بهترین جای شمال برای سفر کجاست؟

بهترین جای شمال برای سفر کجاست؟

شمال ایران به تنهایی بار گردشگری نیمی از جمعیت ایران را به دوش می کشد و از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری به شمار می رود. اگر نگوییم همه ما، بیشتر ما برای یکبار هم که شده به شمال سفر کرده ایم، اما شاید برنامه مشخصی برای بازدید از شهرهای آن نداشتیم و به طبق ضرب المثل معروف هر چه پیش آید خوش آید در جاده پیش رفته باشیم، چراکه تصور می کنیم به هرحال همه جای شمال درخت و جنگل وجود دارد چه فرقی می کند کجا باشد!

بهترین جای شمال برای سفر کجاست؟

شمال ایران شامل مازندران، گیلان و گلستان می شود و به مجموع شهرهای های این سه استان، شمال گفته می شود. تعداد و تنوع شهرهای شمالی بسیار زیاد است و حتی شباهت نام شهرهای شمالی ما را به اشتباه می اندازد. بنابراین داشتن لیستی از بهترین مناطق شمالی و دانستن اینکه بهترین جای شمال برای مسافرت کجاست؟‌باعث می شود که از سفر لذت بیشتری ببریم. خوشبختانه در شمال ایران می توانید هم طبیعت گردی کنید و هم از یک گشت و گذار تاریخی و فرهنگی لذت ببرید.

در ادامه با مجله گردشگری لیدوماتریپ همراه باشید تا بدانید بهترین جای شمال کجاست.

سد لفور سوادکوه

موقعیت: مازندران سوادکوه شمالی روستای لفور

بهترین جای شمال برای سفر کجاست؟

سد لفور یکی از زیباترین جاهای گردشگری سوادکوه شمالی است که طبیعت گردان عاشق گذراندن اوقات فراعتشان در آنجا هستند. همچنین سوادکوه یکی از زیباترین روستاهای مازندران است که علاوه بر طبیعت زیبا مردمانی خونگرم و مهربان دارد که در می توانید از همنشینی با محلی ها، زندگی در خانه های روستایی، چشیدن طعم غذاهتی محلی و گوش دادن به صدای زنده طبیعت لذت ببرید. در این مقاله می توانید انواع غذاهای شمالی با عکس را بخوانید. این غذاها را می توانید در بیشتر شهرهای شمالی پیدا کنید.

لفور منطقه ای خوش آب و هواست که علاوه بر اینکه نام روستا و نام یک سد است، یک منطقه جنگلی بسیار وسیع هم محسوب می شود.

سد لفور یکی از جالب ترین و زیباترین سدهای ایران است که بر روی تپه واقع شده. این سد بزرگترین سد خاکی ایران است و در پشت آن یک دریاچه قرار گرفته است که برای رسیدن به ان دریاچه زیبا باید چند دقیقه ای را در جاده ای خاکی رانندگی کنید.

زیبایی لفور تنها به سد آن ختم نمی شود. جنگل های لفور با قدمتی تاریخی و درختانی تنومند و بزرگ ارام دل بسیاری از مسافران است. در این جنگل های می توانید انواع میوه های وحشی مانند انجیل پیدا کنید و در زیر سایه درختان راش بلند بالا و رعنا بنشینید. اگر عاشق جنگل نوردی و طبیعت گردی هستید جنگل لفور را از قلم نیندازید. به خاطر داشته باشید که با لباس و کفش مناسب و حدالامکان همراه یک راهنمای محلی به دل این جنگل ها سفر کنید.

جنگل دالخانی رامسر

موقعیت: مازندران – رامسر – جنت رودبار

بهترین جای شمال برای سفر کجاست؟

در پاسخ به سوال بهترین جای شمال برای سفر کجاست؟ جنگل دالخانی می تواند یکی از انتخاب های شما باشد. جنگل دالخانی در رامسر بی اغراق یکی از بهترین و سحرانگیزترین مناطق شمال کشور است. این جنگل به علت اینکه در منطقه ای کوهستانی و بالاتر از دریا قرار گرفته است دارای آب و هوایی خنک است و شرجی معمل شمال در آن کمتر حس می شود.

زمانی که وارد مسیر دالخانی می شود محو مناظری خواهید شد که مقابل چشمانتان میبینید. جاده های پیچ در پیچ که درختان بلندبالایی مانند دیوار در دو طرف آن قد کشیده اند و هوایی مه آلود که صحنه هایی رویایی را به وجود می آورد. در این مسیر جنگلی تنها چیزی که انتاظر شما را می کشد زیبایی و آرامشی است که از طبیعت بکر خواهید گرفت.

رانندگی در این مسیر، چه تنها باشید و چه به همراه همسفرانتان لذتی وصف ناشدنی دارد و برایتان بسیار خاطره انگیز خواهد بود. زمانی که این تونل جنگلی را به پایان برسانید به ییلاقات زیبای جنت رودبار، گرسماسر و اکراسر خواهید رسید.

اگر به جنگل نوردی در دالخانی علاقه دارید حتما و حتما تجهیزات مناسب را به همراه داشته باشید. انتخاب مسیرهای مناسب برای جنگل نوردی، به خصوص در جنگل بزرگ دالخانی نیاز به تجربه قبلی و وجود راهنمای باتجربه دارد. بنابراین با تجهیزات و امکانات و یک راهنمای مناسب می توانید با خیال راحت این ماجراجویی را انجام دهید.

منطقه گردشگری فیلبند مازندران

موقعیت : مازندران ۵۶ کیلومتری آمل روستای فیلبند

روستای فیلبند

فیلبند روستایی در مازندران است که در میان اقیانوسی از ابرها شناور است. بله درست شنیدید!‌ اقیانوسی از ابرها… توصیه می کنیم اگر هیجان برایتان بد است و با دیدن ارتفاع احساس دلشوره می گیرید به فیلبند نروید!

فیلبند یکی از زیباترین ییلاقات مازندران است که  در تابستان بسیار پرمسافر است و بافرارسیدن ماه های سردتر سال خلوت می شود. اصلی ترین دلیل جذابیت  روستای فیلبند مه غلیظی است که وقت و بی وقت این ییلاق را در بر می گیرد.

زمانی که مه اطراف فیلبند را در بر می گیرد شما خود را در میان ابرهایی وسیع و بزرگ مبینید و احساس معلق بودن میان زمین و آسمان به شما دست خواهد داد. این ابرهای غلیظ از زیر پاهای شما عبور خواهند کرد، به طوری که زمین زیرپایتان را نخواهید دید که برایتان بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

هنگام سفر به فیلبند برخی به کمپینگ و برخی به اجاره سوئیت و ویلا در فیلبند علاقه دارند. در فصول گرم تر سال، فیلبند بسیار شلوغ می شود و اگرشانس نیاورید، یافتن اقامتگاهی که هم موردپسندتان باشد و هم دارای قیمتی مناسب باشد کاری دشوار خواهد بود بنابراین یا باید سختی های کمپینگ را به جان بخرید و یا اینکه از قبل اقدام به رزرو اقامتگاه کنید. در فصول سرد سال نیز کمپینگ در فیلبند را  فراموش کنید، چراکه به قول معروف هوا بس ناجوانمردانه سرد خواهد بود.

برای اجاره ویلا و سوئیت در فیلبند می توانید از وبسایت لیدوماتریپ کمک بگیرید.

جواهرده رامسر

موقعیت : ۲۷ کیلومتری رامسر روستای جواهرده

جواهرده

جواهرده یکی از مناطق ییلاقی و زیبای مازندران است که مانند نامش مانند جواهری در دل مازندران می باشد. برای آشنایی با تمام جاذبه های گردشگری رامسر، روی جاهای دیدنی رامسر کلیک کنید.

در مورد نام جواهرده یک افسانه و یا واقعیت تاریخی وجود دارد و آنهم این است که این منطقه در گذشته یک حاکم زن به نام جواهر داشته و به همین خاطر روستا را جواهر ده نامیده اند. افسانه دیگر می گوید که در گذشته جواهرات باارزش زیادی در این منطقه وجود داشته و به همین نام جواهرده برا آن گذاشته اند.

مسیری که شما را به ییلاقات جواهرده میرساند باصفا و زیباست. جنگل های پرپشت و زیبا، درختان سربه فلک کشیده، جاده ای رویایی، صدای آواز پرندگان و عبور نسیم ملایم از میان جنگل و جاده، چیزی است که شما آن خواهید دید و شنید. تصور کنید رانندگی در چنین جاده ای چقدر می تواند لذتبخش باشد. با نزدیک شدن به ییلاقات و ارتفاع، مه نیز غلیظ تر می شود تا جایی که با رسیدن به جواهرده با دریایی از مه مواجه خواهید شد.

به دلیل اینکه جواهرده منطقه گردشگرپذیری است و مسافرین زیادی به صورت روزانه از آن بازدید می کنند این روستا امکانات اقامتی زیادی از جمله سوئیت و ویلا و هتل را برای مسافرین فراهم کرده است. برای اجاره ویلا و سوئیت در شمال و در جواهرده می توانید از طریق وبسایت لیدوماتریپ اقدام نمایید تا به صورت آنلاین و در زمانی کوتاه رزرو را انجام دهید.

در روستای جواهرده روستاییانی را خواهید دید که محصولات ارگانیک و محلی خود را به فروش می رسانند. از انواع صنایع دستی ماننده سفال، کوزه، نمد و … گرفته تا انواع ترشیجات و مرباجات را می توانید از محلی ها خرید کنید. این خوشمزه های محلی می توانند بهترین سوغاتی برای عزیزانتان باشد.

اگر زمانی از هوای آلوده، سرو صدا و هیاهوی شهری خسته شدید و خواستید از شهر بیرون بزنید می توانید جواهرده را انتخاب کنید. اینجا مردمان روستایی مهمانواز، سکوتی گوش نواز، جنگل های سرسبز و طبیعتی مهربان چشم به راه شما هستند. البته به شرطی که شما نیز با این طبیعت مهربان باشید!

مازیچال

موقعیت: مازندران – کلاردشت – روستای مازیچال

مازیچال

مازیچال

مازیچال یکی از زیباترین روستاهای مازندران و کلاردشت ۲۶۰۰ بالاتر از سطح دریا قرار دارد و چشم اندازی زیبا رو به طبیعت بهشت گونه اطراف خود دارد.

اگر بپرسید که بهترین جای شمال برای سفر کجاست؟ بی شک مازیچال یکی از آنهاست. زمانی که از مازیچال به اطراف نگاه می کنید ترکیبی از سبزی جنگل، سقف رنگارنگ خانه های شیروانی و آبی دریا را خواهید دید که روحتان را نوازش می دهد و از تماشای این رنگ های چشم نواز در کنار هم لذت خواهید برد.

بهار که می شود در ییلاق مازیچال گل های رنگی رنگی در میان سبزه ها آنجا را تبدیل به یک نقاشی زنده می کند و قدم زدن در میان علفزارهای این دشت بسیار لذت بخش است.

مازیچال از جمله آن ییلاقاتی است که پدیده اقیانوس ابرها در آن اتفاق می افتد. اما اگر ابر تشکیل نشود از ارتفاعات می توانید رامسر و چالوس را زیر پای خود ببینید و وسعت دیدتان بسیار وسیع خواهد بود.

یکی از لذت هایی که اقامت در مازیچال به شما می دهد نزدیکی به روستاییان است. زندگی در میان محلی ها، شنیدن صدای زنگوله گوسفندان ییلاق نشین ها، بوی غذاهای محلی و بخاری که از دودکش های منازل بیرون می آید آرامشی زاید الوصف را به شما می دهد. اگر تمایل داشتید می توانید از روستایی ها محصولات تازه و ارگانیک مانند پنیر، شیر و محصولات لبنی را خریداری کنید و در وعده صبحانه خود نوش جان کنید.

جنگل دو هزار در تنکابن

موقعیت: مازندران – تنکابن – به سمت خرم آباد

جنگل دوهزار تنکابن

جنگل های دو هزار در تنکابن یکی از زیباترین و وحشی ترین جنگل های ایران را دارد. به طوریکه اگر خواستید به اعماق این جنگل ها بروید مطمئنا نیاز به راهنمای مسیر خواهید داشت.

هدف همه ما از سفر به شمال غرق شدن در طبیعت بی نظیر آن است و جنگل های دو هزار تنکابن مانند مادر این طبیعت می ماند که بسیار پرشکوه و زیباست.

جالب است بدانید که بسیاری از مناطق این جنگل ها بکر مانده است و هنوز پای کسی به آنجا نرسیده است. مانند بیشتر مناطق شمال، این جنگل رطوبت بالایی دارد و اگر از رطوبت فرار هستید بهتر است در اواسط تابستان به آنجا سفر نکنید.

اگر می خواهید در جنگل های دو و سه هزار تنکابن کوه پیمایی کنید حتما با تجهیزات کامل این سفر مهیج را شروع کنید. یکی از قله های این منطقه سیالان است که کوهنوردان برای فتح آن بسیار مشتاق هستند. اما اگر شما هم مانند من اهل کوهنوردی نیستید می توانید به دشت دریاسر بروید. این دشت آب و هوای خوب و خنکی دارد و دارای درختان جنگلی و میوه های وحشی مانند ازگیل و آلوچه است.

برای اینکه بتوانید از جنگل نوردی و پیاده روی در این جنگل ها لذت کامل ببرید بهتر است سبکبار به آنجا سفر کنید تا مجبور به حمل وزن زیادی نشوید و از مسیر لذت کامل ببرید. شما در وبسایت لیدوماتریپ می توانید با اجاره ویلا و سوئیت در تنکابن، پس از اینکه خیالتان را از بابت اقامتگاه راحت کردید، شروع به گشت و گذار در این جنگل ها بکنید و شب نیز با آرامش خاطر به اقامتگاه خود بازگردید.

جنگل سیسنگان

موقعیت: مازندران – نوشهر – سیسنگان

سیسنگان نوشهر

سیسنگان یک پارک جنگلی است که با هدفی بسیار زیبا ساخته شد. این پارک جنگلی برای حفظ گونه های گیاهی و جانوری ایرانی ساخته شد و هم اکنون تبدیل به یکی از پارک های جنگلی پرطرفدار شده است.

جالب است بدانید که این پارک جنگلی در خط ساحلی ساخته شده است و محل تلاقی دریا و جنگل می باشد و شما با تماشای عظمت دریا و جنگل در کنار همدیگر می توانید چشمان خود را از زیبایی سیراب کنید. زمانی که در جاده سیسنگان قدم می زنید یک سمت شما جنگل و سمت دیگرتان ساحل و دریاست و این یکی از رویایی ترین مسیرهایی است که می توانید در آن قدم بردارید.

اگر هوس تماشای دریا و پیاده روی در میان جنگل های دلفریب با درختان بلند قامت کرده اید و زمان کمی هم دارید، بدون شک باید جنگل سیسنگان را انتخاب کنید، جایی که جنگل و دریا به هم میرسند! اما زیبایی سیسنگان تنها به این دو محدود نمی شود.  شما می توانید در ساحل سیسنگان اسب سواری کنید، در میان جنگل از دوچرخه سواری لذت ببرید و از مهیج ترین تفریحات ساحلی و آبی لذت ببرید. تفریحاتی مانند قایق سواری،جت اسکی و پیست کارتینگ و ماشین سواری در این منطقه انتظار شما را می کشد.

متل قو

موقعیت: مازندران – سلمانشهر

متل قو سلمانشهر

شهر سلمانشهر به دلیل اینکه معروف ترین متل شهر یعنی متل قو در آنجا واقع شده است به متل قو معروف است. این منطقه یکی از محبوب ترین شهرهای مازندران از نظر مسافرین و بالاخص مسافرین تهرانیست و در اصطلاح جزو شهرهای لاکچری مازندران به حساب می آید.

متل قو از یه سمتی به جنگل و از سمتی دیگر توسط دریا احاطه شده و به داشتن تفریحات آبی متنوع و مهیج معروف است. اگر عاشق خرید است متل قو مراکز خرید زیادی دارید که می توانید در این پاساژها بچرخید و خرید کنید. اما زیبایی های متل قو در اینجا تمام نمی شود! این شهر دومین غار آبی بزرگ ایران را دارد به طوری که در ورودی آن تا کمر در داخل آب فرو خواهید رفت.

شاید جالب است بدانید که پشت ساخت متل معروف قو یک داستان جالب وجود دارد. سرمایه گذار این متل فردی به نام جمشید جوانشیر است. او در خاطرات خود نوشته است که از ابتدا به فکر ساخت یک اقامتگاه در کنار دریا و ساحل بودم. روزی در حال قدم زدن در کنار دریا بودم که چند قو دیدم و جرقه ای در ذهنم پدید آمد که متلی در کنار بسازم و نام آن را متل قو بگذارم. زمانی که شروع به ساخت متل قو کردم تا عید کار ساخت آن به اتمام رسید و همان عید تمام اتاق های پر شد.

ماسوله گیلان

موقعیت:‌گیلان – ماسوله

ماسوله یک روستای پلکانی بسیار زیبا در شمال ایران و گیلان است که برای مسافرین و گردشگران بسیار جذاب است و همیشه ی خدا حتی در سردترین روزهای سال نیز خالی از گردشگر نیست.

بسیاری از افرادی که از هیاهوی شهری خسته شده اند و می خواهند به منطقه ای پر از آرامش و ساکت پناه ببرند ماسوله را انتخاب می کنند. جالب است بدانید که ماسوله جرو اولین شهرهای تاریخی ایران به حساب می آید و به شدت از آن محافظت می شود.

در نگاه اول حالت پلکانی این روستا نظر شما را جلب خواهد کرد و و بین بالاترین و پایین ترین نقطه آن ۱۲۰ متر تفاوت وجود دارد. پشت بام هر خانه حیاط خانه بالایی محسوب می شود و تمامی منازل این روستا به نوعی باهم همسایه هستند. مردم این خانه رسم و روش جالبی دارند و خانه های خود را با گلدان های رنگارنگ و زیبایی تزیین می کنند که زیبایی و طراوت خاصی به این روستا بخشیده است.

در مورد طبیعت ماسوله باید بگوییم که این روستا در میان جنگل های زیبا، کوهستان های با صلابت و چشمه ها و آبشارهای متعدد احاطه شده است و به معنای کلمه یک روستای آباد و پرنعمت است.

اگر اهل کوهنوردی هستید در روستای ماسوله می توانید از یک کوهنوردی بی نظیر لذت ببرید. اگر به ماسوله سفر کنید در ابتدا با اجاره ویلا و سوئیت در ماسوله خیالتان را از بابت محل اسکان راحت کنید و سپس در اطراف به گشت و گذار مشغول شوید و خود را در طبیعت زیبای این منطقه غرق کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۳.۴/۵ - (۳۵ امتیاز)
6 نظر برای "بهترین جای شمال برای سفر کجاست؟" ارسال شده.
  1. بابک گفت:

    با تشکر از مقاله زیبای شما امابدون تردید چابکسر زیباترین شهر گیلان شمال و ایران است و شاید بتواند جزء زیباترین شهرهای جهان باشد در اینجا فقط به بررسی بعضی از زیبایهای آن میپردازیم ۱۷ کیلومتر ساحل شنی زیبا و تمییزترین ساحل ایران با ویو بینظیر کوه خوش آب و هوا ترین شهر کنار دریا در ایران بخاطر نزدیکی کوه و دریافقط۱۳۰۰متر پایتخت گل و گیاه در شمال ایران و در اخر مردمان بسیار خوبش

  2. سایان گفت:

    روستای فیلبند چندکیلومتری امله؟

    1. رعنا گفت:

      ۴۵ کیلومتری امل است

  3. جیران گفت:

    لااااااهیجااااااااااااان
    فوووووومننننننن
    قلعه رودخاااااااااااان

  4. مهنام گفت:

    به فصلش بستگی داره و هم سفرا
    من تو سفرای گروهی و غیر خانوادگی نور رو ترجیه میدم
    برا اجاره ویلا در شمال ولی رامسر ویلاهای بیشتری داره و برا سفرای خانوادگی بنظرم بهتره
    بازم سلیقه ایه بنظرم

  5. فرزانه گفت:

    بهترین شهر شمال با اختلاف رامسر هست. والسلاممممم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *