جاهای دیدنی جزیره هنگام در قشم

دیدنی های هنگام

سفر به قشم یک طرف قضیه است و سفر کردن به جزایر اطراف آن طرف دیگر قضیه! هر کسی که به قشم سفر می کند باید در برنامه سفر خود به سه جزیره لارک، ناز و هنگام و بازدید از دیدنی های جزیره هنگام که در فاصله کمی از قشم قرار گرفته هم سری بزند. یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین جزایر اطراف قشم جزیره هنگام است. جزیره ای که با دلفین های بازیگوش، ساحل های بکر و بی نظیرش و جاهای دیدنی جزیره هنگام میزبان خوبی برای مسافرین می باشد و فاصله کمش با قشم امکان بازدید از این جزیره را بسیار آسان کرده است.

اگر می خواهید بیشتر با جاهای دیدنی جزیره هنگام و عجایبش آشنا شوید تا پایان مقاله با مجله گردشگری لیدوماتریپ همراه باشید.

سفر به دیدنی ترین ساحل های جزیره هنگام

درست است که هنگام جزیره کوچکی در اطراف قشم است. اما همین جزیره کوچک دارای ساحل های متنوع و جذابی است که حسابی شما را شگفت زده خواهد کرد. البته به جز هنگام در اطراف قشم جزایر دیگری نیز وجود دارد که برای آشنایی با جزایر اطراف قشم بهتر است سری به مقاله جزایر اطراف قشم را به طور کامل بشناسید بزنید.

در ادامه مطلب بیشتر با ساحل های دیدنی و جاذبه های گردشگری جزیره هنگام آشنا می شویم:

  • ساحل هنگام، ساحل نقره ای و درخشان این جزیره

ساحل دیدنی و خاص جزیره هنگام

در میان همه جاذبه های گردشگری هنگام این جزیره کوچک، ساحل هنگام یکی از زیباترین و خاص ترین هاست. شن های این ساحل به دلیل وجود نوعی کانی های خاص نقره ای رنگ است. درخشش این شن ها چه در روز زیر نور خورشید و چه در شب و زیر نور مهتاب بسیار دیدنی است. درست مانند این است که در شن های این ساحل اکلیل ریخته اند و تماشای درخشش زیر نور دیدنی است.

اما چیزی که مهم است این است که این خاک و شن متعلق به این جزیره است نباید آن را به عنوان یادگاری همراه خود بیاوریم. کاری که متاسفانه در سال های اخیر آسیب های جدی به این ساحل زده تا جایی که امکان بازدید آن از نزدیک دیگر برای مسافران وجود ندارد و تنها می توانید با قایق گشتی در نزدیکی این ساحل بزنید و از دور یکی از جاهای دیدنی جزیره هنگام را ببینید.

اجاره روزانه خانه در قشم

  • ساحل خماسی جزیره هنگام

ساخل خماسی از جذاب ترین دیدنی های هنگام

یکی از پرطرفدارترین سواحل دیدنی هنگام ساحل خماسی این جزیره است. ساحلی صخره ای که منظره زیبایی دریا و غروب آفتاب از آن بالا بسیار دیدنی است. این ساحل در جنوب غربی جزیره قرار گرفته است و دسترسی به آن راحت است. خیلی از مسافران برای آب تنی به این ساحل می روند. اگر هم اهل هیجان هستید شیرجه زدن از بالای صخره ها حسابی آدرنالین خونتان را بالا می برد!

  • آکواریوم طبیعی جزیره هنگام

آکواریوم طبیعی از دیدنی های جزیره هنگام

آکواریوم طبیعی جزیره هنگام یکی دیگر از جاهای دیدنی هنگام است. به قسمتی از این جزیره که می روید به علا وجود مرجان هایی خاص آب به قدری شفاف و زلال است که به راحتی می توانید زیر آب را ببینید. ماهی های رنگارنگی که در آب های این قسمت در حال شنا کردن هستند و مرجان هایی که در کف دریا قرار گرفته اند تصویری دیدنی به وجود اروده است. هنگام بازدید از این مکان دیدنی هنگامن و این آکواریوم طبیعی می توانید تکه ای نان همراه خود داشته باشید. با ریختن نان از همه سمت انواع ماهی ها به سمت شما می آیند و منظره تماشای را به وجود می آورند.

گشت در میان جاهای دیدنی جزیره هنگام قشم

هر نقطه از ایران با طبیعت فوق العاده ای که دارد بهترین مکان برای سفر کردن است. اما اگر به جزیره هنگام سفر کنید دیدنی های جزیره هنگام حسابی شما را شگفت زده خواهد کرد. دیدنی هایی که فقط و فقط می توانید آن را در هنگام پیدا کنید و در نه هیچ نقطه دیگری از ایران پهناور.

  • بهترین زمان برای دیدن دلفین ها در جزیره هنگام

بهترین زمان برای دیدن دلفین های هنگام

دلفین ها این موجودات بازیگوش و محبوب از جذاب ترین مکان های دیدنی جزیره هنگام است. تماشای شنای دسته بزرگی از دلفین ها که در آب ها بالا و پایین می پرند از آن تجربیات فراموش نشدنی است. در سفرتان به هنگام اگر به سراغ محلی ها بروید آن ها شما را با قایق به مکانی خواهند برد که احتمال دیدن دلفین ها خیلی زیاد است.

اما همیشه هم این دلفین ها به چشم نمی خوردند و باید کمی شانس با شما یار باشد تا بتوانید آن ها را ببینید. همچنین این نکته را هم در نظر بگیرید در همه ایام سال دلفین ها در اطرف جزیره نیستند و تنها در از اوایل آبان ماه تا اوخر آذر ماه آن هم صبح زود که هوا خنک است این شانس را دارید تا بتوانید یکی از خاص ترین جاهای دیدنی جزیره هنگام یعنی صحنه جذاب شنای دلفین ها را ببینید.

  • کشتی به گل نشتسه پرتغالی ها

به شهرهای مختلف جنوبی که سفر کنید هنوز هم می توانید یادگاری هایی از زمانی که جنوب ایران تحت سلطه پرتغالی ها بود پیدا کنید. از قلعه های پرتغالی ها بگیر تا کشتی هایی که بقایایی از آن ها در ساحل ها مانده است. یکی از جاهای دیدنی هنگام هم کشتی پرتغالی به گل نشسته ای است که در قسمتی از ساحل قرار گرفته و از مکان های محبوب مسافرین برای عکاسی است.

  • دهکده کوچک ماهیگیری هنگام

به ساحل اصلی جزیره هرمز که بروید محلی را خواهید دید که به سادگی با چندین میز و صندلی تزئین شده است. این محل بهترین مکان برای خوردن انواع غذاهای دریایی و محلی منطقه و البته از دیدنی های جزیره هنگام است. در این دهکده کوچک از انواع ماهی و میگوهای تازه صید شده برای پخت غذاهای متنوعی استفاده می شود که عطر و بوی خاص آن حسابی حوس انگیز است. از سمبوسه و دو پیازه میگو بگیر تا انواع ماهی های کبابی.

همچنین در این اطراف که قدم بزنید غرفه هایی را خواهید دید که با استفاده از صدف هایی که در نقاط مختلف ساحل به چشم می خوردند لوازم تزئینی و زیورآلاتی خاص درست کرده اند که گزینه خوبی برای خرید سوغاتی و یادگاری از جزیره هنگام است.

  • سفر به دنیای زیرآب، دیدنی ترین نقطه هنگام

جاذبه های گردشگری هنگام

یکی از جذاب ترین دیدنی های هنگام دنیای زیر آب آن است. دنیایی که قدم گذاشتن به آن پر است از هیجان و حال خوب. غواصی کردن در آب های این جزیره دیدنی یکی از جذاب ترین و مفرح ترین کارهایی است که می توانید در سفر به جزیره هنگام آن را تجربه کنید. برای غواصی در این جزیره نه نیاز است وسیله ای خاص داشته باشید و نه نیاز است مهارت خاصی در شنا کردن داشته باشید. کافیست تا به یکی از سایت های غواصی هنگام بروید و خود را برای شروع یک تفریح هیجان انگیز آماده کنید و به دنیای دیدنی های جزیره هنگام سفر کنید.

رزرو هتل و هتل آپارتمان در قشم

  • آهوی جبیر، از دیگر دیدنی های جزیره هنگام

آهوی جبیر از جاهای دیدنی جزیره هنگام

در بین جاذبه های گردشگری جزیره هنگام احتمال دیدنی جبیرها از همه کمتر است. جبیرها نوعی از آهو هستند که در جزیره هنگام زندگی می کنند. جبیرها شکلی دقیقا شبیه به آهو دارند با این تفاوت که از آهو را جثه کوچک تر و ریزتری دارند. اما این جبیرها به شدت از انسان ها فراری هستند و سرعت بالای آن ها باعث شده تا کمتر مسافری موفق شود تا این جبیرها را از نزدیک ببینید.

  • مادر و دختری که به سنگ تبدیل شدن

به روستای غیل هنگام بروید در ساحلش سنگی را خواهید دید که شبیه به تندیس یک مادر و دختر است. راجع به این جاذبه دیدنی جزیره هنگام محلی ها داستان عجیبی را روایت می کنند.

بومیان می گویند:

«روزگاری مادر و دختری در حال فرار از دست زورگویان زمان خود بوده اند و برای نجات خود از دست آن ها از خدا طلب کمک می کنند. خدا هم برای اینکه آن ها را نجات دهد آن ها را به تکه ای سنگ تبدیل می کند تا به دست زورگویان نیفتند.»

  • خاک خوراکی هنگام

اگر به جزیره نزدیک هرمز رفته باشید حتما با ساحل قرمز و خاک سرخش آشنا هستید. اما از همین خاک سرخ در جزیره هنگام هم وجود دارد و یکی از خاص ترین مکان های دیدنی در جزیره هنگام است. کوه های قرمز رنگی که خاک آن ها خوراکی است و محلیان به عنوان ادویه غذاهایشان از آن استفاده می کنند. خاکی که بین بومیان به “گلک” معروف است.

  • بازار محلی هنگام، از دیدنی های هنگام

بازار محلی از دیدنی های جزیره هنگام

همیشه بازارها تنها محلی برای خرید کردن نیستند. بازار هنگام هم دقیقا از آن بازارهایی است که بیشتر می توان آن را یکی از جاهای دیدنی جزیره هنگام دانست تا تنها محلی برای خرید. البته که اگر بخواهید یادگاری از این سفر داشته باشید خرید از این بازار محلی بهترین راه است. از انواع صنایع دستی که به دست بانوان محلی ساخته شده تا خوراکی های بومی و سنتی خوشمزه در این بازار پیدا می شود.

سفر به دنیای ناشناخته جزیره هنگام

هنگام جزیره ای کوچک در فاصله ۲ کیلومتری قشم است که هر کسی که به قشم سفر می کند می بایست به این جزیره کوچک و دیدنی هم سفر کند. دنیای کوچک هنگام پر است از دیدنی ها و شگفتی هایی که سفر به آن را بسیار هیچان انگیز و جذاب کرده و هر کسی را مجذوب خود می کند. پس در برنامه سفرتان به قشم یک گشت نیم روزی برای سفر به این جزیره و بازدید از جاهای دیدنی هنگام را جای دهید.

محل اقامت در جزیره هنگام

سفر به جزیره هنگام و تماشای همه جاذبه های آن دست کم دو سه روزی زمان می برد. نگران اقامت در جزیره نباشید. درست است که در جزیره هنگام هتل وجود ندارد، اما لازم است بدانید در جزیره علاوه بر اقامتگاه های بوم گردی تعداد زیادی ویلا و سوئیت اجاره ای برای اقامت مسافران در نظر گرفته شده است که شما می توانید در طول سفرتان با اجاره ویلا و سوئیت در جزیره هنگام خاطرات خوش سفرتان را دوچندان کرده و با خیال آسوده و بدون نگرانی به گشت و گذار در جزیره بپردازید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *