آشنایی با جزیره کیش

آشنایی با جزیره کیش

پیش از سفر به کیش، با این جزیره بیشتر آشنا شویم

کیش جزیره ای بیضی شکل است که در جنوب کشورمان واقع شده و یکی از مسافرپذیرترین مناطق ایران به شمار می رود. در گذشته به جزیره کیش «قیس» می گفتند و امروزه ما به آن کیش می گوییم. این جزیره زیبا با آب و هوایی پاک در یکی از خشکی ها و جزایر خلیج فارس آرام گرفته و مانند نگینی در میان آبی دریا می درخشد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کیش جزو ۴ منطقه ای در دنیاست که در آن درصد اکسیژن هوا بالاست و برای کسانی که بیماری های ریوی و قلبی دارند هوای مناسبی دارد. به علاوه اکسیژن بالا باعث می شود شما سرزنده تر و شاداب تر بوده و انرژی بیشتری داشته باشید.

این جزیره جزو مناطقی از ایران است که مردمان آن در رفاه نسبی هستند و سکوت، تمیزی، آرامش و مراکز تفریحی و رفاهی جزیره، برای هر مسافری جذاب و دلرباست. به علاوه کیش، جزیره ای شاد و پرشور است و کنسرت های زیادی توسط خوانندگان ایرانی در آن برگزار می شود

در سفر به کیش خیلی ها آفتاب گرفتن در ساحل خلیج، آبنتی و گشتن در مراکز خرید را به هر چیزی ترجیح می دهند. اما باید بدانید کیش فقط خلیج فارس و مراکز تفریحی نیست و جاذبه های گردشگری متعددی دارد. در ادامه با مجله لیدوماتریپ همراه باشید تا با این جاذبه ها بیشتر آشنا شوید.

بوستان آهوان، جایی که گله های آهو آزادانه می خرامند

بوستان آهو کیش

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در جزیره کیش بوستانی وجود دارد که در آن انواع آهو، گوزن، روباه و تعدادی شیر زندگی می کنند. در بوستان آهوان که در زمینی به مساحت ۲ هکتار ساخته شده است آهوان به صورت آزادانه زندگی می کنند و برخی از حیوانات متاسفانه در قفس نگهداری می شوند. این منطقه بسیار مورد توجه مسافرین و گردشگران جزیره کیش است و به عنوان یک تفریح جذاب و متفاوت بازدید کنندگان زیادی دارد. در بوستان آهوان قطار کچکی وجود دارد که می توانید سوار آن شوید و از نزدیک زندگی و خرامیدن حیوانات به صورت آزادانه را تماشا کنید. برای کودکان نیز زمین و وسایل بازی وجود دارد و یک تفریح فوق العاده سرگرم کننده و در عین حال آموزنده برای آنها خواهد بود.

اجاره ویلا و سوئیت در کیش

هندورابی، جزیره ای دورافتاده در میان خلیج فارس

در ۲۵ کیلومتری کیش، جزیره دیگری به نام هندورابی قرار گرفته است. این جزیره شما را در نگاه اول به یاد فیلم دور افتاده با بازی تام هنکس می اندازد. چراکه تقریبا خالی از سکنه است و تنها صد خانواده در آن زندگی می کنند و گاه به گاه گردشگرانی در آن پرسه می زنند و از سکوت و آرامش این جزیره و تماشای خلیج آبی رنگ و مواج لذت می برند.

هندورابی مکان مناسبی برای تفریح، آب تنی و گرفتن حمام آفتاب است. شما ساعت های می توانید به دور  هیاهو صداهای معمول شهری در ساحل آن و رزوی شن های گرم دراز بکشید و از صدای دریا و تابش آفتاب بر بدنتان لذت ببرید. مساحت این جزیره ۲۳ کیلومتر می باشد و سرزمینی هموار در میان خلیج فارس می باشد که بلندترین نقطه آن تنها ۲۹ متر ارتفاع دارد.

کشتی یونانی که دچار نقص فنی شد و به گل نشست!

در سال ۱۳۴۵، یونانی ها در خلیج فارس در حال حمل دخایر نفتی بودند که کشتی عظیم الجثه انها دچار نقص فنی و در همین خلیج در حال غرق شدن بود. تلاش ناخدا و مسافران نتیجه نداد و این کشتی برای همیشه به گل نشست. مسافران کشتی که دیدند تلاشهایشان بی ثمر است، آن را تخلیه و سپس آتش زدند. پس از آن تلاش های زیادی برای بیرون کشیدن این کشتی غول پیکر انجام گرفت، اما انگار او هم به این خاک و دیار علاقمند بود و این تلاش ها به شکست انجامید و به علت بالا بودن هزینه های این عملیات، به طور کامل متوقف شد. این کشتی آتش گرفته، دوباره زنده شده تا در ساحل خلیج فارس آرام بگیرد و هم اکنون تبدیل به یک جاذبه گردشگری شود.

این کشتی یونانی یکی از نمادهای کیش است و مسافرین معمولا بدون بازدید از آن این جزیره را ترک نمی کنند.

شهر زیر زمینی  کاریز با فسیل های ۵۳۰ میلیون ساله

حدود ۲۵۰۰ سال پیش شهری، ۱۶ متر زیر زمین جزیره کنونی کیش، شهری اسرارآمیز وجود داشت. قطر سقف این شهر حدود ۷ متر است و پر از آبزیان و صدف هایی هست که خشک شده ودر واقع تبدیل به فسیل شده اند. یکی از ویژگی های این کاریز دمای هوای خنک آن است. در هر فصلی از سال حتی اگر در گرمترین روزهای سال هم به این کاریز بروید، هوای آن خنک است و قنات هایی برای آب شرب در آن وجود دارند که حتی آب آنها نیز خنک و گواراست. در گذشته این شهر برای تامین آب بومیان به شکل قنات هایی ساخته شده بوده.

شهر زیرزمینی کاریز

این شهر زیرزمینی، تبدیل به یک اثر تاریخی فراموش شده بود تا اینکه یک ایرانی مقیم آلمان، با سرمایه گذاری شخصی خود تصمیم گرفت آن را احیا کند. بنابراین این کاریز، به صورتی که به این اثر تاریخی آسیبی وارد نشود، بازسازی شد تا در معرض دید عموم قرار بگیرد و در دسته جاذبه های تاریخی کیش قرار گرفت. همچنین فسیل هایی از این کاریز در آزمایشگاه های آلمانی مورد آزمایش قرار گرفت که نشان می داد قدمت برخی از آنها به ۵۳۰ میلیون سال پیش باز می گردد.

 ساحل مرجان کیش

ساحلی مرجانی، جزو سواحل صخره ای کیش است و شفاف ترین آب ها را دارد. آب این ساحل به قدری شفاف است که می توانید گذر دسته جمعی ماهی و مرجان ها را به خوبی ببینید. به علاوه انواع مرجان، صدف، شقایق و حلزون جزو زیست های این منطقه هستند و زیبایی آن را دو صد چندان کرده اند. سواحل جزیره کیش یکی از پاکیزه ترین و شفاف ترین آب ها را دارد و تماشای این دریا با تمام موجودات زنده و زیبایش خالی از لطف نیست. گاه در اطراف این ساحل با اسفنج هایی سفید رنگ با شکاف هایی روی ان روبرو می شوید که در واقع مرجان های مرده اند و پس از مرگ تبدیل به این اسفنج های سفید و زیبا می شوند.

ساحل مرجان کیش

تمیزی و زیبایی این ساحل بی نظیر باعث شده که گردشگران زیادی ساعت هاوقت خود را در آنجا بگذارنند، به صدای خروش امواج گوش بسپارند و آفتاب تابان را بر بالای خلیج تماشا کنند.

رزرو آنلاین هتل در کیش

به علاوه در این ساحل امکانات تفریحی متعددی مانند آلاچیق ،چایخانه ورستوران وجود دارد. اطراف آن با فضای سبز پوشانده شده و می توانید دوچرخه هایی را اجاره کرده و در آن به دوچرخه سواری بپردازید. همچنین ساحل مرجان انواع امکانات لازم برای تفرحات آبی را دارد و قبل از استفاده کارشناسان آموزش های لازم را به شما می دهند. از جمله این تفریحات آبی کیش می توان به کایت سواری، جت اسکی، قایق های تفریحی، شاتل، غواصی و… اشاره کرد.

در سفر به کیش، کجا اقامت کنیم؟

اقامت در کیش

کیش منطقه ای توریست پذیر و گردشگر پذیر می باشد و تخمین زده می شود که سالانه حدود یک میلیون مسافر به آنجا سفر می کنند. به همین علت هتل ها و مراکز اقامتی زیادی در آنجا ساخته شده است. اما از آنجایی که این هتل ها گران می باشند و برای خانواده هایی که با تعداد نفرات بالا سفر می کنند به صرفه نیست، ما به شماره اجاره سوئیت در کیش و یا اجاره رزوانه خانه را پیشنهاد می دهیم. این واحد های اقامتی به شما امکان می دهد که در سفر به این جزیره، بتوانید در هزینه های سفر به کیش و اقامت خود صرفه جویی کنید و در عوض بتوانید از تفریحات آبی ساحل مرجان استفاده کنید و یا آن را صرف خرید از بازارهای بزرگ و مدرن کیش کنید. به علاوه خانه های روزانه فضای بزرگتری را در اختیار شما قرار می دهند و با ارائه امکانات آشپزی، تا حدی زیادی هزینه های خورد و خوراک و رستورانی شما را کاهش می دهد.

برای مشاهده اقامتگاه های کیش و رزرو آن به صورت آنلاین از طریق وبسایت لیدوماتریپ، روی لینک اجاره ویلا و سوئیت در کیش کلیک نمایید.

 

 

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)
2 نظر برای "آشنایی با جزیره کیش" ارسال شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *