سفر ارزان به اصفهان

سفر ارزان به اصفهان

از آنجایی که شهر ی پرگردشگر و توریست پذیر ممکن است هزینه سفر به این شهر کمی بالاتر از شهرهای دیگر باشد. اما سفر ارزان به اصفهان ممکن است و همیشه راه های زیادی برای کاهش هزینه های پنهان وجود دارد. گاه با رعایت چند مسئله و دانستن یک سری نکات می توانیم تا حد زیادی ارزان سفر کنیم. 

سفر ارزان به اصفهان

اصفهان یکی از شهرهای پرمسافر ایران است که برای یکبار هم که شده که به این شهر تاریخی سفر کرده ایم و یا حداقل به سفر به آنجا فکر کرده ایم. از آنجایی که در این شهر توریست های زیادی وجود دارد ممکن است هزینه سفر به این شهر کمی بالاتر از شهرهای دیگر باشد. اما سفر ارزان به اصفهان ممکن است و همیشه راه های زیادی برای کاهش هزینه های پنهان وجود دارد. گاه با رعایت چند مسئله و دانستن یک سری نکات می توانیم تا حد زیادی ارزان سفر کنیم.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هست که سال ها پس انداز می کنید تا نهایتا بتوانید چند سفر داخلی بروید، باید بگوییم که برای سفر کردن نیازی نیست حساب بانکی پر داشته باشید! و یا تمام پس اندازتان را خرج کنید. روش های زیادی برای سفر با بودجه کم وجود دارد، فقط باید کمی بیشتر بدانید و خلاقیت به خرج دهید. در ادامه با مجله گردشگری لیدوماتریپ همراه باشید تا با راه های سفر ارزان به اصفهان آشنا شوید.

با خودرو شخصی سفر کنید

یکی از روش های سفر ارزان به اصفهان، استفاده از خودرو شخصی است. اما اگر شهر شما فاصله زیادی با اصفهان دارد و توانایی رانندگی طولانی مدت را ندارید این گزینه را فراموش کنید. اگر در شهرهای نزدیک به اصفهان مانند شیراز، تهران، یزد، بوشهر و… زندگی می کنید بهتر است با خودرو شخصی خود به اصفهان سفر کنید.

سفر با خودرو شخصی این مزیت را می دهد که می توانید در مسیر متوقف شوید و از جاذبه های گردشگری و زیبایی ها مسیر نیز بهره ببرید. این نوع سفرعلاوه بر اینکه حس کنجکاوی شما را ارضا می کند، لذت مسیر را برایتان دو چندان می کند.

سفر ارزان به اصفهان

سفر ارزان به اصفهان

پیش از سفر با استفاده از نرم افزارهایی مانند گوگل مپ مسیر دقیق خود را تعیین کنید و کوتاه ترین مسیرها را انتخاب نمایید تا بنزین کمتری مصرف کنید. داشتن نقشه و یا استفاده از گوگل مپ، می تواند مانند یک دوست و راهنمای خوب برای شما باشد و از اشتباهات احتمالی و بیراهه رفتن جلوگیری کند.

گزینه های بعدی سفر ارزان به اصفهان به ترتیب اتوبوس، قطار و هواپیما است. اگر کمی زمان و حوصله به خرج دهید می توانید بلیط های چارتری و ارزان قیمتی را در اینترنت پیدا کرده و رزرو کنید.

متوسط هزینه اقامت در اصفهان

سفر ارزان به اصفهان

بسته به اینکه در اصفهان بخواهید در هتل، مسافرخانه و یا سوئیت، خانه روزانه و… اقامت داشته باشید، هزینه آن متفاوت خواهد بود. مسلما هتل ها با تعداد ستاره های کمتر به صرفه تر و ارزان تر هستند، اما هتل ها هزینه های پنهان زیادی را به شما تحمیل می کنند. به طور مثال آنها ها فاقد آشپزخانه هستند و شما مجبور هستید غذای خود را از رستوران هتل سفارش دهید. مورد بعدی ظرفیت پایین اتاق های هتل است. به طور  مثال اگر شما ۸ نفری سفر می کنید، پیدا کردن اتاقی با ظرفیت ۸ نفر بسیار سخت است. از جمله هتل های این شهر می توان به هتل صفوی اصفهان، هتل پارت اصفهان و هتل ستاره اصفهان اشاره کرد.

گزینه بعدی سوئیت، ویلا و خانه روزانه است. خانه های روزانه، معمولا قیمت منصفانه تری دارند، دارای آشپزخانه و تجهیزات پخت و پز هستند و در ایام مختلف سال شامل تخفیف می شوند. در وبسایت لیدوماتریپ که یک  پلتفرم اجاره سوئیت و خانه روزانه به صورت آنلاین است قیمت یک شب اقامت در اصفهان از ۵۰ هزار تومان شروع می شود. برای مشاهده اقامتگاه های اصفهان روی اجاره ویلا و سوئیت در اصفهان کلیک کنید.

مسافرخانه های اصفهان گزینه بعدی برای اقامت هستند. امکانات بهداشتی مسافرخانه ها معمولا به صورت عمومی است و خارج از اتاق ها قرار دارد. مسافرخانه ها برای اقامت طولانی مدت مناسب نیستند، به خصوص اگر دسته جمعی سفر می کنید. نهایتا اگر مانند من تمیزی و نظافت برایتان اهمیت بالایی دارد، به مسافرخانه ها به عنوان گزینه آخر نگاه کنید.

هزینه خورد و خوراک در اصفهان

بریانی غذای اصفهانی

بریانی غذای اصفهانی

قبل از حرکت برای دو وعده، در خانه غذا تهیه کنید. می توانید انواع ساندویچ، دلمه و یا غذای سرد با خود ببرید تا مجبور نباشید در رستوران های بین راهی غذا بخورید. قبل از اجاره ویلا و سوئیت در اصفهان، دقت داشته باشید که اقامتگاه دارای آشپزخانه و تجهیزات آشپزی باشد. پخت غذا در خانه  تا ۵۰ درصد از هزینه های غذایی شما را کم می کند.

بررسی ها نشان می دهد که هزینه خورد و خوراک اصلی ترین مولفه برای افزایش هزینه سفر است. برای سفر ارزان به اصفهان، باید تا حد امکان هزینه خورد و خوراک خود را پایین بیاورید. این چند نکته مهم را بخاطر داشته باشید:

اول اینکه قبل از حرکت برای دو وعده، در خانه غذا تهیه کنید. می توانید انواع ساندویچ، دلمه و یا غذای سرد با خود ببرید تا مجبور نباشید در رستوران های بین راهی غذا بخورید. قبل از اجاره ویلا و سوئیت در اصفهان، دقت داشته باشید که اقامتگاه دارای آشپزخانه و تجهیزات آشپزی باشد. پخت غذا در خانه  تا ۵۰ درصد از هزینه های غذایی شما را کم می کند.

در اطراف جاذبه های گردشگری اصفهان،رستوران های متعددی وجود دارد. مسافرانی که به طور مثال از عالی قاپو بازدید کرده اند و خسته و گرسنه هستند، زمانی که چشمشان به نزدیک ترین رستوران دور و اطراف می افتد، سریعا به آنجا رفته و غذا سفارش می دهند. فراموش نکنید که رستوران های اطراف جاذبه های گردشگری، قیمت بالاتری نسبت به سایر رستوران ها دارند. توصیه ما به شما این است که زمانی که به قصد اصفهان گردی از اقامتگاه خود خارج می شوید، غذای کافی بخورید تا انرژی کافی به برای یک گشت و گذار تاریخی داشته باشید و یا رستوران های دور از مراکز گردشگری را برای صرف غذا انتخاب کنید.

مسافرت ارزان همیشه خوب است، اما به جایی برنمیخورد خود را میهمان یک وعده غذایی حسابی در یک رستوران لوکس در اصفهان بکنید. خاطرات آن به یاد ماندنی خواهد بود. با کلیک روی لینک بهترین رستوران های اصفهان ، با ۱۵ رستوران برتر اصفهان آشنا شوید.

برای تهیه سوغاتی خساست به خرج دهید!

بله درست متوجه شدید! لازمه ی سفر ارزان به اصفهان این است که در تهیه سوغاتی کمی خسیس باشید!

اولویت اول ما در سفر برنامه ریزی درست منابع مالی است. از ابتدا یک بودجه مشخصی را برای سوغاتی در نظر بگیرید و به خودتان قول بدهید بیشتر از آن برای خرید سوغاتی، هزینه نکنید. اصفهان انواع سوغاتی خوراکی مانند گز، برشتوک، نبات و پولکی دارد. از سوغاتی های غیر خوراکی اصفهان صنایع دستی آن است که می توان به ظروف خاتم کاری و مینا کاری شده اشاره کرد.

درست زمانبندی کنید

این را به خاطر داشته باشید که در ایام پیک و شلوغ، همه چیز گرانتر از ایام خلوت است. زمانی که اواسط هفته سفر کنید، بهترین قیمت ها را برای رزرو اقامتگاه در اصفهان پیدا خواهید کرد.

اگر شما دارای محدودیت زمانی برای سفر باشید، پیدا کردن بلیط ها و اقامتگاه های ارزان برایتان سخت تر خواهد شد. اگر میخواهید از رییس خود مرخصی بگیرید آن را به زمانی موکول کنید که می دانید اصفهان تعداد مسافران کمتری دارد. این را به خاطر داشته باشید که در ایام پیک و شلوغ، همه چیز گرانتر از ایام خلوت است. زمانی که اواسط هفته سفر کنید، بهترین قیمت ها را برای رزرو اقامتگاه در اصفهان پیدا خواهید کرد. اصفهان در فصل بهار بیشترین تعداد مسافر را دارد. اگر میخواهید سفر ارزان به اصفهان داشته باشید در ایامی غیر از بهار، به این شهر زیبا سفر کنید.

با جاهای دیدنی اصفهان آشنا شوید

مدرسه چهارباغ اصفهان

مدرسه چهارباغ اصفهان

اصفهان جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که پیش از سفر باید با آنها آشنا شوید. برای آشنایی با جاذبه اصفهان می توانید مقاله جاهای دیدنی اصفهان را در همین وبسایت بخوانید.

اینکار به شما کمک می کند تا جاذبه هایی که مشتاق بازدید از آنها هستید را انتخاب کنید، محدوده آن را به طور دقیق بدانید و زمانبندی مناسب برای بازدید از آنها داشته باشید. در این صورت دیگر بی خبر از همه جا از مقابل یک اثر تاریخی ۳۰۰ ساله عبور نخواهید کرد، بدون اینکه از آن بازدید کرده باشید. این کار از هزینه های حمل و نقل شما به شدت کم می کند.

توصیه دیگر این است که انتخاب خود را محدود کنید. من معتقد هستم بازدید از ۵ جاذبه گردشگری در  یک سفر ۲ روزه به اصفهان، بسیار جذابتر و به یاد ماندنی تر از بازدید از ۱۰ جاذبه گردشگری در همین سفر دو روزه است.

راهنمای سفر ارزان به اصفهان

ایده هایی که در این مقاله مطرح شد، می تواند برای آنهایی که به فکر سفر به اصفهان بسیار کارساز و مفید باشد. در اصفهان و سراسر ایران زیبا شهرها و مکان های زیادی برای کشف کردن وجود دارد که تنها با کمی جرات و جسارت و با بودجه نه چندان زیاد می توانیم این مکان ها را زیر پا بگذارید!‌ البته اگر به سفر علاقمند باشید.

شما چه راه هایی را برای سفر ارزان به اصفهان پیشنهاد می دهید؟

 

 

۵/۵ - (۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *