ساحل کلبه هور کیش

ساحل کلبه هور کیش

اگر به جزیره کیش رفتید، حتما سری به ساحل کلبه هور بزنید و تماشای نبرد موج‌­های بلند با صخره­‌های سترگ را از دست ندهید. متفاوت ترین ساحل جزیره کیش، ساحل کلبه هور است. اگر می­‌خواهید در جایی دنج و خلوت با خاطری آسوده به تماشای غروب بنشینید، بهترین گزینه برای شما ساحل کلبه هور، از بهترین سواحل کیش در روز و شب، در غربی ترین قسمت جزیره است.

علاوه بر تماشای غروب شما در ساحل کلبه هور می­‌توانید از طبیعت متفاوت، جاذبه­‌های گردشگری و امکانات تفریحی آن بهره ببرید. اگر می­‌خواهید به این ساحل متفاوت بروید با این مقاله از مجله لیدوما همراه شوید تا از تفاوت­‌های ساحل کلبه هور با دیگر سواحل جزیره، بهترین زمان رفتن به کیش و ساحل هور، امکانات، تفریحات و جاذبه‌­های ساحل کلبه هور، جاذبه‌­های نزدیک به ساحل و نیز اقامتگاه­‌های نزدیک به کلبه هور مطلع شوید.

کلبه هور کجاست؟

کلبه هور یک ساحل صخره­‌ای بسیار زیباست که شما را تا وسط آب­ های خلیج فارس جلو می­‌برد و در غربی ترین دماغه‌­ی جزیره کیش واقع شده است. هور، فضایی است بین دو صخره که آب در آنجا آرام می­گیرد. در گذشته در این دماغه کلبه­‌هایی برای استراحت ماهیگیران وجود داشته و همین باعث شده بومیان این منطقه را کلبه هور بنامند.

ساحل سکلبه هور کیش

اصلی ترین تفاوت ساحل کلبه هور با دیگر سواحل جزیره، صخره‌­ای بودن آن است. از طرفی به دلیل دور بودن از مرکز جزیره ساحل کلبه هور عموما خلوت، دنج و آرام است. پس اگر به دنبال آرامش در جایی دور از سر و صدای شهر هستید کلبه هور برای شما مکان مناسبی است. ورود به ساحل کلبه هور رایگان و در هر ساعتی از شبانه روز امکان پذیر است.

برای رفتن به ساحل کلبه هور ابتدا خود را به بزرگراه خلیج فارس برسانید، سپس وارد خیابان جهان شوید، خیابان را ادامه دهید تا به ساحل کلبه هور برسید.

اجاره ویلا و سوئیت در کیش

آدرس و لوکیشن ساحل کلبه هور

آدرس: کیش، جاده جهان، میدان هور.

امکانات و تفریحات ساحل کلبه هور کیش

آلاچیق­‌های چوبی زیبا، باربیکیو، نیمکت­‌های متعدد، نور افکن­‌ها و اجاق­‌های خورشیدی از جمله امکانات ساحل کلبه هور هستند.

امکانات ساحل کلبه هور کیش

اگر به دنبال تفریحات آبی هستید لازم است بدانید در ساحل کلبه هور از این نوع تفریحات و بازی­‌ها خبری نیست. البته که می­‌توانید در آب­‌های زلال و شفاف ساحل غواصی کنید. سایت غواصی کلبه هور یکی از بهترین سایت­‌های غواصی جزیره کیش است و عمق آن از شمال به جنوب بیشتر می­‌شود و به ۸ متر هم می‌­رسد. حتما غواصی در کیش را در سایت کلبه هور امتحان کنید.

غواصی در ساحل کلبه هور کیش

ایستگاه کرایه دوچرخه در ساحل هور قرار دارید که می­‌توانید با اجاره­‌ی دوچرخه گشتی در ساحل بزنید.

از دیگر تفریحات ساحل کلبه هور می‌­توان به ماهیگیری اشاره کرد، البته به شرطی که هوا طوفانی و ناملایم نباشد. در آب­‌های ساحل هور انواع ماهی‌­های هامور، سرخو، سنگسر و انواع صدف‌­ها و لاکپشت­‌ها زندگی می­‌کنند. شما می‌­توانید علاوه بر ماهیگیری در ساحل کلبه هور به تماشای این آبزیان بنشینید.

اسب سواری یکی دیگر از تفریحات همواره لذت بخش است. چه برسد به اینکه در ساحلی صخره‌­ای و در مجاورت آب­‌های نیلگون خلیج فارس سوار بر اسب باشید. اگر به سوارکاری علاقه دارید مطمئنا اسب سواری در ساحل کلبه­‌ی هور جزیره کیش تجربه­‌ی لذت بخشی برای شما خواهد بود.

اسب سواری در ساحل کلبه هور

برای صرف غذا می‌­توانید به رستوران­‌های کیش از جمله شاندیز صفدری، کلبه درویش، سالود کیش و کافه آناناس که در محیط ساحل هور قرار دارند مراجعه کنید.

چرا به ساحل کلبه هور جزیره کیش برویم؟

یکی از اصلی ترین دلایلی که مسافران را به ساحل کلبه هور می­‌کشاند طبیعت بکر و بی نظیر آن است. شما می­‌توانید هنگام قدم زدن در این ساحل صخره‌­‌ای شاهد جدال موج و صخره­‌ها باشید. برخورد امواج بلند با صخره‌­های سنگی تصویری شگفت انگیز می‌­سازد. روی صخره­‌ها بنشینید و از تماشای چنین تصاویری و گوش دادن به صدای برخورد امواج به صخره­‌ها لذت ببرید.

یکی از جاذبه­‌های ساحل کلبه هور، غاری ۵ متری است که در قسمت جنوبی ساحل قرار گرفته و در هنگام مد کامل بسیار تماشایی می­‌شود. عبور از این غار تجربه­‌ی هیجان انگیزی برای شما به وجود خواهد آورد.

غار 5 متری هور

دومین کشتی به گل نشسته‌­ی جزیره­‌ی کیش، در ساحل کلبه هور قرار دارد. لنج ماهیگیری هور، لنجی ایرانی است که حدود ده سال پیش در ۲۰۰ متری ساحل هور به گل نشست و امروزه یکی از جاذبه­‌های دیدنی این ساحل به شمار می­‌رود.

لنج به گل نشسته

کدام مراکز جزیره به کلبه هور نزدیک هستند؟

ساحل هور از مرکز جزیره فاصله نسبتا زیادی دارد. به همین دلیل دسترسی به مراکز خرید از این ساحل کمی زمان بر و سخت است، اما از جا­‌های دیدنی و گردشگری کیش که در نزدیکی ساحل کلبه هور واقع شده‌­اند و شما می­‌توانید به راحتی از کلبه هور به آن­‌ها دسترسی داشته باشید می­‌توان به کشتی یونانی، ساحل کایت، قلعه جنی، شهر زیر زمینی کاریز کیش و باغ نخل اشاره کرد. شما می­‌توانید بعد از گشت و گذار در ساحل کلبه هور با طی مسافت کوتاهی به این جاذبه­‌های دیدنی جزیره هم بروید و از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

قلعه جنی کیش

چه زمانی برای رفتن به ساحل کلبه هور کیش مناسب تر است؟

بهترین فصل­‌ها برای رفتن به ساحل هور پاییز و زمستان است. شما در هر ساعتی از شبانه روز می‌­توانید به ساحل کلبه هور جزیره کیش بروید، اما اگر سوالتان این است که شب کیش کجا بریم؟ پیشنهاد ما به شما این است که تماشای غروب و شب­‌های خنک این ساحل را از دست ندهید. برای تماشای غروب از چند ساعت قبل در ساحل باشید تا این منظره‌­ی زیبا را از دست ندهید. با این وجود اگر خودروی شخصی ندارید بهتر است دیر وقت به این ساحل نروید؛ چراکه ساحل از مرکز شهر فاصله دارد و امکان پیدا کردن تاکسی در ساعات پایانی روز خیلی کم است.

ساحل کلبه هور در غروب

رزرو آنلاین هتل در کیش

هتل­‌های نزدیک به ساحل کلبه هور جزیره کیش

هتل اوتانا، هتل آفتاب شرق، هتل ترنج و هتل به کیش نزدیک ترین هتل­‌ها به ساحل کلبه هور هستند که می­‌توانید در آن­‌ها اقامت داشته باشید. با این حال علاوه بر هتل می‌­توانید برای اجاره سوئیت و ویلا، که نسبت به هتل هزینه مقرون به صرفه تری داشته و از امکانات و تنوع بیشتری هم دارد، به صفحه­‌ی مربوط به اجاره ویلا و سوئیت در کیش مراجعه کنید. اقامتگاه‌های موجود در سایت را بررسی کنید و بعد از مطالعه‌­ی اطلاعات و مشاهده­‌ی تصاویر مربوط به هر اقامتگاه، بر اساس نیاز، سلیقه‌­ و بودجه‌تان، ویلا یا سوئیت مورد نظر خود را انتخاب و رزرو کنید و یا برای راهنمایی بیشتر با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

هتل افتاب شرق کیش

کلبه هور، ساحل صخره‌ای!

ساحل کلبه هور تنها ساحل صخره‌­ای جزیره است که می‌­توانید با رفتن به آنجا از غار ۵ متری زیبا و لنج به گل نشسته دیدن کنید. در ساحل قدم بزنید، دوچرخه سواری و حتی اسب سواری کنید. در این ساحل از بازی­‌های آبی نظیر پاراسل، شاتل، جت سواری و… خبری نیست، اما می­‌توانید ماهیگیری را در آب­‌های شفاف اطراف ساحل را تجربه کنید و نیز در بهترین سایت غواصی جزیره آموزش ببینید و غواصی کنید. اگر به دنبال آرامش در ساحلی بکر و دنج هستید ساحل کلبه هور جزیره کیش را از دست ندهید، اما حواستان باشد فاصله­‌ی ساحل تا مرکز جزیره کمی زیاد است.

 

 

 

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *