سفری چشم نواز به تفرجگاه چالوس!

سفری-به-تفرجگاه-چالوس،-مهد-دیدنی‌های-چشم-نواز

چالوس یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفر به شمال کشور است. این شهر فوق العاده زیبا با مناطق بی نظیرش در جنوب غربی استان مازندران واقع شده است و از شمال به دریای خزر راه دارد. تفرجگاه چالوس را می‌توان یکی از متنوع‌ترین و دیدنی‌ترین مناطق طبیعی کشور به حساب آورد. مجموعه‌ای حیرت انگیز از جاذبه‌های طبیعی و امکانات رفاهی فوق العاده در سر تا سر جاده چالوس. هنگام حرکت به سمت این تفرجگاه ناب، از جاده چالوس رویایی عبور خواهید کرد و از همان ابتدای سفر غرق لذت و آرامش خواهید شد. در ادامه از لیست دیدنی های چالوس، چند مورد محبوب و بسیار زیبا را انتخاب کرده‌ایم، تا در این قسمت از مجله گردشگری لیدوماتریپ به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

پل کهن و شگفت انگیز تفرجگاه چالوس

پل-کهن-و-شگفت-انگیز-تفرجگاه-چالوس

پل زغال چالوس که در سال ۱۳۱۷ توسط دولت پهلوی بر روی رود زیبا و بزرگ چالوس بنا شد، یکی از بهترین مناظر ترکیبی، از جنگل و رود و کوه را به شما هدیه می‌دهد. بر روی پل بایستید و عظمت کوه‌های روبرو را تماشا کنید و از شنیدن صدای جنگ رودخانه با سنگ‌های بزرگ، لذت ببرید. پل زغال در ۱۸ کیلومتری جاده چالوس بنا شده و بسیار دیدنی است. در سال ۱۳۸۲ پل زغال چالوس، به عنوان آثار ملی به ثبت رسید.

تفرجگاه ساحلی نمک آبرود

تفرجگاه-ساحلی-نمک-آبرود

تفرجگاهی لوکس و بی نظیر، با تمام امکانات رفاهی در ساحل نمک آبرود در انتظار شماست. در خصوص فاصله چالوس تا دریا و محل این تفرجگاه محبوب، باید گفت که در مسیر جاده چالوس به سمت تنکابن و در بخش شمالی آن، واقع شده است. در این شهرک توریستی امکاناتی از قبیل رستوران، محل شنا، جت اسکی، شهربازی، آلاچیق‌های زیبا، پیست قایق سواری و محل‌هایی برای اقامت، وجود دارند که برای تجربه حس آرامشی دلپذیر در کنار دریا به شما کمک خواهند کرد.

دریاچه ولشت کلاردشت، منطقه چهار فصل تفرجگاه چالوس

دریاچه-ولشت-کلاردشت،-منطقه-چهار-فصل-تفرجگاه-چالوس

در ۲۵ کیلومتری جاده چالوس رویایی، دریاچه‌ای زیبا با چشم اندازی کوهستانی و خیره کننده واقع شده است که هر گردشگری را برای به رخ کشیدن زیبایی‌های خود، فرا می‌خواند. این دریاچه دیدنی از مناطق چهار فصل تفرجگاه چالوس است و در هر فصلی آب و هوایی معتدل و مناظری بکر دارد. برای دسترسی به دریاچه ولشت کلاردشت، باید به سمت جنوب غربی چالوس و ییلاقات کلاردشت بروید. با رسیدن به دریاچه حس متناقض آرامش پنهان در زیر آب‌های راکد و شور زندگی موجوداتی که دریاچه ولشت را برای زندگی انتخاب کرده‌اند، شما را به وجد خواهد آورد.

برای لذت بردن از احساس آرامش و زیبایی تفرجگاه چالوس، شما به یک اقامتگاه امن، زیبا و مطمئن نیاز دارید. ما در تیم لیدوماتریپ، شما را در اجاره سوئیت و ویلا در چالوس، همراهی میکنیم تا بهترین اقامتگاه را برای خود رزرو کنید.

آبشار سواسره، نفس گیر و رویایی

آبشار-سواسره،-نفس-گیر-و-رویایی

آبشاری به بلندای ۱۰۰ متر در قلب بیشه زاری مرموز و خیره کننده، هر بیننده‌ای را محو تماشای خود خواهد کرد. بلندی بسیار و سرعت حرکت آب، خنکی دلپذیری در محیط اطراف ایجاد کرده و هیجانی وصف نشدنی را به شما تزریق خواهد کرد. این آبشار تنها یکی از آبشار‌های استان مازندران، مهد آبشار‌هاست. در ۵۵ کیلومتری جاده چالوس و نزدیکی روستای بلده و یوش نیما، این آبشار شگفت انگیز از مناطق دیدنی تفرجگاه چالوس را ببینید.

جنگل‌های چهار باغ مرزن آباد، گل سرسبد تفرجگاه چالوس

جنگل‌های-چهار-باغ-مرزن-آباد،-گل-سرسبد-تفرجگاه-چالوس

چهار باغ مرزن آباد، سرزمینی پوشیده از درخت و چشمه و رود، با تنوعی مثال زدنی در گونه‌های گیاهی و جانوری می‌باشد. از کیلومتر ۹۰ جاده چالوس این جنگل‌های بی نظیر آغاز شده و در طی مسیر تعدادی از روستاهای چالوس را در بر می‌گیرند.

برای گشت و گذاری خاطره انگیز در دل جنگلی بکر، به مساحت ۱۹ هزار هکتار، جنگل‌های چهار باغ مرزن آباد را در لیست تفرجگاه چالوس خود جای دهید.

مرداب هسل، تابلویی رنگارنگ در قلب جنگل

مرداب-هسل،-تابلویی-رنگارنگ-در-قلب-جنگل

هسل در زبان کلارستاقی به معنای راکد و آبگیر است. همچنین مرداب هسل به نام‌های کنیچال و مهازچال نیز خوانده می‌شود. این مرداب دیدنی در ۱۰ کیلومتری جنوب غربی چالوس و در قلب جنگل‌های فین، قرار گفته و مساحتی در حدود یک هکتار دارد. مرداب هسل در هر فصلی رنگی به خود می‌گیرد و در میان حصاری از درختان، چون یاقوتی هفت رنگ می‌درخشد. در تفرجگاه چالوس، چنین مرداب‌هایی فراوانند.

برای تجربه فوق‌العاده از تماشای مرداب هسل، با اجاره سوئیت در چالوس به راحتی و خیال راحت به چالوس و مرداب هسل سفر کنید.

تله کابین نمک آبرود، مسیری به بلندای کوه‌ها

تله-کابین-نمک-آبرود،-مسیری-به-بلندای-کوه‌ها

این تله کابین مشهور و دیدنی، در جنوب شرقی شهرک نمک آبرود واقع شده است و دارای ۴۲ کابین با ظرفیت ۴ نفر می‌باشد. محیط تله کابین، پارکی جنگلی و زیباست که تمام امکانات رفاهی و تفریحی مورد نیاز برای تجربه آسایش در سفر را می‌توانید در آن، بیابید. به علت محبوبیت فراوان و جاذبه‌های دیدنی، این تله کابین در عید و ماه‌های سفر خیز سال، شلوغ است و باید مدتی در صف منتظر بمانید. اما در نهایت با سوار شدن و رسیدن به فراز قله مدوبن و تجربه هوایی خنک و مناظری حیرت انگیز از چالوس و کلاردشت در زیر پای خود، از انتخابتان راضی خواهید بود.

سفر به تفرجگاه چالوس، خاطره‌ای دلنشین برای شما خواهد ساخت!

سفر-به-تفرجگاه-چالوس،-خاطره‌ای-دلنشین-برای-شما-خواهد-ساخت!

تا به اینجای مقاله سعی کردیم به ترتیب، در مسیر جاده چالوس شما را همراهی کنیم و مناطقی محبوب و خاص، از تفرجگاه چالوس، به شما معرفی کنیم. چالوس زیبا آنقدر طبیعت بکر و مکان‌های رویایی دارد که باید هر فردی حداقل یک بار هم شده به تفرجگاه چالوس سفر کند و چشم خود را به این همه زیبایی خیال انگیز روشن کند. در نهایت مسیر که به جنگل‌های فین و روستای بی نظیر سینوا رسیدید، انواع جاذبه‌ها از جمله رودخانه نمک آبرود، ماهیگیری در رود، سدی زیبا و با شکوه و آلاچیق‌هایی در قلب جنگل برای رفع خستگی منتظر شما هستند.

سرویس‌های بهداشتی و فروشگاه‌های خوراکی و سوغات، از دیگر امکانات موجود در جنگل هستند. در حالت کلی باید بگوییم که تفرجگاه چالوس برای ورزشگران، طبیعت دوستان، نقاشان و عکاسان، انتخابی فوق العاده مناسب است. در پایان یک روز گردش و طبیعت گردی، ما با ارائه خدمات مربوط به اجاره ویلا در چالوس برای استراحتی دلچسب در جوار طبیعت، در خدمت شما هستیم. توصیه می‌کنیم حتما به تفرجگاه چالوس سر بزنید و خاطره دلچسب این گردشگری ویژه را در ذهن خود حک کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *