شهرهای دیدنی ایران در زمستان

شهرهای دیدنی ایران در زمستان

چرا همه ما برای سفر کردن فقط و فقط منتظر رسیدن فصل بهار و تابستان هستیم؟ چرا برای سفر همیشه زمستان آخرین انتخاب ما بوده ؟ شهرهای دیدنی ایران در زمستان کدام یک از شهرها هستند؟ شاید اگر یکبار در این فصل سفر کنیم، لذت سفر در زمستان چنان به دلمان بنشیند که تبدیل به دوست داشتنی ترین انتخابمان برای سفر شود. اگر امکان سفر کردن در زمستان را داشته اید و تا بحال طعم آن را نچشیده اید در حق خود جفای بزرگی کرده اید!

چرا همه ما برای سفر کردن فقط و فقط منتظر رسیدن فصل بهار و تابستان هستیم؟ چرا برای سفر همیشه زمستان آخرین انتخاب ما بوده ؟ شهرهای دیدنی ایران در زمستان کدام یک از شهرها هستند؟ شاید اگر یکبار در این فصل سفر کنیم، لذت سفر در زمستان چنان به دلمان بنشیند که تبدیل به دوست داشتنی ترین انتخابمان برای سفر شود.

اگر امکان سفر کردن در زمستان را داشته اید و تا بحال طعم آن را نچشیده اید در حق خود جفای بزرگی کرده اید!

برای سفر در زمستان ۲ حق انتخاب داریم. سفر به مناطق گرمسیری که در زمستان هوای مطبوع تری دارند و یا تماشای طبیعت برفی و آبشارهای یخ زده؟ شاید انتخاب عجیبی بنظر آید اما من سفری به دل طبیعت برفی را بیشتر ترجیح می دهم. انتخاب شما کدام یکیست؟

اما در زمستان به کجا سفر کنیم؟

سوالی خوبیست. اصلا به کجا سفر کنیم؟ شهرهای دیدنی ایران در زمستان کدام یک از شهرهای کشور هستند؟برای پاسخ درست؛ بهتر است همین اول کار مشخص کنیم که از سفر خود چه انتظاری داریم؟ تحمل سوز و سرمای زمستان را داریم؟ یا به دنبال مکانی هستیم که در هوایی خوش به استراحت و خوش گذرانی بپردازیم.

مهم نیست اهل کدوم گروه هستید و چه پاسخی به سوالات بالا دادید. عضو هر دسته ای که باشید ما پیشنهادهای ویژه ای داریم.

پس در ادامه مقاله همراه مجله گردشگری لیدوماتریپ باشید.

بهترین جای شمال برای مسافرت در زمستان

شهرهای دیدنی ایران در زمستان

شهرهای دیدنی ایران در زمستان

مگر می شود صحبت سفر باشد و اسمی از شمال به میان نیاید! همه شهرهای شمالی از شهرهای دیدنی ایران در زمستان هستند. سفر به شمال حتی در زمستان بی نهایت لذت بخش خواهد بود. طبیعت زیبای شمال که یک دست سفید شده چنان شما را به حیرت می آورد که به واقعی بودن تصویری که میبینید شک می کنید.

برای لحظاتی چشمان خود را ببنید و تصویری از این طبیعت را در ذهن خود مجسم کنید. برف سفیدی همه جا را یکدست سفید پوش کرده، برف به آرامی می بارد. شما در کلبه ای چوبی در میان جنگل در حال نوشیدن قهوه داغ خود هستید و به صدای سوختن هیزم گوش می کنید.

حتی تصور کردن این تصویر رویایی ما را غرق در شور و شوق می کند، چه برسد دیدن آن از نزدیک و لمس این طبیعت زمستانی!

در این سفر فرقی ندارد به کدام شهر شمالی سفر کنید. سفر به هر شهری از این خطه از سرزمین با هیجان و لذت بالایی همراه است. از آستارا و رامسر گرفته تا گرگان و مراوه تپه هر یک زیبایی خاص خود را دارند.

حال که عزم خود را برای تجربه یک سفر زمستانی جزم کرده اید این نکته مهم را در نظر بگیرید. سفر در زمستان به شرطی لذت بخش خواهد بود که همه نکات ایمنی را رعایت کنید و بدون برنامه ریزی و در نظر نگرفتن شرایط جوی دل به جاده نزنید.

شهرهای نزدیک تهران برای مسافرت در زمستان

شهرهای دیدنی ایران در زمستان

شهرهای دیدنی ایران در زمستان

اگر ساکن تهران هستید، انتخاب های فراوانی برای انتخاب یک مقصد خوب برای سفر زمستانی دارید. کردان؛ یار همیشگی تهرانی ها حتی در فصل سرد زمستان هم دیدنی است و با اجاره یک ویلا در کردان می توانید، آخر هفته خوبی را تجربه کنید.

اگر اهل تفریحات زمستانی هستید نیز پیست اسکی توچال، دربند سر و دیزین گزینه های خوبی برای یک سفر دوستانه می باشند. تا همراه با دوستان یک سفر هیجان انگیز را تجربه کرده و از اسکی کردن لذت ببرید.

بیایید همراه هم کمی دور تر برویم تا به دریاچه آوان برویم. تماشای این دریاچه یخ زده و طبیعت اطراف آن یکی از بی نظیر ترین صحنه هایست که می توانید در یک سفر آخر هفته ای آن را تجربه نمایید. اوشان فشم نیز از دیگر شهرهای دیدنی ایران در زمستان است.

سفری به شمال غرب ایران و تجربه تعطیلات برفی

درست است که زمستان بهترین فصل برای سفر به شمال غرب ایران نیست. اما تجربه آن خارج از لطف نیست و چه بسا اینکه بهترین سفرتان به سرعین در همین فصل برایتان رقم بخورد. اگر تحمل سوز و سرمای این منطقه را دارید حتما برای یکبار هم شده این سفر را تجربه کنید. سرعین سرزمین آبگرم ها در ۲۵ کیلومتری شهر اردبیل، پیشنهاد ما برای یک سفر زمستانی می باشد.

وجود آبگرم های طبیعی که از دل زمین می جوشد همه ساله مسافرین زیادی را برای خاصیت های درمانی اش به سمت خود می کشد.

یکی از معروف ترین آبگرم ها “گاومیش گولی” می باشد. این استخر آبگرم طبیعی روباز است. خیلی خوش شانس خواهید بود اگر هنگام آب تنی در این آبگرم شاهد بارش برف و باران هم باشید. پس از یک آب تنی جانانه خود را به خوردن آش دوغ مخصوص سرعین مهمان کنید تا کیف این سفر برایتان صد چندان شود.

حالا که این مسیر را تا به سرعین طی کرده اید در مسیر سفر خود حتما سری هم به دریاچه یخ زده شورابیل نیز بزنید. پیست آلوارس نیز گزینه مناسبی برای عاشقان اسکی است. حتی اگر علاقه ای به اسکی ندارید لذت تماشای مناظر برفی سبلان را از دست ندهید.

ایرانگردی در زمستان گرم جنوب

هوای گرم و خشک شهرهای جنوبی در تابستان یکی از بزرگ ترین مشکلاتی است که باعث می شود کمتر سراغ سفر به این شهرها برویم. اما بیشتر شهرهای جنوبی کشور گزینه های مناسبی برای سفر در زمستان می باشند.

برخلاف دیگر شهرهای کشور که زمستانی سرد را تجربه می کنند شهرهای جنوبی کشور دارای هوای مطبوع هستند. اگر از سرما فراری هستید زمستان بهترین فرصت برای سفر به جنوب می باشد. در ادامه به معرفی شهرهای مناسب برای سفر در فصل زمستان خواهیم پرداخت.

  • کیش

شهرهای دیدنی ایران در زمستان

شهرهای دیدنی ایران در زمستان

از پر مسافر ترین شهرهای جنوبی کشور جزیره کیش می باشد. از اواخر پاییز تا اوایل بهار بهترین زمان برای سفر به این جزیره دیدنی است.

تفریحات آبی فراوانی از جمله پاراسل سواری، غواصی، جت اسکی و… در این جزیره وجود دارد که سفری هیجان انگیزی را برای شما رقم خواهد زد. برای یک اقامت به یاد ماندنی در کیش می توانید در هتل ترنج کیش اقامت کنید.

این هتل بروی آب قرار گرفته و انتخاب متفاوتی و جذاب برای اقامت خواهد بود. همچنین برای داشتن فضایی شخصی تر می توانید ویلایی در این جزیره اجاره کنید. برای رزرو ویلا نیز می توانید از وبسایت لیدوماتریپ کمک بگیرید.

  • قشم

قشم، یکی دیگر از بهترین انتخاب های ممکن برای سفر در زمستان است. این جزیره دارای دیدنی هایی زیادی بوده و دیدن آن می تواند سفر شما را بسیار هیجان انگیز کند.

غار نمکی، جزیره ناز، تنگه چاهکوه، جنگل حرا، غار خربس و دره ستارگان بخشی از این دیدنی هاست. دره مجسمه ها نیز یکی از محبوب ترین مناطق قشم بوده که مکان خوبی برای عکاسی می باشد. در این جزیره شما می توانید ترکیبی از هیجان، تفریح و خرید را تجربه کنید.

  • جزیره سرخ هرمز

سفر به دنیای سرخ این جزیره بی شک یکی از بهترین خاطرات سفر برای هر کسی است که به این جزیره شگفت انگیز سفر کرده است.فرش خاکی همه ساله در هرمز یا جزیره رنگین کمان برگزار می شود.

فرشی از خاک های رنگارنگ این جزیره که با طرحی زیبا. تصویری منحصر به فرد این فرشینه ی خاکی افراد زیادی را جذب خود می کند.در سفرتان به جزیره هرمز چشیدن طعم غذاهای محلی را فراموش نکنید.

از لذت بخش ترین قسمت های سفر به جنوب آشنایی با غذاهای محلی و طعم های جدید آن است.کوچک بودن این جزیره ها این امکان را می دهد که در سفری چند روزه بتوانید از همه آن ها بازدید کنید.

  • جزیره هنگام

    شهرهای دیدنی ایران در زمستان

    شهرهای دیدنی ایران در زمستان

هنگام جزیره شگفتی هاست. تماشای دلفین ها به تنهایی دلیل خوبی برای سفر به هنگام است. ساحل درخشان و نقره ای این جزیره و لذت قدم زدن در ساحل آن شما را بی نهایت غرق لذت خواهد کرد.

مخصوصا اگر شب را برای پیاده روی در این ساحل انتخاب کنید شاهد تصویری شگفت انگیز خواهید شد. نورهای آبی رنگی که همچون ستاره هایی در آب بنظر می آیند تصویری عجیب و حیرت آور است.

این اتفاق در بخشی از سال به دلیل وجود فتوپلانکتون ها اتفاق می افتد. هنگام سفر به این جزیره حتما زمانی را انختاب کنید که بتوانید شاهد این پدیده عجیب اما زیبا باشید.

  • چابهار

چابهار به قدری دیدنی است که شاید کمی هم عجیب باشد که کمتر راجب آن شنیده ایم. تلاقی کویر و دریا در درک کنارک، سفر به مریخ و تماشای کوه های مریخی. بازدید از بزرگ ترین کوه گل فشان جهان و دیدن تمساح های گاندو از نزدیک و تماشای خلیج گواتر در مزر پاکستان و ایران فقط با سفر به چابهار نصیبمان خواهد شد.

اسم بندر چابهار را همه ما شنیده ایم اما شاید کمتر کسی از میان ما به چابهار سفر کرده باشد. اما شاید بعد از خوندن این مقاله، چابهار به یکی از اولین مقاصدمون برای سفر تبدیل شود.

در کنار همه این دیدنی ها مردم خونگرم چابهار با میزبانی گرم و صمیمانه از مهمان ها ما را برای سفر چند باره به چابهار مجاب خواهند کرد. در سفرتان به چابهار خرید کردن از صنایع دستی بومیان این منطقه را فراموش نکنید. هم یادگاری خوبی از این سفر برایتان خواهد بود و هم کمک خوبی به اقتصاد بومیان منطقه.

  • اصفهان

اصفهان از پر مسافر ترین شهرها حتی در فصل های گرم سال است. گرمای هوای اصفهان در تابستان رغیب زیبای این شهر نمی شود و در تابستان نیز اصفهان مملو از مسافران است.

اما پیشنهاد ما به شما سفر به اصفهان در زمستان است. هوای خنک و خیابان های خلوت بهترین فرصت برای یک اصفهان گردی حسابی می باشد. آوازه اصفهان به گوش همه ما رسیده و اصلا نیازی به تعریف از این شهر نیست.

جاهای دیدنی اصفهان به قدری زیبا و جذاب هستند که اصلا گزافه گویی نیست که اصفهان نصف جهان است. جاذبه این شهر در کلام نمی گنجد.  برای درک این همه زیبا حتی برای یک بار هم که شده باید به اصفهان سفر کنیم.

چشیدن از طعم غذاهای سنتی اصفهان را در سفرتان به هیچ عنوان فراموش نکنید. خورشت ماست، بریونی، آش شله قلم کار و گوشه فیل و دوغ از معروف ترین خوردنی های این شهر هستند.

  • یزد

یزد، شهر بادگیرها نیز یکی از گزینه های مناسب برای سفرهای زمستانی هستنئد. گرمای کلافه کننده هوا در فصل تابستان لذت سفر را از بین می برد. پس چرا در هوای مطبوع تری به شهر یزد سفر نکنیم؟!

اولین شهر جهانی ثبت شده در ایران یزد بوده که گواهی بر جذابیت فوق العاده این شهر قدیمی می باشد. خانه های کاهگلی و کوچه های باریک قدیمی فضایی آرامش بخش در شهر به وجود آورده است. قدم زدن در کوچه پس کوچه های یزد بهترین کار برای آشنایی با فرهنگ اصیل مردم خونگرم یزد می باشد.

اقامت در خانه کاهگلی که قدمت آن ها به دوران قاجاریه بر می گردد کامل کننده لذت این سفر است. اقامت در این خانه ها درست مثل سفر به دل تاریخ است که ما را به سالیان دور می برد.  برای اجاره اقامتگاه بوم گردی در یزد می توانید از طریق وبسایت لیدوماتریپ اقدام نمایید.

زمستان؛ بهترین فصل سفر به کویر

شهرهای دیدنی ایران در زمستان

شهرهای دیدنی ایران در زمستان

کویر و کویرنوردی یکی از جذاب ترین و پرهیجان ترین سفرهایست که می توانید آن را تجربه کنید. فصل سفر به کویر پاییز و زمستان می باشد. پس به لیست شهرهای دیدنی ایران در زمستان اسم کویرها را اضافه کنید. قدم زدن در میان رمل های شنی، تماشای آسمان پر ستاره شب و آفرود و شتر سواری هر فردی را مجاب به سفر به کویر و کویرنوردی می کند.

سفر به کویر با گروه های دوستانه لذتی فراموش نشدنی از این سفر برایتان به جا خواهد گذاشت. وجود کویرهای متفاوت در ایران دست ما را برای کویر نوردی باز گذاشته است.

کویر مصر یکی از معروف ترین کویر های ایران می باشد. این کویر در نزدیکی خور و بیابانک قرار گرفته است. کویر مرنجاب، کویر خور و بیابانک و کویر زردگاه از دیگر کویرهای ایران هستند.

سفر به کویر با آرامش، حس هیجان و اشتیاقی زیادی همراه می باشد پس این فرصت درخشان را از خود دریغ نکنید. همچنین برای اینکه سفرتان به کویر به خوبی و خوشی تمام شود، حتما قبل از سفر موارد مورد نیاز را همراه داشته باشید.

سفر بدون برنامه ریزی وبدون اطلاعات لازم به کویر می تواند جان شما را به خطر بیاندازد.

۵/۵ - (۳ امتیاز)
6 نظر برای "شهرهای دیدنی ایران در زمستان" ارسال شده.
  1. Stone گفت:

    سلام بهترین شهر برای مسافرت در زمستان که هوای متعادلی داشته باشه زیاد سرد نباشه رو به بنده پیشنهاد بدید ممنون میشم

    1. رعنا گفت:

      سلام عزیزم.
      پیشنهاد من شهرای جنوبی کشور هست که الان عالی هستن
      بوشهر، دیلم، گناوه، دلوار اینا همه نزدیک همن و تو یه سفر میتونی همه رو بگردی
      اقامتگاهم میتونی دلوار بگیری که هم قیمت خوبی داره و هم نزدیک بهترین ساحل خلیج فارس در استان بوشهر هست.
      اقامتگاه بوم گردی دلارام هم اقامتگاه خوب و تمیزیه هم میزبانش آقای رفعت آزاد به شدت مهمان نواز و خوش برخوردن

  2. شاهان گفت:

    غذای محلی شهر اصفهان چیه؟

    1. رعنا گفت:

      خورشت ماست، بریونی، آش شله قلم کار و گوشه فیل و دوغ

  3. بهراد گفت:

    شهرایی که به تهران نزدیکه؟

    1. رعنا گفت:

      پیست اسکی توچال، دربند سر و دیزین نزدیک است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *