روستای اولسبلنگاه ماسال، بکرترین ییلاق گیلان!

روستای-اولسبلنگاه-ماسال،-بکرترین-ییلاق-گیلان!

استان گیلان مانند سایر مناطق شمالی ایران جاهای دیدنی بسیاری دارد. یکی از این مکان­ها، شهر ماسال است. ماسال در منطقه­‌ای کوهستانی است که در کنار کوه‌­های تالش قرار گرفته است. گویش مردم این شهر به زبان تالشی است. یکی از جاذبه‌­های دیدنی این شهر که چشم هر بیننده‌­ای را به خود جلب می‌­کند، روستای اولسبلنگاه ماسال است.

اگر در همین بخش اول علاقمند سفر به اولسبلنگاه، بکرترین ییلاق گیلان شده‌اید، به شما تبریک می‌گوییم چرا که یکی از زیباترین سفرهای زندگیتان بزودی رقم خواهد خورد. برای اقامت در این روستای بکر هم میتوانید از قبل، و از طریق وبسایت لیدوماتریپ به اجاره ویلا در اولسبلنگاه اقدام کرده و با آسودگی خاطر سفر کنید.

روستای اولسبلنگاه ماسال

روستای-اولسبلنگاه-ماسال

این روستا به دلیل این که بالاتر از شهر ماسال در ارتفاعات قرار گرفته است، روستایی ییلاقی است که دارای جاذبه­‌های زیادی می‌باشد. اگر توانستید در سفری که به ماسال خواهید داشت؛ اگر برای مسافرت به ماسال سفر می‌کنید روستای اولسبلنگاه را از دست ندهید. زیبایی‌های این روستای بکر مجذوبتان می‌کند. اما چرا به آن، روستای اولسبلنگاه ماسال گفته می­‌شود؟ اولسبلنگاه، بدین معنا است که آن روستا در جای بلندی از ارتفاعات قرار دارد و در آن جا درخت ممرز می­‌روید. در واقع، اولسبلنگاه به زبان تالشی به معنای «درخت ممرز روی ارتفاع» است.

از جاهای دیدنی و جذاب سفر به گیلان روستای اولسبلنگاه ماسال است. بکرترین ییلاق گیلان . شما برای این که به این روستا برسید؛ ابتدا باید به استان گیلان بیایید، سپس به شهر ماسال عزیمت کنید و بعد از آن، جاده­‌ی گیلوان را در پیش بگیرید که منتهی به این ییلاق و مرتع خیره کننده می­‌شود. حتی آرامگاه «میرزا کوچک خان جنگلی» در روستای گیلوانه کمی بالاتر از روستای اولسبلنگاه است، اگر علاقه­‌مند بودید از آن مکان نیز می‌­توانید دیدن کنید.

آنچه موجب جذابیت روستای اولسبلنگاه ماسال می‌شود

آنچه-موجب-جذابیت-روستای-اولسبلنگاه-ماسال-می‌شود

یکی از مهم­ترین جاذبه­‌های گردشگری روستای اولسبلنگاه، ابرهایی است که به صورت مه از زمین به سمت بالا می‌­روند. به همین خاطر به روستای اولسبلنگاه ماسال اقیانوس ابرها نیز گفته می­‌شود و اگر بعد از ظهرها در ییلاق باشید می­‌توانید ابرهای بیشتری را ببینید. روستای اولسبلنگاه از مناطق دیدنی است که ییلاق با صفایی داشته و در میان بقیه ییلاق­‌های ماسال اهمیت ویژه­ای دارد و دارای قابلیت بوم گردی نیز است.

علاوه بر طبیعت منحصر بفرد، در این روستا خانه­‌های چوبی دیده می­‌شود که نظر هر مسافری را به خود جلب می­کند.

علت این است که خانه­‌هایی با مصالح ساختمانی امروزه در این منطقه ساخته نشده است و شکل قدیمی و سنتی نحوه زندگی را در خود حفظ کرده است. از این رو، هرکسی بخواهد به روستای اولسبلنگاه سفر کند و مدتی در آن جا بماند؛ به طور کامل حس رهایی از شلوغی­‌ها و دغدغه‌­های ذهنی زندگی مدرن و شهری را در خود به خوبی احساس خواهد کرد. زیرا نوع زندگی در روستای اولسبلنگاه ماسال به گونه­‌ای است که گویا آدم در رویا سیر می­کند.

تجربه یک اقامت جذاب در روستای اولسبلنگاه ماسال

تجربه-یک-اقامت-جذاب-در-روستای-اولسبلنگاه-ماسال

اقامت چند روزه در یک خانه روستایی به دور از تمام شلوغی‌ها جذاب بنظر می‌رسد، پیشنهاد می‌کنیم بصورت آنلاین به اجاره ویلا در ماسال پرداخته، و از طریق لیدوماتریپ، از بین چندین پیشنهاد متنوع، بهترین اقامتگاه را از آن خود کنید.

اگر دقت کنید، جاده­ای که به این روستا منتهی می‌­شود خودش یک جذابیت زیبا است. زیرا در سراسر این جاده فقط رنگ سبز بر روی زمین نقاشی شده و به نمایش گذاشته شده است؛ به همین دلیل رانندگی در این مسیر به تنهایی یک تفریح خاص به حساب می­‌آید. حتی در مسیر ماسال به اولسبلنگاه رودخانه خالکایی همراه شماست و می­‌توانید ماشین خود را در کناری متوقف کرده و زمانی را در کنار این رودخانه سپری کنید.

رودخانه خالکایی از قله شاه معلم سرچشمه می­‌گیرد که بالاتر از اولسبلنگاه قرار گرفته است و در آخر به تالاب انزلی می­‌ریزد. ارتفاعات آلاله در بالای اولسبلنگاه قرار دارد که می‌­توانید پیاده به سمت آن بروید و در بین راه نیز گاوها و گوسفندان را در حال چرا ببینید. از ارتفاعات آلاله می‌­توانید به همه جا مشرف باشید؛ البته اگر فرشی از ابر زیر پای شما پهن شده است دیدتان را محدود نکند. همچنین دره­‌های عمیق و سرسبز، کوه‌های سر به فلک کشیده نیز در جلوی چشمان شما به پرده نمایش در می‌­آیند.

پوشش گیاهی و حیوانی روستای اولسبلنگاه بکرترین ییلاق گیلان

پوشش-گیاهی-و-حیوانی-روستای-اولسبلنگاه

در بخش ییلاقی روستای اولسبلنگاه ماسال پوشش گیاهی گل‌­های زغفران، پامچال، شقایق، سنبل وحشی، بنفشه، همیشه بهار و غیره را می‌­توان دید که در این ییلاق زیبا رشد می­‌کنند. از محصولات کشاورزی این منطقه نیز می­‌توان به آلوی جنگلی، فندق و دیگر محصولات کشاورزی اشاره کرد. بیشتر حیواناتی که در این روستا دیده می‌­شوند؛ اسب­های وحشی، مرغ و خروس، گله‌­های گوسفند و سگ­های گله‌­ها؛ هستند. البته در این طبیعت بکر، صدای پرندگان نیز مدام شنیده می‌­شود.

اسکان گردشگران در روستای اولسبلنگاه ماسال

اسکان-گردشگران-در-روستای-اولسبلنگاه-ماسال

همانطور که گفتیم روستای اولسبلنگاه ماسال یک روستای بکر در دل ماسال است که با گذشت سال‌ها توانسته بافت قدیمی و سنتی خود را حفظ کند. برای اینکه یک اقامت دلپذیر و جذاب را تجربه کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا تمام وسایل مورد نیاز برای یک اقامت شبانه را همراه خود داشته باشد. از جمله مهم‌ترین وسایلی که باید همراه خود ببرید، پتو و لباس گرم است چرا که اولسبلنگاه در اکثر روزهای سال هوای سردی دارد.

همچنین توجه داشته باشید که روستای اولسبلنگاه اوقیانوس ابر و سرشار از مه است، پس هنگام سفر به این روستا مراقب باشید تا در مه گم نشوید. حتما چراغ قوه به همراه خود داشته باشید شاید بتواند در دید محدود ناشی از مه غلیظ کمک حال شما باشد. مردم این روستا همانند تمام مردمان منطقه شمال کشور، بسیار خون گرم و مهمان‌نواز هستند و همین مسئله، سفر را برای شما دلپذیرتر می‌کند.

اسکان-گردشگران-در-روستای-اولسبلنگاه-ماسال

وقت آن رسیده تا بار و بندیل سفر ببندید و برای چند روز خودتان را به یک سفر رویایی در روستای اولسبلنگاه مهمان کنید. خیالتان راحت باشد در این سفر رزرو اقامتگاه شما با ماست، کافیست روی اجاره ویلا در اولسبلنگاه کلیک کنید. آنگاه می‌بینید که پیش از رسیدن به ماسال اقامتگاه شما برایتان مهیاست.

محصولات یا سوغات روستای اولسبلنگاه

محصولات-یا-سوغات-روستای-اولسبلنگاه

محصولات یا سوغات در این منطقه شامل محصولات لبنی می­‌شود؛ مثل کره، پنیر، خامه و ماست محلی که در آن جا تولید می‌­شود. علاوه بر این‌ها، بخاطر وجود طبیعت مثال زدنی و سر سبز با گل­‌های وحشی، از شهد گل­ها عسل طبیعی نیز در این روستا تولید می‌­شود. هم چنین نان­‌های محلی و سنتی پخته می‌­شوند که بسیار خوشمزه هستند. از این محصولات می­‌توان به عنوان سوغات روستای اولسبلنگاه ماسال یاد کرد.

روستای اولسبلنگاه، زیباترین روستای ییلاقی ماسال

روستای-اولسبلنگاه،-زیباترین-روستای-ییلاقی-ماسال

روستای اولسبلنگاه ماسال به سبب بکر بودن و طبیعت بینظیر آن همواره مورد استقبال گردشگران بسیاری بوده است. اولسبلنگاه در کنار طبیعت منحصربفرد خود، صحنه حضور اسب‌های وحشی را در اقیانوسی از ابر به چشمان مسافران و میهمانان خود ارزانی میدارد.

فرقی نمی‌کند به کدام بخش از شمال سفر کنید، به هر سمتی که بروید با نوعی از زیبایی و لطافت محصور خواهید شد. در هر کجای شمال کشور که باشید ما اقامتگاه مناسبی را برای شما تدارک دیده‌ایم. برای اجاره ویلا در شمال و بکرترین ییلاق گیلان با ما همراه باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *