رویایی‌ترین روستاهای چالوس، که باید بشناسید!

رویایی‌ترین-روستاهای-چالوس،-که-باید-بشناسید!

شهرستان چالوس، واقع در استان مازندران از دو بخش مرکزی و مرزن آباد تشکیل شده است و دارای حدود ۱۱۶.۵۴۲ نفر جمعیت، از آخرین سرشماری می‌باشد. این شهرستان زیبا و دیدنی با دارا بودن حدود ۳۹.۱۰۵ خانوار، دارای چهار دهستان و سه شهر تابعه می‌باشد.

شهرستان چالوس سالیانه میزبان گردشگران و مسافران زیادی از تمام نقاط کشور و جهان می‌باشد و آنقدر زیبایی و جاذبه طبیعی در خود جای داده که در میان طبیعت دوستان بسیار محبوب است. روستاهای چالوس، با مناظر و مناطق بکر و خاص خود، در ایجاد این محبوبیت، نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

شهرستان چالوس با مساحتی در حدود ۱۵۹۷ کیلومتر مربع، دارای ۱۴۵ روستا می‌باشد که ما در این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ تعدادی از منحصر به فردترین و دیدنی‌ترین آن‌ها را برای شما گلچین کرده‌ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

زیباترین روستاهای چالوس در دو بخش مرکزی و مرزن آباد

زیباترین-روستاهای-چالوس-در-دو-بخش-مرکزی-و-مرزن-آباد

بخش مرکزی چالوس از دو منطقه کلارستاق شرقی و غربی تشکیل شده و به دلیل تلاقی دو رودخانه چالوس و برار رود در این محل، سرسبزی و آبادانی از قدیم وجود داشته است و موجب ایجاد روستا‌های زیبا با طبیعتی بکر گشته است.

در بخش مرزن آباد، وجود منطقه‌ای کوهپایه‌ای و امتداد رود‌های چالوس موجب یکجا نشینی مردم و وجود روستا‌های بزرگ و بکری شده است. بیشتر افرادی که به چالوس سفر می‌کنند، میهمان تعدادی از روستا‌های بی نظیر آن می‌شوند. چرا که بیشتر روستا‌های چالوس در دل جنگل‌ها، کنار رود‌ها و چشمه‌ها و یا در جوار مناطق تاریخی و دیدنی واقع گشته‌اند و مردمی که به دیدن این مناطق می‌روند ورود به این روستا‌های زیبا و تماشای محیط باصفای آن‌ها را نیز تجربه می‌کنند.

یا اینکه خود روستا و جاذبه‌های آن، هدف گردشگران است و طبیعت دوستان را به سمت خود می‌کشاند. از بهترین و محبوب‌ترین روستاهای چالوس می‌توان به روستای دلیر، روستای تاریخی لامل، روستای ناتر، روستای گویتر، روستای کلنو، روستای فشکور، روستای بنفشه ده، روستای انگوران، روستای سیرگاه، روستای زوات چالوس یا ذوات و روستای سینوا اشاره کرد. در ادامه به معرفی برخی از این روستا‌های دیدنی می‌پردازیم.

روستای ناتر، جز ۳۰ روستای با بافت با ارزش در کشور!

روستای-ناتر،-جز-30-روستای-با-بافت-با-ارزش-در-کشور!-روستاهای-چالوس

روستای بزرگ و فوق العاده بهشتی ناتر، در ۳۰ کیلومتری جاده کرج-چالوس واقع شده و جنوب غربی آن به روستای بی نظیر دیگری چون دلیر می‌رسد. تعداد جمعیت این روستا مدام در حال تغییر است و در فصول گرم سال بیشتر است.

ناتر، چشمه‌ها، رود‌ها، کوه‌های با شکوه و پوشش گیاهی بی نظیری دارد. دشت‌های آن، پر از گیاهان دارویی و اطراف آن پوشیده از درختان میوه‌های خاص و بکر است. مردمی هنرمند دارد که قطب صنایع دستی آن را قوی ساخته‌اند و گلیم بافی، صنایع چوب، لبنیات و محصولات کشاورزی، سوغاتی از روستای دلبر ناتر محسوب می‌شوند.

همچنین مردم این روستا به علت بهره‌مندی از دشت‌های سرسبز و مزین شده با انواع گل‌های رنگارنگ زنبور داری نیز می‌کنند. روستا‌های چالوس اکثرا چشمه دارند و همانطور که گفتیم ناتر نیز از آن‌ها مستثنی نیست. مریم چشمه، هزار چشمه، غوره نوی چشمه و مسمور چشمه، از چشمه‌های معروف و خروشان روستای ناتر هستند. برای اقامت در این روستاهای زیبا و لمس آرامش، میتوانید از طریق امکان، رزرو آنلاین اقامتگاه لیدوماتریپ، اقامتگاه خود را بصورت آنلاین رزرو کرده و با خیال راحت بار سفر ببندید.

روستای بنفشه ده، دریای بنفشه‌های رقصان در میان روستاهای چالوس

روستای-بنفشه-ده،-دریای-بنفشه‌های-رقصان-در-میان-روستاهای-چالوس

این روستای بنفش، از توابع بیرون بشم بوده و در بخش مرزن آباد چالوس قرار گرفته است. بنفشه ده از شمال به روستای کلنو و از غرب به روستای گویتر راه دارد. غرب روستا را طبیعتی شگفت انگیز از کوه‌های استوار و جنگل انبوه پوشش می‌دهد.

روستایی که دشت‌های آن سر تا سر بنفشه است و حس آرامشی بی نظیر به شما هدیه خواهد داد. این روستا ۴۵ خانوار دارد و بیشتر جمعیت آن به کشاورزی می‌پردازند.

روستای دلیر، مهد کوهستان‌های هیجان انگیز روستاهای چالوس

روستای-دلیر،-مهد-کوهستان‌های-هیجان-انگیز-روستاهای-چالوس

این روستای بی نظیر و فوق العاده زیبا با انواع مناطق طبیعی متنوع، در انتظار شماست. اسپی رود از میان این روستا می‌گذرد و آن را به دو بخش دلیر و الیت، تقسیم می‌کند. کوه کاتیلو، دره پل او، جنگل جینگانگ! شنیدن این‌ها چه چیزی را به شما تلقین می‌کند؟ بله. طبیعتی متنوع و منحصر به فرد که در هر مکانی نمی‌توان یافت.

همچنین این روستای دیدنی چشمه‌هایی چون لان چشمه و چتی چشمه و قنات‌های بسیاری در خود جای داده است و طبیعت و بافت روستایی سنتی آن کاملا بکر و دست نخورده باقی است.

دره نوردی در مکانی پر از آبشار را تصور کنید هنگامی که صدای کوهستان در گوشتان هیجان مطلق را به وجود خواهد آورد. روستای دلیر، در مسیر ورودی دزبن از جاده کرج-چالوس واقع شده است. بخش الیت دارای اماکن زیارتی و تاریخی و سنگ نوشته‌های بسیاری است. در حالت کلی، سفر به این روستا برای انواع سلیقه‌ها لذت بخش خواهد بود.

روستاهای چالوس و دوچرخه‌سواران روستای زیبای سینوا

روستاهای-چالوس-و-دوچرخه‌سواران-روستای-زیبای-سینوا

روستایی در قلب جنگل‌های فین و در جوار رود خروشان سردآبرود که از رشته کوه علم کوه سرچشمه می‌گیرد و انواع ماهی‌ها را درون آن، می‌توان دید. وجود این رود صنعت ماهیگیری در روستا را به وجود آورده است.

مسیر دوچرخه سواری این روستا بسیار مشهور و محبوب است. این مسیر از مرزن آباد تا خود جنگل ادامه دارد و شما را به روستای سینوا خواهد رساند. اماکن اقامتی و آلاچیق‌های زیبایی نیز در این روستا وجود دارند. جنگل سینوا چالوس، برای یک پیاده روی به یادماندنی، انتخابی بسیار مناسب است. اگر توانستید حتما از مرداب هسل، واقع در جنگل فین نیز دیدن کنید.

جاده زیبای چالوس، شما را به گشت و گذاری به یاد ماندنی در روستا‌های چالوس خواهد برد!

جاده-زیبای-چالوس،-شما-را-به-گشت-و-گذاری-به-یاد-ماندنی-در-روستا‌های-چالوس-خواهد-برد!

همانطور که گفتیم و خواندید، روستا‌های چالوس بسیار متنوع و زیبا هستند. آنقدر که توصیف آن‌ها کار ساده‌ای نیست و نمی‌توان در یک مقاله تمام آن‌ها را ذکر کرد و توصیفی از رویایی بودن مناظرشان، ارائه داد. با این حال تلاش کردیم تعدادی از محبوب‌ترین و دیدنی‌ترین آن‌ها، که اکثرا نیز در مسیر جاده چالوس، سلطان جاده‌های کشور، بنا شده‌اند را توصیف کنیم و به شما کمک کنیم تا برخی از بهشت‌های پنهان چالوس را بشناسید. از جمله روستاهایی که پیشنهاد می‌کنیم حتما به آن‌ها سری بزنید شامل: روستای ناتر، بنفشه ده، دلیر و سینواست.

شما میتوانید با اجاره سوئیت و ویلا در چالوس، و اقامت چند روزه در این دیار زیبا و بکر یک سفر به یاد ماندنی را برای خودتان رقم بزنید.

۴.۱/۵ - (۲۸ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *