ساحل دامون کیش؛ پارک ساحلی و اسکله تفریحی دامون

ساحل دامون کیش

جزیره کیش سواحل بسیار متعددی دارد که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. به طور کلی کیش دارای جاهای دیدنی زیادی است که یکی از جاهای دیدنی کیش که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند، پارک ساحلی دامون کیش می باشد. ساحل دامون کیش، یکی از آن ساحل‌ های کیش است که هم می‌توانند مثل مادری مهربان، شما را در آغوش گرفته و آرامتان کنند و هم می‌تواند مثل یک دوست پرجنب‌ و جوش، دست شما را بگیرد، با تفریحات هیجان ‌انگیز خودش همراه کند و خاطرات شیرینی را برایتان به یادگار بگذارد.

این ساحل، در عین سادگی، آن‌قدر زیباست که به سختی می‌توانیم با کلمات و استعاره‌ها، زیبایی آن‌ را توصیف کنیم. اما در این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ تلاش می‌کنیم تا درکنار شما روی ماسه‌های نرم ساحل قدم بزنیم، منظره غروب خورشید بر فراز آب‌های خلیج فارس را تماشا کنیم و همه چیزهایی که باید درباره آن بدانید را با شما درمیان بگذاریم.

ساحل دامون کیش کجاست؟ چطور به ساحل دامون برویم؟

ساحل دامون کیش

این منطقه در شمال جزیره قرار دارد و  از آن‌جایی که حمل‌ و نقل عمومی در جزیره کیش، تنها محدود به مینی ‌بوس است و همه نقاط جزیره را پوشش نمی‌دهد، تنها راهی که برای رفتن به ساحل دامون دارید؛ استفاده از اتومبیل شخصی یا تاکسی‌های کیش است. البته این نکته را هم فراموش نکنید که در کیش، هیچ‌کدام از تاکسی‌های اینترنتی، فعال نیستند و فقط باید از تاکسی‌های خود جزیره استفاده کنید.

وقتی وارد فرودگاه کیش شوید، فاصله شما تا ساحل دامون، چیزی نزدیک به ۷ دقیقه خواهد بود. این یعنی اگر دلتان می‌خواهد در اولین ‌روز سفر به کیش، ساحل دامون را هم ببینید، می‌توانید به آسانی و در کمتر از ۱۰دقیقه خودتان را به این ساحل برسانید.

رزرو آنلاین هتل در کیش

البته مسیر آسان‌تری هم برای رسیدن به ساحل دامون وجود دارد. برای استفاده از این راه، می‌توانید در هرنقطه‌ای از جزیره که هستید، خودتان را به مسیر دوچرخه ‌سواری برسانید، یک دوچرخه کرایه کنید و به سمت شمال جزیره رکاب بزنید.

امکانات ساحل دامون

ساحل دامون

اولین چیزی که شما را در، ورود به ساحل جذب می کند سکوتی همراه با صدای امواج دریا است که آرامشی خاص را مهمان دل های شما می کند. وجود ماهی های گوناگون در دریا و لاک پشت هایی که هر کدام مسیری برای خودشان در دریا دارند، واقعا دیدنی است. درخت های نخل سر به فلک کشیده در نزدیکی ساحل جذابیت خاصی را ایجاد کرده است. با فاصله کمی از ساحل فضای سرسبزی وجود دارد که خرگوش های زیبایی مهمان آن هستند. اگر حیوان دوست هستید می توانید به این خرگوش های بازیگوش غذا بدهید و آن ها را نوازش کنید. اکثر سواحل کیش دارای امکانات رفاهی و تفریحی برای گردشگران دارند که این تفریحگاه هم از این قاعده مستثنی نیست.

تفریحات ساحل دامون کیش

امکانات و خدمات تفریحی زیادی هم در ساحل دامون، وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا در کنار عزیزانتان، لحظات شاد و فراموش‌نشدنی را تجربه کنید. در این قسمت از مقاله قرار است درباره تفریحات ساحل دامون صحبت کنیم. پس اگر دلتان برای کمی هیجان و آدرنالین، لک‌ زده؛ این بخش از مقاله را از دست ندهید.

تفریحات آبی

تفریحات ساحل دامون

تفریحات آبی، بخش جدانشدنی ساحل‌های کیش هستند. هیجان و تفریحات سالمی که خیلی‌ها را به این جزیره می‌کشاند. از جمله تفریحات آبی که می‌توانید در ساحل دامون تجربه کنید، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

قایق سواری

قایق سواری ساحل دامون

احتمالا نمی‌توانید به آسانی، ساحلی را پیدا کنید که قایق ‌سواری یکی از رکن‌های اصلی تفریحات آن نباشد. ساحل دامون هم از این قاعده مستثنی نیست و اگر دلتان می‌خواهد، می‌توانید از قایق ‌سواری در کرانه ساحل دامون هم لذت ببرید. اما تفاوتی که در قایق ‌سواری ساحل دامون وجود دارد، این است که می‌توانید در قسمت‌های خاصی از دریا، ماهیگیری را هم تجربه کنید و یکی از شیرین ‌ترین لحظات سفرتان را رقم بزنید.

دوچرخه و موتور سواری

ساحل دامون کیش

همان‌طور که پیش از این هم گفتیم، ساحل دامون در مسیر دوچرخه‌سواری جزیره کیش قرارگرفته و به‌راحتی می‌توانید با رکاب زدن در این مسیر خودتان را به این ساحل برسانید، اما این نکته را هم فراموش نکنید که درساحل دامون، یک ایستگاه کرایه دوچرخه هم وجود دارد و به شما این امکان را می‌دهد که به‌ راحتی، یک دوچرخه کرایه کنید و دورتادور جزیره مرجانی کیش را رکاب بزنید.

موتورهای ساحل دامون کاملا برقی بوده و کار کردن با آن ها بسیار راحت است. خوبی موتورها بی صدا بودن آن هاست. محدودیت جنسی برای زنان و مردان وجود ندارد.

نکته قابل ذکر این است که هر نفر حق استفاده از موتور و دوچرخه را به مدت یک ساعت با پرداخت بهای ۱۵۰۰۰ تومان دارد.

زمین بازی کودکان

ساحل دامون کیش

در پارک ساحلی دامون، یک زمین بازی کودکان هم ساخته شده تا فرزند عزیزتان هم از هیجان و تفریحات کیش برای کودکان، سهمی داشته باشد. بنابراین اگر همراه خانواده به کیش سفر کرده‌اید و کودک خردسالی هم همراه شماست، برای چند دقیقه این فرصت را در اختیار او بگذارید که در زمین بازی کودکان مشغول شود. مطمئن باشید که خودتان از تماشای شادی و خنده‌های از ته دل فرزندتان، حسابی ذوق می‌کنید و حال بهتری خواهید داشت.

هتل های اطراف ساحل دامون

ساحل دامون کیش

در کنار تمام زیبایی های پارک ساحلی دامون کیش، امکاناتی برای اقامت مسافرین درنظر گرفته شده است. ساخت چند هتل مجلل اطراف این ساحل توانسته سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود بکشاند. این هتل ها در دو برج شرقی و غربی ساخته شده اند که دارای ۹ طبقه با ۵ ورودی هستند. از طبقه ۴ تا طبقه آخر برج بهترین دید را به دریا و سواحل اطراف دارد. هر اتاق با متراژ ۱۳۵ متر و دو خوابه در اختیار مسافرین عزیز قرار می گیرد. در اطراف این ساحل می توانید از جاهای دیدنی کیش نیز دیدن کنید.

اجاره ویلا و سوئیت در کیش

البته به جز هتل امکان اجاره ویلا و سوئیت در کیش در نزدیکی ساحل دامون هم برای مسافران وجود دارد.

مرکز خرید دامون

مرکز خرید دامون

یکی دیگر از امکانات پارک ساحلی دامون کیش، وجود مرکز خرید دامون است. این بازار بزرگ تنها یکی از مراکز خرید کیش بوده که شامل تمامی تجهیزات مورد نیاز مسافرین است که در زمینی به مساحت ۴۳۰۰ متر مربع در دو طبقه با چیزی حدود ۱۰۰ فروشگاه، در خدمت گردشگران است. از جمله اجناس فروشی در آن می توان به : انواع پوشاک، کیف و کفش، محصولات آرایشی و بهداشتی، عینک، کامپیوتر ولپ تاپ، موبایل، طلا و زیورآلات، شکلات و مواد غذایی، قنادی و سوغات و صنایع دستی کیش اشاره کرد.

طبقه ی آخر این مرکز خرید، چندین رستوران است که با تنوع فراوان غذایی وجود دارد حتی در از این رستوران ها طبخ غذاهای چینی وجود دارد. یک نقطه جذاب در این مرکز خرید، غرفه شیرینی فروشی دامون است که در کنار بازار قرار گرفته است. این شیرینی فروشی در کیش بسیار معروف است.

هزینه و ساعت بازدید از ساحل دامون کیش

هر ساعت از شبانه روز به صورت رایگان از ساحل زیبای دامون لذت ببرید. بدون تردید، می‌توانیم ساحل دامون را یکی از زیباترین سواحل کیش بدانیم. ساحلی که هم می‌تواند میزبان خوبی برای خلوت روزانه شما باشد و تنهایی‌های شما را در آغوش بکشد و هم می‌تواند مثل یک مهمانی بزرگ و پر زرق ‌و برق، لحظات شاد و شیرینی را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

 

 

۲.۶/۵ - (۹ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *