سوغات و صنایع دستی کیش

سوغاتی-از-کیش-چی-بخرم؟

یکی از بخش‌های هیجان‌انگیز و لذت‌بخش سفر، خرید سوغاتی است. سوغاتی‌هایی که می‌خریم به عنوان یادگاری‌های سفرمان می‌تواند یادآور خاطرات خوشِ سفر باشد. کیش یکی از قطب‌های مهم گردشگری در کشور است که با جاذبه‌های تماشایی و زیبایش همواره پذیرای گردشگران از سرتاسر دنیاست. در این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ قصد داریم شما را با سوغاتی و صنایع دستی کیش آشنا کنیم تا در سفر به کیش، سوغاتی‌هایی خاص و جذاب برای خود تهیه کنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

سوغات کیش چیست؟

جزیره کیش گردشگرپذیرترین جزیره خلیج فارس است و سالانه میلیون‌ها مسافر و گردشگر از این جزیره بازدید می‌کنند. وجود جاهای دیدنی جذاب، جاهای تاریخی و باستانی کیش، تفریحات هیجان‌انگیز و سواحل بی‌نظیری که در کمتر جایی می‌توان مانند آن را دید، همگی باعث می‌شوند تا این جزیره به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل شود. سوغات و صنایع دستی کیش یکی از جذابیت‌های دیگر این جزیره است.

هنگامی‌که به این جزیره زیبا سفر کردید، بعد از گشت‌وگذار در مکان‌های دیدنی و جذاب جزیره، به سراغ سوغات و صنایع دستی کیش بروید. شما می‌توانید بهترین سوغاتی کیش را خریداری کرده و یادگاری‌های بی‌نظیری از این جزیره زیبا به همراه داشته باشید. کیش نه فقط جاذبه های گردشگری متنوعی بلکه سوغات و صنایع دستی متنوعی هم دارد. به دنبال خرید هر نوع سوغاتی که در کیش باشید دست خالی از بازارهای آن بیرون نخواهید آمد.

اجاره ویلا و سوئیت در کیش

از انواع خوراکی های مخصوص، صنایع دستی دریایی کیش، خرمای ناب جنوب، میوه های استوایی که در کمتر شهری پیدا می شود و انوع پوشاک و محصولات خارجی که با بهترین کیفیت و کم ترین قیمت از جمله گزینه های شما برای تهیه سوغاتی های کیش است. در ادامه به معرفی سوغاتی های کیش خواهیم پرداخت.

· ماهی، لابستر و میگو

ماهی،-لابستر-و-میگو

ماهی، میگو و لابستر از سوغاتی‌های اصلی جزیره کیش است. یکی از فعالیت‌های مهم در این جزیره صید ماهی و میگو است. وجود ۱۰ گونه میگو در خلیج فارس و انواع ماهی‌ها با طعم‌های بسیار خوش طعم، مسافران را مجاب می‌کند تا از این سوغاتی‌های خوش طعم خرید کرده و از خوردن آن‌ها لذت ببرند.

لابستر نیز نوعی میگوی بسیار کمیاب است که که در کنار ساحل‌های صخره‌ای این جزیره زیبا صید می‌شود. این سوغاتی با طعم فوق‌العاده خوشمزه و خواصی که دارد، به عنوان یکی از سوغاتی‌های پرطرفدار در کیش محسوب می‌شود.

· حنا

حنا

یکی از سوغاتی‌های جذاب این جزیره زیبا، حنا است. کشیدن طرح‌های زیبا با حنا روی دست‌ها یکی از رسم‌های مردم بومی این جزیره است. حنا جزو جذاب‌ترین سوغاتی های کیش است که شما می‌توانید آن را تهیه کرده و اگر مایل بودید از این طرح‌های جذاب بر روی دست‌های خود بکشید.

· بازار ادویه کیش

بازار ادویه کیش

یکی دیگر از محبوب‌ترین سوغاتی ها در کیش، ادویه است. می‌توانید با تهیه ادویه‌های ترکیبی و مخصوص ماهی، به غذاهای دریایی خود طعم و بویی خاص و بی‌نظیر ببخشید. برخی از این ادویه‌ها مخلوطی از جوز هندی، کاری، مرزه، فلفل سیاه، تخم گشنیز، دارچین، بادیان رومی، زنجبیل، ریشه جوز، زیره سیاه و آویشن است. می‌توانید از این ادویه‌های بی‌نظیر و جادویی در تهیه انواع خورشت‌ها، مرغ، ماهی و انواع غذاهای دریایی استفاده کنید و طعم بی‌نظیری که این ادویه‌ها به غذا می‌دهند را تجربه کنید.

· عسل

عسل

عسل نیز یکی از سوغاتی‌های معروف جزیره کیش است. طعم عسل جنوب با طعم عسل‌های کوهستانی کاملا متفاوت است. برای درک این تفاوت و چشیدن این طعم بی‌نظیر، حتما باید عسل کیش را امتحان کنید. می‌توانید این سوغاتی مفید با خواص فراوان را خریده و از طعم متفاوت و خاص آن لذت ببرید.

· خرما و مرکبات

خرما-و-مرکبات

کیش جزو مناطق گرمسیری کشور است و مناسب پرورش میوه‌هایی خوش طعم و لذیذ مانند خرماست. اگر به دنبال خرید خرما با بالاترین کیفیت هستید، بی‌شک کیش بهترین گزینه برای شماست. می‌توانید انواع خرماهای مختلف مانند خرمای خشک، رطب و خارک را از این جزیره زیبا تهیه کنید و از خوردن آن‌ها لذت ببرید.

خرما-و-مرکبات

البته می‌توانید فرآورده‌های مختلفی از خرما مانند عسل خرما، شیره خرما و چیپس خرما را تهیه کنید و از طعم بی‌نظیر این خوراکی‌ها لذت ببرید.

· پوشاک

پوشاک

یکی از سوغاتی‌های کیش که همواره طرفداران بسیاری در کیش دارد، پوشاک است. از آنجایی که کیش منطقه‌ای آزاد محسوب می‌شود، پوشاک و لباس در آن با قیمت بسیار مناسبی عرضه می‌شود. تنوع زیاد لباس‌ها و مدل‌های متنوع لباس در این جزیره باعث شده تا افراد به خرید لباس از این جزیره به عنوان سوغاتی علاقه‌مند باشند. می‌توانید در بهترین مراکز خرید ارزان و لوکس کیش قدم بزنید و انواع برندهای مختلف را پیدا کرده و خریداری کنید.

· شکلات و قهوه

شکلات-و-قهوه

شکلات و قهوه از جمله پرطرفدارترین سوغات و صنایع دستی کیش هستند. همان طور که گفته شد، کیش منطقه‌ای آزاد به شمار می‌رود و همین امر باعث شده تا قیمت شکلات و قهوه در آن مناسب باشد. اگر شما هم طرفدار قهوه و شکلات‌های خوشمزه و لذیذ هستید، شکلات و قهوه کیش را از دست ندهید. در این جزیره فروشگاه‌های بسیار شیک و متنوعی وجود دارد که می‌توانید انواع شکلات و قهوه را از آن‌ها تهیه کنید.

انواع مختلف قهوه مانند قهوه سبز، ترک، اسپرسو، نسکافه، کاپوچینو و انواع دیگر محصولات را با برندهای مختلف در این فروشگاه‌ها پیدا خواهید کرد.

سوغات کیش را از کجا بخریم؟

به دنبال خرید هر کدام از این سوغاتی ها که باشید می توانید در بازارها و مراکز خرید کیش پیدا کنید. کیش دارای بازارها و مراکز خرید متنوعی است که هر کدام از آن ها برای خرید گزینه مناسبی هستند و می توانید از آن ها خرید کنید. اگر به دنبال خرید انواع ماهی و میگو هستید سری به بازار ماهی فروشان کیش بزنید. در این بازار انواع ماهی های تازه صید شده با قیمت مناسبی به فروش می رسد.

رزرو آنلاین هتل در کیش

برای خرید قهوه، شکلات و پوشاک هم به هر مرکز خریدی که بروید می توانید تنوع بالایی از این محصولات را با قیمت های متفاوتی پیدا کنید. محصولات متنوع خارجی با کیفیت ها و قیمت های متفاوتی که به راحتی می توانید در مراکز خرید مختلف پیدا کنید.

اما اگر به دنبال مکانی هستید تا بتوانید به ارزان قیمت ترین محصولات دسترسی داشته باشید سری به مرکز خرید دامون، سارینا و مرکز خرید مروارید بزنید.

صنایع دستی کیش چیست؟

صنایع-دستی

صنایع دستی هر شهر، یکی از سوغاتی‌های جذاب آن منطقه محسوب می‌شود. جزیره کیش نیز مانند سایر شهرها دارای صنایع دستی زیبا و جذابی است که دیدن آن‌ها هر بیننده‌ای را به شوق می‌آورد. صنایعی مانند مرجان، گلیم سوزنی، حصیر، صدف، سبدها، پولک، گوش ماهی، کوزه‌های سفالی، پارچه‌های گلابتون و بسیاری از وسایل جذاب دیگر، همگی از صنایع دستی زیبای کیش هستند.

همچنین بسیاری از صنایع دستی دیگر مانند جعبه جواهرات و زیورآلات و مجسمه‌های بسیار زیبا نیز جزو سوغات و صنایع دستی کیش به حساب می‌آیند.

  • صنایع دستی حصیری

یکی از حذاب ترین صنایع دستی کیش محصولات بافته شده با حصیر است. حصیرهایی که معمولا از نوارهای نخل خرما بافته می شوند و یکی بهترین گزینه ها بین سوغاتی های کیش است. محصولات تولید شده توسط حصیر شامل سبدهای حصیری، سفره، کلاه و سبدهایی در اندازه های مختلف که هر کدام می توانند کاربردی جداگانه داشته باشند و سلیقه های مختلف را پوشش دهد.

  • محصولات سفالی

یکی از قدیمی ترین صنایع تولید شده کیش سفالینه های این منطقه است. سفال هایی که به دلیل رنگ مخصوص گل از سفال های شهرهای دیگر به راحتی قابل تشخیص است. این سفال ها از گل مخصوص مارن ساخته می شوند که استحکام بسیار بالایی داشته و کیفیت مناسبی دارند. در بازارهای کیش می توانید نمونه های مختلفی از این سفال ها را پیدا کنید. این سفال ها هم به صورت خام و هم به صورت رنگ آمیزی شده در بازارهای کیش به فروش می رسند.

  • زیورآلات صدفی و صنایع دستی دریایی کیش

در ساحل های کیش که قدم بزنید پر است از صدف های مختلفی که هر یک به نوعی خاص و زیبا هستند. هنرمندان این منطقه از این صدف ها زیورآلات بسیار زیبایی را درست می کنند که یکی از زیباترین صنایع دستی کیش بوده و طرفدار زیادی دارد. از گردنبد و انواع گوشواره و دستبندهای صدفی در بازارهای کیش به فروش می رسند که انتخاب خوبی برای داشتن یک یادگاری ماندگار از این سفر به عنوان صنایع دستی کیش است. انواع صدف ها، گوش ماهی ها، مرجان و… هم در فروشگاه های صنایع دستی وجود دارد که استفاده از آن ها به عنوان وسیله ای دکور جذاب است.

  • گلابتون

پارچه گلابتون یکی از صنایع های دستی کیش است که در آن با استفاده از نخ های زری و نوارهای مختلف طرح های زیبایی بافته می شود. این پارچه ها در دوخت لباس های محلی این منطقه بسیار کاربرد دارد. در دوخت این پارچه ابتدا طرح را آن را روی پارچه می شکند و سپس تمامی طرح ها با دست روی پارچه دوخته می شود.

  • شیریکی پیچ

یکی از صنایع دستی هایی که روی دار بافت می شود و به عنوان زیرانداز استفاده می شود شیریکی پیچ است. به این دست بافته “گلیم سوزنی” هم گفته می شود. نوع رنگ های استفاده شده در این گلیم باعث شده که این گلیم به راحتی از گلیم های شهرهای دیگر قابل تشخیص باشد. تار و پود استفاده شده در این گلیم از پشم بود و در بعضی مواقع از پود ابریشمی نیز استفاده می شود.

  • چادر شب

چادر شب یکی از صنایع دستی است که علاوه بر شمال در جنوب کشور هم بافت آن بسیار رایج است. معمولا چادرشب های بافته شده در کیش زمینه ای قرمز رنگ دارد و کاربردهای مختلفی دارد. خرید چادر شب به عنوان سوغات کیش می تواند یادگاری خوبی از سفرتان به این جزیره باشد. از این چادرشب ها علاوه بر تزئین اتاق به دلیل خاصیت های درمانی اش برای درمان دردهای مفاصلی هم استفاده می شود.

  • بادله دوزی

همانطوری که در عکس این صنایع دستی کیش مشخص است بادله دوزی نوعی پارچه تزئین شده است که به صورت نوارهای باریکی دوخته می شود. از این نوارها در لبه پارچه شلوار نوعروسان، جاشبه دوزی جهزینه عروس و سجاده دوزی استفاده می شود. شما هم می توانید با خرید این صنایع دستی فاخر کیش در تزئین لباس های خود استفاده کنید.

بازار و نمایشگاه صنایع دستی کیش کجاست؟

اگر به دنبال خرید صنایع دستی کیش هستید بهترین مکان برای پیدا کردن آن ها بازارهای سنتی و محلی کیش است. به طور مثال بازار عرب ها که قدیمی ترین بازار کیش است یکی از ارزان ترین بازارهایی است که در کیش می توانید برای خرید پیدا کنید. علاوه بر این نمایشگاه های کوچکی که در اطراف ساحل ها برپا می شود مکانی خوبی برای خرید صنایع دستی و سوغاتی های کیش است.

مراکز فروش صنایع دستی در کیش

یکی از مهم ترین مراکز فروش انواع صنایع دستی تولید شده در کیش مربوط می شود به نمایشگاه دائمی که در اسکله تفریحی بزرگ کیش برپا می شود. نمایشگاهی که از انواع صنایع دستی دریایی کیش گرفته تا محصولات حصیری و انوع پارچه ها در آن به نمایش گذاشته شده است. با خرید از مرکز نه تنها یادگاری هایی جذاب از سوغات کیش برای خود تهیه کرده اید بلکه کمک زیادی به هنرمندان این منطقه کرده اید.

سوغاتی های جذاب جزیره کیش

جزیره-کیش-و-سوغاتی‌های-جذابش

جزیره کیش یکی از زیباترین و جذاب‌ترین نقاط ایران است. این جزیره زیبا و تماشایی مانند تمام شهرهای کشور، دارای سوغاتی‌های مخصوصی است که طرفداران بسیاری نیز دارد. می‌توانید از این سوغاتی‌ها برای خود بخرید و یا برای دوستان خود یادگاری بیاورید و لذت سفر خود را با خرید سوغاتی‌های جذاب تکمیل کنید. پس اگر به کیش سفر کردید، ابتدا فهرستی از سوغات و صنایع دستی کیش تهیه کنید تا در سفر، هیچ کدام از سوغاتی‌ها را از قلم نیندازید.

می‌توانید با اجاره ویلا و سوئیت در کیش یک اقامت آسوده و راحت را تجربه کنید و بعد از آن برای خرید سوغات و صنایع دستی کیش راهی بازار شوید.

۴.۹/۵ - (۲۰۳ امتیاز)
5 نظر برای "سوغات و صنایع دستی کیش" ارسال شده.
  1. میناب زاده گفت:

    جزیره کیش مرجانیه این ممکن نیست که خاک داشته باشه

  2. کبری گفت:

    مهم وجود صنایع دستی کیش چه سفالگری چه زیور الات صدفی و …در کیش جذابه کلا منم هم عاشق کیش هستم و ساحل زیبا و مهربانش شورما عربها هم بنویسید خیلی خوشمزس

    1. میناب زاده گفت:

      هرمزگان پر از زیبایی است

  3. ریحانه سهرابی گفت:

    من با تور چند ین دفعه کیش رفتم و تقریبا همه جا گشتم از بازار گرفته تا محله سفین و عربها ولی کارگاه سفال گری ندیدم و از چند نفر هم بابت این موضوع پرسیدم انها هم اطلاعی نداشتند اگر ادرس این کارگاها دارید معرفی کنید

  4. سمیرا گفت:

    سفال کیش قدیمی نیست بلکه در دوران معاصر یا بهتر از سال ۱۳۸۵ توسط استاد گلزاری بعد فراوری گل مارن کیش که از عمق ۲۵ متر بدست اوردن تولید و معرفی شد واینکه بار اول استاد توانستند در کیش سفال تولید کنند .قبلا هم کارگاهی جهت سفال وجود نداشته و بیشتر وارداتی بودند مطالبتان در مورد صنایع دستی کیش نقص فراوان دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *