جاهای دیدنی و گردشگری بوشهر

اغلب ما برای مسافرت تنها شهرهای شمالی کشور را می‌شناسیم و در هر فرصت و تعطیلاتی به شهرهای شمالی سفر می‌کنیم. درست است که شهرهای شمالی بسیار جذاب و تماشایی هستند، اما نباید از جذابیت‌ها و زیبایی‌های شهرهای جنوبی کشور نیز غافل شویم. بوشهر یکی از شهرهای جنوبی جذاب و تماشایی است که جاذبه‌های دیدنی و گردشگری بسیاری دارد. در این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ قصد داریم تا شما را با مکان ها و جاذبه های دیدنی بوشهر آشنا کنیم و جاهای گردشگری این شهر ساحلی را به شما معرفی کنیم تا این بار سفری بسیار متفاوت و جذاب را تجربه کنید.

بوشهر، دریایی‌ترین شهر جهان!

بوشهر، دریایی‌ترین شهر جهان!

استان بوشهر یکی از استان‌های جنوبی کشور است که در حاشیه آب‌های نیلگون خلیج فارس واقع شده است. داشتن بیش از ۶۰۰ کیلومتر مرز آبی باعث شده که این شهر یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین شهرهای کشور محسوب شود. وجود عمارت‌هایی با اتاق‌ها و پنجره‌هایی فراوان در بافت قدیمی شهر، زیبایی خاصی به شهر بخشیده و هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد. در ادامه می‌خواهیم تا به معرفی جاهای دیدنی و گردشگری بوشهر بپردازیم تا اگر سفری به این شهر جذاب داشتید، بدانید که باید از چه آثاری دیدن کنید.

گنبد یا کوه نمکی جاشک؛ فعال‌ترین کوه نمکی ایران!

گنبد یا کوه نمکی جاشک؛ فعال‌ترین کوه نمکی ایران!

کوه نمکی جاشک پدیده‌ای طبیعی و بسیار جذاب است که در فاصله ۱۴۴ کیلومتری بندر بوشهر و میان دو شهرستان دشتی و دیر واقع شده است. کوه نمکی جاشک یکی از فعال‌ترین کوه‌های نمکی ایران است که با کوه‌های معمولی تفاوت‌هایی دارد. این کوه جذاب و تماشایی از جنس نمک بوده و دارای درخششی خاص است.

تماشای یخچال‌ها و آبشارهای زیبایی که در حواشی این کوه به وجود آمده‌اند، لذتی وصف ناپذیر برای شما به ارمغان خواهد آورد. همچنین غارهای نمکی که در اثر حل شدن رسوبات نمکی، قندیل‌ها و بلورهای بسیار زیبایی را به وجود آورده‌اند، شما را مجذوب خود خواهد کرد.

اما این‌ها تمام زیبایی‌ها و شگفتی‌هایی نیست که قرار است با آن مواجه شوید، بلکه حضور این کوه نمک جذاب باعث به وجود آمدن پدیده‌ای خاص به نام فرسایش پنجه‌ای شده است. این پدیده باعث به وجود آمدن ستون‌هایی در بین نمک‌ها شده و کانی‌ها و بلورهای رنگارنگی به رنگ‌های زرد، نارنجی، قهوه‌ای، سفید، مشکی و قرمز ایجاد کرده که از تماشای آن‌ها به وجد خواهید آمد. در سفر خود به بوشهر بازدید از این کوه جذاب نمک را از دست ندهید.

قلعه خورموج بوشهر، از باشکوه‌ترین جاذبه های دیدنی بوشهر

قلعه-خورموج-بوشهر؛-نمونه‌ای-شکوهمند-از-معماری-قاجار

قلعه خورموج یکی از آثار بسیار باشکوه و تاریخی استان بوشهر است. این قلعه جذاب و تماشایی یکی از شکوهمندترین نمونه‌های معماری دوران قاجاریه است. تزئینات و نوع معماری این بنا، بدیع و منحصر به فرد است. قلعه محمدخان دشتی در سال ۱۳۷۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

پارک پرندگان بوشهر؛ پارکی جذاب با گونه‌های مختلف پرندگان

پارک-پرندگان-بوشهر

یکی دیگر از مکان‌ ها و جاهانی دیدنی بوشهر، پارک پرندگان است. در این پارک جذاب و تماشایی در حدود ۲۵ گونه پرنده مختلف مانند؛ طاووس، مرغ شاخدار هندی، فنچ، قمری، کرکس، عقاب، مرغ عشق، بوقلمون، مرغ و خروس چینی، لهستانی و لاری، پرندگان شکاری و بسیاری از پرندگان دیگر نگهداری می‌شوند. اگر دوست دارید تا پرندگان مختلف را تماشا کنید، پارک جذاب پرندگان بوشهر را از دست ندهید.

عمارت ملک؛ عمارت پولدارترین مرد بوشهر!

عمارت-ملک بوشهر

این عمارت تاریخی که جزو مکان‌ ها و جاذبه‌ های دیدنی بوشهر به حساب می‌آید، در دوره قاجاریه و به دستور «ملک التجار» که یکی از بازرگانان بزرگ آن زمان بود، ساخته شده است. این بنای تاریخی به دست معماران فرانسوی و با استفاده از مصالح محلی ساخته شده است. قدمت این بنای باشکوه به ۱۰۰ سال می‌رسد و تماشای آن شما را به سفری در دل تاریخ می‌برد.

می‌توانید با اجاره ویلا و سوئیت در بوشهر و یا رزرو بهترین هتل های بوشهر اقامتی آسوده و راحت را تجربه کرده و بعد از آن به گشت و گذار در دل این شهر زیبا بپردازید.

پارک ساحلی آب شیرین کن؛ از جاهای دیدنی و گردشگری بوشهر

پارک ساحلی آب شیرین کن؛ از مکان ها و جاذبه های دیدنی بوشهر

اگر به عمارت ملک رفتید، حتما سری هم به پارک ساحلی آب شیرین کن بزنید. قسمتی از این پارک بسیار زیبا، جزو منطقه نظامی است ولی با این حال امکان بازدید وجود دارد. همچنین می‌توانید بعد از بازدید عمارت ملک و گشت‌وگذار در این پارک بی‌نظیر، در رستوران سنتی و کافی شاپ موجود در پارک به استراحت پرداخته و غذاهای لذیذ بوشهر را امتحان کنید.

آب انبار قوام؛ آب انباری با قدمت ۱۵۰۰ ساله!

آب-انبار-قوام؛-آب-انباری-با-قدمت-1500-ساله!

آب انبار قوام یکی از جاهای دیدنی بوشهر است. این آب انبار، قدمتی ۱۵۰۰ ساله دارد و در زمان حکومت قاجار ساخته شده است. جالب است بدانید این آب انبار سال‌هاست که توسط بخش خصوصی به سفره خانه سنتی قوام تبدیل شده و بسیاری از گردشگران به این مکان می‌روند. اگر دوست دارید همراه با تماشای این آب انبار، یک غذای سنتی خوش طعم و بسیار لذیذ بوشهر را تجربه کنید، حتما سری به این محل بزنید و از طعم غذاهای فوق العاده خوشمزه‌اش لذت ببرید.

کاخ کوروش؛ کاخی تماشایی با بافتی قدیمی

کاخ-کوروش؛-کاخی-تماشایی-با-بافتی-قدیمی

کاخ کوروش یکی دیگر از مکان‌ ها و دیدنی های بوشهر است که قدمت آن به دوران هخامنشیان برمی‌گردد. این بنای تاریخی، در ورودی شهر برازجان واقع شده و جزو آثار ملی ثبت شده در ایران است. با قدم گذاشتن در این بنا و تماشای آن به دوران هخامنشیان سفر کرده و عظمت کوروش در آن زمان را درک خواهید کرد.

منطقه شکار ممنوع کوه سیاه؛ زیستگاهی برای ۷ هزار جانور

منطقه-شکار-ممنوع-کوه-سیاه؛-زیستگاهی-برای-7-هزار-جانور

این مکان بکر طبیعی، در منطقه کوهستانی دشتستان استان بوشهر واقع شده است. منطقه شکار ممنوع کوه سیاه، محل قشلاق عشایر قشلاقی است و در حدود ۷ هزار راس کَل، قوچ، بز و میش وحشی در این زیستگاه زندگی می‌کنند. درست است که شکار در این منطقه ممنوع است، اما در برخی از فصول معین و با اجازه سازمان محیط زیست و اخذ پروانه، امکان شکار وجود خواهد داشت.

بوستان شغاب بوشهر

این بوستان بسیار زیبا و تاریخی، یکی از مکان‌ ها و جاذبه‌ های دیدنی و دیدنی های بوشهر است. این بوستان در کنار ساحل دریای نیلگون خلیج فارس قرار گرفته و همین امر باعث شده تا چشم اندازی متفاوت و بسیار زیبا داشته باشد. همچنین امکانات رفاهی مناسبی در این بوستان قرار دارد که باعث شده گردشگران از تماشای این بوستان و چشم اندازهای زیبایش، نهایت لذت را ببرند.

بندر بزرگ سیراف از جاهای دیدنی و گردشگری بوشهر

بندر-سیراف؛-یکی-از-بزرگترین-بنادر-ایران

مگر می‌شود به بوشهر سفر کرد و از بنادر جذاب آن دیدن نکرد! رفتن به بنادر و تماشای دریای زیبای خلیج، یکی دیگر از کارهایی است که در سفر به بوشهر حتما باید انجام دهید. سیراف یکی از بزرگترین بندرهای تاریخی ایران است که در شهرستان کنگان بوشهر واقع شده است. این بندر جذاب و تماشایی تا سال ۱۳۸۷ به نام بندر طاهری معروف بود.

موزه دریانوردی خلیج فارس

موزه-دریانوردی-خلیج-فارس؛-موزه‌ای-متفاوت-با-آثاری-از-دریانوردی

اگر اهل موزه‌گردی و تماشای آثار جذاب و قدیمی هستید، پس موزه دریانوردی خایج فارس را به هیج عنوان از دست ندهید. محل این موزه شامل ساختمان کنسولگری و عمارت معروف کلاه فرنگی است. این موزه بسیار جذاب و دیدنی است و تجربه متفاوتی برای شما خواهد بود. در محوطه این موزه در حدود ۴۰ فروند زیر سطحی جنگی دریایی و شناور سطحی دوره قاجار و کشتی پرسپولیس قرار گرفته است.

درون عمارت کلاه فرنگی هم انواع تجهیزات هدایت دریایی، مخابراتی، ضد دریایی، تجهیزات جنگی و غیره وجود دارد که تماشای هر کدام از آن‌ها می‌تواند تجربه جدیدی برای شما باشد.

اسکله جفره بوشهر

اسکله-جفره-بوشهر؛-اسکله‌ای-با-چشم-اندازی-رویایی-و-تماشایی

یکی دیگر از مکان‌ ها و جاذبه‌ های دیدنی بوشهر، اسکله جفره بوشهر است. بازدید از این اسکله باعث می‌شود تا شما چشم اندازی متفاوت و دیدنی از خلیج فارس را تماشا کنید. اگر دوست دارید تا با قایق موتوری به گشت و گذار در دریا بپردازید و از تماشای موج‌های دریا و پرندگان دریایی لذت ببرید، فراموش نکنید که بازدید از این اسکله را در برنامه سفر خود قرار دهید.

در ضمن می‌توانید از میان ماهی‌های تازه صید شده، خرید کرده و یک غذای بسیار خوشمزه دریایی برای خود آماده کنید. این مکان آن قدر جذاب است که بسیاری از عکاسان این منطقه را برای گرفتن عکس‌های جذاب و تماشایی انتخاب می‌کنند.

پارک جنگلی ۴۰ ساله چاه کوتاه

پارک-جنگلی-چاه-کوتاه؛-جاذبه‌ای-با-قدمت-40-ساله

پارک جنگلی چاه کوتاه، از مکان‌ ها و دیدنی های بوشهر است. این پارک جنگلی با بیش از ۴۰ سال قدمت، زیستگاه گونه‌های گیاهی مناطق حاره‌ای و کویری است، همچنین گونه‌های مختلفی از پرندگان ساحلی نیز در این پارک وجود دارند که تماشای آن‌ها می‌تواند لذت حضور در منطقه‌ای بکر را به شما هدیه دهد.

چشمه جوشان آب گرم قوچارک

یکی از جاهای دیدنی و گردشگری بوشهر، چشمه آب گرم قوچارک است. این چشمه زیبا از دل سنگ‌های آهک مارنی از زمین خارج می‌شود و منظره‌ای تماشایی و جذاب برای گردشگران و مسافران ایجاد می‌کند. برای تماشای این چشمه زیبا، باید ۵ کیلوتر در جاده بوشهر – بندر عباس پیش بروید و بعد از آن از دیدن زیبایی‌ها و طبیعت موجود لذت ببرید.

گور دختر؛ از عجیب‌ترین مکان ها و جاذبه های دیدنی بوشهر

گور دختر

از دیگر مکان‌ های دیدنی بوشهر، یک آرامگاه سنگی و باستانی به نام گور دختر است. این بنا در شهرستان دشتستان استان بوشهر قرار دارد و در زمان هخامنشیان ساخته شده است. در مورد گور دختر، نظرات متفاوتی وجود دار و طبق حدس‌های مختلف، گفته می‌شود این گور متعلق به مادر کوروش (ماندانا)، خواهر کوروش، دختر کوروش (آتوسا) و یا شخص دیگری است. هرساله گردشگران بسیاری به جاده تنگ ارم بوشهر سفر می‌کنند تا از این بنای چند هزار ساله دیدن کنند.

عمارت گلشن؛ از مکان ها و جاذبه های دیدنی بوشهر

عمارت-گلشن؛-عمارتی-جذاب-و-تاریخی

این عمارت تاریخی نشانی به جا مانده از دوران قاجار است که در یکی از محله‌های قدیمی بوشهر واقع شده است. این بنای جذاب در حدود ۱۷۰ سال پیش، به سبک معماری «بیت میلانی» ساخته شده است. معماری منحصر به فرد این بنای سه طبقه تاریخی و حیاط باصفایی که در میان عمارت قرار گرفته باعث می‌شود تا همواره گردشگران بسیاری برای بازدید از این بنا راهی محله بهبهانی بوشهر شوند.

پارک ملی نای بند؛ اولین پارک ملی دریایی

پارک-ملی-نای-بند؛-اولین-پارک-ملی-دریایی

پارک ملی نای بند یکی از مناطق حفاظت شده در سواحل خلیج فارس است. این منطقه بکر و دیدنی، در سال ۱۳۸۳ به عنوان اولین پارک ملی دریایی ایران ثبت شده است. تماشای این پارک ملی بسیار زیبا تجربه خوبی از سفر به بوشهر و بازدید از دیدنی ها و جاذبه های گردشگری بوشهر برای شما ثبت خواهد کرد.

در سفر به بوشهر کجاها باید بریم؟

در-سفر-به-بوشهر-کجاها-باید-بریم؟

بوشهر یکی از شهرهای بندری کشور است که در حاشیه شمالی خلیج فارس واقع شده است. سواحل بکر و بی‌نظیر، نخلستان‌های سرسبز و تماشایی، کوه‌های سرفراز، آثار تاریخی و بناهای فرهنگی، همگی جزو مکان‌ ها و جاذبه‌ های دیدنی بوشهر هستند که تماشای هرکدام از آن‌ها می‌تواند سفر شما را به یادماندنی‌تر و جذاب‌تر کند.

ما در این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ سعی کردیم تا شما را برخی از مکان‌ ها و جاذبه‌ های دیدنی بوشهر، این شهر جذاب آشنا کنیم تا بتوانید در سفر خود از این مکان‌ها دیدن کرده و خاطرات خوشی برای خود ثبت کنید.

۴.۷/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *