بازار چینی ها کیش 

بازار-چینی-ها-کیش 

یکی از جالب‌ترین و زیباترین قطب‌های گردشگری ایران، جزیره کیش است. گردشگران در فصول مختلفی از سال به این جزیره زیبا سفر می‌کنند و از مکان‌های دیدنی آن بازدید کرده و لحظات خوشی برای خود رقم می‌زنند. به دلیل گردشگرپذیر بودن این جزیره، مراکز خرید و بازارهای مختلفی در این جزیره ساخته و احداث شده‌اند که برای مسافران جذاب است. یکی از این بازارها، بازار چینی ها کیش است.

تنوع و فراوانی بازارها و مراکز خرید کیش سبب شده تا گردشگران، گشت‌وگذار و خرید از این بازارها را در برنامه سفر خود داشته باشند. یکی از جالب‌ترین بازارهای کیش، بازار چینی ها است که در این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ به معرفی و توضیح ویژگی‌های این بازار زیبا می‌پردازیم.

ویژگی‌های بازار چینی ها در کیش

ویژگی‌های بازار چینی ها در کیش

بازار چینی ها یکی از جالب‌ترین بازارهای جزیره کیش است که به آن بازار شهر چین نیز گفته می‌شود. هنگامی‌که نام اجناس چینی به میان می‌آید، بیشتر افراد اجناس چینی را نامرغوب و بی‌کیفیت می‌شناسند.

اما لازم است بدانید که اجناس و کالاهای چینی نیز مانند سایر کالاها دسته‌بندی‌های مختلفی دارند و می‌توان از میان اجناس چینی، اجناس باکیفیت و مرغوب نیز پیدا کرد. تمام کالاها و اجناس ارائه شده و عرضه شده در بازار چینی های کیش از چین وارد ایران شده و تمام این کالاها چینی هستند.

اجاره ویلا و سوئیت در کیش

جالب است بدانید، علاوه بر کالاها و اجناس، تمام فروشندگان این بازار نیز ملیتی چینی دارند. تزیین این بازار توسط فانوس‌های کاغذی قرمزرنگ باعث می‌شود تا گردشگران و بازدیدکنندگان تصور کنند که در یکی از بازارهای مرکزی کشور چین در حال گشت‌وگذار هستند.

پارچه‌های نرم و لطیف چینی با طرح‌های گل و شکوفه، کیمونو، کیف و کفش‌های خاص، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب بازی، انواع لوازم تزیینی خانگی و سایر کالاهای مربوط به فرهنگ کشور چین از جمله مواردی است که در بازار چینی ها یافت می‌شود.

شعبه‌های بازار شهر چین

شعبه‌های-بازار-شهر-چین

بازار شهر چین در دو شعبه در داخل جزیره کیش فعالیت دارد. اولین شعبه آن در نزدیکی پاساژ مروارید کیش قرار داشته و مسافران می‌توانند با یک تیر دو نشان زده و همزمان از بازار مروارید و بازار شهر چین کیش دیدن کنند. شعبه دیگر بازار چینی ها در کیش در طبقه دوم مرکز خرید پانیذ کیش قرار دارد و مسافران می‌توانند همزمان از مرکز خرید پانیذ و بازار شهر چین کیش بازدید کنند.

آدرس و ساعت کاری بازار چینی ها در کیش

بازار چینی ها در کیش همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۲ ظهر و همچنین از ساعت ۵ بعد از ظهر تا ۱۱ شب فعالیت داشته و به روی مشتریان و گردشگران باز است. با توجه به گرمای هوا در جزیره کیش، اغلب توصیه می‌شود در ساعات عصر و یا صبح زود از این بازارها خرید کرده و ساعات ظهر را در یکی از رستوران‌های جزیره، به صرف ناهار بپردازید.


آدرس: جزیره کیش، بلوار مروارید، کمی بالاتر از بازار مروارید

شماره تماس: ۴۴۴۲۰۰۲۵ – (۰۷۶)

بازارها و مناطق دیدنی اطراف مرکز خرید کیش

جاهای اطراف بازار چینی ها کیش

همان‌ طور که قبلاً نیز گفتیم، بازار شهر چین کیش در نزدیکی بازار مروارید و بازار پانیذ قرار داشته و مسافران می‌توانند علاوه‌بر بازدید از بازار چینی ها، از این مراکز نیز بازدید کنند. مراکز خرید سارینا ۲ و شارستان نیز از جمله مراکز خریدی هستند که مسافران می‌توانند با پای پیاده و در عرض ۵ الی ۱۰ دقیقه به آنجا برسند و به گشت‌وگذار در این مراکز خرید بپردازند. مسافران جزیره کیش می‌توانند در سفر به کیش با اجاره سوئیت و ویلا در کیش، در این جزیره اقامت داشته باشند و از تمام جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنند.

ساحل درختان نارگیل، بازار پردیس ۲، هایپرمارکت کیش، هتل شایگان، رستوران دریاسالار و فست فود شاورما از جمله مکان‌های دیدنی و تفریحی دیگری هستند که در نزدیکی بازار چینی ها قرار داشته و گردشگران می‌توانند از این مکان‌ها نیز بازدید کنند.

خرید پارچه از بازار چینی ها کیش

خرید-پارچه-از-بازار-چینی-ها-کیش

بازار چینی‌ها یکی از بازارهای معروف کیش برای خرید پارچه است. با توجه به اینکه اغلب کالاها و اجناس ارائه شده در این بازار مربوط به فرهنگ چین است و اغلب پوشاک و پارچه‌های موجود در این بازار مختص زندگی چینی‌ها است، خرید از این بازار می‌تواند تجربه بسیار جالبی باشد. تمام پارچه‌های عرضه شده در این بازار، نقش و نگار بسیار زیبا و دلربایی همراه با رنگ‌های شاد و زنده دارند که برای هر گردشگری دیدن این اجناس و خرید آنها بسیار جالب است. پارچه‌های موجود در بازار چینی‌ها، طرح گل‌های بزرگ با جنسی لطیف و ابریشمی داشته و نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. اگر شما نیز قصد خرید پارچه از جزیره کیش را دارید، می‌توانید به بازار چینی‌ها مراجعه کرده و پارچه‌هایی با رنگ و طرح‌های متفاوت و زیبا خریداری کنید.

رزرو آنلاین هتل در کیش

بازار شهر چین از نگاه گردشگران

بازار-شهر-چین-از-دیدگاه-گردشگران

بسیاری  از مسافران و گردشگرانی که از این بازار دیدن کرده‌اند، معتقدند وجود اجناس چینی خوش آب‌ورنگ و همچنین فروشندگان چینی باعث شده تا این مرکز خرید، جنبه گردشگری و آشنایی با فرهنگ زیبای مردم چین را برای آنان داشته باشد. اجناس چینی اصل و مرغوب همراه با قیمت‌های مناسب نیز باعث می‌شود تا گردشگران از این بازار خرید کرده و برای خود و آشنایان خود سوغاتی‌هایی از این بازار به یادگار ببرند.

۳/۵ - (۱ امتیاز)
2 نظر برای "بازار چینی ها کیش " ارسال شده.
  1. ناشناس گفت:

    پس چی شد شعار ملی حکومت شیطانی که میگفت نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی
    الان که برای هرچیزی مثل اقتصاد به شرق وچین کمونیست وبرای نظامی به غرب و روسیه وابسته ایم
    به قول پوتین هر دولتی که برای اداره امور کشور خودش به کشور دیگه ای وابسته باشه دوام نخواهد داشت

  2. ناشناس گفت:

    آخوند دجال به ارباب شیطان خود بگو . جمع کند این بساط شیطانی خود را !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *