جاهای دیدنی و تفریحی کیش در پاییز

جاهای دیدنی کیش در پاییز

کیش یکی از زیباترین مناطق گردشگری و دیدنی ایران است که هر ساله به تعداد گردشگران داخلی و خارجی آن افزوده می شود. جاذبه های گردشگری کیش به قدری زیاد و متنوع هستند که در هر فصلی مسافران را به سمت جزیره می‌کشانند، اما پاییز چیز دیگری است. آب و هوای مناسب جزیره کیش در فصل پاییز باعث شده تا مسافران این جزیره در فصل پاییز بسیار زیاد شوند. ما در این مقاله از مجله لیدوما تعدادی از زیباترین جاهای دیدنی کیش در پاییز را برایتان آورده‌ایم تا بتوانید با برنامه ریزی دقیق تری سفر کنید.

کیش گردی در پاییز

کیش گردی در پاییز

در فصل پاییز جشنواره های پاییزی مختلفی در کیش برگزار می شود که همین موضوع مشوق خوبی برای بازدیدکنندگان جزیره ی زیبای کیش، خواهد شد. جالب است بدانید که روز کیش هم در بیستم آبان ماه است و به بهانه‌ی این روز، تخفیف های ویژه‌ای بر تورها، هتل ها و مراکز تفریحی اعمال می شود‌ و برای جذب مسافران تخفیف‌های ویژه‌ای برای هتل های کیش، مراکز خرید کیش و رستوران های کیش در نظر گرفته می شود.

علاوه بر لذت بردن از آب و هوای کیش در پاییز می توانید در این فصل از سال خرید های بسیار خوب و ارزانی انجام دهید و از تخفیفات پاییزه اجناس در مراکز خرید کیش بهرمند شوید.

اجاره ویلا و سوئیت در کیش

یکی از جذاب ‌ترین ویژگی‌های آب و هوای کیش در پاییز به ویژه در آذر‌ماه حال و هوای بارانی آن است. اگر عاشق هوای بارانی هستید قطعا از سفرتان به کیش در فصل پاییز، لذت دو‌چندان خواهید برد.

آب و هوای کیش در پاییز

حتما می‌دانید که در این فصل دیگر از گرمای تابستان خبری نیست و بارندگی هم چند وقت یکبار ممکن است اتفاق  بیافتد. آب و هوای کیش در پاییز تعادل چندانی ندارد، گاهی گرم و گاهی سرد است. درجه رطوبت هوا در پاییز حدود ۶۰ درجه است که از شدت رطوبت آن به نسبت بهار و تابستان کاسته شده است.

در این فصل روزها کوتاه است و هوا زود تاریک می شود و معمولا بارندگی نسبت به سایر فصول بیشتر است. آب و هوای کیش در پاییز و جاذبه های مختلف آن، انگیزه های زیادی برای گردشگران ایجاد می کند که در این فصل جزیره ی کیش را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند. اگر آب و هوای کیش در پاییز بارانی باشد محدودیت برای گردش در جزیره کیش دارید ولی در این زمان ها مراکز خرید بخاطر سرپوشیده بودن می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.

تفریحات و جاهای دیدنی کیش در پاییز

جاهای دیدنی کیش در پاییز

برگزاری برنامه‌های شاد و سرگرم کننده، کارناوال‌های شادی، کنسرت‌های خوانندگان معروف، برنامه‌های متنوع ورزشی، جنگ‌های شبانه، آذین بندی خیابان‌ها، انجام مسابقات هیجان انگیز و اهدای جوایز نقدی و غیر نقدی مختلف تنها گوشه‌ای از تفریحات و جاهای دیدنی جزیره کیش در پاییز است. جوانان و نوجوانانی که به دنبال تجربه تفریحات متنوع آبی و هیجان انگیز در کیش هستند، می‌توانند تفریحاتی چون پرواز بر روی آب‌های خلیج فارس، قایق سواری، شاتل، بنانا و… را تجربه کنند. به طور کلی بهترین زمان برای تفریحات آبی اواخر پاییز، زمستان و تمام فصل بهار است. این نکته را یادتان باشد که در روزهای بارانی تمام مردم جزیره به مناطق سرپوشیده می روند و خبری از تفریحات ساحلی نیست.

در ادامه این مقاله قصد داریم تعدادی از جاهای دیدنی کیش در پاییز را به شما معرفی کنیم که در روزهای پاییزی جان می‌دهد برای گشت و گذار و خوش گذرانی.

کشتی یونانی

کشتی یونانی

یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری کیش در پاییز و یکی از نمادهای جزیره کیش کشتی یونانی است که سال هاست به گل نشسته و منظره‌ای زیبا و چشم نواز برای تماشای غروب ایجاد کرده است. اما در حال حاضر بر اثر گذر زمان و عدم رسیدگی و نگهداری از آن در حال تخریب است. این کشتی قدیمی یکی از بهترین موقعیت ها در جزیره برای عکاسی است که بسیاری از عکاسان حرفه ای را به سمت خود می کشاند.

اگر علاقمند به بازدید از داخل کشتی هستید تنها یک راه وجود دارد و آن هم مراجعه به کلوپ های غواصی کنار ساحل است.با مراجعه به این کلوپ می توانید لباس مخصوص غواصی در کیش پوشیده و برای تماشای درون کشتی یونانی کیش راهی آب های خلیج فارس شوید.

آدرس: کیش، جنوب غربی جزیره، خیابان غروب، میدان غروب.

ساحل درختان نارگیل

ساحل درختان نارگیل

یکی از زیباترین سواحل جزیره کیش ساحل درختان نارگیل است که یکی از جاهای دیدنی کیش در پاییز به شمار می‌رود. این ساحل نقره فام در شرق جزیره کیش با درختان نارگیل فراوان، لور قدیمی و با آلاچیق‌های متعدد در طول ساحل، نزدیک اسکله بزرگ تفریحی و پلاژ آقایان واقع شده و مکانی شگفت انگیز و آرامش بخش را برای بازدید کنندگان پدید آورده است.

آدرس: کیش، بلوار فردوسی.

ساحل کلبه هور

کلبه هور

حالا که به دنبال جاهای دیدنی کیش در پاییز می‌گردید، بد نیست بدانید در غربی ترین نقطه جزیره و در نزدیکی کشتی یونانی، ساحل صخره ای زیبایی با نام کلبه هور قرار دارد که می توانید با حضور در آن و نشستن بر روی آلاچیق های فراهم شده، نظاره گر غروب خورشید باشید و ذهن خود را از آشفتگی‌ها و درگیری‌های همیشگی خالی کرده و تنها از این تصویر زیبای طبیعی لذت ببرید.

یکی از دلایل جذابیت بیش از اندازه ساحل صخره ای کلبه هور، بکر و دست نخورده بودن آن است و اینکه در این ساحل شما می توانید حرکت خرچنگ ها را به راحتی نظارگر باشید. در فاصله کمی از این ساحل نیز لنجی متعلق به بومیان منطقه وجود دارد که در حدود ۱۰ سال پیش در این ساحل به گل نشسته و منظره خاصی را به وجود آورده است.

آدرس: کیش، جاده جهان.

ساحل مرد ماهیگیر

ساحل مرد ماهیگیر

بی شک تماشای مجسمه ۱۲ متری مرد ماهیگیری که تورش را به طرف دریا گرفته خالی از لطف و زیبایی نیست. برای دیدن ساحل مرد ماهیگیر هم یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری کیش در پاییز است. برای رسیدن به این ساحل و تماشای این مجمسه زیبا، باید به بخش شرقی جزیره بروید. همچنین در این پارک ساحلی می توانید با استفاده از شن های ساحل، مجمسه و نماد های مورد علاقه خود را بسازید.

آدرس: ضلع شرقی ساحل جزیره کیش

جاده جهان

جاده جهان کیش

جاده جهان کیش جاده ای مخصوص رانندگی، دوچرخه سواری و موتورسواری است. این جاده آرام و با صفا که دور تا دور جزیره کیش کشیده شده است از یک سو آرامش ساحل را برایتان به ارمغان می آورد و از سوی دیگر طعم شیرین یک سواری بدون دغدغه را به شما عرضه می کند. لذت زیادی دارد که روی صندلی ماشین لم بدهی و بدون دغدغه پایت رو روی گاز بگذاری و آبی دریا را تماشا کنی، چنین اتفاقی در هیچ کجای کشور امکانپذیر نیست.

اگر در پاییز به کیش سفر کردید، یکی از جاهای گردشگری کیش در پاییز که می‌توانید از آن دیدن کنید و حسابی لذت ببرید، همین جاده جهان است. جاده جهان کیش پنجره‌ای رو به جهانی دیگر را پیش چشمانتان باز می‌کند. این جاده کل جزیره را دور می‌زند و بخش‌هایی از آن کاملا از کنار آب می‌گذرد. این جاده چیزی حدود ۱ متر با دریا فاصله دارد. بخش‌های دیگر نیز بی واسطه، ساحلی است. از مهم ترین مزایای جاده جهان که بعضی آن را جاده دنیا می نامند آرامش عجیب آن است. روزها و شب ها فرقی نمی‌کند، جاده جهان ساکت است چون در نزدیکی‌اش نه خانه و هتل و سکونتگاهی وجود دارد و نه جاده دیگری که پر رفت و آمد باشد. تنها در بعضی قسمت‌های آن صدای پرندگان مهاجر و مرغ‌های دریایی می آید.

پارک دلفین ها

دلفیناریوم

پارک دلفین یا دلفیناریُم واقع در جزیرهٔ کیش اولین و تنها پارک دلفین در ایران است.حدود ۱۰ سال پیش در جزیره زیبای کیش، پارک دلفین های کیش شروع بکار کرد، مجموعه ی عظیم تفریحی و توریستی با مساحت ۱۰۰ هکتار در جنوب شرقی جزیره کیش شامل فضای سبز با انواع مختلف گونه های گیاهی، باغ پرندگان، استخر دلفین ها و … پارک دلفین های جزیره کیش که یکی از جاهای دیدنی کیش در پاییز است با توسعه روز افزون، امروزه یکی از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری کیش است. مجموعه ای شامل دلفیناریوم یا پارک دلفین ها، باغ پرندگان، سالن آمفی تئاتر، سفره خانه سنتی و …در دلفیناریوم این مجموعه گونه های مختلفی از پستانداران دریایی مثل دلفین، شیر دریایی، گراز دریایی، گربه دریایی، پنگوئن و … نگهداری می شود.

آدرس: کیش، خیابان جهان، جنب پارک نیلوفر.

بازارها و مراکز خرید

مراکز خرید کیش

بازارها و مراکز تجاری، نیروی محرکه اقتصادی کیش هستند که با معماری مدرن و زیبا در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه منحصر به فرد هستند. این بازارها و مراکز تجاری بی شک یکی از جاذبه‌های اصلی کیش هستند که سالانه تعداد قابل توجهی از مسافران وگردشگران را به جزیره کیش جذب می‌کنند. گردشگران ومسافران با هر قصد و نیتی که به کیش سفر کنند، حتما برای مدت کوتاهی هم که شده ازبازارها دیدن کرده و دست خالی برنخواهند گشت.

درکیش بازارها و مجتمع های تجاری بزرگ وجود دارد که بیشتر آن‌ها قدمت ۱۰ساله دارد. این بازارها زیر نظر جامعه بازاریان و بازرگانان کیش اداره می‌شوند. تعدادی از این بازارها عبارتند از: بازار سفین، بهکیش، بازار خدماتی هرمز، مرکز تجاری، بازار مرجان، بازار مروارید، بازار پانیذ، پردیس ۱و۲ ، بازار پارس خلیج، ونوس، مریم، زیتون، دیپلمات، دامون، عرب ها، رویال مال.

رستوران های کیش

رستوران های کیش

شما در هر فصلی از سال که به کیش سفر کنید لاجرم سری به رستوران‌های آن می‌زنید. در رستوران های کیش انواع غذاهای ایرانی ، فرنگی و دریایی با کیفیت مناسب ارائه می‌شود. به دلیل تنوع صید در آب‌های اطراف، غذاهای دریایی در رستوران ها انتخاب اول است. برخی رستوران‌های جزیره به غیر از سرو غذا، موزیک زنده هم دارند و قیمت آن‌ها با توجه به کیفیت گروه موسیقی متفاوت و حداقل ۴ برابر رستوران های معمولی است.

رزرو آنلاین هتل در کیش

اقامت پاییزی در کیش

اجاره ویلا و سوئیت در کیش

شما در هر فصل و زمانی از سال که به کیش سفر کنید، می‌توانید در بهترین هتل های کیش اقامت داشته باشید و از این بابت نگرانی نداشته باشید. اما اگر از آن دست افرادی هستید که تمایلی به اقامت در هتل ندارند، گزینه بهتر و مقرون به صرفه تری هم پیش روی شما هست: اجاره ویلا و سوئیت در کیش. برای این کار کافی است به صفحه رزرو آنلاین اقامتگاه لیدوماتریپ مراجعه کنید.

 

 

 

Rate this post
5 نظر برای "جاهای دیدنی و تفریحی کیش در پاییز" ارسال شده.
  1. مهدی گفت:

    در پاییز هوای کیش شرجی نیست؟
    در این فصل جزیره کیش به گرمای تابستان نیست، بارندگی نیز دارد ولی رطوبت هوا زیاد است و این تنها نکته منفی آن می‌‌باشد.

  2. شیما نادریان گفت:

    بهترین زمان برای تفریحات آبی در کیش چه فصلی است؟

    1. رعنا گفت:

      بهترین زمان برای تفریحات آبی اواخر پاییز، زمستان و تمام فصل بهار است.

  3. شیوا بانشی گفت:

    پیشنهاد برای والدینی که با نوزاد نوپای خود به کیش سفر می کنند چیست؟

    1. رعنا گفت:

      اجاره کالسکه بچه در کیش یک پیشنهاد عالی برای والدینی که نوزاد نوپا همراهشان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *