هزینه‌ های سفر به کیش

هزینه سفر به کیش

حتی بی یار و همسفر هم می‌شود به سر رفت، اما بدون در نظر گرفتن هزینه‌ها هرگز! به قول شاعر “نمی دهند اجازت مرا سیر و سفر” هزینه های سرسام آور!

هزینه سفر به کیش هم مانند دیگر مواردی که قبل از سفر باید بررسی شود، نیاز به تحقیق دارد تا بتوانیم برنامه دقیق تری برای سفرمان تعیین کنیم.

در کیش انواع هتل‌های کیش، رستوران‌های کیش، بازار‌ها و مراکز خرید کیش، تفریحات مهیج کیش و… با قیمت‌های متفاوت وجود دارد. شما بسته به اینکه چقدر بودجه دارید می‌توانید برنامه سفر به کیش را تنظیم کنید. در ادامه این مقاله از وبسایت گردشگری لیدوماتریپ با ما همراه باشید تا هزینه سفر به کیش در ابعاد مختلف، از قیمت بلیط‌ ها گرفته تا قیمت انوع هتل‌ها و رستوران‌ها و … را بررسی کنیم و در نهایت متوسط هزینه یک سفر سه روزه به کیش را به شما بگوییم.

برای سفر به کیش چقدر پول لازم است؟

چقدر پول لازم است

برخلاف تصور عده‌ی زیادی از مردم که فکر می‌کنند سفر به کیش جزو سفرهای لوکس و پر هزینه به حساب می‌آید، می‌شود با هزینه‌های معقول تری هم به کیش سفر کرد. فقط کافی است کمی تحقیق کنیم و قیمت انواع خدمات و امکانات را در این جزیره‌ی پر مسافر بدانیم. برای دانستن هزینه سفر به کیش تا پایان با ما همراه باشید.

اجاره ویلا و سوئیت در کیش

هزینه سفر به کیش با تور

تعداد تورهای کیش نسبتا زیاد است. با توجه به نوع سفر، مدت زمان اقامت، نوع خدمات و محل اقامت، قیمت تورهای مختلف با هم متفاوت است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که وقت و حوصله‌ی به عهده گرفتن کارهای مربوط به سفر از قبیل تهیه بلیط و رزرو اقامتگاه و… را ندارید، سفر با تور برای شما گزینه‌ی مناسبی است.

هزینه سفر به کیش با هواپیما

هزینه سفر هوایی به یش

یکی از رایج ترین و آسان ترین راه‌های سفر به کیش، سفر با هواپیماست که به دلیل موقعیت جغرافیایی جزیره و فاصله با اکثر شهرها معمولا سفر هوایی پیشنهاد می‌شود. پروازهای منظم و همه روزه به کیش از دیگر دلایلی است که سفر هوایی را در اولویت اکثر مسافران قرار می‌دهد.

اگر شما از افرادی هستید که حوصله رانندگی در مسیرهای طولانی را ندارید و یا اینکه برای رسیدن به مقصد عجله دارید، سفر هوایی برای شما مناسب ترین راه سفر به کیش است. فرودگاه بین المللی کیش هم که یکی از بهترین فرودگاه های کشور است. حتما می‌دانید در این روش هزینه سفر به کیش نسبت به دیگر راه‌های سفر کمی بیشتر است، اما از این بابت نگرانی نداشته باشید . شما می‌توانید با خرید بلیط‌ های چارتر و لحظه آخری و یا سفر در ایام غیر تعطیل و یا روزهای آخر سال که بلیط‌ ها ارزان تر است، هزینه کمتری بپردازید.

قیمت بلیط هواپیما متناسب با تایم سفر و یا نوع ایرلاین پروازی، متفاوت است. اما قیمت‌ها به طور معمول از ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شوند. به طور مثال فاصله هوایی تهران تا کیش ۱۰۴۳ کیلومتر و مدت زمان پرواز یک ساعت و ۵۰ دقیقه است و هزینه سفر به کیش با هواپیما از تهران از ۶۰۰ هزارتومان تا ۱ میلیون و چهارصد هزار تومان متغیر است.

هزینه سفر به کیش با قطار

هزینه قطار کیش

همانطور که می‌دانید جزیره کیش به دلیل فاصله از خشکی، خط راه آهن ندارد. برای سفر به کیش با قطار می‌توانید تا بندرعباس بروید و از آن جا سوار قایق شوید و بقیه راه را با قایق بروید.

سفر با قطار هم یکی از راه‌های کاهش هزینه سفر به کیش است. قیمت بلیط قطار هم بسته به مسافت و نوع قطار متغیر است. مدت زمان سفر ریلی شما از تهران تا بندرعباس ۱۹ ساعت است. قیمت بلیط قطار تهران به بندرعباس به طور میانگین بین ۷۰ تا ۱۳۰هزار تومان است. قیمت بلیط قایق هم از بندر عباس تا کیش ۴۰ هزار تومان است.

اگر می‌خواهید هزینه سفر به کیش را کاهش دهید یا برای رسیدن به مقصد عجله‌ای ندارید و یا از پرواز می‌ترسید، سفر با قطار یک راه مطمئن برای شماست. با این روش سفر شما می‌توانید هم هزینه‌های سفر به کیش را کاهش دهید و هم از مسیر لذت ببرید.

هزینه سفر به کیش با اتوبوس

سفر زمینی به کیش

امکان سفر مستقیم به کیش با اتوبوس وجود ندارد. باز هم باید مسیری مانند قطار را طی کنید. شما می‌توانید تا بندر عباس را با اتوبوس بروید و از آن جا با قایق خودتان را به جزیره برسانید. قیمت بلیط اتوبوسVIP از تهران به بندرعباس به طور متوسط ۲۵۰ هزار تومان است. اگر مسیر طولانی برایتان اذیت کننده نیست می‌ خواهید هزینه سفر به کیش را کاهش دهید، می‌توانید با اتوبوس سفر کنید.

هزینه سفر به کیش با خودروی شخصی

سفر با خودروی شخصی

سفر با ماشین شخصی آخرین گزینه برای سفر به کیش است. مسیر تهران تا بندرعباس را با ماشین طی می کنید و پس از رسیدن به بندرعباس راهی بندر چارک شده و از آنجا با لندینگ کرافت مسیر بندرچارک تا کیش را طی خواهید کرد. برای داشتن اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله‌ی راهنمای سفر به کیش با ماشین شخصی را مطالعه کنید.

در مجموع اگر از سختی های مسیر طولانی در کنار خانواده لذت ببرید سفر با ماشین شخصی گزینه متفاوت و جذابی برای سفر به جزیره خواهد بود. با وجود ماشین شخصی در جزیره دیگر نیازی به هزینه های اضافی برای گرفتن تاکسی و گشت و گذار در جزیره نخواهید داشت. ولی درمورد شهرهای دور هزینه کردن برای بنزین اصلا به صرفه نیست.

با این وجود اگر با خودروی شخصی به کیش سفر کردید، به یاد داشته باشید قوانین راهنمایی و رانندگی مخصوصی مثل بوق نزدن، تمیز بودن خودرو، داشتن معاینه فنی، سوار نکردن سرنشین اضافه و بستن کمربند و … در جزیره اعمال می شود که بهتر است قبل از سفر نسبت به آن‌ها آگاهی داشته باشید.

هزینه لندینگ کرافت به کیش

هزینه لندینگ کرافت کیش

حمل ماشین با لندینگ کرافت در حدود ۷۰۰ تا ۱ میلیون و ۲۰۰هزار تومان متغیر است. علاوه بر این باید هزینه ورود ماشین به جزیره کیش را نیز بپردازید که حدود ۳۵۰ هزار تومان می‌‌باشد. البته این مبلغ برای ۵ روز محاسبه می شود و اگر قصد داشته باشید بیشتر در جزیره بمانید، به ازای هر روز اضافه تر، باید ۷۰ هزار تومان پرداخت کنید.

هزینه جا به جایی در کیش

جابه جایی در کیش

برای جابه جایی در کیش عمدتا باید از تاکسی استفاده کنید. تاکسی‌های کیش در دو رنگ سفید و زرد وجود دارند که کرایه ورودی هر کدام از این دو رنگ تاکسی‌ ۲ هزار تومان است. تفاوت رنگ تاکسی‌ها به این دلیل است که تاکسی‌های سفید برای مسیرهای از ۱ تا ۷ کیلومتر در روز ۵۰۰ تومان و در شب ۶۰۰ تومان و برای مسیرهای بیشتر از ۷ کیلومتر در روز برای هر کیلومتر ۶۰۰ تومان و در شب ۷۰۰ تومان دریافت می‌کنند. اما تاکسی‌های زرد به ازای هر ایستگاه ۵۰۰ تومان دریافت می‌کنند.

نرخ کرایه تاکسی‌های خطی هم برای مسیرهای مشخص از ۵ تا ۸ هزار تومان متفاوت است. هزینه اتوبوس در جزیره به ازای هر نفر در مسیرهای کوتاه ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و در مسیرهای بلند ۵ هزارتومان است.

به جز این‌ها در جزیره کیش امکان اجاره ماشین هم وجود دارد که این هم راه مناسبی برای رفت و آمد در کیش است. همچنین در کیش به دلیل منطقه آزاد بودن انواع ماشین‌های روز دنیا در دسترس هستند و امکان اجاره‌ی آن‌ها وجود دارد. نرخ اجاره ماشین در کیش از ۴۰۰ هزار تومان به بالا است.

علاوه بر این هتل‌ها نیز عموما یک نوبت گشت شهری به گردشگران ارائه می‌کنند. هر روز مسافران را با سرویس‌هایی به دیدن جاذبه های مهم شهری می‌برند. این گشت شهری معمولا در غروب آفتاب در کنار کشتی یونانی به انتها می‌رسد و پس از آن گردشگران به هتل یا رستوران مد نظرشان بازگردانده می شوند و هیچ هزینه ای هم برای مسافران ندارد.

هزینه غذا در کیش

قیمت رستوران های کیش

تعدد و تنوع رستوران‌های کیش آنقدر زیاد است که شم اگر تمام وقت سفرتان را هم صرف شکم گردی کنید باز نمی‌توانید به همه‌ی رستوران‌ها برسید. با توجه به بودجه‌تان و برنامه ریزی که برای هزینه سفر به کیش دارید، می‌توانید از بین بهترین رستوران‌های کیش تعدادی را انتخاب کنید و در این رستوران‌ها انواع غذاهای ایرانی، خارجی، بومی و دریایی را نوش جان کنید. قیمت هر وعده‌ی غذا در کیش به طور متوسط از ۵۰ هزار تومان به بالاست. به طور کلی می‌توان گفت هزینه غذا در کیش از حدود ۴۰ هزارتومان برای وعده های سبک مثل سیب زمینی و املت آغاز می شود و به ازای غذاهای دریایی و انواع کباب ها تا ۳۰۰ هزار تومان هم می رسد.

البته شما با اجاره ویلا و سوئیت در کیش می‌توانید خودتان آشپزی کنید و به این صورت در هزینه‌های سفر به کیش صرفه جویی کنید.

هزینه تفریحات در کیش

هزینه تفریحات کیش

یکی از دلایل مهم سفر به کیش استفاده از تفریحات مهیج و مدرن جزیره است. پس باید در هنگام برنامه ریزی برای هزینه‌های سفر کیش بخشی از هزینه‌ها را به تفریحات جزیره اختصاص دهیم. البته نگران نباشید همه‌ی تفریحات کیش گران نیستند. مثلا شما می‌توانید برای گشت زدن در اطراف ساحل دوچرخه اجاره کنید و برای هر ساعت فقط ۱۰ هزار تومان پرداخت کنید. هم چنین ورودی کشتی‌های تفریحی هم بین ۳۰ تا ۷۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. شما با رفتن به پارک ساحلی مرد ماهیگیر هم می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای تفریح کنید.

هزینه سافاری در کیش که یکی از پرطرفدارترین تفریحات جزیره است برای هر تور سافاری بین ۶۵ تا ۱۰۰ هزار تومان است.

هزینه سافاری کیش

برای استفاده از تفریحات آبی کیش باید مقدار بیشتری هزینه کنید. برای هر ۲۰ دقیقه غواصی مبلغ ۶۵ هزار تومان از شما دریافت می‌کنند. هزینه جت اسکی در کیش ۵۰ هزار تومان است. برای شاتل و بنانا سواری به ازای هر نفر باید ۵۰ هزار تومان بپردازید. فلای بورد ۲۰۰ و پاراسل ۱۲۰ هزار تومان هزینه دارند. قایق‌های پدالی، پارویی و آکواریومی هم هر کدام ۳۰ هزار تومان هزینه دارند.

برای بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری هم باید مقداری هزینه بپردازید. برای مثال: ورودی شهر زیرزمینی کاریز ۲۰ هزار تومان، بلیط موزه مردم شناسی کیش ۱۰ هزار تومان، ورودی پارک آبی اوشن برای یک نیم روز ۹۰ هزار تومان، بلیط پارک دلفیناریوم و باغ پرندگان ۱۲۰ هزار تومان است.

به طور کلی هزینه تفریحات در کیش از ۱۰ هزار تومان آغاز شده و تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای اجاره کشتی خصوصی نیز می رسد. همه چیز بستگی به انتخاب شما دارد.

هزینه بازار گردی در کیش

هزینه بازر گردی در کیش

بسیاری از مسافران تنها به قصد خرید به جزیره کیش سفر می‌کنند. تنوع و تعداد زیاد بازارها و مراکز خرید در کیش این امکان را به شما می‌دهد که در هر رنج قیمتی خرید کنید. اینکه چقدر برای خرید در کیش هزینه کنید بستگی به خودتان دارد. اما لازم است بدانید به طور کلی قیمت‌ها در کیش تفاوت چندانی با سایر شهرها ندارد. مگر در فصل حراجی‌های کیش که می‌توانید بعضی اجناس، به خصوص لباس را با قیمت مناسب تری تهیه کنید. علاوه بر این، بعضی بازارهای کیش مثل بازار مریم برای خرید پوشاک قیمت‌های بسیار مناسبی دارند. بازار صفین یا بازار عرب های کیش نیز به ارائه اقلام و محصولات با قیمت های بسیار ارزان و باورنکردنی مشهور است.

هزینه اقامت در کیش

هزینه اقامت در کیش

جزیره کیش به دلیل تعداد بالای مسافران، یکی از شهرهایی است که انواع اقامتگاه‌ها در آن موجود است. شما با توجه به بودجه خود می‌توانید برای هزینه سفر به کیش برنامه ریزی کنید و بخشی از این هزینه‌ها را به اقامت اختصاص دهید.

قیمت هتل‌های ۵ ستاره در کیش

هزینه هتل در کیش

هتل‌های ۵ ستاره از استانداردها و کیفیت بالایی برخوردارند و برای کسانی که دوست دارند یک سفر لوکس و لاکچری داشته باشند مناسب هستند. هزینه هر شب اقامت در هتل ۵ ستاره برای هر نفر حداقل ۸۰۰ هزارتومان و حداکثر ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

قیمت هتل‌های ۴ ستاره در کیش

هتل‌های ۴ ستاره در کیش تفاوت چندانی با هتل‌های ۵ ستاره ندارن، مگر در امکانات جزئی. با این وجود  این دو نوع هتل تفاوت قیمت زیادی با هم دارند. پس اگر می‌خواهید از امکانات لوکس با قیمتی مناسب تر استفاده کنید، هتل‌های ۴ ستاره گزینه‌های مناسبی برای شما هستند. متوسط هزینه اقامت در هتل‌های ۴ ستاره به ازای هر نفر در یک شب از ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان متغیر است.

قیمت هتل‌های سه ستاره در کیش

اقامت در هتل‌های ۳ ستاره در کیش جزو اقامت‌های اقتصادی در نظر گرفته می‌شود. پیشنهاد ما به شما این است که برای انتخاب هتل تنها تعداد ستاره‌های آن را مد نظر قرار ندهید. چه بسا یک هتل سه ستاره ممکن است دستررسی‌های بهتری نسبت به یک هتل ۴ ستاره داشته باشد. متوسط هزینه اقامت در هتل‌های سه ستاره کیش از ۲۵۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان به ازای یک نفر در یک شب متغیر است.

رزرو آنلاین هتل در کیش

قیمت هتل آپارتمان در کیش

بسته به امکانات، متراژ و فاصله از مرکز شهر قیمت هتل آپارتمان‌های کیش متغیر است و به طور میانگین از شبی ۱۰۰ هزار تومان شروع می‌شود.

هزینه اجاره ویلا و سوئیت در کیش

لازم نیست در سفر به کیش حتما در هتل‌ها اقامت کنید. اگر می‌خواهید در مکان‌هایی بزرگ تر و با آزادی و امکانات بیشتر اقامت داشته باشید پیشنهاد ما به شماره اجاره ویلا یا سوئیت است. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه اجاره ویلا و سوئیت در کیش، انواع اقامتگاه‌ها را مشاهده کنید و با توجه به بودجه‌تان ویلا یا سوئیت مورد نظرتان را انتخاب و رزرو کنید.

برنامه ریزی برای هزینه سفر به کیش

برنامه ریزی برای هزینه سفر به کیش به صورت دقیق و کامل امکان پذیر نیست، اما می‌توان با بررسی حدود قیمت‌ها به نتایجی رسید و با توجه به بودجه موجود برنامه‌ای تنظیم کرد. به طور کلی و با توجه به چیزهایی که تاکنون گفتیم، اگر بخواهید سفری لوکس داشته باشید با احساب هزینه اقامت در هتل‌های ۵ ستاره و غذا خوردن در رستوران‌ها لوکس جزیره و اجاره ماشین و استفاده از انواع تفریحات آبی و سافاری و … و بدون هزینه بازار گردی‌هایتان به طور متوسط به ازای هر نفر ۴ میلیون تومان برای یک سفر سه روزه به کیش لازم است.

اما بعضی افراد ترجیح می‌دهند در یک هتل تمیز و مناسب اقامت کنند و برای تفریح هم به غواصی و قایق سواری و بازدید از جاذبه‌های تاریخی اکتفا می‌کنند. برای این افراد هزینه متوسط یک سفر سه روزه به کیش حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

تا حالا شده سفری رو به خاطر هزینه هاش کنسل کنید؟ به نظرتون برنامه ریزی چقدر می‌تونه توی کنترل هزینه های سفر موثر باشه؟

۴.۴/۵ - (۷ امتیاز)
3 نظر برای "هزینه‌ های سفر به کیش" ارسال شده.
  1. میلاد امیری گفت:

    هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی کمتر هست یا سفر به کیش با پرواز؟

    1. رعنا گفت:

      هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی در هر سال متغیر بوده و با توجه به هر فصل و نسبت به سال قبل تغییر می‌یابد. البته لازم به ذکر است که استفاده از هر یک از بنادر لنگه، آفتاب و چارک برای حمل خودرو با شناور و لندیکرافت نیز در تعیین هزینه مناسب برای حمل خودرو تاثیرگذار است.

  2. علی اصغری گفت:

    هزینه سفر به کیش به عوامل متعددی وابسته است که شما با خوندن این مقاله به صورت کامل متوجهش میشین. اگر سوال خاصی داشته باشین پاسخگو هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *