برای سفر به کیش چی ببرم؟

برای سفر به کیش چی ببرم

جزیره زیبای کیش یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری است که ساحل شنی زیبای آن، آبی نیلگون خلیج فارس و دیگر جاذبه ها و دیدنی هایش هر فردی را مجاب می کند تا به این جزیره دوست داشتنی و رویایی سفر کند. یکی از سوالاتی که هنگام سفر به این جزیره هیجان انگیز برای همه ما پیش می‌آید این ست که “برای سفر به کیش چی ببرم؟” چه لوازمی بیشترین کاربرد را در سفر به کیش دارد.

اگر اهل سفر باشید حتما می دانید که جمع کردن چمدان یکی از مهم ترین کارهایست که باید قبل از سفر انجام شود تا یکی از مهم ترین دغدغه هایمان برای سفر کم شود. این مقاله نه فقط برای کسانی که قصد سفر به جزیره کیش را دارند بلکه هر کسی که قرار است سفری به یکی از شهرهای ساحلی داشته باشد مفید خواهد بود.

برنامه ریزی سفر به کیش

برای سفر به کیش چی ببرم

برای سفر به کیش چی ببرم

در زمستان که اکثرا نقاط کشور آب و هوای سرد و زمستانی را تجربه می کنند، کیش دارای آب و هوای مطبوعی است. هوای خوب جزیره کیش در فصل زمستان باعث شده تا مسافران زیادی کیش را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند.

برای اینکه سفر خوبی داشته باشیم در ابتدا باید یک راهنما برای برنامه ریزی سفر به کیش داشته باشیم تا بتوانیم با یک برنامه مناسب سفر خود را مدیریت کرده و سفری دلچسب و فراموش نشدنی را تجربه کنیم. مخصوصا که کیش دارای جاذبه های طبیعی و تفریحی زیادی است که بدون داشتن یک برنامه مناسب شانس بازدید از خیلی از این جاذبه ها را از دست خواهیم داد.

اجاره ویلا و سوئیت در کیش

برای سفر به کیش بهتر است در ابتدا جواب این سوالات را بدهید. هدفم از این سفر چیست؟ چه مدت قصد اقامت در کیش را دارم؟ چقدر هزینه برای سفر به کیش نیاز است؟ در سفر به کیش از کدام مکان ها دیدن کنم؟ دانستن جواب این سوال ها به شما کمک خواهد کرد تا هم برنامه ریزی بهتری برای سفرتان داشته باشید و هم تصمیم بگیرید تا برای سفرتان احتیاج به چه وسایلی دارید.

انتخاب چمدان مناسب از نکات مهم در سفر به کیش

انتخاب چمدان نه فقط در سفر به کیش بلکه برای هر سفری یکی از مهم ترین نکاتی است که باید در نظر بگیرید. نوع سفرتان و مدت زمانی که قصد اقامت در کیش را دارید رابطه مستقیمی با انتخاب اندازه چمدانتان دارد.

طبیعی است که اگر قصد داشته باشید تا مدت طولانی تری در کیش اقامت کنید احتیاج به چمدانی بزرگ تر دارید. در هر صورت به شما توصیه می کنیم که سبک سفر کنید. جا به جایی و حمل کردن چمدان های زیاد و سنگین شما را خسته می کند، پس فقط لوازم ضروری را همراه خود داشته باشید.

شما برای خوش گذرانی و لذت بردن راهی سفر شده اید نه اینکه بخواهید تمام طول سفرتان چمدان های سنگین را از جایی به جای دیگر بکشید. حتما برایتان پیش آمده است که بعد تمام شدن سفر نیمی از لباس هایی که همراه خود برده اید دست نخورده در چمدان باقی مانده باشد و  بدون اینکه حتی یکبار هم از آن استفاده کنید آن ها برگردانده باشید، پس اینبار به اندازه لباس همراه خود داشته باشید.

اگر اهل خرید کردن باشید بی شک کیش یکی از بهترین مکان ها برای شماست. مراکز خرید کیش با داشتن اجناس با کیفیت در کنار قیمت مناسب هر کسی را مشتاق به خرید کردن می کند پس موقع چیدن چمدانتان فضایی را برای حمل خریدهایتان در نظر بگیرید.

همچنین بهتر است کیف دستی کوچکی داشته باشید تا وسایل ضروری و پر کاربرد را درون آن کیف قرار دهید و آن را همیشه همراه داشته باشید تا در صورت نیاز به هر یک از این وسایل نیاز نباشد تا هر بار چمدان را باز و بسته کنید.

چطور وسایل سفر را در یک چمدان کوچک جا دهیم؟

برای سفر به کیش چی ببرم

برای سفر به کیش چی ببرم

بزرگ و سنگین بودن چمدان در سفر نه تنها که آزادی عمل ما را می گیرد بلکه حتی اگر قصد داشته باشیم تا با هواپیما سفر کنیم مجبور خواهیم شد هزینه بالایی را در ازای اضافه بار پرداخت کنیم. اما  اگر ترفندهایی را درباره اینکه چطور وسایل سفر را در یک چمدان کوچک جا دهیم را بدانیم دیگر نگرانی از بابت بستن چمدان نخواهیم داشت. همانقدر که داشتن یک برنامه مناسب برای سفر مهم است برای لوازم مورد نیاز و نحوه چیدمان آن نیز باید برنامه مناسبی داشته باشیم.

لباس های سبک و کم حجم بهترین گزینه برای انتخاب سفر به کیش هستند که در کنار اینکه ما را از گرما دور نگه می دارد باعث می شود تا فضای بیشتری برای وسایل دیگر داشته باشیم. قبل از سفر چک کنید که اقامتگاهی که قصد اقامت در آن را دارید چه لوازمی را در اختیار شما قرار می دهد تا دیگر نیاز نباشد آن ها را با خود ببرید.

اولین کاری که برای بستن چمدان باید انجام دهید این است که تمامی مواردی را که می خواهید همراه خود داشته باشید یکجا جمع کنید. البته این نکته را فراموش نکنید که بخش زیادی از وزن بار چمدان مربوط به خود آن است و نه وسایل داخل اش، پس انتخاب چمدان سبک را جدی بگیرید.

حالا که تمامی موارد مورد نیاز را یکجا جمع کرده اید وقت تا کردن لباس هاست. برای اینکه لباس هایتان جای کمتری را در چمدان بگیرند آن ها را لوله کنید این یکی از مهم ترین ترفندهای بستن چمدان است. اینکار علاوه بر اینکه باعث می شود تا جای کمتری در چمدان اشغال شود از چروک شدن لباس ها نیز جلوگیری می کند.

کفش ها فضای زیادی را در چمدان اشغال می کنند پس بیشتر از یک یا دو کفش همراه خود نداشته باشید و سعی کنید کفش هایی بردارید که وزن زیادی نداشته باشند. داخل کفش ها جای خوبی برای قرار دادن وسایل کوچک تر مانند جوراب است. همچنین برای اینکه کفش ها دیگر وسایل شما را کثیف نکند، کف کفش ها را روی هم قرار داده و آن را داخل یک کیسه قرار دهید.

هنگام چیدن چمدان لوازم و لباس هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند را در قسمت بالایی چمدان قرار دهید تا برای برداشتن لوازم پر استفاده مجبور نباشید هر بار کل چمدان را خالی کنید.

چک لیستی از موارد مورد نیاز بنویسید

از تمامی مواردی که ممکن است در طول سفرتان به آن نیاز پیدا کنید یک چک لیست تهیه کنید. داشتن یک چک لیست به شما کمک می کند تا ذهنتان را آرام کنید و استرس جای گذاشتن چیزی را نداشته باشید.

در این چک لیست تمامی موارد مربوط به مدارک ضروری، لوازم بهداشتی و آرایشی، لباس های مورد نیاز و مواردی که فکر می کنید در سفر ممکن است به آن نیاز پیدا کنید را یادداشت کنید. در آخر موارد یادداشت شده در چک لیست را یکبار دیگر بررسی کنید و سعی کنید تا جایی که امکان دارد مواردی که برای سفر ضروری هستند را نگه داشته و مابقی را خط بزنید.

برداشتن لوازم سفر برای هر فردی متناسب با نوع سفر آن متفاوت است. قبل از بستن چمدان یک دور وسایلی را که در چمدان قرار داده اید با موارد یادداشت شده در لیست چک کنید تا مطمئن باشید که چیزی را فراموش نکرده اید. در ادامکه چک لیستی کوتاه از یک سری از لوازم که برای بیشتر افراد ضروری است تهیه کرده ایم که احتمالا برای برنامه ریزی سفر به کیش بسیار برایتان کاربردی خواهد بود:

وسایل الکترونیکی لازم در سفر به کیش

امروزه لوازم الکترونیکی یکی از مهم ترین وسایلی است که لازم است در سفر حتما همراه داشته باشیم. البته باز هم سعی خواهیم کرد تا فقط ضروری ترین لوازم را برای سفر همراه خود داشته باشیم.

  • شارژر و هندفری یکی از لوازمی است که نه فقط در سفر بلکه در زندگی روزمره مدام از آن استفاده می کنیم، همراه داشتن این دو چیز او اوجب واجبات است.
  • امروزه چیزی بدتر از تمام شدن شارژ گوشی وجود ندارد، پریزهای برق نیز در هرجایی در دسترس ما نیستند در صورت وجود پاوربانک، حتما آن را همراه داشته باشید.
  • همه موبایل ها دارای دوربین هایی با کیفیت مناسب هستند پس همراه داشتن دوربین عکاسی خیلی هم ضروری به نطر نمی رسد. مگر اینکه کیفیت دوربین گوشی شما را راضی نکند!
  • اگر واقعا احتیاجی به لپ تاپ ندارید آن را همراه خود نبرید. همراه داشتن لپ تاپ فضای زیادی را از شما می گیرد.
  • امروزه گرفتن عکس سلفی یکی از محبوب ترین کارهای هر سفری هستند و به عضو جدا نشدنی سفرها تبدیل شده است. برای اینکه بتوانید سلفی های بهتری بگیرید احتیاج به یک منوپاد دارید. درست است که منوپاد از ضروریات لوازم سفر به حساب نمی آید اما با توجه به فضای کمی که اشغال می کند در صورت وجود منوپاد آن را حتما همراه داشته باشید.

رزرو آنلاین هتل در کیش

لباس و وسایل شخصی برای سفر

هنگام برداشتن لباس ها برای سفر به این نکته توجه کنید که هر زمان از سال که قصد سفر به کیش را داشته باشید با هوایی گرم مواجه خواهید شد. پس تا جای ممکن نازک ترین و خنک ترین لباس ها را همراه داشته باشید. عینک آفتابی و کرم های ضد آفتاب هم یکی از مهم ترین مواردیست که حتما باید همراه داشته باشید.

همچنین همراه داشتن یک جفت کفش اضافه منطقی بنظر می آید. همراه داشتن یک سری از لوازم شخصی مانند شامپو، سشوار، حوله، مسواک، خمیردندان و… به نوع سفرتان بستگی دارد. اگر قصد اقامت در هتل را داشته باشید احتیاجی به هیچ یک از این موارد نخواهید داشت.

اما اگر ترجیح می دهید وسایل شخصی خود را همراه داشته باشید و یا قصد اجاره ویلا در کیش را دارید لازم است تا از قبل برای همراه داشتن این وسایل فکری بکنید. همراه بردن تمامی این وسایل فضای زیادی را از ما می گیرد، پس بهتر  است از شامپو  و کرم هایی با سایز کوچک استفاده کنید و یا از هر کدام از آن ها در ظرف های کوچک تری بریزید تا حمل و نقل آن برایتان راحت تر شود.

برای جلوگیری از نشت کردن مایعات، حتما آن ها را در کیسه های نایلونی قرار دهید. اگر داروی خاصی مصرف کنید آن را نیز حتما همراه داشته باشید.

وسایل مورد نیاز سفر ساحلی

برای سفر به کیش چی ببرم

برای سفر به کیش چی ببرم

ساحل زیبای جزیره کیش یکی از مهم ترین دلایلی است که مسافران را از نقاط مختلف ایران به خود جذب می کند. حالا که قصد سفر به کیش را دارید از قبل باید بدانید چه وسایل مورد نیاز سفر ساحلی می باشد تا همه آن ها را همراه داشته باشیم و نیازی نباشد تا مجبور شویم دوباره آن ها را از شهر مقصد بخریم.

در هر فصلی به کیش سفر کنید با هوای گرم و آفتابی مواجه خواهید شد. پس از مهم ترین چیزهایی که لازم است همیشه در کیفتان همراهتان باشد کرم ضدآفتاب و عینک آفتابی است. اگر هم کلاه آفتابی دارید حتما آن را هم همراه داشته باشید تا دچار گرما زدگی نشوید.

نیازی به گفتن وجود ندارد سفر به شهرهای ساحلی مساوی است با آب تنی! پس از قبل تصمیم بگیرید اگر که قصد دارید تا به شنا بروید حتما لباس های مخصوص شنا همراه داشته باشید. در غیر اینصورت بار اضافی با خود نبرید.

یکی از دیگر وسایلی که برای ساحل رفتن بسیار کاربردی است صندل یا دمپایی می باشد. راه رفتن با کفش های معمولی نه تنها باعث می شود تا کفش خیس شود بلکه هر بار کفش پر از شن و ماسه خواهد شد و راه رفتن را سخت خواهد کرد. راه رفتن بدون کفش هم روی ماسه های داغ پای شما را می سوراند پس حتما یک جفت صندل مناسب ساحل همراه خود داشته باشید.

مدارکی که در هر سفری باید همراه داشته باشید

برای سفر به کیش چی ببرم

برای سفر به کیش چی ببرم

مدارک یکی از مهم ترین مواردیست که نه تنها همراه داشتن آن مهم است بلکه نگهداری از آن مهم تر است. هیچ چیز بدتر از گم شدن مدارک نیست. نه تنها در سفر با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد بلکه جمع آوری و گرفتن مجدد هر یک از این مدارک از سخت ترین کارهاست.

شناسنامه، کارت ملی، دفترچه بیمه، بلیط، گواهینامه و کارت های اعتباری از مهم ترین مدارک لازم برای هر سفری است. برای اطمینان بهتر است از شناسنامه و کارت ملی خود کپی بگیرید تا در صورت مفقودی بتوانید از کپی آن استفاده کنید.

همراه داشتن دفترچه بیمه هم کمک می کند تا در صورت بروز هرگونه مشکلات بتوانید بدون نگرانی و دغدغه از خدمات درمانی مناسب بهره مند شوید.

 

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *