راهنمای سفر به بندر گناوه

راهنمای سفر به بندر گناوه

سفر به شهرهای شمالی نسبت به سفر به شهرهای جنوبی همیشه به عنوان مقصد سفر بیشتر مورد استقبال بوده اند. همین موضوع باعث شده تا کمتر با شهرهای جنوبی و جاذبه های گردشگری آن آشنا باشیم. اما این بار سراغ بندری در جنوب رفته ایم تا همه چیز راجع به آن بدانیم و یک راهنمای سفر به بندر گناوه داشته باشیم. بندری که در نزدیکی های بوشهر قرار گرفته و به آن لقب دوبی ایران یا معدن مروارید داده شده است. طبیعت فوق العاده این بندر در کنار جاذبه های تاریخی آن را تبدیل به مقصدی تمام عیار برای سفر به جنوب کشور تبدیل کرده است.

اگر کنجکاو هستید تا بیشتر درباره این بندر قدیمی بدانید تا پایان مقاله با مجله گردشگری لیدوماتریپ همراه باشید تا اطلاعات کاملی راجع به بندر گناوه و راهنمای سفر به آن داشته باشید.

بندر گناوه کجاست؟

بندر گناوه کجاست

احتمالا خیلی از ما اصلا نمی دانیم به طور دقیق بندر گناوه در کدام قسمت قرار گرفته و تنها آن را به عنوان بندری در جنوب کشور می دانیم. اگر برایتان سوال شده است که بندر گناوه در کدام استان است باید بگوییم که این بندر یکی از شهرهای استان بوشهر است که بین بندر دیلم و شهر بوشهر قرار گرفته و فاصله بوشهر تا گناوه حدود ۱۶۰ کیلومتر می باشد.

تاریخ شناسان قدمت این بندر را مربوط به دوران ایلامی ها می دانند که در روران ساسانیان به اوج رونق خود رسیده است. با وجود چنین پیشینیه تاریخی می بایست در سفر به بندر گناوه انتظار جاذبه های تاریخی زیادی را داشت.

نقشه بندر گناوه

معرفی بندر گناوه و آب و هوای بندر گناوه

بهترین زمان برای سفر به گناوه

بندر گناوه هم درست مانند دیگر شهرهای جنوبی آب و هوای گرمی دارد که در تابستان درجه گرمای هوا حتی به ۵۰ درجه سانتی گراد نیز می رسد. تحمل چنین هوای گرم و مرطوبی آن هم در تابستان کار هر کسی نیست و احتمالا برای کسانی که از شهرهای شمالی و شمال غربی کشور قصد سفر به بندر گناوه را دارند و به چنین آب و هوای گرمی عادت ندارند سفر به گناوه آن هم در تابستان یکی از اشتباه ترین کارهای ممکن است.

با این حال از اواسط آبان ماه از گرمای هوای این بندر کمتر می شود و بهترین زمان را برای سفر به بندر گناوهو است. پس اگر در حال برنامه ریزی برای داشتن یک راهنمای سفر به بندر گناوه هستید بهترین زمان از لحاظ آب و هوایی برای برای سفر به این بندر از اوایل آبان ماه تا اواسط فروردین ماه است.

راهنمای سفر به بندر گناوه و راه های دسترسی به آن

راهنمای سفر به بندر گناوه

برای سفر به گناوه از هر مبدا می بایست در ابتدا خود را به استان بوشهر برسانید و از آنجا مسیر خود را به سمت بندر گناوه ادامه دهید. بندر گناوه نه دارای ایستگاه راه آهن است نه دارای فرودگاه! پس تنها راه مستقیمی که می توانید خود را به بندر گناوه برسانید استفاده از خودرو شخصی و یا استفاده از اتوبوس های بین شهری می باشد. اگر بخواهید تا از مبدا شهر تهران به گناوه سفر کنید باید به شما بگویم که فاصله تهران تا بندر گناوه چیزی حدود ۱۰۴۰ کیلومتر است که از مبدا تهران چیزی حدود ۱۳ ساعت در مسیر خواهید بود.

آیا بندر گناوه قطار دارد؟

نزدیک ترین ایستگاه قطار به بندر گناوه

یکی از محبوب ترین و پرتکرار ترین انتخاب ها برای سفرهای بین شهری قطارها هستند. هزینه پایین بلیط قطار در عین رفاه و فضای خصوصی که به شما می دهد آن را به گزینه مناسبی برای سفرها تبدیل کرده است. اگر قطار هم برای شما از گزینه های محبوب بین وسایل حمل و نقل عمومی است. شاید به این فکر بیوفتید که سفر خود به بندر گناوه را با قطار انجام دهید. اما قبل از هر چیز بهتر است از خود این سوال را بپرسید که آیا بندر گناوه قطار دارد؟ متاسفانه جواب ما به شما خیر است!

متاسفانه بندر گناوه دارای ایستگاه قطار نیست و برای سفر به این شهر نمی توانید قطار را انتخاب کنید. مگر اینکه با انتخاب نزدیکترین شهر به بندر گناوه که دارای ایستگاه قطار است خود را به آن شهر برسانید و مابقی مسیر را با اتوبوس و یا تاکسی های دربستی طی کنید.

نزدیک ترین ایستگاه قطار به بندر گناوه

درست است که خود بندر گناوه فاقد ایستگاه راه آهن است و امکان اینکه به صورت مستقیم به این شهر سفر کرد وجود ندارد اما شما می توانید با قطار خودتان را به نزدیک ترین ایستگاه قطار به بندر گناوه یعنی بندر ماهشهر برسانید و از آنجا مابقی مسیر را به صورت زمینی طی کنید. فاصله بندر ماهشهر تا بندر گناوه را می توانید به صورت زمینی در کمتر از ۲ ساعت طی کنید. به طور کلی برای سفرهای ریلی بندر ماهشهر نزدیکترین شهر به بندر گناوه محسوب می شود.

نزدیکترین فرودگاه به بندر گناوه

متاسفانه فرودگاه بندر گناوه ۵۰ سالی می شود نصفه کاره رها شده و امکان سفر هوایی به این شهر نیز وجود دارد. سفر زمینی هم به عنوان تنها گزینه برای سفر مستقیم به بندر گناوه مخصوصا برای مسافرانی که می خواهند از شهرهای شمالی کشور به این بندر سفر کنند بسیار طولانی و خسته کننده است.

پس اگر به دنبال این هستید تا با سفر هوایی خودتان را به بندر گناوه برسانید تنها انتخاب شما به عنوان نزدیکترین فرودگاه به بندر گناوه گرفتن بلیط به مقصد بوشهر است تا مابقی مسیر را به صورت زمینی تا بندر طی کنید. فاصله بوشهر تا بندر گناوه حدود ۱۳۲ کیلومتری است که از طریق جاده مسافتی حدود ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه در راه خواهید بود. اگر می خواهید تا با هواپیما به بندر گناوه بروید بد نیست تا قبل از سفر به این بندر چند روزی را هم در بوشهر اقامت داشته باشید. سری به مقاله روستاهای دیدنی و طبیعت بوشهر بزنید تا بتوانید بازدید از این شهر را هم به برنامه سفرتان اضافه کنید.

فاصله تهران تا بندر گناوه

فاصله تهران تا بندر گناوه

اگر می خواهید تا از مبدا تهران به گناوه سفر کنید مسیری ۱۰۴۰ کیلومتری در پیش خواهید داشت که به صورت زمینی چیزی نزدیک به ۱۳ ساعت را در راه خواهید بود تا بتوانید خود را به گناوه برسانید.

اگر بخواهید همین فاصله تهران تا بندر گناوه را به صورت هوایی طی کنید باید بلیط هواپیما خود را به مقصد بوشهر تهیه کنید و مسیر بوشهر تا بندر گناوه را به صورت زمینی طی کنید. فاصله تهران تا بوشهر به صورت هوایی ۷۵۵ کیلومتر است و طول پرواز شما حدود ۱ ساعت و نیم خواهد بود.

دیدنی های بندر گناوه

بندر گناوه از آن دسته از شهرهایی است که با وجود همه جذابیت های گردشگری که در خودش جای داده کمتر کسی با آن آشناست. در این قسمت از راهنمای سفر  به بندر گناوه می خواهیم بیشتر با جاهای دیدنی این بندر قدیمی آشنا شویم تا در تجربیات متفاوتی را در سفرمان به بندر رقم بزنیم.

  • ساحل شنی بندر گناوه

دیدنی های گناوه و راهنمای سفر به بندر گناوه

فکر می کنم شما هم با من موافق باشید که جذاب ترین بخش سفر به شهرهای ساحلی به مربوط به زمان هایی است که به دریا می رویم و در ساحل زیبایش مشغول پیاده روی می شویم. ساحل زیبای شنی بندر لنگه هم درست یکی از همان لحظات لذت بخشی است که باید در آن را به لیست برنامه سفر به بندر لنگه اضافه کرد.

ساحل شنی این بندر بهترین فرصت تا با پای پیاده کمی روی شن های داغ ساحل راه رفت و در کمال آرامش به تماشای خورشیدی نشست که کم کم غروب می کند. البته که اگر اهل هیجان هم باشید و پیاده روی در ساحل از کارهای مورد علاقه تان نباشد باز هم چیزی را از دست نداده اید. قایق های موجود در ساحل بندر گناوه امکان یک قایق سواری هیجان انگیز را به وجود آورده تا حسابی آدرنالین خونتان را بالا ببرید.

  •  تالاب حله بندر گناوه

از دیگر دیدنی های این بندر تالاب حله است که از مهم ترین تالاب های ایران به حساب می آید که در فاصله ۱۰ کیلومتری شمال شرقی بوشهر قرار گرفته است. تالابی که بر اثر طوغیان رود حله به وجود آمده و جزر و مد دریا هم باعث بزرگ تر شدن آن شده و حالا به زیستگاه حیوانات مختلف و اکوسیستمی مهم در کشور تبدیل شده است.

انواع پرندگان و ماهی های مختلفی که در آب این تالاب زندگی می کنند از جذابیت های بازدید از تالاب حله است که برای رسیدن به آن از گناوه مسیری یک ساعته را می بایست با خودرو طی کنید.

  • بندر ریگ

جاهای دیدنی گناوه در سفر به بندر گناوه

بندر ریگ که در فاصله ۱۵ کیلومتری بندر گناوه قرار گرفته از جمله جاهایی است که باید بازدید از آن را به راهنمای سفر به بندر لنگه اضافه کرد. بندری که در زمانی تحت سلطه پرتغالی ها بوده و بعدها با تلاش های فراوان میرمهنا که از مهم شخصیت های این منطقه است و توانسته به سلطه پرتغالی ها به این منطقه خاتمه دهد.

  • غار تو دیو و افسانه های آن

اگر اهل هیجان هستید و از شنیدن افسانه های قدیمی لذت می برید حتما به برنامه سفر به بندر گناوه بازدید از غار تو دیو را هم اضافه کنید. این غار در جاده بندر گناوه به دیلم بر روی صخره ای با ۸۲ متر عرض قرار گرفته است. تصویر زیبای آبی دریای خلیج فارس که از بالای این صخره به جشم می خورد به تنهایی دلیل خوبی است تا خود را به این جاذبه گردشگری گناوه برسانیم.

آنطور که به نظر می رسد این غار دخمه ای به یادگار مانده از زرتشتیان است. زرتشتیان این رسم را داشتن که جسد مردگان را در هوای آزاد و در معرض باد، باران و پرندگان قرار می دادند و وقتی گوشت بدن به صورت کامل از بین می رفت استخوان آن را در چاهی می انداختند. درست همانطوری که در اطراف این دره استخوان های زیادی پیدا شده است.

اما افسانه جالبی هم بین بومیان درباره این غار وجود دارد. بومیان که به این غار “تودیو” می گویند که به معنای خانه دیو است بر این باور هستند که زمانی این غار محل زندگی دو دیو بوده است. مردم محلی زمانی که متوجه می شوند تا یکی از دیوها تنها در غار خواب است او را در خواب می شکند. دیو دیگر هم زمانی که از این موضوع مطلع می شود از آنجا فرار می کند.

راهنمای سفر به بندر گناوه و بازارهای گناوه

راهنمای خرید در سفر به بندر گناوه

از همه دیدنی های بندر گناوه که بگذریم بحث خرید و بازار گردی یکی از جذاب ترین بخش های سفر به بندر گناوه است. خرید کردن و بازار گردی یکی از مهم ترین دلایلی است که مسافران را راهی سفر به این بندر می کند. مطمئنا اگر تنها یکبار به بازارهای بندر گناوه بروید به طرفدار پر و پا قرص آن تبدیل خواهید شد.

دلیل رونق بازارهای این منطقه هم تعاملات تجاری است که این بندر با کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای عربی دارد. به طور کلی هر کشتی و لنجی که از خارج وارد ایران می شود می تواند به طور محدود اجناسی را بدون پرداخت گمرک وارد ایران کند. همین باعث تا کارکنان کشتی ها در هر سفر خود اجناسی را برای فروش به بندر بیاورند که به این اجناس “ته لنجی” گفته می شود.

در بازارهای گناوه به دنبال هر چیزی که باشید می توانید آن را با پایین ترین قیمت پیدا کنید. اغراق نیست اگر بگوییم که از شیر مرغ تا جون آدمیزاد را می شود در بازارهای گناوه پیدا کرد. به دنبال خرید هر جنسی که باشید ارزان ترین آن را می توانید در بازارهای بندر لنگه پیدا کنید. اما چیزی که لازم است تا در هنگام خرید در بندر گناوه آن را به خاطر بسپارید این است که در میان تمامی این اجناس خارجی اجناس غیر اصلی هم وجود دارد که تشخیص آن کار چندان ساده ای نیست و باید حسابی حواس حود را جمع کنید تا کلاه سرتان نرود! در ادامه این راهنمای سفر به بندر لنگه با چند بازار معروف این بندر آشنا می شویم.

  • بازار سیف، بازار لوازم خانگی گناوه

این بازار در میدان امام خمینی بندر گناوه قرار گرفته و از معروف ترین بازارهای بندر به حساب می آید. اگر به دنبال خرید لوازم خانگی برقی هستید حتما سری به این بازار بزنید که مهم ترین مکان عرضه لوازم خانگی های برقی در مارک های مختلف است. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که اجناسی که در این بازار به فروش می رسند فاقد ضمانت نامه و گارانتی هستند و باید در خرید خود وسواس و دقت زیادی به خرج دهید.

  • اجناس گناوه در بازار اصلی گناوه

دیگر بازار معروف این بندر بازار اصلی بندر گناوه است که به آن “دبی ایران” گفته می شود و باید بازدید از آن را هم به برنامه سفر به بندر گناوه اضافه کنید. بازاری که هر چیزی که فکرش را کنید در آن پیدا می شود. تمامی اجناسی که در این بازار وجود دارد همه مربوط به کشورهای خارجی مثل هند، بنگلادش، پاسکتان و یا امارت هستند و هیچ جنس ایرانی نمی توانید در این بازار پیدا کنید. از لوازم آرایشی و بهداشتی و پوشاک بگیر تا لوازم خانگی و کالاهای برقی. اگر به دنبال مکانی برای خرید عمده هستید بازار اصلی گناوه بهترین مکان برای خرید های عمده می باشد

  • بازار ماهی فروشان بندر گناوه

راهنمای خرید در سفر به گناوه

شاید کمتر کسی است که به گناوه برود اما سری به بازار ماهی فروشان آن نزند. این بازار یکی از خاص ترین بازارهای ماهی فروشی ایران است که در آن می توانید انواع و اقسام ماهی ها را ببینید و بخرید. توصیه این راهنمای سفر به بندر گناوه این است که بدون چشیدن طعم ماهی های تازه جنوبی سفر خودتان را نیمه تمام نگذارید. شما نه تنها می توانید در طول مدت اقامت خود در این بندر از طعم بی نظیر ماهی های جنوبی استفاده کنید بلکه این امکان وجود دارد تا از این ماهی ها تهیه کرده تا به شهر خود ببرید.

اگر بخواهید تا از بندر گناوه ماهی تهیه کنید می توانید با خرید یک جعبه یونولیتی پر از یخ برای ۱ روز ماهی ها را سالم نگه دارید تا به مقصد برسید.

تفریحات بندر گناوه

اگر قبلا به جزیره های کیش و قشم سفر کرده باشید احتمالا به این فکر می کنید که در سفر به بندر گناوه هم چنین تفریحاتی انتظارتان را می کشد و می توانید تفریحات مختلفی را امتحان کنید. اما متاسفانه در بندر گناوه خبری از چنین تفریحاتی نیست! تفریحاتی که در ندر گناوه می توانید داشته باشید مربوط می شود به همین جاذبه های گردشگری که در همین راهنمای سفر به بندر گناوه به شما معرفی کردیم.

از همه مهم تر بازارگردی که شاید دلیل خیلی ها برای سفر به این بندر هم همین بازارگردی باشد. با این حال می توانید در این سفر به ساحل زیبا و تمیز گناوه بروید و حسابی تفریح کنید. همچنین قایق هایی در این ساحل وجود دارد که از اصلی ترین تفریحات بندر گناوه بوده و می توانید هم گشتی در میان آب های نیلگون خلیج فارس بزنید و از دیدن منظره زیبای آبی دریا لذت ببرید.

شکم گردی در سفر به بندر گناوه

به خوشمزه ترین بخش این راهنمای سفر به بندر گناوه رسیدیم. یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر به شهرهای دیگر آشنا شدن با طعم و مزه های جدیدی است که می توانیم در غذاهای سنتی و محلی آن جا کشف کنیم. بندر گناوه هم از آن شهرهایی است که با غذاهای سنتی خودش باعث شده تا شکم گردی در این شهر جذابیت خاص خودش را داشته باشد. مخصوصا اگر از علاقه مندان غذاهای دریایی هستید بندر گناوه بهترین مکان برای شماست.

  • لخ لاخ

غذاهای سنتی در برنامه سفر به بندر گناوه

لخ لاخ یا همان دمپخت ماهی بوشهری یکی از خوش طعم و عطرترین غذاهای سنتی است که باید خوردن آن را به لیست کارهایی که قصد دارید تا در برنامه سفر به بندر گناوه انجام دهید اضافه کنید. لخ لاخ که در زبان محلی به معنی بوی خوش است به دلیل عطر و بوی خاص این غذا بعد از پخت روی آن گذاشته شده است.

در پخت این دمی بیشتر استفاده از ماهی های هامور، سنگسر، سبیتی و سرخو در بندر گناوه رایج است. سبزی های معطری که در این غذا استفاده می شود هم شامل شوید، گشنیز و کمی هم شنبلیله می باشد.

  • قلیه میگو

غذاهای سنتی و محلی بندر گناوه

مگر می شود به شهری ساحلی سفر کرد اما ماهی و میگو پای ثابت غذاهای سنتی منطقه نباشد آن هم جنوب با ماهی های خوش طعمش! قلیه میگو هم از دیگر غذاهای سنتی گناوه است که خیلی هم طرفدار دارد. درست است که قلیه ماهی و قلیه میگو در دیگر شهرهای ایران هم پخته می شود اما خوردن قلیه در جنوب و با ماهی تازه طعم دیگری دارد!

  • ماهی شکم پر جنوبی

ماهی شکم پر از غذاهای معروف و محبوب ایرانی هاست که در هر شهر و دیاری به صورتی متفاوت طبخ می شود. طعم ماهی شکم پر هیچ شهری شبیه شهری دیگر نیست. ماهی شکم پری که در جنوب ایران سرو می شود درست مانند خیلی از دیگر غذاهای این منطقه طعم تندی دارد که آن را خاص کرده است.

  • یتیمک

راهنمای سفر به بندر گناوه

اگر اهل غذاهای گوشتی نیستید در میان غذاهای متنوع جنوبی انتخاب های زیادی خواهید داشت. از غذاهای سنتی و محلی بندر گناوه که هیچ گوشتی در آن استفاده نشده است یتیمک می باشد. اجزای اصلی این غذای جنوبی را بادمجان، لوبیای چشم بلبلی، پیاز، تمر هندی و البته فلفل تند تشکیل داده است.

  • دوقوس ماهی

از دیگر غذاهای سنتی گناوه که در اکثر شهرهای جنوبی خورده می شود دوقوس ماهی است. معمولا در طبخ این غذا از ماهی حلوای سفید استفاده می کنند که یکی از مرغوب ترین ماهی های جنوبی به حساب می آید و سهم زیادی از آن به کشورهای خارجی صادر می شود. اما بعضیا برای پخت آن از دیگر ماهی های بدون استخوان هم استفاده می کنند.

اقامت در بندر گناوه

اقامت در سفر به گناوه

برای سفر به گناوه باید از قبل فکری برای اقامتتان بکنید تا نداشتن محل اقامتی مناسب و با کیفیت سفرتان را خراب نکند. برای اقامت در این بندر هم می توانید در هتل های بندر گناوه اقامت داشته باشید و هم با اجاره سوئیت اقامت بی دردسری را تجربه کنید. اما توصیه این راهنمای سفر به بندر گناوه برای اقامتتان این است تا در خانه ای با امکانات رفاهی کامل را برای اقامت خود انتخاب کنید که درست حسی مانند خانه دارد.

اگر به صفحه اجاره ویلا و سوئیت در بندر گناوه وب سایت لیدوماتریپ سری بزنید با لیستی متنوع از سوئیت های اقامتی مواجه خواهید شد که با وجود امکانات رفاهی مطلوب برای یک زندگی چند روزه قیمتی مناسب برای اقامت هم دارند و از بهترین انتخاب ها در سفر به گناوه هستند.

راهنمای خرید سوغات از بندر گناوه

راهنمای خرید سوغات در سفر به بندر گناوه

همیشه پایان سفرهای ما ایرانیان به خرید سوغاتی ختم می شود. ما هم می خواهیم تا این راهنمای سفر به بندر گناوه را با سوغات گناوه به پایان برسانیم. با وجود تنوع بالایی سوغات گناوه دست شما برای انتخاب باز است و به راحتی می توانید هر چیزی را که مد نظرتان است را به راحتی پیدا کنید. اما اول باید تصمیم بگیرید که می خواهید چه نوع سوغاتی تهیه کنید.

اگر به دنبال خرید خوشمزه جات از گناوه هستید می توانید به سراغ خرید خرما و یا نان محلی “بلبلی” بروید. یا اگر قصد دارید تا از ماهی های تازه جنوبی برای خود تهیه کنید و به شهر خود بیاورید می توانید برای اطرافیان خود هم ماهی تازه سوغات ببرید. مطمئنا هیچ سوغاتی بهتر از ماهی های جنوب در سفر به شهرهای جنوبی کشور نیست.

صنایع دستی گناوه هم از دیگر مواردی است که گزینه خوبی برای تهیه سوغات گناوه است. صنایع دستی که اصالت و هنر مردمان این منطقه را نشان می دهد و یادگاری همیشگی از این سفر برایتان خواهد بود. به دلیل اینکه اقوام مختلفی در بندر گناوه زندگی می کنند تنوع صنایع دستی این بندر بسیار زیاد است. از لباس های محلی گلدوزی شده به دست بانوان هنرمند منطقه تا حصیربافی که امروزه راه خود را هم به دکوراسیون مدرن منازل باز کرده است.

هزینه های سفر به گناوه

هزینه لازم برای سفر به بندر گناوه

حالا اگر در ذهنتان در حال برنامه ریزی برای سفر به بندر گناوه هستید لازم است تا راجع به هزینه های کلی سفر به این بندر بدانید تا بتوانید برنامه دقیق و کامل تری را برای سفر به بندر گناوه داشته باشید. معمولا هزینه های هر سفری بیشتر مربوط می شود به سه این سه مورد: خورد و خوراک، رفت و آمد و هزینه اقامت.

همانطوری که قبلا هم اشاره کردیم برای سفر مستقیم به بندر گناوه سفرهای جاده ای تنها گزینه شما هستند. اگر بخواهید از طریق راه های زمینی به بندر گناوه بروید از مبدا شهر تهران مسیری ۱۰۴۰ کیلومتری را تا گناوه در پیش خواهید داشت و چیزی حدود ۱۳ ساعت در راه خواهید بود. اتوبوس های بین شهری هم شما را با قیمت مناسبی از تهران تا بندر گناوه می آورند.

برای سفر هوایی هم باید به بوشهر بروید که در حال حاضر (آبان ۱۴۰۰) هزنیه تهیه بلیط های تهران تا بوشهر چیزی حدود ۷۰۰ هزار تومان هستند که برای ادامه مسیر هم می توانید از طریق زمینی و یا دریایی خود را تا بندر گناوه برسانید. قطار هم از دیگر گزینه هایی است که سفر کردن با آن به بندر گناوه به دلیل قیمت مناسب اش گزینه مناسبی برای سفر به بندر گناوه است.

برای اقامت هم می توانید با متوسط هزینه ۲۵۰ تا ۵۵۰ هزار تومان برای هر شب سوئیت هایی مناسبی را از وب سایت لیدوماتریپ رزرو کنید و اقامت بی دردسری داشته باشید. اقامت در سوئیت های با امکانات لیدوما این امکان را به شما می دهد تا بتوانید خودتان در مدت اقامتتان به آشپزی بپردازید. این کار باعث می شود تا دیگر مجبور به پرداخت هزینه های گزاف به رستوران ها نباشید و بتوانید تنها برای تفریح چند باری برای صرف غذا به رستوران بروید.

هزینه های کلی سفر شامل این گزینه ها می باشند و خودتان می توانید تا جای ممکن دیگر هزینه های سفرتان را مثل هزینه تهیه سوغاتی، خرید در بازارهای گناوه و تفریحات دیگر را مدیریت کنید تا بتوانید طبق بودجه ای که تعیین کرده اید به بندر گناوه سفر کنید.

سفر به گناوه، سفری به دل فرهنگ اصیل جنوبی

برنامه سفر به بندر گناوه

بندر گناوه این شهر زیبای جنوبی با همه زیبایی ها و جذابیت هایی که دارد تبدیل به یکی از مقاصد مهم گردشگری در جنوب کشور شده است. شهری که به عنوان یکی از قدیمی ترین بنادر ایران با آثار تاریخی، طبیعت بکر و ساحل زیبایش و بازارهای پر رونق اش؛ سالانه میزبان مسافران زیادی است.

ما سعی کردیم تا در این راهنمای سفر به بندر گناوه راجع به هر چیزی که نیاز است تا راجع به این بندر بدانید را به شما بگوییم از اینکه اصلا در سفرتان به گناوه از کجاها دیدن کنید، برای خرید به کدام بازارها سر بزنید، یا اصلا چه چیزهایی را از بندر گناوه بخرید تا بتوانید هر چه بیشتر از سفر به گناوه لذت ببرید و خاطره خوشی را از این سفر برای خود رقم بزنید.

۴.۶/۵ - (۲۱ امتیاز)
یک نظر برای "راهنمای سفر به بندر گناوه" ارسال شده.
  1. سید حسن کیایی گفت:

    با سلام خیلی جالب بود برام حتما یه سری گناوه در اولین فرصت بیام ببینم به خصوص بازار دبی ایران که اجناس خوب هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *