پارک شورابیل اردبیل با عکس و آدرس

پارک شورابیل اردبیل با عکس و آدرس

قطعا شورابیل از اولین پیشنهاد های اردبیلی ها برای گردشگران خواهد بود. سفر به اردبیل می تواند برای شما ارزان و بصرفه باشد، چرا که برای رفتن به یکی از معروف ترین جاذبه دیدنی یعنی شورابیل نیازی نیست هزینه زیادی را متقبل شوید. از پوئن های مثبت این مجموعه گردشگری قرار گرفتن در مرکز شهر اردبیل است. با این حال از نظر دسترسی هم در زمان شما صرفه جویی می شود و هم از نظر مالی برای شما به صرفه خواهد بود.

پارک شورابیل اردبیل درکنار دریاچه،تفریحات و سرگرمی های بسیار جالبی دارد که در ادامه با جزئیات بیشتر به آن پرداخته ایم.

شورابیل کجاست؟

پارک شورابیل اردبیل با عکس و آدرس

شورابیل  از دریاچه های توریستی گردشگری اردبیل می باشد که در داخل شهر قرار گرفته است. همه ما وقتی فکر لذت از آبشار و دریاچه و کوه و جنگل به سرمان می زند، مجبور می شویم برای لذت بردن از طبیعت آبی رودخانه ها و دریاچه ها، به اطراف شهر سفر کنیم. اما دریاچه شورابیل اردبیل در درون شهر تشکیل شده. شاید در نگاه اول این طور به نظر برسد که شورابیل دریاچه مصنوعی است ولی واقعیت امر این است که این دریاچه طبیعی است.

قضاوت با خودتان! می دانید که طبیعت های خدادادی را نمی توان با ساخته دست انسان مقایسه کرد. درست است که امروزه در بسیاری از شهر ها دریاچه مصنوعی ساخته شده و برای گذران اوقات فراغت مکان مناسبی می باشند، اما هیچ کدام از آن ها  حال و هوای قدم زدن در کنار دریاچه طبیعی را نمی دهند.

علت تشکیل دریاچه شورابیل

احتمالا این سوال ذهن تعداد معدودی از مسافران و گردشگران را به خود درگیر کند و آن دسته از افرادی کنجکاو اند علت تشکیل دریاچه را بپرسند.

در جواب این سوال باید بگوییم که، این دریاچه از دریاچه های طبیعی اردبیل به حساب می آید و عمق آن حدود ۳۰ متر است. در دهه ۷۰ آب این دریاچه شور بود و در روز های یخبندان سال آب شورابیل یخ می بست، به همین سبب بعد ها با اضافه کردن آب شیرین، آب دریاچه افزایش پیدا کرد.

به گفته اهالی اردبیل این دریاچه قبلا تالاب بوده و انواع گونه های پرندگان مهاجر در آن زندگی می کردند که به دلیل بارندگی زیاد در این منطقه تالاب شورابیل به دریاچه تبدیل شده است. اطراف این دریاچه را با خاکریز ها و سنگ های بزرگ پوشانده اند و به دلیل ارتقای صنعت گردشگری، برخی امکانات رفاهی در این مجموعه گردشگری فراهم شده است.

دیدنی های دریاچه شورابیل 

پارک شورابیل اردبیل بخاطر چشم انداز زیبایش، گردشگران را مجذوب خود کرده است. تفریح شما فقط در قدم زدن و پیاده روی کنار دریاچه نیست بلکه کلی تفریحات دیگری هم هست که می توانید سرگرم شویدو لحظات شادی را سپری کنید.

در اقامتگاه های متنوع  اردبیل ازجمله خانه های سنتی، ویلاهای لوکس و … اقامت داشته باشید. برای اجاره ویلا و سوئت در اردبیل می توانید برای رزرو ازسایت «لیدوماتریپ» اقدام کنید.

ما در ادامه دیدنی های دریاچه شورابیل را به شما معرفی کنیم تا اگر روزی گذرتان به ارذبیل افتاد با دیدنی های این دریاچه آشنا باشید.

۱-زیپ لاین شورابیل

کمی هیجان در سفر لازم است تا با شور و اشتیاق زیادی مسافرت خود به شهر های دیگر را ادامه دهید.

زمانی که به پارک  شورابیل اردبیل رفتید، هیجان را به تفریحتان اضافه کنید. می توانید در کنار دریاچه، زیپ لاین سواری کنید. یکی از تفریحات جالب شورابیل همین زیپ لاین سواری می باشد که انرژی بخش است.

شما هر وقت از روز که به این جا بروید می توانید تجربه پرواز بر روی دریاچه شورابیل را داشته باشید و لجظاتی هر چند کوتاه، از فضای اطراف لذت ببرید.

قایق موتوری شورابیل

درست است که شنا کردن در داخل دریاچه ممنوع است اما این شانس را دارید که قایق سواری کنید. می توانید سوار قایق های موتوری شوید و دریاچه پارک شورابیل اردبیل را از نزدیک ببیند.

قایق سواری هم  یکی دیگر از تفریحاتی است که می تواند از قسمت های هیجان انگیز سفرتان به اردبیل باشد.

البته در کنار قایق موتوری، قایق پدالی هم وجود دارد که می توانید طبق سلیقه شخصیتان از قایق پدالی برای گشت و گذار داخل دریاچه استفاده کنید که هر کدام هیجان خاص خود را دارد.

دوچرخه سواری در شورابیل

کسانی که به پیاده روی و دوچرخه سواری در فضای باز و هوای تمیز علاقه دارند، کنار دریاچه درقسمت مخصوص قدم زنی، پیادروی و دوچرخه سواری کنند.

شاید این سوال برایتان پیش آید که مسافرانی که از سایر شهر ها می ایند همراه خود دوچرخه نداشته باشند، نگران این مسئله نباشید!

می توانید از دوچرخه های موجود در پارک شورابیل اردبیل اجاره کنید و لذت دوچرخه سواری در کنار دریاچه شورابیل را تجربه کنید.

ماشین برقی پارک شورابیل

از بخش های جذاب و هیجان انگیز پارک شورابیل ماشین های برقی این مجموعه است. شاید خیلی از مسافران اهل سرگرمی های هیجان انگیز و پرانرژی باشند و سراغ تفریحات هیجانی بروند.

ماشین سواری هم از آن دسته تفریحاتی است که طرافداران زیادی در پارک های گردشگر دارد. شما می توانید با اجاره ماشین های برقی، دقایقی دور تا دور اطراف دریاچه را با ماشین بگردید.

مساحت و عمق دریاچه شورابیل 

چه چیزی باعث شده که دریاچه شورابیل این همه محبوبیت پیدا کرده است؟ احتمالا این سوال خیلی از شما ها باشد. در جواب این سوال باید بگوییم که ذریاچه شورابیل قدمت زیادی دارد و حتی قدیمی تر از دریاچه ارومیه است.

این دریاچه محل زندگی انواع ماهی قزل آلا و پرنگان مهاجر است. مساحت این دریاچه حدود ۱۸۰ هکتار است و عمق آن تقریبا ۳۰ متر است و به خاطر عمق زیادش شنا کردن در داخل دریاچه ممنوع است.

دریاچه شورابیل اردبیل بزرگترین دریاچه درون شهری ایران است. ممکن است کنجکاو شوید که مسافت دور دریاچه شورابیل چقدر است!؟

مسافت دور پیاده روی سلامت دریاچه شورابیل حدود ۷/۵ کیلومتر است که یکی از بزرگترین مسیر های پیاده روی پارک های کشور می باشد.

شهربازی دریاچه شورابیل

در پارک شورابیل اردبیل حوصله فرزندانتان سر نمی رود. شهربازی مخصوص بچه ها در پارک شورابیل اردبیل کار خانواده های ایرانی را راحت کرده است.

وجود انواع وسایل بازی در شهربازی مثل تاب سواری، چرخ فلک و… و هم چنین انواع تفریحات هیجان انگیز در شهربازی باعث می شود تا کودکان ساعت ها سرگرم شور و هیجان بازی شوند.

اگر به پارک شورابیل اردبیل رفتید فرزندانتان را برای تفریح و سرگرمی به شهربازی این مجموعه گردشگری ببرید و از تفریحات جذاب شهربازی لذت ببرید.

آدرس شورابیل اردبیل به همراه نقشه


برای رفتن به شورابیل دغدغه پیدا کردن مسیر دسترسی به این مجموعه گردشگری را نخواهید داشت. دریاچه شورابیل در داخل شهر قرار گرفته و فقط کافیست آدرس این پارک را بدانید و به راحتی راهی دریاچه شورابیل شوید.

شما می توانید برای دسترسی به دریاچه شورابیل اول وارد اتوبان میلاد شوید و بعد به خیابان و میدان پلیس می رسید که در نهایت با کمک تابلو های راهنمای مسیر به داخل پارک شورابیل اردبیل خواهید رسید.

برای بررسی جزئیات آدرس و مسیر ها مختلف دسترسی به شورابیل می توانید ازروی نقشه نگاه کنید.

 

 

۴.۵/۵ - (۳۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *