گردشگری پاییز

گردشگری پاییز

شنیده اید که می گویند پاییز پادشاه فصل هاست؟ بیراه نیست که پاییز را پادشاه فصل ها می دانند. هارمونی رنگ در پاییز بیداد می کند. ترکیب بی نظیر رنگ های زرد، نارنجی و قرمز برگ ها حتی در بزرگترین فشن شوهای  دنیا هم پیدا نمی شود. باران های وقت و بی وقت پاییزی که عطر خاک و برگ های خیس خورده را برایمان می آورد و هوای عالی که ما را وسوسه می کند برای پیاده روی از خانه بیرون بزنیم.

از لذت سفر در پاییز هم هر چه بگوییم کم گفته ایم. ایران در پاییز بسیار اصیل و زیباست. بسیاری از شهرهای گرمسیری و مرکزی ایران، در پاییز حال  و هوای دیگری دارند. به خصوص که در این فصل به علت باز شدن مدارس تعداد مسافرین کم تر می شود و شهرها خلوت تر! بنابراین برای علاقمندان به سکوتَ، آرامش و ماجراجویی سفر در پاییز یک تجربه بی نظیر است.

همچنین با وجود اپیدمی کرونا، بسیاری ترجیحشان بر این است که به جای تابستان، در فصول کم تردد سفر کنند تا سلامتی خود و دیگران را به خطر نیندازند.

در ادامه با مجله لیدوماتریپ همراه باشید تا با زیباترین مقاصد پاییزی در ایران آشنا شوید.

کویر مصر در استان اصفهان  

کویر مصر یکی از زیباترین مناطق کویری ایران است که در استان اصفهان و در ۳۰ کیلومتری شهرستان خور قرار دارد و مقصدی محبوب برای عاشقان کویر است. حدو یک چهارم مساحت کشورمان را کویر تشکیل می دهد و در آنجا امکانات ویژه ای برای کویرگردان فراهم شده است.

از آنجایی که مصر آب و هوایی گرم و خشک دارد، بهترین فصل سفر به آن در ماه های خنک و سرد سال مانند پاییز و زمستان است. در فصل پاییز پوشیدن یک تیشرت کفایت می کند. اما با فرا رسیدن شب، هوای کویر رو به سردی می رود، تا جایی که بیشتر مسافران کویر آتش روشن می کنند و دور آن جمع می شوند تا گرم شوند.

در سفر به کویر مصر می توانید در بوم گردی ها اقامت کنید و یا اینکه به همراه خود کیسه خواب و چادر برده و در آنجا کمپ کنید. اگر اجاره اقامتگاه بوم گردی در کویر مصر را به کمپینگ ترجیح دادید، می توانید از تفریحاتی مانند آفرود، شترسواری و سافاری لذت ببرید که یکی از هیجان انگیزترین تفریحات کویریست. بوم گردی امکانات اولیه و راحتی را برای مسافرین در نظر می گیرند و از نظر قیمت بسیار به صرفه هستند.

آب گرم لاریجان

لاریجان

لاریجان

در نزدیکی های دماوند، از دل زمین چشمه هایی از آب گرم بیرون می آیند که خواص درمانی دارند. با فرا رسیدن پاییز، آب تنی در این چشمه های آب گرم لذت بخش است و عضلات بدن را نرم و رگ های بدن را باز می کند.

روستایی که این چشمه های آب گرم را در خود جا داده لاریجان است. لاریجان در دامنه کوه های دماوند قرار دارد و مقصدی ییلاقی و خوش آب و هوا برای پاییزگردان است. آب گرم لاریجان دمایی حدود ۶۲ درصد دارد و در بهبود بیماری هایی مانند رماتیسم، درد مفاصل و دردهای استخوانی موثر است.

در وبسایت لیدوماتریپ می توانید سوئیت و ویلا در لاریجان که دارای امکانات کامل رفاهی و حوضچه های آب گرم هستند را مشاهده کنید.

الموت قزوین

پاییز در الموت قزوین، مانند رویا می ماند. الموت یکی از مناطق زیبا و بکر است که در شمال شرقی قزوین قرار گرفته. دریاچه های اوان یکی از جاذبه های گردشگری الموت است و پاییز که می شود، به همراه درختان و پوشش گیاهی که اطراف آن را فراگرفته اند، صحنه ای اعجاب انگیز را بوجود می آورد.

الموت قزوین، پتانسیل گردشگری بالایی دارد ولی متاسفانه مردم شناخت زیادی از این منطقه ندارند و به نسبت جاذبه هایی که دارد، مسافران کمتری دارد. تعطیلات که فرا می رسد بسیاری از تهرانی ها ترجیح می دهند به سمت شمال و مازندران خانه های خود را ترک کنند که همین مسئله باعث تردد و ترافیک بالا در جاده ها می شود. غافل از اینکه در همان نزدیکی ها و در قزوین، الموت زیبا قرار گرفته است که آب و هوایی خنک و دلچسب دارد.

پاییز که از راه می رسد، قشنگی های دریاچه آوان و منطقه الموت چند برابر می شود. شما ساعت ها می توانید در کنار سکوت این دریاچه بنشینید و از تماشای رنگ پاشی طبیعت بر درختان بلند قامت اطراف لذت ببرید.

در اطراف الموت اقامتگاه های متعددی نیز برای اسکان مسافرین وجود دارد و شما می توانید آنها را اجاره کرده و پس از ساکن شدن، آذوقه و کوله خود را بردارید و طبیعت الموت را کشف کنید. اجاره ویلا و سوئیت در الموت در وبسایت لیدوماتریپ امکان پذیر است.

کوچه باغ های تفت

گردشگری پاییز

گردشگری پاییز

تفت یکی از شهرستان های استان یزد است که حتی خود یزدی ها، آخر هفته ها به آنجا می روند تا هوایی تازه کنند.

تفت به داشتن کوچه باغ های زیبایش مشهور است. بیشتر باغ های تفت درختان اناری هستند که در تابستان گل می دهند و در پاییز به بار می نشینند.

این کوچه باغ های تفت اصالت تاریخی خود را حفظ کرده اند و در برخی مناطق خشتی هستند. شاخه های درختان انار از پس این دیوارها سربرآو رده اند و کوچه ها را آذین بندی کرده اند. قدم زدن در این کوچه باغ های تاریخی و خنک، بسیار روح بخش و انرژی زاست.

علاوه بر کوچه ها باغ ها، تفت جاذبه های گردشگری دیگری مانند بازار، قدمگاه، قلعه و موزه دارد. از زیباترین قلعه های تفت می توان به قلعه توران پشت اشاره کرد.

شیراز در شیراز

بهترین فصل سفر به شیراز فقط بهار نیست، پاییز را هم به آن اضافه کنید! شیراز آب و هوای گرم و خشکی دارد و با رسیدن پاییز به تدریج رو به خنکی می رود. ما عادت کرده ایم که بیشتر اوقات در تابستان و تعطیلات عید سفر کنیم، غافل از اینکه پاییز شهرهای ایران، چقدر می تواند زیبا باشد. به علاوه اگر ساکن غرب و شمال غرب کشور هستید و به هوای گرم عادت ندارید حتما پاییز را برای سفر انتخاب کنید.

شیراز

قدم زدن در حافظیه شیراز  و تخت جمشید در حالیکه از وزش نسیم خنک بر پوستتان لذت می برید، لطف دیگری دارد. علاه بر آب و هوای خنک، هزینه اجاره اقامتگاه بوم گردی در شیراز و یا اجاره ویلا سوئیت در شیراز بسیار کمتر می شود، شما می توانید اقامتگاه های تخفیف خورده شیراز را در وبسایت لیدوماتریپ مشاهده نمایید.

همچنین شیراز در فصل پاییز مسافرین کمتری دارد و شما با آرامش بیشتری می توانید از جاذبه های گردشگری این شهر بازدید کرده و کادرهای خلوتی را برای گرفتن عکس های زیبا پیدا کنید.

 

 

 

 

 

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *