چگونه در سفر خوش بگذرانیم

چگونه در سفر خوش بگذرانیم

زندگی همیشه با فراز و نشیب هایی همراه است. فرقی ندارد چقدر در مقابل مشکلات زندگی مقاوم باشید، بالاخره روزی روحتان در مقابل این همه فشار کم خواهد آورد. سفر همیشه بهترین راه حل برای فرار از روزمرگی هاست. این دور شدن از روزمرگی های زندگی هر چند کوتاه مدت جسم و روحمان را جلا می دهد. اما با وجود مشغله های زندگی شاید کمتر فرصت سفر کردن را داشته باشیم. پس اگر برای یک سفر عزمتان را جزم کرده اید بهتر است نکاتی را درباره اینکه چگونه در سفر خوش بگذرانیم را بدانید.

فرقی ندارد قصد سفر به کجا را دارید این نکات طلایی را همیشه به یاد داشته باشید. اینکه چگونه در سفر خوش بگذرانیم مهارتی آموختنی است که برای همه ضروریست.

در ادامه با مجله لیدوماتریپ همراه باشید تا ۱۵ قانون برای داشتن سفری خوب را بدانید.

انگیزه تان از سفر کردن چیست؟

اولین نکته قبل از هر چیزی این است که بدانید انگیزه تان از سفر کردن چیست؟ چگونه در سفر خوش بگذرانیم؟ بهتر است چند سوال از خودتان بپرسید.

از این سفر چه می خواهم؟ به دنبال رسیدن به آرامش می خواهم چند روزی را با خود خلوت کنم؟ یا به دنبال سفری هیجان انگیز با دوستانم هستم؟ به دنبال تجربه های جدید هستم یا می خواهم به مکان مورد علاقه و همیشگی ام سفر کنم؟

با پاسخ دادن به این سوالات می توانید تصمیم درستی برای انتخاب مقصد، نوع سفر و همسفرانتان داشته باشید. حالا وقت برنامه ریزی برای سفر است!

خوش سفر بودن یک هنر است

سفر دسته جمعی لذت دیگری دارد. ولی وای از روزی که با فردی بد سفر عازم سفر باشیم. شما چطور؟ می دانید چگونه در سفر خوش بگذرانیم ؟ فکر می کنید فردی خوش سفر هستید یا بد سفر؟ داشتن یک همسفر خوب برای داشتن سفری خاطره انگیز خیلی مهم است.

اما اگر احساس می کنید خیلی فرد خوش سفری نیستید نگران نباشید. خوش سفر بودن یک مهارت است، کافیست یک سری نکات را بدانید و آن را رعایت کنید. مطمئنا همه از همسفر شدن با شما لذت خواهند برد.

چگونه سفر خوبی داشته باشیم

داشتن یک سفر خوب برای همه ما دغدغه بزرگی است. اما کافیست یک سری نکات ساده را بدانیم و در سفرمان به آن توجه کنیم. مطمئنا سفر برایمان بسیار لذت بخش تر خواهد بود.

در ادامه همراه مجله لیدوماتریپ باشید تا ۱۵ قانون مهم برای خوش گذرانی در سفر را بدانید.

۱. بدون برنامه ریزی دل به جاده نزنید

چگونه در سفر خوش بگذرانیم

درست است که سفرهای یهویی و بدون برنامه ریزی هم جذاب هستند اما معمولا پایان خوشی ندارند! پس بهتر است قبل از شروع سفر برنامه دقیق و منظمی برای سفرتان داشته باشید. زمان شروع و پایان سفر را از همان اول مشخص کنید تا بتوانید بودجه مالی خود را مدیریت کنید. داشتن یک برنامه اولیه برای سفر کمک زیادی به خواهد کرد تا از وقت خود به صرفه استفاده کنیم. و وقت خود را برای پیدا کردن اینکه کجا بریم و یا چی بخوریم تلف نخواهد شد. از قبل لیستی از مکان هایی را که دوست دارید در سفر سری به آن ها بزنید را یادداشت کنید و در برنامه سفرتان جای دهید.

۲. چک لیستی از اقلام مورد نیاز تهیه کنید

چگونه در سفر خوش بگذرانیم

چگونه در سفر خوش بگذرانیم

هیچ چیز بد تر از این نیست که درست در موقعی که به چیزی احتیاج دارید آن را پیدا نکنید. برای اینکه موردی را فراموش نکنید از قبل چک لیستی از تمام لوازم مورد نیازتان تهیه کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا بدون هیچ درگیری ذهنی وسایلاتان را جمع و جور کنید.

قبل اینکه ساک خود را ببندید حتما چک لیست خود را با موارد موجود در ساک دوباره چک کنید. با توجه به نوع سفر لیست موارد مورد نیاز متفاوت است پس در انتخاب لوازم و اقلام دقت داشته باشید. چک کردن وضعیت آب و هوایی چند روز آینده مقصد سفر نیز کمک خوبی است تا لباس مناسبی همراه داشته باشید.

۳. از مسیر لذت ببرید

انتخاب مسیر؛ مخصوصا در سفرهای جاده ای بسیار مهم است. پس انتخاب مسیر سفرتان را دست کم نگیرید. اگر برای رسیدن به مقصد عجله دارید کوتاه ترین مسیرها بهترین انتخاب هستند. اما اگر عجله ندارید، جاده های بکرتر را انتخاب کنید. طبیعت و زیبایی این جاده ها ورای تصور شماست. اگر هم که قرار است مسیر طولانی را در جاده باشید به دنبال مسیری باشید که رستوران های معروف داشته باشد تا بتوانید برای استراحت و صرف غذا توقف کوتاهی داشته باشید.

۴. ریسک پذیر باشید

سفر فرصت خوبی برای بدست آوردن تجربیات نابی است که تا دل به سفر نسپارید آن را تجربه نخواهید کرد. در سفر خارج از روتین همیشگی تان زندگی کنید و ریسک پذیر باشید. ریسک کردن همیشه با اتفاقات و تجربیات جدید همراه است. انتخاب مسیرهای جدید و چشیدن غذاهایی که قبلا حتی اسم آن را هم نشنیده ایم از کوچک ترین چیزهایست که می توانید در سفر امتحان کنید. اگر می خواهید در سفر درست مانند وقتی که خانه هستید رفتار کنید اصلا چه دلیلی برای سفر کردن دارید. سفریعنی لذت، هیجان ریسک برای انجام کارهای جدید.

۵. به دنبال تجربیات جدید باشید

چگونه در سفر خوش بگذرانیم

چگونه در سفر خوش بگذرانیم

یکی از لذت بخش ترین کارها کشف تجربیات جدیدی است که ما را از روتین زندگی دور می کند. روزمرگی های زندگی این اجاره را به ما نمی دهد که بتوانید به دنبال تجربیات جدید برویم. اما سفر بهترین فرصت است. پیشنهاد جذاب و هیجان انگیزی برایتان دارم! قبل از شروع سفر لیستی از کارهایی که قبلا انجام نداده اید بنویسید. کارهایی که بارها و بارها آن را در ذهنتان تجسم کرده اید اما تابحال آن را انجام نداده اید. فرقی ندارد چقدر این کار پیش پا افتاده و ساده باشد لیست از آن ها تهیه کنید. مثلا یک روز کامل از گوشی استفاده نکن، پای برهنه راه برو، در مسیر برای خود هدیه ای بخر، دوچرخه سواری کن، به قایق رانی برو. همه این کارها شاید کوچک بنظر برسد اما شما را از روتین زندگی دور می کند و چی چیز لذت بخش تر از این.

۶. سبک سفر کنید

همه ما برای سفر تعدادی زیادی از لباس ها و کفش ها را بار چمدان کرده ایم و از این شهر به آن شهر کشیده ایم. اما در طول سفر شاید حتی از نصف لباس هایی که همراه خود برده ایم استفاده هم نکرده ایم. اینبار فقط لوازمی را همراه خود ببرید که مطمئنید از آن استفاده خواهید کرد.

لوازم بهداشتی را که نیاز است همراه خود ببرید را در ظرف های کوچکی بریزید و کل آن را همراه نبرید. جابه جا کردن باری سنگین سفر را برایتان عذاب آور خواهد کرد. تا جای که می توانید وزن چمدانتان را پایین بیاورید. فراموش نکنید فقط اقلام ضروری!

۷. موبایل را کنار بگذارید

هیچ کس از داشتن همسفری که مدام سرش توی گوشی باشد راضی نیست. در طول سفرتان سعی کنید کمتر از گوشی خود استفاده کنید. اینترنت خود را ببنید و با دوستان خود به تفریح بپردازید. گوشی و اینترنت همیشه در دسترس ما هستند اما کمتر پیش می آید که به سفر برویم.

ساعتی را برای استفاده از گوشی تعیین کنید و مثلا در روز فقط یک ساعت از موبایلتان استفاده کنید و سعی کنید از آن بیشتر استفاده نکنید. برای گذران وقت موضوعی برای صحبت با دوستانتان پیدا کنید. بازی های گروهی هم گزینه خوبی برای یک تفریح هیجان انگیز می باشد.

۸. با خود خلوت کنید

چگونه در سفر خوش بگذرانیم

همه ما به احساس تنهایی احتیاج داریم. مخصوصا بعد از سپری کردن روزی شلوغ هر یک از ما برای اینکه به آرامش و سکون برسیم، به این حس تنهایی بیشتر احتیاج پیدا می کنیم. به خود و دیگران این اجازه را بدهید تا در پایان روز کمی با خود خلوت کنند. موسیقی مورد علاقه خود را گوش دهید، چند صفحه ای کتاب بخوانید. این تنهایی باعث می شود تا با انرژی بیشتری بتوانید با گروه همراه شوید.

۹. با محلی ها ارتباط برقرار کنید

با سفر به هر شهر و کشوری بیشتر با مردم محلی آن منطقه ارتباط بر قرار کنید. با اقامت در یک هتل یا خانه چیز زیادی به شما اضافه نخواهد کرد. سفر فرصتی برای یادگیری و تجربه کردن چیزهای جدید است. هم صحبتی با فردی محلی برای شما بسیار لذت بخش خواهد بود، مطمئن باشید آن ها هم از صحبت با فردی از فرهنگ و منطقه دیگر لذت خواهند برد.

مردم محلی بیشتر و بهتر با جاذبه های بکر و رستوران های ارزان و خوشمزه منطقه آشنایی دارند. پس برای انتخاب بهترین ها از محلی ها کمک بگیرید. تولیدات و دست ساخته های محلی ها بهترین گزینه برای داشتن یادگاری ماندگار از سفر است. با خرید سوغات از بومیان هم به اقتصاد منطقه کمک کرده اید و هم برای خود یادگار خوبی تهیه کرده اید.

۱۰. منعطف باشید

معمولا یک گروه از دوستان دارای ویژگی های اخلاقی یکسانی هستند. با این حال هیچ کس شبیه دیگری نیست و هر کس شخصیت متفاوتی دارد. پس بهتر است نسبت به عادات و اخلاقیات دیگر هم گروهی ها انعطاف پذیرتر باشیم. یکی شخصیتی آرام دارد و دیگری یک جا بند نمی شود و پر از جنب وجوش است. برای اینکه درگیری بین اعضای گروه پیش نیاید بهتر است حد وسط را بگیرید و سازگار باشید و تفاوت ها را بپذیرید.

۱۱. عکس بگیرید

چگونه در سفر خوش بگذرانیم

مرور عکس های قدیمی یکی از لذت بخش ترین کارهاست. پس در سفرتان عکاسی را نیز فراموش نکنید. امروزه گوشی های همراه دوربین هایی با کیفیت عکاسی مناسب دارند و همیشه در دسترس هستند. پس نیازی هم به دوربین عکاسی نیست. سال ها بعد تماشای این عکس ها و مرور خاطرات درست به اندازه تجربه دوباره این سفر برایتان با لذت همراه خواهد بود.

۱۲. خوش حساب باشید

مسلما در برنامه ریزی که قبل از سفر انجام داده اید هزینه کلی مخارج را می دانید. هنگام حساب و کتاب کردن هم تعارف را بگذارید کنار و راحت حرف خود را بزنید. اگر هزینه اقامت در هتل برای شما زیاد است خود را به دردسر نیاندازید. سفر کردن برای دور شدن از فکر و خیال هاست نه اینکه فشار بیشتری را به خودمان وارد کنیم.

همچنین بهتر است از میان افراد گروه فردی را به عنوان مادر خرج انتخاب کنید تا او هزینه حساب و کتاب هزینه ها را به عهده بگیرد. شما نیز در پرداخت هزینه ها خوش حساب باشید و دنگ خود را به موقع پرداخت کنید. نگذارید اختلاف در مسائل مالی کدورتی بین شما و دوستانتان ایجاد کند.

۱۳. کمپ کنید، حتی برای یک شب

چگونه در سفر خوش بگذرانیم

چگونه در سفر خوش بگذرانیم

کمپ کردن در میان جنگل بسیار هیجان انگیز است. مخصوصا اگر دوستانتان همراه تان باشد. کمپ کردن در طبیعت کار چندان ساده ای نیست و با چالش های زیادی همراه خواهد بود. اما این چالش ها و گذراندن آن همره با کسانی که دوستشان دارید بسیار هیجان انگیز خواهد بود. در سفر چند روزه خود پینشهاد می کنیم حداقل برای یک روز هم که شده تجربه کمپ کردن در دل جنگل را بچشید. مسلما یکی از ماندگار ترین خاطرات برایتان در این کمپ شبانه رقم خواهد خورد. برای کمپ کردن به یک سری لوازم احتیاج دارید، پس قبل از سفر می توانید از سایت های فروش لوازم کمپینگ کمک بگیرید.

۱۴. کمتر خرج کنید، بیشتر سفر کنید

کم خرج کردن مهارتی است که باید بیشتر به آن توجه کنیم. نیازی نیست که برای اینکه در سفر خوش بگذرانید حتما پول زیادی خرج کنید. با کم کردن میزان هزینه های سفرتان هم می توانید سفرتان را طولانی تر کنید. و هم تعداد دفعاتی را که در سال به سفر می روید را بیشتر کنید. اما برای داشتن سفری ارزان و کم خرج باید ترفندهای سفر ارزان را بدانیم و آن را رعایت کنیم.

۱۵. همسفر خوبی باشید

چگونه در سفر خوش بگذرانیم

چگونه در سفر خوش بگذرانیم

همسفر تاثیر زیادی بر کیفیت سفرتان دارد. یک همسفر می تواند سفر را به کام شما تلخ کند و یا سفری پر از هیجان و خنده برایتان به وجود آورد. پس در انتخاب همسفرتان بسیار دقت کنید و سعی کنید شما هم همسفر خوبی در سفرها باشید. خیلی ها بر این باورند که حتی داشتن همسفر خوب از انتخاب مقصد و دیگر امکانات هم مهم تر است.

 

۳.۶/۵ - (۱۹۰ امتیاز)
7 نظر برای "چگونه در سفر خوش بگذرانیم" ارسال شده.
  1. Sarina گفت:

    تموم شد؟ … خیلی تاثیر گذار بود𓆩😑𓆪

    1. یع دیوونه بی اعصاب گفت:

      واقعا تاثیر گذار بودددددد

  2. یک بانوی ایرانی گفت:

    خیلی خوب بود مخصوصا در سفر موبایل بازی نکنید و به اخلاق های هم احترام بگذاریم
    ودرپاسخ یکی از عزیزان بگویم که گاهی آدمها همه چیز را میدانند اما تذکر و یاد آوری آن باعث انجام اون رفتار در فرد می شود

  3. سرکار خانوم یتتژتبتتبتتس گفت:

    از نظر من متذرزهازنازرنارناززاهزغلزانازتبلبه

  4. نسیم گفت:

    مطالب خوب ومفید بود ،سپاس گذار

  5. گربه پشمالو گفت:

    هزار آ‌ااااااااااااااااااااااااااااااافریننننن…. ینی ما انقد خنگ بودیم اینارو نمیدنستیم

  6. مریم امینی گفت:

    خیلی خوب بود واقعا 🧸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *