بازار ته‌ لنجی کیش

بازار ته‌لنجی کیش

جزیره کیش در استان هرمزگان یکی از قطب‌های گردشگری ایران است که سالانه مسافران زیادی به این جزیره سفر می‌کنند. وجود بازارها و مراکز تجاری بسیار زیاد در این جزیره باعث شده تا مسافران زیادی با قصد خرید و گشت‌وگذار در بازارهای جزیره کیش به این منطقه سفر کنند. اغلب افراد، جزیره کیش را با بازارها و مراکز تجاری کیش می‌شناسند. اما لازم است بدانید، جزیره کیش علاوه بر بازارها و مراکز تجاری بسیار لوکس، بازارهایی محلی نیز دارد که به این بازارها ته‌ لنجی گفته می‌شود. برای آشنایی بیشتر با بازار ته‌ لنجی کیش در این مقاله از  وبلاگ لیدوماتریپ با ما همراه باشید.

بازار ته‌ لنجی و دلیل نام‌گذاری آن

بازار-ته‌لنجی-و-دلیل-نام‌گذاری-آن

بازار ته‌ لنجی فقط در جزیره کیش وجود نداشته و در بسیاری از شهرهای بندری و جنوب ایران به چشم می‌خورد. در این بازارها انواع اجناس و محصولات خارجی با قیمت مناسبی به فروش می‌رسد.

تا مدت‌ها پیش ملوانان جنوبی اجازه داشتند تا ۶ بار محصولات و اجناس خارجی را وارد ایران کرده و در بازارهای محلی به فروش برسانند. از آنجایی که ملوانان این اجناس را در قسمت تهِ کشتی و به عبارتی تهِ لنج قرار می‌دادند، به بازاهایی که این اجناس در آن عرضه می‌شد، بازارهای ته‌ لنجی می‌گفتند.

اجاره ویلا و سوئیت در کیش

بازارهای ته‌ لنجی فراوانی در سواحل جنوب ایران وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان بازار ته‌ لنجی کیش (بازار عرب‌ ها کیش)، بازار امام آبادان، بازار بندر دیلم و گناوه بوشهر و بازار میشی‌سیریک را نام برد. بازار ته‌ لنجی کیش یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین این بازارها است که با نام بازار عرب‌ها در کیش شناخته می‌شود.

ویژگی‌های بازار ته لنجی جزیره کیش

ویژگی‌های-این-بازار-قدیمی-جزیره-کیش

این بازار یکی از بازارهایی است که معماری قدیمی خود را همچنان حفظ کرده و ردپایی از مدرنیته در آن دیده نمی‌شود. مسافران جزیره کیش می‌توانند علاوه بر گشت‌وگذار در بازارهای مدرن کیش، از بازار سنتی این جزیره نیز بازدید کنند.

این بازار در قسمت شمال غربی جزیره و در منطقه بومی‌نشین آن قرار دارد. بازار ته‌ لنجی کیش که اغلب اوقات با نام بازار عرب‌ ها شناخته می‌شود، یک طبقه بوده و دارای ۷۰ غرفه و مغازه است که در سال ۱۳۵۰ شمسی و در دوران پهلوی ساخته و احداث شده ‌است.

اجناس مختلفی همچون پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه، عینک، عطر و ادکلن، کیف و کفش، لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه، اسباب بازی، سوغات و صنایع دستی کیش و انواع مختلف خوراکی‌ها و مواد غذایی در این بازار به‌ فروش می‌رسد. قیمت‌ اجناس و محصولات در این بازار نسبت به سایر بازارها و مراکز تجاری کیش پایین‌تر است. همین امر می‌تواند باعث جذب مسافران و گردشگران بیشتری به این بازار شود. از طرفی در این بازار می توان از حراجی های موجود در کیش هم به خوبی استفاده کرد.

همان‌ طور که از اسم بازار ته‌ لنجی یا بازار عرب‌ها در کیش نیز پیداست، تمام فروشندگان این پاساژ از اهالی بومی و قدیمی جزیره کیش و عرب زبان هستند و کمتر پیش می‌آید که فروشندگانی با زبانی غیر از عربی حرف بزنند. البته فروشندگان می‌توانند با گردشگران به زبان فارسی دست و پا شکسته صحبت کنند.

امکانات بازار ته‌ لنجی عرب‌ها

امکانات-بازار-ته‌لنجی-عرب‌ها

این بازار در قسمت بومی‌نشین جزیره قرار داشته و تمام فروشندگان آن را اعراب تشکیل می‌دهد. وجود شعبی از بانک‌های تجارت و ملی در این بازار یکی از مزیت‌های این بازار برای گردشگران و مسافران محسوب می‌شود و می‌توانند تمام تراکنش‌های مالی خود را از این طریق انجام دهند. این پاساژ سیستم تهویه مناسبی نداشته و اغلب پیشنهاد می‌شود تا در ساعات خنک شبانه‌روز از این بازار دیدن کنید.

جاذبه‌ها و جاهای دیدنی اطراف بازار سنتی کیش

جاذبه‌ها-و-جاهای-دیدنی-اطراف-بازار-سنتی-کیش

بازار ته‌ لنجی کیش در نزدیکی بازار پارس خلیج قرار دارد و در کنار گشت‌وگذار در این محل، بازدید از بازار پارس خلیج را نیز در برنامه خود قرار دهید. پاساژ ته‌ لنجی کیش در نزدیکی یکی از ساحل‌ها و اسکله‌های تفریحی زیبای جزیره کیش، ساحل و اسکله میرمهنا، قرار دارد. همچنین مسافران می‌توانند بازدید از بازار ماهی‌فروشان جزیره کیش را که در نزدیکی بازار عرب‌ها قرار دارد را در برنامه خود قرار دهند و از ماهی‌های خوش طعم جنوبی خریداری کنند.

بنابراین مسافران می توانند با اجاره سوئیت شخصی در کیش از بازار ته لنجی و دیگر جاذبه های کیش دیدن کنند.

آدرس و ساعت کاری بازار ته‌لنجی کیش

ساعت کاری بازار ته‌لنجی کیش از ۱۰ صبح تا ۱ بعدازظهر و از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۱۰ شب می‌باشد. گردشگران و مسافران می‌توانند در این ساعات از شبانه‌روز از این بازار سنتی در جزیره کیش دیدن کنند و ارزان‌ترین کالاهای موجود در کیش را خریداری کنند.

آدرس: میدان سعدی، محله عرب‌ها، خیابان لارک، خیابان هامور

شماره تماس: ۴۴۴۳۲۱۲۰ – (۰۷۶)

رزرو آنلاین هتل در کیش

بازار سنتی عرب‌های کیش از دید گردشگران

بازار-سنتی-عرب‌های-کیش-از-دید-گردشگران

بسیاری از افرادی که تاکنون از این بازار دیدن کرده‌اند، از اختلاف قیمت بسیار بالای اجناس، در این بازار و سایر مراکز خرید و تجاری کیش سخن می‌گویند. بنابه گفته بسیاری از بازدیدکنندگان، قیمت اجناس در بازار ته‌لنجی به نسبت سایر بازارهای کیش بسیارپایین و مناسب است. همچنین عرب‌بودن اکثر فروشندگان و بومی بودن آن‌ها باعث می‌شود تا این بازار جذابیت خاصی از دید گردشگران داشته ‌باشد.

۳.۶/۵ - (۳۰ امتیاز)
3 نظر برای "بازار ته‌ لنجی کیش" ارسال شده.
  1. ناشناس گفت:

    کاملا غیر واقعی ، همه جا یک نرخ و گرونه

  2. ناشناس گفت:

    هنوز نرفتم دو سه روز آینده باید برم ببینم واقعا چطوره.؟؟

  3. ناهید گفت:

    پاساژ مریم هم جنسهای خوب با قیمت مناسب داره..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *