طبیعت هفت رنگ ماسال در پاییز

ماسال، بام سبز استان گیلان است. شهری پر از زیبایی و جاذبه، با طبیعتی بکر و سرسبز. اما همین بام سبز در پاییز تبدیل به تابلویی از رنگ‌های خیره کننده و متنوع می‌شود. تابلویی که خداوند آن را با مهارت و دقت نقاشی کرده است. این شهر در پاییز همانند فرشی چند رنگ و بی‌نظیر می‌شود که هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد.

اگر در مورد ییلاق های ماسال خوانده باشید، می‌دانید که این دشت‌های افسونگر چه چشم‌اندازی دارند. حال تصور کنید در پاییز برفراز یکی از قله‌ها ایستاده و در حال تماشای درختان قرمز و سبز و نارنجی، در حصاری از مه و ابر هستید. یا در کلبه چوبی، کنار آتش شومینه ایستاده‌اید و با قهوه‌ای در دست، در حال تماشای دویدن اسب‌های وحشی بر کرانه دشت هستید. با سفر در پاییز رویای تجربه این لحظات به حقیقت می‌پیوندد. در این مقاله از نشریه لیدوماتریپ با معرفی و توصیف جاذبه‌های مختلف ماسال در فصل پاییز در خدمتتان هستیم.

جاده‌های ماسال در فصل زرد

جاده‌های-ماسال-در-فصل-زرد

از شهر خود که به ماسال برسید، راهی صاف درون شهر دارید تا به محل شنبه بازار برسید که همین بازار موجب رشد این شهر شده است. سپس سفر در جاده ییلاق‌ها و مناظر زیبایش آغاز می‌شود و قدم در مسیری رویایی و فوق العاده می‌گذارید. مسیری جنگلی با آبشارهای گوناگون و هوایی بی‌نظیر.

در مسیر‌های این شهر زیبا و طبیعت آن دو انتخاب برای رسیدن به مقصد مورد نظر و تماشای زیبایی‌های بکر آن دارید. یا از راه هموار و آسفالته بروید و یا کوهنوردی و پیاده روی در جنگل، کوه و یا میان رودها را تجربه کنید. البته برای رسیدن به برخی از دیدنی‌هایش فقط باید پیاده‌روی کنید. ماسال شهری کوه پایه‌ای است و مسیر‌های آن برای کوهنوردی و تجربه یک گردش هیجان‌انگیز بسیار مناسب است. اگر مسیر پیاده و گشت و گذار در دل طبیعت را انتخاب کردید، با توجه به اینکه فصل پاییز است و هوا در پاییز خنک‌تر می‌شود لباس گرم پوشیده و زیاد نزدیک آب‌های خروشان رود‌ها و آبشار‌ها نشوید، زیرا احتمال باران و سیل وجود دارد. در این مسیر لذت بخش، نقشه را فراموش نکنید تا در دل طبیعت پیچ در پیچ و دشت‌های بی‌کران این شهر گم نشوید. برای مشاهده نقشه گردشگری ماسال کلیک کنید.

ییلاق های ماسال در پاییز

ییلاق-های-ماسال-در-پاییز

در مسیر خود از چندین ییلاق دیدنی و بسیار زیبا عبور خواهید کرد که آخرین و زیباترین آن‌ها ییلاق اولسبلانگاه، بهشت کوچک است. توصیف مناظر و آب و هوای این ییلاق دیدنی، نمایی جامع از ییلاق‌ها را در فصل پاییز به شما می‌دهد.

در حصار جنگل‌های هیرکانی و کوه‌های سر بلند تالش، اولسبلانگاه، چون نگینی سبز می‌درخشد. نگینی که در فصل پاییز رنگ و زیبایی دیگری به خود می‌گیرد. کلبه‌های چوبی و معماری سنتی آن در میان درختانی که لباس قرمز بر تن کرده و آمدن پاییز را بشارت می‌دهند، در زیر سایه‌ای دریایی از ابرها چشم اندازی فوق العاده از زیبایی محض را به نمایش می‌گذارند، و اقامت در جوار مردمانی که گرمای وجودشان و صفای حضورشان، دلتان را در سرمای پاییز گرم خواهد کرد.

ییلاق-های-ماسال-در-پاییز

مردم اولسبلنگاه بسیار مهمان نوازاند. بنابراین در پایان این مسیر دلچسب می‌توانید در یکی از کلبه‌های زیبای اولسبلنگاه اقامت کرده و شبی به یاد ماندنی را تجربه کنید. همچنین، صبح که بیدار شدید می‌توانید از نان‌های محلی و لبنیات طبیعی برای صبحانه تهیه کرده و با منظره‌‌ای بی نظیر از این منطقه در فصل پاییز میل کنید. برای اجاره ویلا در اولسبلانگاه کلیک کنید.

آب و هوای ماسال در پاییز

آب-و-هوای-ماسال-در-پاییز

ماسال شهری کوهستانی و دارای طبیعتی متنوع است. اسم ماسال نیز به معنای کوه کنار می‌باشد. هوای ماسال در فصل زیبای پاییز رطوبت و شرجی بودن خود را از دست می‌دهد و بسیار مطبوع و خنک خواهد بود. استشمام این هوای تمیز به دور از هیاهو و آلودگی‌های شهر و تماشای برگریزان جنگل‌ها بسیار آرامش‌بخش و دل‌انگیز است. هر مسافری که در پاییز به این شهر دیدنی سفر کرده از زیبایی بی‌نظیر پاییز در ماسال می‌گوید. توصیه می‌کنیم از ماسال در این فصل دیدن کنید و خاطره بی‌نظیر تماشای این همه رنگ و شکوه را در ذهن خود ثبت کنید.

ماسال در فصل پاییز دیدنی‌تر از همیشه!

ماسال-در-فصل-پاییز-دیدنی‌تر-از-همیشه!

این شهر بعنوان نگین گیلان، در پاییز رنگ دیگری به خود می‌گیرد، بطوری که سبزی مطلق آرام آرام جای خود را به رنگ‌های گرم نارنجی و قرمز می‌دهد. ماسال در اوایل شروع فصل پاییز، بخاطر رنگ‌آمیزی فوق‌العاده طبیعت، آب و هوای خنک و بسیار تمیز و خلوت بودن نسبی مناطق گردشگری آن تکه‌ای از بهشت است که در دل گیلان جای گرفته است. بنابراین پیشنهاد میکنیم به هیچ بهانه‌ای فرصت دیدن این همه زیبایی را از چشمانتان دریغ نکنید. برای یک سفر رویایی میتوانید نسبت به اجاره کلبه جنگلی در ماسال اقدام کنید.

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *