با آسوده ایمر، جهانگرد و اینفلوئنسر ایرانی آشنا شوید

آسوده و آشی

با آسوده ایمر، جهانگرد و اینفلوئنسر ایرانی آشنا شوید

آسوده ایمر یک بلاگر و جهانگرد ایرانیست که این روزها تبدیل به یک چهره شناخته شده در فضای مجازی شده است. او و همسرش که اهل سوئیس است جهانگردی را با یک ون آغاز کرده اند و به کشورهای مختلف سفر می کنند و حتی چند سال پیش سفری به ایران داشتند. آنها تمام کشورها را یکی از پس از دیگری با یک ون پشت سر می گذارند و سبک زندگی شاد، پرماجرا و هیجان انگیز انها برای بسیاری از کاربران دنیای مجازی بسیار جذاب و جالب توجه است.

آسوده در مورد رشته تحصیلی خود می گوید: من معماری خونده بوده و مدرک طراحی داخلی داشتم، اما پس از مدتی دیدم این راه من نیست و  طراحی داخلی رشته ای نیست که من رو خوشحال کنه. برای همین بدون اینکه ذره ای حسرت بخورم که چرا چند سال وقتم رو برای تحصیل در رشته معماری سپری کردم، خیلی سریع راهم رو عوض کردم. اگه معماری رو ادامه می دادم، احتمالا این دختر خوشحال و شادی که الان هستم، نبودم. پس شما هم نترسید! هیچ وقت برای تغییر و شروع یک راه جدید در زندگی دیر نیست. زندگی ما نتیجه تصمیماتی که ما میگیریم، اگه فکر میکنید راهی که تو زندگی انتخاب کردین شما رو خوشحال و راضی نمیکنه یعنی موقع اینه که یه تصمیم جدید بگیرین و راهتون رو عوض کنید. باید جوری زندگی کنیم که باعث افتخار مون باشه.

کار در سفر

آسوده ایمر و همسرش همزمان با سفر، هزینه های زندگی خود را تامین می کنند و با برندهای مختلف از جمله مایکروسافت، همکاری کرده اند. او درباره کار کردن در طول سفر می گوید:

کار ما به گونه ای هست که میتونیم همزمان با سفر کار کنیم. ما برای کارمون نیاز به اینترنت، دوربین و لپتاپ داریم. زمان هایی که همسرم با لپتاپ مشغول به کار است من زیور آلات درست می کنم. زمانی که در راه و سفر باشیم باز هم میتونیم کار کنیم و از این بابت مشکلی نداریم. اگه کمی عاشق ماجراجویی و سفر باشی می تونی با پول کم شروع کنی و با یادگیری چند نوع مهارت خرج سفرت رو هم دربیاری. من اینجا یا یک خانم لهستانی ۲۹ ساله ای آشنا شدم که بدون هیچ تجربه قبلی سفر رو شروع کرده بود و میگفت از زندگی یکنواخت شهری خسته شده بودم، بنابراین تصمیم گرفتم سفر کنم. اون با اجرای موسیقی در شهرهای مختلف هزینه زندگیش رو تامین می کرد.

سفر آسوده به ایران به همراه همسرش

سفر آسوده به ایران

آسوده و همسرش چند سال قبل به ایران آمدند و به شهرهای مختلف از جمله تهران، چابهار، لرستان، شهداد و سیستان بلوچستان سفر کردند. آسوده در مورد سفر به ایران می گوید: اون روزی که تصمیم گرفتیم به ایران سفر کنیم من خیلی هیجان زده بودم و شب خوابم نمی برد. داشتم برنامه ریزی می کردم که کجا بریم و روی نقشه علامت گذاری می کردم، قصد داشتیم جنوب و جنوب شرق ایران رو ببینیم. بالاخره روز سفر فرا رسید، اولین شبی که در ایران بودیم رو در ارومیه گذروندیم و قرار بود حدود دو ماه رو ایران بمونیم اما اینجا به قدری همه چیز خوب بود که سفرمون ۴ ماه طول کشید.

در طول این چهار ماه تونستیم فقط قسمت کوچکی از ایران رو ببینیم. من و همسرم آشی در این مدت چیزی جز محبت و مهربانی از مردم ایران ندیدیم، سفرمون بالا و پایین های زیادی داشت ولی کوله بارم پر از تجربه های قشنگ شد. زمانی که در سوئیس بودم اطرافیان ازم میپرسیدن ایران پر از کویرهای زیباست مگه نه؟ و من با شرمندگی پاسخ می دادم تا حالا کویر نرفتم و در عین حال بهشون توضیح میدادم ایران فقط کویر نیست و شمال اون پر از جنگل های سرسبزه. من تو این سفر تونستم ایران عزیزمون رو بیشتر و بهتر کشف کنم. یادم می آید زمانی که به یکی از کویرهای ایران رفته بودیم، در فاصله ۳۰ کیلومتری کویر به طرز باورنکردنی دشت های سرسبز پر از درختان گیلاس و یک رودخانه بزرگ وجود داشت که برایم خیلی جالب بود. من و همسرم خیلی خوشحالیم که این سفر رو به ایران اومدیم و باز هم تکرارش خواهیم کرد. 

آسوده در مورد نترسیدن از سفر میگوید: من برای ایرانگردی نیاز به همراه، همراه و افراد زیادی که ازم مراقبت کنن نداشتم. ما از وقتی به ایران اومدیم از نقشه های کاغذی استفاده کردیم  و حتی نیازی به جی پی اس نداشتیم. شما ممکنه از تجربه سفر به شهرها و جاهای جدید بترسید. ممکنه بترسین مسیر رو اشتباه برین و یا گم بشین! اما این ترس نداره هر موقع احساس کردین اشتباه رفتید دور بزنین و برگردین. همیشه قبل از رفتن به سفر در مورد اونجا خوب تحقیق کنید و اطلاعاتتون رو در مورد اون منطقه زیاد کنین تا به مشکل برنخورین. اتفاق بد هر جایی ممکنه بیافته اگه همیشه شکاک و منفی باشی هیچ وقت نمیتونید زیبایی های دنیا رو ببینید.

توصیه های آسوده ایمر به سفر دوستان

آسوده ایمر بیوگرافی

من عاشق طبیعت گردی و سفر بودم و خوشبختانه میتونستم کارم رو به سمتی ببرم که همزمان با سفر بتونم کار کنم. هدف من پول درآوردن و زندگی تجملی نبود، دوس داشتم اون طوری که دوس دارم زندگی کنم و از تغییر استقبال می کردم. ما زمستان ها به جاهایی سفر می کنیم که آب و هوای متعادلی داشته باشه و تابستان برمی گردیم محل زندگیمون و دوباره برای سفرهای بیشتر پول جمع می کنیم. شما هم اگه می خواین زندگی رویایی که همیشه بهش فکر می کنید رو بسازید، دست به کار شید.  این رو بدونید که هیج وقت برای رسیدن به هدف هاتون دیر نیست.

 

۳.۴/۵ - (۱۴ امتیاز)
8 نظر برای "با آسوده ایمر، جهانگرد و اینفلوئنسر ایرانی آشنا شوید" ارسال شده.
  1. ناشناس گفت:

    آسو جان با همسرت خیلی دوست داشتنی هستید امیدوارم که همیشه موفقیت همراهتون باشه و زندگیتون پر از انرژی مثبت باشه

  2. ثنا گفت:

    الان کشور همسرشون زندگی میکنن؟

  3. نسیم گفت:

    مرسی از مقاله خوبتون. من عاشق آسو هستم. خیلی دوس دارم یه جایی باشه که بتونم سوالامو از ایشون بپرسم تو کامنتا که جواب نمیدن :(((((

  4. مریم اشرف نیا گفت:

    گفتین وقتی جوری که زندگی‌میکنین خوشحال نیستین و راضی نیستین راه دیگه ای انتخاب کنید و سبک زندگیتون رو عوض کنین
    اگر ایران بودین هم نظرتون همین بود؟!!

  5. علی اقدم گفت:

    خودشون اصالتا کجایی هستن؟ کدوم شهر ایران زندگی میکردن؟

  6. سیما محمدی گفت:

    این سبک زندگی یکی از آرزوهای منه اما پیدا کردن کمپری با تجهیزات کامل خیلی گرونه. میشه که تمام کارهای تجهیز کردن کمپر رو خودمون انجام بدیم؟

  7. علی اقازاده گفت:

    حالا که انقد سفر رفتین و تقریبا به هر کشوری رفتین بنظرتون بهترین کشور برای سفر کدومه؟

  8. مهدی گفت:

    سفر با ون سختی ها و البته لذت خودش رو داره. خوبیش اینه که دیگه مجبور نیستی پول هتل بدی و بدیش هم اینه که من خودم به شخصه تو جای کوچیک دلم می گیره، مخصوصا موقع خواب. اصلا به نظرتون تو ایران میشه با ون سفر کرد؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *