ترفندهای سفر ارزان

ترفندهای سفر ارزان

ترفندهای سفر ارزان

سفر یکی از بهترین موهبت های زندگی انسان ها به حساب می آید. زمانی که از زندگی ماشینی و پرهیاهوی شهری خسته شده اید، بدن و ذهن شما شروع به اعتراض می کند و از شما می خواهد قدری از آن محیط دور شوید تا آرامش از دست یافته خود را بازیابید. در شرایط اقتصادی فعلی، سفر کردن کاری پرهزینه به نظر می رسد و متاسفانه در اولویت چندم زندگی ما ایرانی هاست. این در حالی است که سفر می تواند التیام بخش بسیاری از فشارهای روحی و جسمی باشد، شما را به خانواده و عزیزانتان نزدیک کند و دنیا و وسعت دید شما را گسترش دهد و پرهیز از سفر کردن، مثل این میماند که چشمانتان را از تماشای زیبایی های دنیا محروم کنید. اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که به علت هزینه ها، مدام زمان سفر کردن را به تعویق می اندازد، این مقاله را از دست ندهید.

ترفندهایی برای سفر ارزان وجود دارد که با بکارگیری آنها می توانید تا حد زیادی هزینه های سفری خود را کاهش دهید و پول خود را برای سفرهای بیشتر پس انداز کنید. در ادامه با مجله لیدوماتریپ همراه باشید.

۱-در زمان های خلوت سفر کنید

چه کسی می گوید حتما باید در روزهای تعطیل سفر کنید؟ اینکه شما شاغل هستید و به راحتی نمی توانید مرخصی بگیرید، قابل درک است، ولی بهتر است کمی هم خودتان و اطرافیانتان را درک کنید و اندکی به خود استراحت دهید.

معمولا در ایام شلوغ و پرمسافر، قیمت همه چیز از خورد و خوراک گرفته تا سوغاتی و حتی اقامتگاه بالا می رود. بنابراین می توانید در روزهای خلوتی از سال، چند روزی را مرخصی بگیرید و راهی جاده شوید. در روزهای تعطیل قیمت اقامتگاه ها، بسیار کمتر از ایام شلوغ است و به علت کم بودن تقاضا، تقریبا در همه مشاغل چه خدماتی و چه تفریحی، هزینه ها افت می کنند.

بنابراین به قول اروپایی ها  گاه بد نیست خارج از جعبه فکر کنیم. لزومی ندارد که بیشتر اوقات فقط تابستان ها به شمال سفر کنید. بایدها و نبایدها را کنار بگذارید، یک روز پاییزی چمدان خود را جمع کنید، دوربین را بردارید، دست عزیزانتان را بگیرید و به شمال سفر کنید تا پاییز هزار رنگ و جنگل های خلوت را از نزدیک ببینید و حظ کنید.

۲-از خرید اضافی خودداری کنید

ترفندهای سفر ارزان

ترفندهای سفر ارزان

خرید سوغاتی، یکی از  عادات ایرانیان در سفر است و اتفاقا فرهنگ زیباییست! اما خرید هدیه زمانی لذتبخش است که برای پرداخت هزینه آن تحت فشار نباشید. این را بدانید که شما مجبور به خرید سوغاتی های گران قیمت نیستید، می توانید با خرید یک صنایع دستی کوچک از یک فرد محلی، علاوه بر کمک کردن به اقتصاد در جریان آن منطقه، در هزینه های خود نیز صرفه جویی و عزیزانتان را نیز خوشحال کنید. به علاوه سعی کنید بی مورد در پاساژها و مراکز خرید وقت  گذرانی نکنید، چرکه وسوسه خرید رهایتان نخواهد کرد!

۳-لاکپشتی سفر کنید!

لاکپشتی سفر کنید! یعنی مدت زمان زیادی را در یک محدوده سپری کنید. اینکه مدام در ماشین، قطار و هواپیما باشید و در طول یک هفته از ۱۰ شهر مختلف بازدید کنید، فقط خستگی راه و جاده را به تنتان باقی می گذارد، بدون اینکه از سفرتان لذت کافی را ببینید. سعی کنید آهسته سفر کنید و منطقه را خوب کشف کنید. سفر شما از همان لحظه ای که استارت ماشین را میزنید، شروع می شود، برای رسیدن به مقصد عجله نکنید و از  مسیر لذت ببرید. پس از رسیدن به مقصد نیز با محلی ها ارتباط بگیرید، از جاذبه های گردشگری بازدید کنید، غذاهای محلی نوش جان کنید و لحظاتتان را غنیمت بشمارید.

۴-هتل رزرو نکنید!

آمارها نشان می دهد بیشترین هزینه های سفری مربوط به اقامتگاه  و خورد خوراک هست! هتل ها، به خصوص اگر تعداد ستاره های بیشتری داشته باشند، معمولا گران قیمت هستند. به خصوص اگر دسته جمعی سفر می کنید باید تعداد اتاق بیشتری رزرو نمایید، چراکه اتاق های هتل از تعداد نفرات کم پشتیبانی می کنند.  برای کاهش هزینه ها سعی کنید سوئیت و یا خانه روزانه رزرو نمایید.

خانه های روزانه معمولا مساحت بیشتر و امکانات خوبی دارند و تعداد ظرفیت آنها بالاست.  برای اجاره اقامتگاه های روزانه می توانید به وبسایت لیدوماتریپ سر بزنید.

۵-برای چند وعده غذا آماده کنید!

قبل از اینکه راه بیفتید،  وعده های آن روز غذا را در خانه آماده کنید. همانطور که در بالا هم بدان اشاره کردیم، خورد خوراک بخش زیادی از هزینه های سفری ما را شامل می شود و به هیچ وجه قابل حذف شدن نیست. شما برای گردش و جنب جوش در سفر، نیاز به انرژی دارید و نباید هیچ وعده غذایی را حذف کنید.

در هتل ها معمولا آشپزخانه ها فاقد امکانات لازم هستند و شما مجبور به سفارش غذا هستید. اما در اقامتگاه های روزانه می توانید در آشپزخانه آشپزی نمایید، کافی است مقداری مواد اولیه تهیه کنید و با خیال راحت غذای سالم، خانگی و ارزان طبخ کنید. شاید اغراق نباشد که بگوییم با صرفه جویی در هزینه خورد و خوراک، تا ۴۰ درصد می توانید هزینه های خود را کم کنید.

۶-چک لیستی از هر آنچه که بدان نیاز دارید! تهیه کنید

ترفندهای سفر ارزان

حدالامکان، تمام وسایل ضروری را به همراه داشته باشید تا در طول سفر مجبور به خرید نشوید.  برای من پیش آمده که لوازم الکترونیکی مانند شارژر موبایل را فراموش کرده ام و مجبور به تهیه مجدد آن شده ام!

برای اینکه چیزی را از قلم نیندازید، همه موارد مورد نیاز خود را یادداشت کنید، سپس قدم به قدم انها را در داخل چمدان قرار دهید. اخبار هواشناسی را چک کنید و لباس مناسب با نوع آب و هوا بردارید. لوازم بهداشتی، شانه، ماشین اصلاح صورت، لباس راحتی، مسواک و خمیر دندان را فراموش نکنید!

۷-از تفریحات رایگان غافل نشوید

خیلی از تفریحات  و لذات دنیا ارزان هستند. این موهبت ها به قدری دست یافتنی هستند که در روزمرگی های ما گم شده اند ، گاه آنها را نمی بینیم و به راحتی از کنارشان عبور می کنیم.

تماشای غروب و طلوع آفتاب در کار دریا، فتح یک قله، آب تنی در دریا، گوش سپردن به صدای خروشان رودخانه، پیاده روی و یا دو چرخه سواری، استفاده از امکانات پارک ها و یا درست کردن یک چای آتشی خوش عطر در طبیعت می تواند آرامشی عمیق به شما بدهد.

خود را در طبیعت و زیبایی های آن غرق کنید اما بخاطر داشته باشید که  طبیعت میراث مشترک بین ما و جهانیان است و از آسیب زدن به آن بپرهیزید.

۸-از تکنولوژی استفاده کنید!

ترفندهای سفر ارزان

ترفندهای سفر ارزان

تماس های تلفنی را با استفاده از اپلیکیشن های رایگان مانند واتساپ و ایمو انجام دهید. به جای اینکه اقامتگاه خود را پس از رسیدن به مقصد رزرو کنید و کلی هزینه بابت رفت و آمد و جستجو برای یافتن یک واحد مناسب بپردازید، پیش از سفر و در خانه اقامتگاه خود را به صورت آنلاین رزرو نمایید.

اگر نمی خواهید هزینه ای بابت اینترنت بپردازید بوم گردی رزرو کنید. بیشتر بوم گردی ها اینترنت رایگان را به مسافرین عرضه می کنند و شما می توانید به صورت نامحدود از آنها استفاده کنید.

 

 

۴.۷/۵ - (۱۰ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *