ساحل صخره ای چابهار یا دریای بزرگ کجاست؟

ساحل صخره ای دریای بزرگ چابهار

یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری بندر چابهار ساحل صخره ای دریا بزرگ چابهار است. هیمشه وقتی صحبت از ساحل پیش می آید در ذهن همه ما تصویر ساحلی شنی یا ماسه ای نقش می بندد که موج های آرامی در آن به ساحل می آیند و می روند. دقیقا بر خلاف چیزی که در ساحل صخره ای چابهار انتظار شما را می کشد. تماشای ساحل صخره ای تنها بندر اقیانوسی ایران که موج هایی بلند به آن می خورند یکی از زیباترین تصاویری است که در سفر به چابهار می توانیم آن را ببینیم. شهری ساحلی که با صخره های بلندش رو به دریا ایستاده و پر است از جاذبه های دیدنی و تفریحی که هر کسی را سر ذوق می آورد.

در ادامه این مقاله با مجله گردشگری لیدوماتریپ همراه باشید تا سفری مجازی به دریا بزرگ چابهار داشته باشیم و همه چیز را درباره آن بدانیم.

ساحل صخره ای چابهار کجاست؟

ساحل دریای بزرگ چابهار

ساحل صخره ای چابهار یا همان ساحل دریای بزرگ یکی از زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری در چابهار است. ساحلی صخره ای که درست مثل یک دیوار در مقابل دریا عمان قرار گرفته و صحنه ای دیدنی به وجود آورده که تنها باید مقابل آن ایستاد و تماشا کرد. سواحل صخره ای چابهار تنها ساحل ایران که در آن آبی که به چشم می خورد اقیانوس است نه دریا! همین دلیل باعث شده تا این ساحل به دریای بزرگ هم شناخته شود. بدون شک می توان ساحل چابهار را یکی از دیدنی ترین سواحل ایران دانست.

نقشه ساحل صخره ای یا دریا بزرگ چابهار

موج فشان در ساحل دریا بزرگ چابهار

موج فشان ساحل دریا بزرگ چابهار

موج فشان یکی از عجیب ترین و البته جذاب ترین پدیده های است که در ساحل چابهار خواهید دید. این موج فشان ها که به فواره های طبیعی هم معروف هستند تنها در ساحل دریا بزرگ در چابهار دیده می شوند. دلیل ایجاد این موج فشان ها وجود حفره هایی در بدنه صخره ای این ساحل است. با وزش بادهای موسمی موج های قوی به سمت ساحل می آیند که با برخورد با صخره های این ساحل از حفره ها عبور کرده و درست مثل یک فواره آب طبیعی عمل می کنند.

البته که هر زمانی که به چابهار سفر کنید شانس این را نخواهید داشت تا پدیده عجیب موج فشان را ببینید. بلکه ایجاد این فواره ها به موج ها و قدرت آن ها بستگی دارد. اما در زمان وزش بادهای موسمی می توانید حتی فواره هایی با ارتفاع بیش از ۲۰ متر را هم ببینید.

عکس ساحل صخره ای چابهار

عکس ساحل صخره ای چابهار ساحل دریای بزرگ در چابهار ساحل صخره ای دریای بزرگ در چابهار دریای بزرگ چابهار

این ساحل صخره ای در چابهار چگونه تشکیل شده است؟

معمولا ساحل های صخره ای ستون های پرشیبی هستند که بر اثر فرسایش به وحود آمده است. برخورد مدام موج ها با این صخره ها آن را به این شکل در آورده است. ساحل صخره ای چابهار هم درست مانند دیگر سواحل صخره ای که در دیگر نقاط جهان وجود دارند طی هزاران سال و بر اثر برخورد موج های دریا به این شکل در آمده و چنین تصویر زیبایی به وجود آورده است.

خیلی از مردم محلی ساحل صخره ای را با اسم صخره عشق چابهار می شناسند. ساحل که با صخره های سفت و سختش موج های بلند دریا را به آغوش می کشد!

امکان شنا و تفریح در ساحل دریا بزرگ چابهار وجود دارد؟

ساحل صخره ای دریای بزرگ در چابهار

شنا کردن در آب این ساحل به دلیل فاصله بلند ساحل با سطح آب به هیچ عنوان توصیه نمی شود و بسیار خطرناک است. پس فکر شنا کردن در دریای بزرگ چابهار را به کل از ذهنتان بیرون کنید! چه تفریحی لذت بخش تر از تماشای موج هایی که به ساحل برخورد می کنند. پس می توانید در ساحل این دریا قدم بزنید به تماشای لاک پشت ها و خرچنگ ها بنشینید. همچنین در اطراف این ساحل رستوران های کوچکی وجود دارد که با سرو انواع غذاهای دریایی و محلی می توانند ساحل گردیتان را جذاب تر کنند.

بهترین زمان بازدید از ساحل دریای بزرگ چابهار

بهترین زمان بازدید از ساحل دریای بزرگ چابهار

چابهار شهر همیشه بهار است. به هر فصلی که به چابهار سفر کنید هوای معتدل و بهاری آن خوشایند است و می توانید به راحتی مشغول گشت و گذار شوید. اما اگر می خواهید تا در ساحل صخره ای دریا بزرگ چابهار شاهد پدیده جذاب موج فشان ها باشید بهتر است سفر خود را به فصل مونسون موکول کنید. مونسون فصلی است که بادهای موسمی در آن می وزد و باعث ایجاد طول موج های بلندی می شود و صحنه های جذابی از فواره های طبیعی را در این ساحل به وجود می آورد.

فصل مونسون در چابهار از نیمه دوم اردیبهشت ماه شروع شده و تا نیمه اول شهریور هم ادامه دارد. اما اوج این فصل مربوط به ماه های تیر و مرداد است. اگر به دنبال این هستید تا بلندترین موج فشان ها را در این ساحل ببینید بهتر است قبل از طلوع آفتاب و صبح زود به ساحل بروید.

خود را مهمان ساحل اقیانوسی چابهار کنید

دریای بزرگ در چابهار

سفر به هر شهر ایران جذابیت های خاص خودش را دارد. چابهار هم به عنوان یکی از شهرهای جنوبی پر است از دیدنی های عجیب و شگفت انگیزی که اگر به آن جا سفر کنید و از نزدیک شاهد این دیدنی ها باشید کاملا خواهید فهمید چرا به چابهار “بهشت جنوب” می گویند. تنها جذابیت های دیدنی ساحل صخره ای در چابهار بهترین بهانه است تا بار سفر ببندید و راهی این بندر ناشناخته شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *