شود گرمای هوای کیش است. هوای گرم و شرجی کیش در فصول گرم سال بی شک یکی از بدترین انتخاب ها برای سفر می باشد.

در این فصل گرمای کلافه کننده هوای کیش این سفر را به کام شما تلخ خواهد کرد و مانع لذت بردن شما از این سفر خواهد شد. اواخر پاییز تا اوایل فصل بهار بهترین زمان برای سفر به کیش است. برخلاف شهرهای شمالی کشور دمای هوا در زمستان تا حد زیادی در کیش کاهش پیدا می کند و بهترین انتخاب برای کسانی است که از سرمای هوای شهرشان فراری هستند.

هوای کیش در اواخر فصل زمستان و در اوایل بهار به قدری دلچسب می‌شود که حیف است سفر به این جزیره دیدنی را در این فصل تجربه نکنید. همین امر باعث شده تا افراد زیادی تصمیم بگیرند تعطیلات نوروزی خود را در کیش سپری کنند.

جاهای دیدنی جزیره کیش

جاهای دیدنی جزیره

یکی دیگر از مواردی که در راهنمای سفر به کیش باید ذکر شود، جاهای دیدنی این جزیره زیباست. جاذبه های دیدنی کیش در کنار تفریحات آبی هیجان انگیز آن باعث شده تا هر فردی با هر سلیقه ای بتواند بیشترین استفاده را از سفر خود ببرد. شما اهل کدام یک هستید؟ از انجام تفریحات هیجان انگیز لذت می برید یا بازدید از جاذبه های دیدنی و طبیعی کیش را ترجیح می دهید؟ کیش آنقدر جای دیدنی دارد که دیگر درگیر اینکه کجا بریم؟ نمی شوید.

سواحل کیش

حتما بیش از هر چیزی وصف سواحل کیش را شنیده‌اید و پیش از سفر خودتان را برای یک ساحل گردی درست و حسابی آماده کرده‌اید. سواحل کیش به قدری زیبا هستند که حیف است دیدن آن ها را از دست بدهید. اما باید طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید حداقل چند مورد از بهترین سواحل کیش را ببینید. برای اینکه کار شما راحت تر شود ما در این راهنمای سفر به جزیره کیش تعدادی از سواحل زیبا را به شما معرفی می کنیم.

ساحل کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی در روز کشتی به گل نشسته کشتی یونانی در شب

احتمالا بارها و بارها این تصویر را دیده اید. تصویر این کشتی به گل نشسته به یکی از معروف ترین تصاویر کیش تبدیل شده است. این کشتی یونانی قصه جالبی دارد. این کشتی ساخت کشور انگلستان بوده که متعلق به کشور یونان بوده است که در سال ۱۳۴۵ به گل نشست و امروزه یکی از محبوب ترین مناطق برای عکاسی در کیش تبدیل شده است.

بعید است سفری به کیش رفته باشید و عکس یادگاری با این کشتی به گل نشسته نداشته باشید! تماشای غروب آفتاب در کنار این کشتی تصویری بیاد ماندنی است که پیشنهاد می کنیم به هیچ عنوان آن را از دست ندهید.

آدرس: کیش، جنوب غربی جزیره، خیابان غروب، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی.

ساحل اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش اسکله تفریحی در روز اسکله تفریحی در روز اسکله تفریحی در شب

این اسکله تفریحی در نزدیکی بازار ونوس قرار گرفته است. پیشنهاد می کنیم بعد از گشت و گذار در این بازار برای استراحت و تفریح سری به این اسکله تفریحی بزنید.

قدم زدن در ساحل اسکله تفریحی و منظره آبی اطراف و تماشای شنا کردن ماهی های رنگارنگ یکی از آرامش بخش ترین کارهایست که می توانید در کیش آن را تجربه کنید. اگر اهل هیجان هستید هم این اسکله فرصت خوبی برای یک برنامه هیجان انگیز است. هیجان غواصی، جت اسکی و سواری با قایق های پدالی در این اسکله در انتظار شماست.

آدرس: خیابان سنایی، بلوار دریا، پشت بازار ونوس.

پارک ساحلی مرد ماهیگیر

ساحل مرد ماهیگیر مرد ماهیگیر ساحل مرد ماهیگیر ساحل مرد ماهیگیر

پارک ساحلی مرد ماهیگیر یکی دیگر از معروف ترین و محبوب ترین مکان های دیدنی کیش به حساب می آید. مجسمه بزرگ مرد ماهیگیر از بزرگ ترین مجسمه های فیگوراتیو ایران به حساب می آید. ساحلی شنی این پارک بهترین محل برای شن بازی کودکان و ساخت مجسمه های شنی است.

آدرس: کیش، ضلع شرقی جزیره، خیابان سنایی، بلوار ساحل.

ساحل مرجان کیش

ساحل مرجان کیش ساحل مرجان ساحل مرجان در شب ساحل مرجان در روز

ساحل مرجان یکی از مشهورترین و زیباترین سواحل جزیره کیش است که در ضلع شرقی جزیره و در مجاورت بازار مرجان قرار گرفته است. در این ساحل به دلیل وجود مرجان‌ها آب دریا به قدری شفاف است که شما می‌توانید به راحتی آبزیان را تماشا کنید و به آن‌ها غذا دهید. شما در ساحل مرجان علاوه بر این که می‌توانید از تماشای طلوع و غروب لذت ببرید، می‌توانید سری هم به بازار مرجان بزنید. از دیگر دلایل محبوبیت ساحل مرجان به جز وجود مرجان‌ها می‌توانیم به وجود صدف، حلزون، شقایق دریایی، عروس‌های دریایی و ماهی‌های زینتی اشاره کنیم که زیبایی خاصی به ساحل بخشیده‌اند.

آدرس: کیش، خیابان جهان، میدان مرجان.

ساحل سیمرغ کیش

ساحل سیمرغ کیش ساحل سیمرغ ساحل سیمرغ ساحل سیمرغ در روز

ساحل سیمرغ بعد از ساحل مرجان، پر طرفدار ترین و اصلی ترین پارک جزیره کیش به حساب می‌آید. این ساحل در قسمت جنوب شرقی جزیره، در کنار هتل سیمرغ و در نزدیکی ساحل مرجان کیش، هتل ماریناپارک و مجموعه دلفیناریوم کیش واقع شده و دسترسی خوبی به اطراف جزیره دارد. ساحل سیمرغ با ماسه‌های مرجانی پوشیده شده که در اثر تابش آفتاب به رنگ‌های زیبایی در می‌آیند و جلوه‌ی زیبایی به آن می‌بخشند. هم چنین هنگام قدم زدن در ساحل سیمرغ انواع صدف‌ها، گوش ماهی‌ها و ستاره‌های دریایی را هم در مسیرتان می‌بینید.

آدرس: کیش، جاده جهان.

ساحل کلبه هور

کلبه هور کیش کلبه هورساحل کلبه هور لنج به گل نشسته

کلبه هور یک ساحل صخره‌ای بسیار زیباست که شما را تا وسط آب‌های خلیج فارس جلو می‌برد و در غربی ترین دماغه‌ی جزیره کیش واقع شده است. هور، فضایی است بین دو صخره که آب در آنجا آرام می‌گیرد. در گذشته در این دماغه کلبه‌هایی برای استراحت ماهیگیران وجود داشته و همین باعث شده بومیان این منطقه را کلبه هور بنامند.

آدرس: کیش، جاده جهان، میدان هور.

ساحل میرمهنا

ساحل میرمهنا ساحل میرمهنا در روز میرمهنا ساحل مهنا

بزرگ ترین پارک ساحلی جزیره کیش در نزدیکی محله عرب‌ها که محل زندگی بومیان جزیره است، قرار گرفته بنابراین شما با رفتن به پارک ساحلی میرمهنا می‌توانید علاوه بر تفریحات مدرن به بافت سنتی جزیره هم سری بزنید و با آداب و رسوم بومیان آشنا شوید. غروب‌های دلنشین و لاک پشت‌های آزاد در ساحل از جمله جذابیت‌های پارک ساحلی میر مهنا هستند. به جز لاک پشت‌ها، گونه‌های جانوری متعددی مثل مرغ‌های ماهی خوار و لک لک‌ها در ساحل میرمهنا سکونت دارند. هم چنین در این ساحل می‌توانید انواع مرجان‌ها، صدف‌ها، حلزون‌ها و سنگ‌های زیبای دریایی را ببینید.

آدرس: بلوار دریا، حد فاصل مسجد خاتم الانبیا و میدان جاسک.

ساحل درختان نارگیل

ساحل درختان نارگیل ساحل نارگیل کیش درختان نارگیل کیش ساحل درختان نارگیل کیش

ساحل درختان نارگیل کیش ساحلی است در بخش شرقی جزیره که بیش از ۲۵۰۰ درخت نارگیل در آن قرار دارد. علاوه بر درختان نارگیل بزرگ و تنومند، درختان قدیمی لور و آلاچیق‌های متعدد چهره‌ی زیبایی به ساحل بخشیده‌اند. طوری که با حضور در این ساحل می‌توانید خود را روی خط استوا و در ایالات هاوایی فرض کنید. اگر کمی عقب بایستید یک کارت پستال زیبا، رنگارنگ و شگفت انگیز را روبه رویتان می‌بینید. اجتماع خلیج نیلگون فارس، شن‌های مرجانی ساحل و درختان نارگیل، ترکیب هیجان انگیزی به وجود می‌آورد که دل هر مسافری را برای دیدنش آب می‌کند.

آدرس: کیش، بلوار فردوسی، پروین اعتصامی.

رزرو آنلاین هتل در کیش

جاهای تاریخی کیش

جزیره کیش یکی از دیدنی ترین مناطق ایران با انواع جاذبه های طبیعی، توسعه داده شده و تاریخی مختلف است. بسیاری از افراد علاقمند به دیدن مکان های تاریخی و تجسم روزگاران قبل از خود هستند. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید و می خواهید جاهای تاریخی کیش را بشناسید در ادامه با ما همراه باشید.

شهر زیر زمینی کاریز کیش

کاریز شهر زیرزمینی کاریز شهر زیرزمینی کاریز کیش کاریز کیش

شهری در عمق ۱۶ متری که از ۲۵۰۰ سال پیش برای ما به یادگار مانده است یکی از شگفتی های جزیره کیش است که با بازدید از آن شگفت زده خواهیم شد.

هوای خنک دائمی شهر زیر زمینی کاریز، سقف مرجانی آن که حتی فسیل هایی با قدمت بیش از ۳۰۰ میلیون سال با چشم دیده می شوند باعث شده این شهر زیر زمینی نه فقط در ایران بلکه شهرتی جهانی داشته باشد. هنگام برنامه ریزی سفر به کیش بازدید از این شهر زیرزمینی را فراموش نکنید و حتما ساعتی را برای بازدید از این شگفتی در نظر بگیرید.

آدرس: بلوار میرمهنا، بعد از میدان المپیک، نرسیده به میدان فارور.

شهر باستانی حریره

حریره شهر باستانی حریه حریره کیش شهر باستانی حریره کیش

بخش قدیمی در جزیره کیش همین شهر باستانی حریره است که با معماری دوران قدیم خود نشان دهنده روزگار پر ابهت زمان های گذشته است. این بنای تاریخی به قرن هشتم هجری بر می گردد و حتی در کتاب گلستان سعدی شیرازی نیز به آن اشاره شده است.

آدرس: بلوار میرمهنا، بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان کرانه.

خانه مردم شناسی کیش

خانه بومیان کیش موزه مردم شناسی کیش خانه بومیان موزه مردم شناسی

آشنایی با فرهنگ و رسوم هر منطقه در هر سفری یکی از کارهای لذت بخش محسوب می شوند. خانه مردم شناسی بومیان کیش از قدیمی ترین خانه های این منطقه است که برای آشنایی مسافران با سبک زندگی بومیان آماده شده و همه روزه افراد زیادی از آن بازدید می کنند. این خانه ۲۰۰ ساله در محله سفین قدیم واقع شده و انواع ابزارهای قدیمی برای دریانوردی و ماهیگیری برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.

آدرس: سفین قدیم، ۲۰۰ متری بازار ماهی، به سمت کشتی یونانی، مقابل بندرگاه صیادی.

مراکز خرید کیش

مراکز خرید کیش

مراکز خرید همیشه یکی از محبوب ترین قسمت های سفر مخصوصا برای خانم هاست. پاساژگردی به عضو جدا نشدنی از سفر تبدیل شده مخصوصا اگر قصد سفر به منطقه ای مانند کیش را دارید مسلما بخش بزرگی از سفرتان صرف بازار گردی و گشت و گذار در مراکز خرید کیش خواهد شد. پس لازم است قبل از سفر بخشی از پولتان را برای خرید کنار بگذارید و برای هزینه‌هایتان برنامه ریزی کنید.

بازار مرجان، بازار مروارید، بازار مریم، مرکز خرید سارینا و مرکز خرید دامون از جمله بازارهای محبوب کیش به حساب می آیند. وجود تعداد زیادی از مراکز خرید با قیمت های مناسب باعث شده تا بسیاری از مسافران تنها برای خرید کردن راهی سفر به کیش شوند.

همچنین در برخی ایام سال حراجی هایی در کیش برپا می شود که شما می توانید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در مراکز حراجی کیش با قیمت مناسب پیدا کنید.

سوغات کیش

شکلات های کیش سوغات کیش صنایع دستی کیش

حنا

سوغاتی خریدن یکی از رسومی است که از دیرباز بین ایرانیان رواج داشته. بنابراین یکی از مواردی که در راهنمای سفر به جزیره کیش باید به آن پرداخته شود، راهنمای خرید سوغات و صنایع دستی کیش است.

آبزیان دریایی

در جزیره کیش، شغل سنتی بومیان، ماهیگیری است. ماهی‌ ها و میگوهای این منطقه به قدری مشهور هستند که به یکی از سوغات محبوب جزیره تبدیل شده‌اند. از مشهورترین ماهی های این منطقه می توان به ماهی تن، سنگسر، ساردین، هامور، سرخو، میش ماهی و مقوا اشاره کرد. میگو نیز با ارزش‌ ترین و مهم‌ ترین محصول دریای عمان و خلیج فارس است که معروف‌ ترین آن‌ ها لابستر یا شاه میگو نام دارد.

اگر قصد دارید از سفرتان ماهی به ارمغان ببرید بهتر است خرید ماهی را به روز آخر موکول کنید و علاوه بر آن یک یخچال مسافرتی و یا مقدار یخ با خود داشته باشید تا در طول راه ماهی ها تازه بمانند و بوی آن‌ها شما و همسفرانتان را اذیت نکند.

قهوه و انواع شکلات

برای عاشقان قهوه و شکلات یکی از جذاب ترین بخش‌های سفر به کیش، گشت و گذار در شکلات فروشی‌های جزیره است. جزیره کیش دارای انواع گوناگونی قهوه و شکلات است، با اینکه جزو سوغاتی های محلی نیستند ولی به دلیل منطقه آزاد بودن و فروشگاه های زیاد در این جزیره می توانید انواع قهوه و شکلات وارداتی را تهیه کنید.

خرما و مرکبات

کیش به دلیل موقعیت جغرافیایی در منطقه گرمسیری یکی از مناطق خاص برای کاشت انواع مرکبات و خرما به شمار می‌ رود و این جزیره دارای نخلستان های متعددی است و بهترین نوع خرما در این منطقه کشت می شود، مانند خارک، رطب، خرمای خشک و خرمای معمولی و در ادامه فراورده های تهیه شده از آن خرما مانند چیپس خرما، عسل خرما، شیره‌ خرما است.

ادویه و عسل

یکی دیگر از معروف ترین محصولات جنوبی ایران و مخصوصا جزیره کیش ادویه است. ادویه های کیش ترکیبی از هل سبز، ساقه زعفران، فلفل سیاه، دارچین، زیره سیاه، بادیان رومی، میخک، جوزبویا، ریشه جوز، زردچوبه، گشنیز، زیره سبز، گرد لیمو، گل محمدی، مرزه، فلفل قرمز، جوز هندی، کاری، تخم گشنیز، زیره سبز، زنجبیل و آویشن هستند و برای مزه دار کردن غذاهای مختلف از این ادویه ها استفاده می شود. عسل نیز از سوغات خاص کیش محسوب می شود که طعم بسیار لذیذی دارد.

صنایع دستی

کیش با صنایع دستی متنوع خود مشهور است و شامل پولک، مرجان، صدف، گوش ماهی و بقایای آبزیان در قالب آینه‌ ها و جعبه‌ های مزین شده، آویزها، زیورآلات است. همچنین از صنایع دستی این منطقه می توان به گلیم سوزنی، محصولات دستی سبد و حصیر، کوزه‌ های سفالی و پارچه‌های گلابتون دوزی اشاره کرد.

حنا

حتما تا به حال طرح های زیبای نقاشی شده روی دست بانوان جنوبی را دیده‌اید. اگر شما هم دوست دارید چنین طرح و نقش‌هایی را برای چند روزی روی دستتان داشته باشید، در جزیره کیش می توانید این کار را انجام دهید. استفاده از حنا در شهر های جنوبی بسیار رایج است و یکی از هنرهای محبوب بومیان به شمار می رود. گردشگران نیز می توانند نقش های متنوعی روی دست خود رسم کنند. با توجه به مصرف زیاد حنا در این منطقه، حناهای مرغوب برای خرید به عنوان سوغاتی هم وجود دارد.

پوشاک

کیش در منطقه آزاد تجاری قرار دارد و واردات پوشاک باکیفیت و متنوعی در این جزیره انجام می گیرد. مراکز خرید و فروشگاه های زیادی‌ پوشاک با برندها و قیمت های متفاوت را عرضه می‌کنند. پس اگر برند باز هستید و یا می خواهید سوغاتی‌های لاکچری برای اطرافیانتان ببرید می‌توانید برنندهای مختلف پوشاک را در جزیره کیش پیدا کنید و با قیمتی مناسب تر خرید کنید.

تفریحات در سفر به کیش

یکی از چیزهایی که معمولا مسافران در راهنمای سفر به کیش به دنبال آن می گردند، تفریحات مربوط به شهر مقصدشان است. همانطور که می دانید تفریحات مهیج کیش تعداد فراوانی دارد. از تفریحات آبی کیش گرفته تا دوچرخه سواری و آفرود و دیگر تفریحات غیر آبی. پس با سفر به کیش یک سفر مهیج تفریحی را تجربه کنید.

آکواریوم کیش

تفریح در کیش

تجربه سفر به دنیای زیر آب با غواصی بسیار لذت بخش است اما شاید غواصی کردن برای همه ما ممکن نباشد. آکواریوم کیش باعث شده تا بتوانیم بدون غواصی کردن تجربه فراموش نشدنی تماشای دنیای زیر آب خلیج فارس را داشته باشیم و از تماشای موجودات زنده زیر دریا لذت ببریم. اگر از غواصی می ترسید هم نگران نباشید. راه دیگری برای سفر به دنیای زیر آب برایتان مهیاست. شما می توانید از اسکوترهای زیر دریایی استفاده کنید و به وسیله آن‌ها غواصی را به شکل دیگری تجربه کنید.

این مجموعه به قدری زیبا و هیجان انگیز است که نیاز است تا حداقل یک نصف روز را برای بازدید از این آکواریوم و این تفریح تکرار نشدنی تجربه کنیم

تفریحات آبی کیش

تفریح آبی

کافی است گشتی در ساحل بزنید تا با انواع تفریحات آبی آشنا شوید. تنوع تفریحات آبی به قدری بالاست که انتخاب را برای ما سخت می کند. اگر به پرواز و ارتفاع گرفتن از زمین علاقه دارید تجربه پاراسل سواری مختص شماست.

اگر به دنبال تفریحات خانوادگی و با تعداد بالا هستید شاتل و بنانا سواری را انتخاب کنید. غواصی هم مختص افراد علاقه مند به شنا کردن است. هر یک از این تفریحات قیمت متفاوتی دارند با اینحال نمی توان به کیش سفر کرد و از تفریحات آبی آن گذشت!

پارک آبی اوشن

تفریحات آبی یکی از پر طرفدار ترین تفریحات هر شهری به حساب می آیند. پارک آبی اوشن کیش نیز یکی از پرطرفدار ترین پارک‌های کیش است. این پارک آبی یکی از مجهزترین ها در کشور به حساب می آید که وقت گذرانی در آن یکی از جذاب ترین تفریحات کیش است. این پارک آبی در سانس های متفاوت برای استفاده خانم ها و آقایان قابل استفاده بوده و به یکی از اصلی ترین جاذبه های کیش تبدیل شده است.

شهر بازی هایلند

شهربازی هایلند کیش یکی از بهترین گزینه‌های تفریح و سرگرمی است که نزدیک به میدان امیرکبیر و در فضای سبز پارک شهر واقع شده است. این مجموعه سرپوشیده، از مدرن ‌ترین مراکز تفریحی در سطح خاورمیانه محسوب می‌شود و با امکانات مطلوبی که دارد، همه سنین را به لذت از بازی و هیجان دعوت می‌کند و یکی از بهترین جاهای تفریحی کیش برای کودکان به حساب می‌آید.

شکم گردی در سفر به جزیره کیش

هیچ سفر و گردشی بدون شکم گردی و تجربه خوردن غذاهای محلی تکمیل نشده است. پس در سفرتان به کیش چشیدن طعم بی نظیر غذاهای جنوبی را فراموش نکنید. بعد از یک تفریح و آب تنی حسابی، خوردن غذا بی نهایت لذت بخش خواهد بود.

غذاهای محلی کیش

غذاهای جنوبی به تند بودن معروف هستند پس حسابی خودتان را برای خوردن غذاهای تند آماده کنید. به شما پیشنهاد می کنیم در سفر به کیش فقط و فقط برای تهیه غذا به رستوران ها و فست و فودها اکتفا نکنید. بهترین غذاهای محلی را می توانید در رستوران های کوچک محلی که توسط بومیان اداره می شوند تجربه کنید.

از معروف ترین غذاهای کیش که نباید آن را از دست بدهید می توان به سمک مشوی، برنج شکری، مضروبه، برنج مجبوس و هریسه اشاره کرد. با اینکه بیشتر غذاهایی مناطق جنوبی دریایی محسوب می شود اما اگر علاقه ای به غذاهای دریایی ندارید نگران نباشید. غذاهای مختلف دیگری وجود دارد که با استفاده از ادویه های مخصوص طعم بی‌نظیر غذاهای جنوبی را به خوبی منتقل می‌کنند.

رستوران های کیش

از آنجا که جزیره کیش از شهرهای پر مسافر است، طبیعی است که رستوران‌های متعدد و متنوعی داشته باشد. پس در هنگام سفر به کیش نگران غذا و خورد و خوراکتان نباشید. اگر به غذاهای محلی علاقه‌ای ندارید و می خواهید به رستوران بروید لازم است بدانید شما در هر کجای جزیره که باشید به راحتی می توانید به یکی از رستوران‌های جزیره کیش دسترسی پیدا کنید.

رستوران‌های میرمهنا، کوه نور، توتی فروتی، فودلند و رویال استار بهترین و پرطرفدار ترین رستوران‌های کیش هستند. در بیشتر رستوران‌های جزیره کیش موسیقی زنده پخش می‌شود. رستوران عمو اکبر و رستوران نهنگ سفید بهترین غذاهای دریایی را ارائه می‌دهند و رستوران توتی فروتی تنها رستوران ساحلی جزیره است. رستوران‌های بابا قدرت، پایاب و پوریا در کیش مناسب ترین قیمت‌ها را دارند و رستوران میرمهنا و رستوران رویال استار از لاکچری ترین رستوران‌های جزیره هستند.

راهنمای اقامت در جزیره کیش

یکی از دغدغه‌های همیشگی مسافران در سفرها مسئله اقامت است که واقعا هم مسئله مهمی است و در راهنمای سفر به کیش باید به آن پرداخته شود. برخی مسافران از ابتدا می دانند که می خواهند در هتل ها اقامت کنند. این افراد کارشان راحت تر است چراکه گزینه‌های محدود تری پیش رویشان است و با اقامت در هتل همه چیز برایشان مهیاست و تیازی نیست کاری انجام دهند یا وسایل زیادی با خود ببرند. در جزیره کیش هتل‌های زیادی ساخته شده که تقریبا همگی جزو هتل‌های خوب و لوکس محسوب می‌شوند.

هتل داریوش، هتل کوروش، هتل پارمیس، هتل آرامیس و هتل ماریناپارک از بهترین هتل‌های کیش هستند که شما می توانید اقامت خاطره انگیزی در آن‌ها داشته باشید.

اما اگر از آن دسته افرادی هستید که تمایلی به اقامت در هتل ندارید نیز نگران نباشید. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه‌ی اجاره ویلا و سوئیت در کیش انواع اقامتگاه های موجود در کیش را ببینید. اطلاعات کامل آن‌ها را مطالعه کرده و تصاویر مربوط به هرکدام را مشاهده کنید. بعد از مقایسه و بررسی اقامتگاه‌ها می‌توانید مناسب ترین اقامتگاه را بر اساس بودجه، سلیقه و نیازتان انتخاب و رزرو کنید.

راه های دسترسی به کیش

برای رسیدن به جزیره کیش راه های مختلفی وجود دارد که هر یک معایب و مزایای خود را دارد و ما می‌خواهیم هر یک را به طور جداگانه در این راهنمای سفر به کیش بررسی کنیم. اینکه دوست دارید با چه وسیله ای سفر کنید بستگی به سلیقه و انتخاب خود شما دارد. اکثر ما سفر با خودرو شخصی را ترجیح می دهیم اگر از رانندگی کردن در مسیرهای طولانی خسته نمی شوید می توانید تجربه بی نظیری داشته باشید. برای رسیدن به جزیره کیش می بایست مسیری را همراه با خودرو با کشتی های مخصوص طی کنید که شاید جذاب ترین قسمت سفر با خودرو شخصی همین قسمت باشد.

برای رفت و آمد به جزیره کیش، به جز سفر به کیش با خودروی شخصی، دو روش فرودگاه و راه آهن را پیش رو دارید:

فرودگاه بین‌المللی کیش از سال ۱۳۵۶ تاسیس شده و دارای دو ترمینال مخصوص پروازهای داخلی و خارجی است. آدرس فرودگاه بدین صورت است: بزرگراه خلیج فارس، بلوار امام، بلوار فرودگاه. از فرودگاه کیش تا مرکز شهر نیز می توانید از تاکسی های خطی یا دربستی مقابل فرودگاه استفاده کنید.

سریع ترین راه برای رسیدن به جزیره کیش سفر با هواپیماست که جدا از هزینه بالای آن انتخاب بسیاری برای سفر به کیش است. مسیرهای ریلی و سفر با قطار نیز یکی از جذاب ترین انتخاب هاست. درست است که سفر با قطار بسیار زمانبر است اما می‌توانید در طول مسیر بسیار خوش بگذرانید. اما باید توجه کنید که جزیره کیش به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه و قرار گرفتن در میان دریا، خط ریلی مستقیم ندارد. شما می‌توانید با قطار به بندرعباس رفته و سپس از آن جا با کشتی خود را به جزیره کیش برسانید.

راهنمای فرودگاه بین المللی کیش

فرودگاه بین المللی کیش همه روزه پروازهایی به مقصد کیش از شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، شیراز را پوشش می دهد.

البته که مقصدهای پروازی این فرودگاه ۲۰ شهر در ایران را پوشش می‌دهد؛ دبی و مسقط هم پروازهای خارجی فرودگاه را پوشش می‌دهد. آدرس فرودگاه کیش هم خوش مسیر است و هر جایی که بخواهید بروید تاکسی‌های فرودگاه در دسترس شما هستند. CIP فرودگاه کیش هم یکی از مجلل ترین‌ها در نوع خودش است و همه امکاناتی که از یک محل تشریفاتی انتظار دارید را برآورده می کند. علاوه بر همه این‌ها سایت فرودگاه کیش اطلاعات گوناگونی در اختیارتان قرار می‌دهد و می‌توانید از طریق اطلاعات پرواز آن، زمان و یا احیانا تاخیر پروازها را چک کنید.

نشانی اینترنتی: kishairport.ir

تلفن تماس: (۰۷۶) ۴۴۴۴۳۲۰۰

آدرس: هرمزگان، کیش، بلوار فرودگاه.

راهنمای حمل و نقل در سفر به کیش

برای رفت و آمد در داخل جزیره به راهنمای کامل برای سفر به کیش نیاز دارید. شما می توانید از وسایل نقلیه متفاوتی استفاده کنید.  گردشگران و ساکنان به وسیله تاکسی یا مینی بوس یا کرایه خودرو می توانند به جاهای مختلف دسترسی خواهند داشت که در ادامه راهنمای سفر به کیش به توضیح هر یک از این موارد می پردازیم:

تاکسی: یکی از روش های رایج استفاده از تاکسی است. تاکسی‌ های کیش اغلب خودروهای گران قیمت در دو رنگ زرد و سفید هستند. تاکسی‌ های زرد رنگ تاکسی‌ های خطی بوده و تاکسی های سفید رنگ به صورت تاکسی دربستی در حال تردد هستند.

مینی بوس: روش دیگر استفاده از مینی بوس های شهری است که دارای دو خط بوده و خط اول با ۱۳ ایستگاه و خط دوم با ۴۲ ایستگاه مسافران را به هر نقطه‌ این جزیره می رسانند.

اجاره خودرو بدون راننده: علاوه بر دو روش ذکر شده می توانید در این جزیره خودرو های لوکس و گران قیمت را اجاره کنید و به گشت و گذار بپردازید، البته می توانید خودرو با راننده نیز اجاره کنید.

هزینه سفر به کیش

یکی از مسائلی که در راهنمای سفر به کیش باید به آن اشاره شود، هزینه های سفر است. حمل و نقل، خورد و خوراک و هزینه اقامت ۳ مورد پر خرج هر سفری است. هزینه های سفر به کیش هم مانند هر سفری دیگری بیشتر صرف این موارد می شود.

فرقی ندارد برای سفر خود به دنبال اقامت در هتلی لوکس هستید و یا برای داشتن سفری مقرون به صرفه به دنبال اجاره سوئیت ارزان در کیش هستید بی شک می توانید برنامه ریزی سفر به کیش را مطابق با بودجه مورد نظر خود پیش ببرید.

تفریحات آبی نیز جزو جدا نشدنی سفر به کیش هستند پس حتما هنگام برنامه ریزی هزینه جداگانه ای برای این بخش سفرتان کنار بگذارید. حتی اگر مجبور باشید از تعداد روزهای سفرتان کم کنید تا بتوانید کمی هیجان را وارد سفر خود کنید.

خاطره خوش این سفر تا مدت ها در خاطرتان خواهد ماند و تبدیل به یکی از فراموش نشدنی ترین سفرهایتان تبدیل خواهد شد.

برای رزرو آنلاین ویلا و سوئیت در کیش می توانید به صورت اینترنتی از طریق وبسایت لیدوماتریپ اقدام کرده و رزروی آسان و به صرفه را تجربه کنید.

تلفن‌های ضروری جزیره کیش

در ادامه تعدادی از شماره تلفن های ضروری که لازم است در راهنمای سفر به کیش آن ها را بدانید برایتان آورده‌ایم.

  • کد تلفن شهر کیش ۰۷۶
  • پیش شماره تلفن همراه  ۰۹۳۴
  • شرکت عمران و خدمات کیش ۱۳۷
  • اداره پست ۱۹۳
  • اطلاعات پرواز ۱۹۹
  • دفتر نظارت نیروی انتظامی ۱۹۷
  • فرودگاه ۴۴۴۴۳۲۰۰
  • گمرک فرودگاه ۴۴۴۴۶۹۰
  • هلال احمر ۴۴۳۰۴۱۵

این شماره‌ها می‌توانند در مواقع ضروری راهنمای شما در سفر به کیش باشند.

توصیه‌های لیدوماتریپ برای راحتی در سفر به کیش

حالا که همه چیز را درباره کیش می دانیم و برنامه ای در ذهنمان از شروع سفر تا پایان سفر برای خود چیده ایم وقت آن است که چمدان خود را ببندیم.

برای سفر به جزیره کیش لازم است به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشید. ما در این راهنمای سفر به کیش همه آنچه را که لازم است پیش از سفر و در هنگام سفر بدانید برای شما بازگو کردیم تا سفری راحت و بدون دردسر داشته باشید.

اولین نکته این است که برای آن که بتوانید به خوبی از تمامی جاذبه های گردشگری و تفریحی کیش بازدید کنید، حتماً برنامه ریزی دقیقی داشته و از وقت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید، چرا که جزیره کیش مملو از جاذبه های تفریحی است و اگر نتوانید وقت خود را به خوبی مدیریت کنید، ممکن است نتوانید از همه‌ی این جاذبه ها بازدید کنید.

نکته دیگری که لازم است در نظر داشته باشید، این است که تمام تلاش خود را بکنید تا هزینه های سفرتان را به خوبی مدیریت کنید، عدم توجه به مدیریت مالی می تواند تا پایان سفر برای شما مشکلاتی به وجود بیاورند. سعی کنید بر لذت بردن از سفر به کیش، مدیریت مالی دقیق و درستی نیز داشته باشید. سعی کنید از قبل هزینه‌های مربوط به هر بخش از سفرتان را پیش بینی کنید و کنار بگذارید تا در طول سفر به مشکلی بر نخورید.

پیشنهاد دیگر ما این است که در سفر به این جزیره زیبا حتما علاوه بر غذا خوردن در فست فودها و رستوران‌های متنوع جزیره، غذاهای محلی کیش را نیز امتحان کنید.

نکته قابل توجه دیگر برای سفر به کیش این است که برای اقامت به سراغ اقامتگاه‌های با کیفیت بروید، همانطور که خودتان می دانید اقامت در سفر مسئله بسیار مهمی است و تاثیر مستقیم روی کیفیت سفر خواهد داشت. اگر اقامتگاه خوبی را برای سفرتان انتخاب نکنید، نمی توانید آن طور که باید از سفر به جزیره کیش لذت ببرید.

برای این که بتوانید مناسب ترین اقامتگاه را انتخاب کنید می‌توانید به صفحه مربوط به اجاره ویلا و سوئیت در کیش مراجعه کنید و بعد از بررسی کامل اطلاعات و تصاویر مربوط به هر اقامتگاه و مقایسه‌ی تعداد زیادی از اقامتگاه‌های موجود در کیش، بهترین و مناسب ترین گزینه را برای اقامتتان در طول سفر انتخاب و رزرو نمایید.

تا حالا به کیش سفر کردی؟ چه تجربه ای از سفر به کیش دارید که فکر می‌کنید به درد بقیه هم بخوره؟

 

 

۴.۷/۵ - (۶ امتیاز)
2 نظر برای "راهنمای سفر به کیش" ارسال شده.
  1. سینا گفت:

    بهترین منطقه کیش برای اقامت دانشجویی کجاست؟

    .

    1. رعنا گفت:

      به اشخاصی که به دنبال اجاره سوئیت ساحلی در جزیره کیش هستند پیشنهاد می‌کنیم شهرک‌های معروف مثل دامون ساحلی که از سوئیت‌های بی‌نظیری برخوردار است را از دست ندهند.
      سوئیت‌های دیگری نیز وجود دارد که در حقیقت به‌صورت واحدهای آپارتمانی هستند و قیمت‌های مناسبی دارند. این سوئیت‌ها با نام سوئیت‌های مبله شناخته می‌شوند و در شهرک‌هایی مثل صدف که به اکثر اماکن دیدنی کیش نزدیک است و به‌مراتب از قیمت‌های بالاتری نسبت به سایر سوئیت‌ها برخوردارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *