روستاهای دیدنی و طبیعت بوشهر

روستاهای-دیدنی-و-طبیعت-بوشهر-

استان بوشهر یکی از استان‌های دیدنی با ساحلی بسیار تماشایی و زیبا است که از دو بخش جلگه‌ای و کوهستانی تشکیل شده است. این استان زیبا، جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی فراوانی دارد که تماشای هر کدام از این آثار برای هر بیننده‌ای جذاب و شگفت‌آور است.

علاوه بر این‌ها، روستاهای دیدنی و طبیعت بوشهر، یکی از جاذبه‌هایی که است که بسیاری از گردشگران را علاقه‌مند به سفر به این منطقه کرده است. اگر شما هم دوست دارید یک طبیعت گردی جذاب داشته باشید و از تماشای طبیعت بکر و بی‌نظیر روستاهای بوشهر لذت ببرید، پس در این بخش از مجله گردشگری لیدوماتریپ همراه ما باشید.

روستاهای بوشهر؛ تجربه یک طبیعت‌گردی جذاب و شگفت‌انگیز

همان طورکه گفتیم، امروز قرار است با هم به روستاهای بوشهر سفر کنیم، دیاری که طبیعت بی‌نظیرش هوش از سر شما خواهد بُرد و هوای بی‌نظیر و پاکش جانی دوباره به ریه‌های شما خواهد بخشید. استان بوشهر دارای ۱۰ شهرستان، ۲۴ بخش و ۴۶ دهستان است که هر کدام از آن‌ها جذابیت‌ها و زیبایی‌های خاص خود را دارند.

· روستای آب طویل بوشهر؛ روستایی با پارک جنگلی

روستای-آب-طویل-بوشهر؛-روستایی-با-زیباترین-پارک-جنگلی

یکی از روستاهای دیدنی و طبیعت بوشهر، روستای آب طویل بوشهر است. می‌توان گفت روستای آب طویل یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی در بوشهر است که هرساله و به خصوص در ایام بهار، پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری از سراسر کشور است.

این پارک جذاب و زیبا دارای بسیاری از گونه‌های کمیاب گیاهی است، همچنین آلاچیق‌هایی وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها به استراحت بپردازید و از تماشای طبیعت لذت ببرید. وجود امکاناتی نظیر وسایل بازی کودکان، سرویس بهداشتی و محیطی امن برای اسکان شبانه، باعث استقبال بیشتر گردشگران از این روستا شده است. شما هم می‌توانید در یکی از این آلاچیق‌ها چادر زده و یک شب را به دور از هیاهو و شلوغی شهر، در دل طبیعت بگذرانید، و از تماشای ستارگان در آسمان صاف لذت ببرید.

· روستای بندو؛ روستایی با آسیاب فعال!

روستای-بندو؛-روستایی-با-جاذبه‌هایی-فراوان-و-آسیابی-فعال!

یکی دیگر از روستاهای دیدنی و طبیعت بوشهر، روستای بندو از توابع بخش چاه مبارک در شهرستان عسلویه است. این روستا جنوبی‌ترین نقطه استان بوشهر است که با مرکز استان بوشهر ۳۰۰ کیلومتر فاصله دارد. این روستای جذاب و دیدنی، مردمانی بسیار خونگرم و مهمان‌نواز دارد که از معاشرت با آن‌ها لذت خواهید برد.

همچنین رودخانه‌ای زیبا به نام رودخانه شور در این روستا وجود دارد که منطقه‌ای بسیار زیبا و تماشایی برای مسافران به وجود آورده است. همچنین بندر بندو دارای ساحلی زیبا و بکر است که می‌تواند مقصد خوبی برای گذراندن یک روز زیبا برای شما باشد. جالب است بدانید این بندر در سال‌های اخیر، میزبان فیلم محمد رسول الله نیز بوده است

در قسمت شمالی روستای بندو، آسیاب‌های آبی قدیمی وجود دارند که از ساروج و سنگ ساخته شده‌اند و به وسیله آبی که از چشمه‌های کوه سرازیر می‌شود و از جویبارها می‌گذرد، کار آرد کردن گندم اهالی را انجام می‌دهد. تماشای این آسیاب‌ها می‌تواند تجربه‌ای متفاوت و جذاب برای شما به وجود بیاورد. چشمه و آبادی عین الساده نیز با وجود درخت‌های نخل، باغ‌های لیمو و انجیر و سایر درختان، به یکی از مکان‌های دیدنی و تماشایی این روستا تبدیل شده است.

روستای بندو، قدمت تاریخی زیادی دارد و آثار تاریخی بی‌نظیری نیز در آن وجود دارد. اگر به این روستا سفر کردید حتما سری به آبگیر ساسانی، آسیاب‌های آبی بندو، سد بندو و چشمه نهیر آن بزنید و از تماشای تمام این مکان‌های جذاب و تماشایی لذت ببرید.

· روستای چاه کوتاه؛ مرکز صنایع دستی!

روستای-چاه-کوتاه؛-روستایی-با-صنایع-دستی-زیبا-و-جذاب

این روستا یکی از روستاهای دیدنی و طبیعت بوشهر است که به دلیل بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی و عمق کم چاه‌های آب در گذشته، این روستا به این نام معروف شده است. طبیعت بکر این روستا به قدری زیبا و جذاب است که تماشای آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

همچنین می‌توانید از سوغاتی‌های جذاب این روستا نیز نهایت لذت را ببرید. انواع صنایع دستی مانند: قالی، گلیم و گبه‌های تولید شده در روستا که طرح و نقش‌های بومی دارند و حاصل تصویر سازی دختران و زنان هنرمند روستا هستند، در این روستا وجود دارد.

· جزیره شیف؛ روستایی با اسکله‌های جذاب

جزیره-شیف؛-روستایی-با-اسکله‌های-جذاب

جزیره شیف، جزیره‌ای ماسه‌ای است که در انتهای تالاب حله و از به هم پیوستن آب رودخانه‌های شاپور و دالکی به وجود آمده است. این جزیره تماشایی در فاصله ۱۲ کیلومتری شمال غربی شهرستان بوشهر و ۶ کیلومتری شمال بندر بوشهر قرار گرفته است. اگر قصد سفر به این جزیره بسیار زیبا و جذاب را داشتید، حتما سری به اسکله‌های ماهیگیری و ناخداها بزنید و از تماشای آب‌های نیلگون خلیج و موج‌های سوار بر آب آن لذت ببرید.

همچنین می‌توانید قبل از سفر، با اجاره سوئیت در بوشهر، یا رزرو بهترین هتل های بوشهر اقامتگاهی راحت برای خود اجاره کنید و بعد از آن به این جزیره زیبا بروید، از بازار ماهی فروشان آن ماهی تازه صید شده خرید کرده و خود را به یک وعده غذای دریایی لذیذ و خوشمزه دعوت کنید.

· روستای کره بند؛ روستایی با رودخانه‌هایی خروشان!

روستای-کره-بند؛-روستایی-با-رودخانه‌هایی-خروشان-و-زیبا

روستای کره بند، یکی از روستاهای دیدنی و طبیعت بوشهر است که جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبایی دارد. وجود رودخانه‌های فصلی و دائمی در اطراف روستا باعث شده تا حتی در فصل زمستان، محیطی بسیار سرسبز و زیبا به وجود بیاورد و گردشگران و مسافران بسیاری را به این روستا جلب کند.

رودخانه حله یکی از رودخانه‌های دائمی این روستا است که شاخه اصلی آن به دریا می‌ریزد؛ اما شاخه جنوبی آن تالاب بزرگ و جذابی را در روستا به وجود می‌آورد.

برای یک طبیعت‌گردی لذت بخش در بوشهر، کجا بریم؟

برای-یک-طبیعت‌گردی-لذت-بخش-در-بوشهر،-کجا-بریم؟

بوشهر یکی از شهرهای بندری با جاهای دیدنی جذاب، و ساحلی زیبا و جذاب است. سواحل زیبا، بناهای تاریخی و نخلستان‌های سرسبز این شهر زیبا باعث شده تا سالانه مسافران زیادی برای تماشای این جذابیت‌ها راهی بوشهر زیبا شوند.

علاوه بر جاهای دیدنی و گردشگری بوشهر، روستاهای آن نیز پر از جذابیت و زیبایی است. البته بسیاری از روستاهای بوشهر با وجود منابع طبیعی و جاذبه‌های گردشگری، ناشناخته مانده‌اند و بسیاری از افراد شناختی از این جاذبه‌ها ندارند.

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با تعدادی از روستاهای دیدنی و طبیعت بوشهر آشنا کنیم تا اگر به این استان زیبا سفر کردید، حتما سری به این جاذبه‌ها بزنید و از گشت و گذار در آن‌ها لذت ببرید و لحظات خوشی را تجربه کنید.

۲/۵ - (۵۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *