جزایر اطراف قشم را به طور کامل بشناسید

جزایر اطراف قشم را به طور کامل بشناسید

احتمالا تصورتان از جزیره تنها دریا و ساحل باشد. اما جزایر قشم فراتر از آن است که فکرش را می کنید. تمام جزیره های جنوب ایران به نوبه خود زیبا و دیدنی اند اما جزایر اطراف قشم، طبیعت و چشم انداز بی نظیری دارد. اگر اهل قدم زدن در یک جای دنج و آرام هستید، می توانید روی جزایر اطراف قشم حساب باز کنید و در کنار سواحل این جزایر حس خوبی را تجربه کنید.

رقص دلفین های جزیر هنگام تا خاک های رنگی جزیره هرمز و جزر و مد سواحل دریای خلیج فارس، گوشه ای از زیبایی های طبیعی جزایر اطراف قشم است که اکثر گردشگران را مجذوب زیبایی خود کرده است. با مجله  گردشگری لیدوماتریپ همراه باشید که در ادامه به معرفی ۴ تا از جزایر معروف اطراف قشم می پردازیم.

جزیره هرمز از جزایر اطراف قشم 

جزیره هرمز جزایر اطراف قشم

این جزیره به قدری زیبا و دیدنی است که اگر به قشم سفر کنید و به جزیره هرمز نروید، از زیبایی های این جزیره غافل خواهید ماند. این جزیره به جزیره رنگین کمان معروف است و به دلیل طبیعت متفاوت و منحصربه فردش این لقب را گرفته است. رنگ سرخ خاک جزیره هرمز به آن چهره ای متفاوت تر از سایر جزایر اطراف قشم بخشیده است.

جزیره هرمز در ۸ کیلومتری بندرعباس قرار گرفته که به وسیله کشتی های مسافربری می توانید به این جزیره دسترسی پیدا کنید و در عرض ۴۰ دقیقه به هرمز برسید. نکته بسیار جالب درمورد جزیره هرمز این است که دارای جنگل ها، کوه ها و بیابان های زیبایی می باشد و شگفتی این جزیره را زیاد کرده است.

اجاره روزانه خانه در قشم

موزه دکتر احمد نادعلیان، قلعه پرتغالی ها، فرش خاکی قرمز، خانه ای در سنگ، ساحل سنگ مرغان، ساحل کمپ، غارهای دریایی، دره رنگین کمان از جمله جاهای دیدنی جزیره هرمز است که بسیار زیبا و جذاب اند و شما می توانید در سفر به جزیره هرمز از جاذبه های گردشگری آن دیدن کنید.

جزیره هنگام 

جزیره هنگام قشم

جزیره هنگام یکی دیگر از جزایر زیبا و تماشایی قشم است و در جنوب آن قرار گرفته است. شما می توانید در عرض ۴۵ دقیقه، از طریق قایق های اسکله کندالو که در جزیره قشم قرار گرفته به جزیره هنگام دسترسی پیدا کنید. جزیره هنگام جزیره ای کوچک در مجاورت دریای خزر قرار گرفته و تفریحات هیجان انگیزی دارد.

شما می توانید با سفر به جزیره هنگام تجربه ای متفاوت از جزیره گردی در جنوب کشور را داشته باشید. ساحل هنگام، از جمله جاهای دیدنی و زیبای هنگام است که می توانید کنار ساحل نشسته و به تماشای موج دریا بپردازید.

یکی از پدیده های شگفتن انگیز ساحل هنگام، فیتوپلانکتون هایی می باشد که از آب دریا به ساحل می آیند و با رنگ آبی ظاهر می شوند، خصوصا وقتی که هوا تاریک تر می شود رنگ این موجودات دریایی در سواحل هنگام به چشم می خورد و به اوج زیبایی خود می رسد.

از دیگر جاذبه های گردشگری و دینی هنگام می توان به غواصی در جزیره، حیات وحش، آکواریوم طبیعی و آثار تاریخی اشاره کرد که می توانید در سفر به ساحل هنگام، از آن ها دیدن کنید. البته دلفین های جزیره هنگام از معروف ترین جاذبه های گردشگری هنگام می باشد که سالانه گردشگران زیادی برای تماشای بازی دلفین ها به هنگام می آیند.

 جزیره هنگام و دلفین هایش

دلفین های جزیره هنگام

همانطور که پیش تر اشاره شد، جزیره هنگام، دلفین های پر انرژی و بازیگوشی دارد، شاید دلیل جذب بسیاری از گردشگران  و توریست ها دلفین های دریای خلیج فارس باشد. البته دلفین ها در بازه زمانی خاصی از پاییز تا اوایل اردیبهشت ماه در آب می مانند.

تماشای رقص دلفین ها در آب و بازیگوشی آن ها تماشاگران را به وجد می آورد. اگر گذرتان به قشم افتاد، حتما به دیدن نمایش دلفین های دریای خلیج فارس بروید و لحظات شاد و هیجان انگیزی را در کنار خانوداه و دوستانتان سپری کنید.

در حالت کلی قشم جزایر جذاب و دیدنی دارد و احتمالا فرصت نکنید در عرض یک روز به همه این جزایر سفر کنید و شاهد طبیعت تماشایی آن شوید، پس لازم است چند روزی را در جزایر اطراف قشم اقامت کنید. برای اجاره ویلا و سوئیت در قشم می توانید اقامتگاه های مورنظرتان را از سایت لیدوماتریپ رزرو کنید.

جزیره لارک از جزایر اطراف در قشم

جزیره لارک قشم

جزیره لارک هم از دیگر جزایر کوچک جنوب ایران است که در ۱۸ کیلومتری قشم و تنگه هرمز قرار گرفته است. اگر به سواحل طلایی و آب شفاف مرجانی علاقه مندید جزیره لارک می تواند گزینه خوبی برای گشت و گذار در ساحل باشد. هم چنین این ساحل این جزیره محیطی آرام و دلچسب دارد که بعد از ظهر ها زمان خوبی برای قدم زدن در کنار ساحل لارک است.

از طرفی سواحل جزیره لارک جاذبه های تاریخی از جمله قلعه لارک و دژ های نظامی، تلگراف خانه کمپانی های هند شرقی دارد و برای شنا کردن و استراحت در ساحل، از موقعیت مناسبی برخوردار می باشد.

رزرو هتل و هتل آپارتمان در قشم

ساحل لارک به دلیل کم رفت آمد بودن، یکی از مناطق بکر قشم و شفاف ترین آب های دریای خلیج فارس را دارد. یک نکته جالب درمورد جزیره لارک این است که خرگوش و آهو در این منطقه زندگی می کنند و به راحتی قابل مشاهده هستند.

جزایر ناز از جزایر اطراف قشم

جزایر ناز قشم

جزایر ناز در سواحل شرقی جزیره قشم  قرار گرفته و از جزایر صخره ای زیبای قشم به حساب می آید. این جزیره ساحل شنی ندارد و مسطح و سنگی می باشد. جزایر ناز شاید کمی متفاوت تر از سایر جزایر باشد چرا که هنگام جزر آب دریا، شن ها را را با خود می آورد و این جزیره را برای مدت کوتاهی به قشم وصل می کند.

جزایر ناز، ژئو پارک جهانی قشم به شمار می رود و از عجایب هفت گانه قشم می باشد. به گفته محققان این سواحل در قدیم محل استراحت ماهیگیران بوده است. شما می توانید در حاشیه ساحل در میان ترکیب آب دریا و شن ها قدم بزنید چرا که ارتفاع آب کم است به طوری که آب تا مچ پایتان برخورد می کند.

هم چنین در جزایر ناز تفریحات و فضای شادی برای مسافران در نظر گرفته شده  است. از جمله تفریحاتی که می توانید در جزایر ناز انجام دهید شامل آفرود سواری در جزایر ناز، کرایه اسب و شتر، تفریحات آبی و هوایی می باشد که می توانید به همراه خانواده و دوستانتان لحظات خاطره انگیزی را سپری کنید.

سفر به جزایر زیبای قشم

جزایر اطراف قشم را به طور کامل بشناسید

تماشای طبیعت منحصر به فرد جزیره که همراه با آرامش و سکوت  است را نباید از دست داد. اگر به چنین سفر هایی علاقه مندید حتما سفر به جزیره قشم و جزایر اطراف قشم را امتحان کنید. شما در جزایر اطراف قشم می توانید تجربه ای هیجان انگیز از ورزش ها و تفریحات آبی داشته باشید.

هم چنین می توانید با سفر به جزایر اطراف قشم، پدیده ای جالب و شگفت انگیزی از دریای خلیج فارس را ببینید که مانند آن را در هیچ کجای دنیا ندیده اید. قطعا جزیره ای با خاک سرخ و سواحل آبی رنگ فضایی متفاوت تر از سایر جزایری دارد که تا به حال دیده اید. پس کوله بار سفر را ببندید و راهی جزایر اطراف قشم شوید و از سواحل بی نظیر آن لذت ببرید.

۴.۴/۵ - (۷ امتیاز)
یک نظر برای "جزایر اطراف قشم را به طور کامل بشناسید" ارسال شده.
  1. علی اعلایی گفت:

    جزیره ناز چقد فاصله داره با قشم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *