تفریحات غیر آبی کیش

تفریحات غیر آبی کیش

سفر به کیش تنها به پیاده روی در سواحل کیش و بازارگردی در مراکز خرید کیش خلاصه نمی شود. کیش پر است از تفریحاتی که حسابی سفرتان را هیجان زده خواهد کرد. از غواصی در زیر آب، اسکی کردن و شاتل سواری بگیر تا تفریحات غیر آبی مقل سافاری، جایروکوپتر و… که هر کدام هیجان خاص خودش را دارد. پس اگر اهل ماجراجویی هستید و می خواهید کمی هیجان را چاشنی سفرتان کنید حتما به سراغ تفریحات مهیج کیش بروید. هر یک از این تفریحات جذابیت های خاص خودش را دارد و تجربه استفاده از هر کدام از آن ها می تواند حسابی آدرنالین خونتان را بالا ببرد.

در این مقاله با مجله گردشگری لیدوماتریپ همراه باشید تا به سراغ تفریح های غیر آبی در کیش برویم و با هر کدام از آن ها آشنا شویم.

آشنایی با تفریحات غیر آبی در کیش

از جمله مهم‌ترین و پرطرفدارترین تفریح های غیر آبی کیش، بانجی جامپینگ، پرش آزاد و جایروکوپتر می‌باشد که درادامه به توضیح هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت. علاوه بر برنامه ‎ها و تفریحات هیجانی، تفریحات دیگری نیز مانند شهربازی‌ها، بازدید از دلفین ها، تم پارک سنتر، کنسرت‌های متفاوت و سایر موارد نیز وجود دارد که مسافران این جزیره زیبا می‌توانند آن‌ها را امتحان کنند. به جز این تفریحات می توانید به سراغ تفریحات آبی کیش هم بروید و حسابی آدرنالین خونتان را بالا ببرید.

اجاره ویلا و سوئیت در کیش

  • بانجی جامپینگ

بانجی-جامپینگ

بانجی جامپینگ یکی از تفریحات غیرآبی کیش است که با دو سکوی ۴۰ و ۶۰ متری انجام می‌شود؛ اما فقط کسانی می‌توانند سکوی مرتفع‌تر را امتحان کنند که تجربه استفاده از سکوی ۴۰ متری را داشته باشند.

در این تفریح به‌وسیله یک طناب فنردار از روی سکو به‌سمت زمین سقوط آزاد می‌کنید که به‌دلیل رعایت اصول ایمنی، از هر نظر سرگرمی ایمنی است. کلوپ جاذبه، تنها مرکز بانجی جامپینگ کیش است.

  • پرش آزاد

در این تفریح باید خودتان را به چالش بکشید و از ارتفاع بالایی خود را روی تشک پرتاب کنید. پرش آزاد روی تشک را نیز می‌توانید در کلوپ جاذبه کیش تجربه کنید که از ارتفاع سه تا ۱۲ متری انجام می‌شود و وزن مجاز برای استفاده از آن ۲۰ تا ۱۲۰ کیلوگرم است. به‌ازای یک بار پرش یا دو بار پرش روی تشک باید هزینه متفاوتی بپردازید. تشکی که با بالاترین سطح استاندارد تهیه شده و امنیت کامل شما را حفظ خواهد کرد.

  • تله کابین کیش

تاه کابین از تفریحات غیرآبی در کیش

تله کابین سواری همیشه در هر شهری یکی از جذاب ترین تفریحات به حساب می آید. حالا به تله کابینی فکر کنید که در امتداد ساحل خلیج فارس در حرکت باشد. مسلما هیجان انگیز است. این تله کابین کیش چیزی حدود ۳۰۰۰ متر طول دارد که در ارتفاع ۳۰ متری از سطح زمین در حال حرکت است. ایستگاه اول این تله کابین میکامال است و در آخر به اسکله تفریحی بزرگ کیش می رسد.

نکته جالب راجع به این تله کابین ها وجود سیستم سرمایشی است که این امکان را می دهد تا هر فصلی و هر ساعتی از روز تله کابین سواری در کیش را تجربه کنید. این تله کابین سواری حدود ۲۰ دقیقه زمان می برد و  جذاب تفریح غیر آبی کیش است.

  • جایروکوپتر

جایروکوپتر

جایروکوپتر یا هلیکوپتر تفریحی تلفیقی از هلیکوپتر و هواپیما است که فقط برای دو نفر ظرفیت دارد و شامل خلبان و مسافر می‌شود. مدت زمان استفاده از آن نیز حدودا ۱۲ دقیقه است. هلیکوپتر کوچکی که قرار است به پرواز در آید و یکی از هیجان انگیزترین دقایق سفرتان را برایتان رقم بزند. برای استفاده از این جایروکوپتر محدود خاصی وجود ندارد اما امکان استفاده از این تفریح غیر آبی در کیش برای کودکان زیر ۱۰ سال وجود ندارد.

پارک-دلفین-کیش

پارک دلفین با فضای طبیعی و کم‌نظیر خود، پستانداران دریایی مانند پنگوئن، گراز دریایی، شیر دریایی، دلفین، گربه دریایی، شیر دریایی وغیره را در خود جای داده و لقب بزرگ ترین دلفیناریوم خاورمیانه را به نام خود کرده است. از جاذبه‌های این محل، حیوانات و دلفین‌های تربیت‌شده توسط مربیان مجرب ایرانی هستند که با هنرنمایی و حرکات موزون خود، هر بیننده‌ای را شگفت‌زده می‌کنند. مطمئنا هر کسی با هر رده سنی به این پارک برود از تماشای این دلفین های بازیگوش حسابی لذت خواهد برد.

  • باغ پرندگان دیگر تفریح غیرآبی کیش

باغ پرندگان از تفریح های غیرآبی کیش

یکی از جاذبه های گردشگری و تفریحات غیر آبی کیش باغ پرندگان آن است. این باغ در قسمتی از مجموعه دلفیناریوم کیش واقع شده و بیش از ۱۰۰ هکتار وسعت دارد. بازدید از این باغ زیبا این امکان را داده تا از بتوانید هم از باغ پرندگان و هم دلفیناریوم دیدن کنید. این باغ در کل دارای بیش از ۵۷ نوع پرنده مختلف است. تعدادی از پرندگان به صورت آزادانه در پارک زندگی می کنند و تعدادی دیگر در قفس هستند. پرندگان اهلی در فضایی آزادی هستند و تنها سقف باغ با تور پوشانده شده تا از محوطه خارج نشوند. بقیه پرندگان وحشی هم در قفس های جداگانه ای نگهداری می شوند.

  • پاراگلایدر، تجربه پرواز در آسمان

پاراگلایدر یکی از هیجان انگیزترین تفریحات غیرآبی کیش است که امکات پرواز در آسمان کیش را به شما می دهد تا این بار از زاویه دیگری به تماشای زیبایی های کیش بنشینید. شما می توانید در سفرتان به کیش به سراغ این تفریح بروید و بدون هیچ وسیله خاصی و تنها با کمک یک چتر در آسمان کیش پرواز کنید. شاید ورزش پاراگلایدر در ظاهر ورزشی پیچیده و سخت به نظر برسد اما هر کسی با کمی تمرین می تواند به راحتی برای یکبار هم که شده آن را تجربه کنید. البته که در تمام مدت مربی حرفه ای در پرواز با شما همراه خواهد بود. شما می توانید با چتر مدت ۱۰ دقیقه در آسمان پرواز کنید و در ساحل جزیره فرود بیایید و یکی از هیجان انگیزترین تفریحات کیش را تجربه کنید.

  • تم پارک سنتر کیش از تفریحات غیر آبی در کیش

تم-پارک-سنتر-کیش

تم پارک سنتر کیش در سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز کرده است و شامل دو پارک ژوراسیک و پارک جادویی (مجیک) می‌باشد. در تم پارک مجیک با مجموعه‌ای از حیوانات متحرک ماقبل تاریخ مواجه می‌شوید که برای هر کودک و نوجوانی جذابیت دارد و بخش های مختلفی نظیر بخش نقاشی‌های سه بعدی، بخش آینه‌ها، اتاق سلفی، اتاق‌های وارونه، اتاق پرسپکتیو، اتاق خواب دیواری و قسمت black light را دارد.

  • اتاق فرار کیش

اتاق-فرار-کیش

اتاق فرار کیش نیز از جمله تفریحات غیر آبی کیش می‌باشد که در بین جوانان و نوجوانان طرفداران بسیار زیادی دارد. این تفریح که نوعی بازی معمایی دسته جمعی می‌باشد، در گروه‌های ۶ نفری انجام می‌شود. این بازی شاید در ظاهر ساده به نظر برسد اما پیچیدگی های خاص خودش را دارد. اتاقی که در آن معماهای مختلفی پنهان شده و شما باید به کمک هم تیمی های خود در زمان کوتاهی آن معماها را حل کنید تا بتوانید از اتاق خارج شوید.

  • پینت بال، هیجان انگیزترین تفریح غیر آبی کیش

احتمالا پینت بال از آن تفریحاتی است که قبل یا اسمش را شنیده اید یا به سراغش رفته اید. اما ساده ترین و تکراری ترین موراد هم در سفر طعم و مزه دیگری دارند. اگر همراه با دوستان یا جمعی از خانواده تان به کیش سفر کرده اید احتمالا یکی از بهترین تفریحات غیرآبی و دسته جمعی که می توانید به سراغش بروید همین پینت بال است. پینت بال کیش یکی از بزرگ ترین زمین های بازی است که در کل کشور وجود دارد و می تواند برایتان بسیار جذاب باشد. در این بازی افراد به دو گروه تقسیم می شوند و با گارد و اسلحه به جنگ یکدیگر می روند و هر گروهی که توانست زودتر به پرچم دست پیدا کند برنده بازی است.

  • دوچرخه سواری

دوچرخه-سواری

یکی از تفریحات غیر آبی در کیش که افراد زیادی از آن لذت می‌برند، دوچرخه سواری می‌باشد. در جزیره کیش حدود ۷۵ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری وجود دارد که طولانی‌ترین و بهترین مسیر دوچرخه سوری در ایران می‌باشد. مسافران و گردشگران در جزیره کیش می‌توانند از محل‌های مخصوص کرایه دوچرخه، دوچرخه‌ای را برای خود کرایه کرده و به دوچرخه سواری بپردازند.

  • اسکوتر برقی در کیش

در مسیر دوچرخه سواری کیش علاوه بر دوچرخه می توانید از اسکوتر برقی یا موتور برقی هم استفاده کنید. موتورهایی که با برق کار می کنند و می توانید به راحتی با این اجاره این اسکوترهای برقی چرخی در ساحل کیش بزنید. خبر خوب اینکه موتورهای برقی در این جزیره حتی برای بانوان هم قابل استفاده می باشد.

  • باشگاه سوارکاری جزیره کیش

سوارکاری یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین تفریحات غیر آبی کیش است که می توانید آن را تجربه کنید. این باشگاه سوارکاری این امکان را به وجود آورده تا هر کسی که علاقه مند به تجربه این تفریح است این فرصت را داشته باشد تا در سفرش به کیش به سراغش برود. این مجموعه دارای کافی شاپ و رستوران نیز می باشد تا بعد از یک سوارکاری حسابی با یک نوشیدنی خنک خستگی تان را از تن در کنید.

  • بولینگ مریم کیش از مهیج ترین تفریح های غیر آبی در کیش

بولینگ-مریم-کیش

بولینگ مریم کیش مجموعه‌ای است که در آن تفریحات غیر آبی کیش از جمله بولینگ، بیلیارد، گیم نت و شهربازی وجود دارد و در بین طرفداران این بازی‌ها بسیار محبوب می‌باشد. این سالن بولینگ یکی از بزرگ ترین سالن ها در سطح کشور به حساب می آید که چشم اندازی جذابی هم رو به دریا دارد. کافی شاپ و رستوران دایر در این مجموعه هم همه چیز را برای یک تفریح تمام عیار در کیش آماده کرده است.

  • تجربه سرمای زیر صفر در گرمای جنوب

تفریح غیر آبی در کیش

کافه یخی کیش به قدری جذاب است که می توان آن را یکی از تفریحات غیر آبی کیش دانست. کافه ای که حتی صندلی هایش از یخ ساخته شده و مانند سفر کردن به قطب در گرمای کیش است. دمای این کافه ۶- درجه سانتی گراد است. بعد از پیاده روی طولانی در گرمای همیشگی کیش خوردن یک نوشیدنی لذیذ در این کافه یخی حسابی می چسبد. نگران لباس گرم هم نباشید هنگام ورود به این کافه لباس گرم کافی در اختیارتان قرار می گیرد.

  • شهربازی هایلند کیش

کیش جاهای لوکس و مدرن کم ندارد. یکی از مدرن ترین مکان های کیش شهربازی هایلند است. شهربازی سرپوشیده ای که در فضای سبز پارک شهر قرار گرفته است. این شهربازی که یکی از مدرن ترین شهربازی های سرپوشیده در خاورمیانه است دارای بازی های متنوعی است که هر کسی با هر رده سنی می تواند حسابی در آنجا خوش بگذراند. از تفریحات این شهربازی آبشار، قطار لاستیکی، سورتمه، سفینه و رولر کاستر آبی و هوایی از جمله تفریحات این شهربازی است.

  • بزرگ ترین پیست کارتینگ خاورمیانه در کیش

اگر از طرفداران سرعت بالا هستید بهتر است به سراغ این تفریح غیرآبی کیش بروید. پیست کارتینگ کیش یکی از بزرگ ترین پیست هایی است که در خاورمیانه وجود دارد. پیستی با طول ۸۰۰ متر و عرض ۷ متر تا حسابی بتوانید هیجانتان را تخلیه کنید. ماشین های کوچکی که بیشتر شبیه به اسباب بازی به نظر می رسند اما با سرعت بسیار بالایی حرکت می کنند و برای هدایت کردن آن در سرعت بالا باید مهارت بالایی در رانندگی داشته باشید.

  • سافاری

سافاری

گردش با تویاتا لندکروز در مسیرهای ویژه و صعب‌العبور از تجربه‌هایی است که بسیاری از گردشگران جزیره به‌دنبال آن هستند. در تور سافاری می‌توانید مسیری هفت کیلومتری را در صحراهای جزیره بگردید و لذت ببرید. ظرفیت هر خودرو ۶ نفر است و افراد بالای پنج سال باید بلیط تهیه کنند.

رزرو آنلاین هتل در کیش

  • کیش گردی با اتوبوس های دوطبقه

شاید برای کسانی که بدون خودرو به کیش سفر کرده اند گشتن در شهر و سایر دیدنی های کیش کار سختی به نظر برسد. اگر می خواهید بدون دردسر و به راحتی به همه جاهای دیدنی کیش سری بزنید اتوبوس های دوطبقه کیش یکی از بهترین گزینه ها برای گشت زنی در جزیره است. با خرید یک بلیط این اتوبوس می توانید بارها و بارها از این اتوبوس ها در طول یک شبانه روز استفاده کنید. از جمله ایستگاه هایی که اتوبوس در آن ها توقف دارد نزدیک ترین نقطه به مراکز خرید، شهر زیرزمینی کاریز، شهر تاریخی حریره، اسکله میرمهنا، کشتی یونانی، تم پارک کیش و… است. با وجود این اتوبوس ها دیگر نگرانی از بابت دسترسی به تفریحات غیر آبی کیش نخواهید داشت و به راحتی می توانید در سطح جزیره گردش کنید.

  • شهر زیر زمینی کاریز

شهر-زیر-زمینی-کاریز

قنات کاریز جزیره کیش، امروزه از مهم‌ترین مناطق گردشگری و دیدنی کیش به حساب می‌آید. معماری داخلی آن بسیار جالب است، چرا که سقف این قنات زیرزمینی از فسیل صدف‌ها و مرجان‌های دریایی پوشیده شده است. هم چنین در شهر زیرزمینی کاریز یک مسجد با نمازخانه وجود دارد که به گفته باستان شناسان به دوران اسلامی باز می‌گردد.

جزیره کیش تفریحات آبی و غیر آبی فراوان دیگری نیز مانند جنگ شبانه، شهربازی‌ها، انواع موتورسواری‌ها، خودرو سواری‌ها، اتوبوس سواری و شتر سواری دارد که استفاده و تجربه هر یک از آنها ارزنده و جالب می باشد. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد سفر دارید، مقصد خود را کیش انتخاب کرده و با اجاره ویلا و سوئیت در کیش به این جزیره زیبا سفر کنید و انواع مختلف تفریحات آبی و غیر آبی کیش را تجربه کنید.

  • ماساژ و اسپا

ماساژ از تفریح های غیر آبی کیش

یک ماساژ حرفه ای و خوب به اندازه یک تفریح جذاب به شما حس و حال خوب می دهد. پس بهتر است در سفرتان به کیش این حس و حال خوب را به خودتان هدیه دهید. مرکز ماساژ و اسپا کیش دارای ماساژهای مختلف و حمام ترکی است و می تواند لحظاتی جذاب و پر آرامشی را برایتان رقم بزند.

  • کنسرت های کیش

شاید کنسرت رفتن چندان هم تفریحی اختصاصی برای این جزیره به نظر نرسد و بتوان در همه شهرها به کنسرت رفت. اما تمایل بالای مسافرین برای خرید بلیط کنسرت های برگذار شده در کیش اینطور نشان می دهد که کنسرت رفتن در کیش حال و هوای خاص خودش را دارد. پس بد نیست شما هم طعم متفاوت کنسرت رفتن در هوای آزاد کیش را بچشید.

تفریحات کیش، هیجان انگیزترین قسمت سفر به این جزیره

نصف لذت سفر به کیش تجربه تفریحات هیجان انگیزی است که در این جزیره دیدنی وجود دارد. از دوچرخه سواری در ساحل، پرش از ارتفاع و سافاری در یکی از بهترین پیست های سافاری کشور بگیر تا دیگر تفریحات آبی و دریایی که هر کدام هیجان مخصوص به خودش را دارد. چه به سراغ تفریحات آبی کیش بروید و چه به سراغ تفریحات غیر آبی کیش مطمئن باشید که به یکی از خاطره انگیزترین قسمت های سفرتان تبدیل خواهد شد. انتخاب شما کدام یک است؟ تفریحات آبی کیش یا تفریحات غیرآبی کیش؟ شاید هم به سراغ هر دوی آن ها بروید!

۵/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *