شیطان کوه لاهیجان

شیطان کوه لاهیجان

شیطان کوه در لاهیجان همچون زاینده‌ رود برای اصفهان، قلب شهر محسوب می‌شود. کوهی سرسبز و زیبا پوشیده از درختان بلند که تپه ‌ماهورهای آن پوشیده از بوته‌های چای است. امکان ندارد کسی به لاهیجان سفر کند و شیطان کوه را از قلم بندازد؛ چراکه این کوه در هر کجای شهر که باشید در برابر شما قد علم خواهد کرد و شما را فرا می‌خواند تا از فراز آن چهره‌ای دوست داشتنی شهر را نظاره کنید. در ادامه این مقاله از وبلاگ گردشگری لیدوما با ما همراه باشید تا همه اطلاعات مربوط به این منطقه اعم از امکانات، تفریحات، دسترسی‌ها و راه‌های رسیدن به این کوه‌ زیبا را در اختیارتان قرار دهیم.

شیطان کوه کجاست؟

شیطان کوه

دامنه البرز را که ادامه دهید، در شرق استان گیلان و در شهرستان لاهیجان دامنه‌های شیطان کوه را مشاهده می‌کنید. این یکی از دیدنی ترین جاذبه‌های لاهیجان است. نوشیدن یک فنجان چای در ارتفاعات شیطان کوه و تماشای مناظر اطراف و شهر که زیر پایتان است، به اندازه کافی وسوسه برانگیز است، اما اگر هنوز هم وسوسه نشده‌اید عطر بهار نارنج و طعم کلوچه‌های لاهیجان را نیز به این مجموعه اضافه کنید.

شیطان کوه در فاصله ۳۵۱ کیلومتری تهران قرار دارد و شما از تهران چهار ساعت و ۴۸ دقیقه زمان در پیش رو خواهید داشت.

آدرس شیطان کوه: گیلان، لاهیجان، میدان کاشف السلطنه، خیابان طلای سبز، شیطان کوه.

چرا به کوه لاهیجان شیطان کوه میگویند؟

چرا به کوه لاهیجان شیطان کوه میگویند؟

در مورد نام شیطان کوه افسانه و داستان‌های زیادی وجود دارد که فارغ از صحت یا نادرستی آن‌ها شنیدنشان از زبان بومیان لاهیجان خالی از لطف نیست.

عده‌ای می‌گویند در دل این کوه گنجی پنهان شده است و مار عظیمی از آن محافظت می‌کند. این امکان وجود دارد که علت این نام‌گذاری به همین مار ترسناک محافظ گنج مرتبط باشد. جالب‌تر آن که بر اساس همین داستان بسیاری از مردم در گذشته، این کوه را برای یافتن این گنج افسانه‌ای جست‌و‌جو کرده‌اند.

گروهی دیگر در داستان‌ها از وجود غاری در میان کوه گفته‌اند که صدای باد را هول‌آور و وحشناک منعکس می‌کرده است و مردم قدیم این صداها را آواهایی شیطانی می‌دانستند و بر همین اساس این کوه را شیطان کوه نام نهادند.

در روایتی دیگر هم به وجود غاری که امروز مسدود یا از میان رفته اشاره شده که بیشتر مورد استفاده بزرگان و شیخان بوده است؛ بزرگان و شیخانی که این کوه و گذرهای آن را به‌صورت اختصاصی برای خود و شکار مورد استفاده قرار می‌دادند و ورود مردم عادی را به آن ممنوع کرده بودند. به همین دلیل مردم این کوه را شیخان کوه نیز می‌نامیدند؛ اما در گذر از زمان این نام با افسانه‌های مردمی آمیخته شد و به شیطان کوه تغییر پیدا کرد.

اما در این میان پر‌تکرارترین داستان در میان مردم لاهیجان درباره شیطان کوه این است: کوهی که با نام شاه‌ نشین شناخته می‌شده و محل زندگی و قلعه پادشاهان محلی لاهیجان بوده است. قلعه‌‌ای که بر اساس گفته مردم محلی آخرین بازمانده‌های آن با حمله شاه عباس صفوی از میان می‌رود و با گذر زمان نام قدیمی آن فراموش می‌شود یا شاه عباس و اطرافیان او برای بدنام کردن شورشیان و حاکمان محلی این نام را بر این کوه می‌گذارند.

ارتفاع شیطان کوه لاهیجان

شیطان کوه

شیطان کوه حدود ۶۰ متر ارتفاع دارد و از پایین تا بالای آن سبز و پوشیده از درخت است. در ابتدای ورود به محوطه‌ی شیطان کوه، می‌توانید ماشینتان را در همان ابتدای راه پارک کرده و خود را برای گذر از مسیری پوشیده از درختان آماده کنید.

شیطان کوه لاهیجان چند پله دارد؟

پله های شیطان کوه

یک راه پلکانی با چیزی حدود ۱۰۰۰ پله در کنار آبشار شیطان کوه وجود دارد. شما با پشت سر گذاشتن این پله‌ها به قله‌ی کوه و بام سبز می‌رسید. اگر به هر دلیلی نتوانستید از پله‌ های شیطان کوه بالا بروید، با ماشین، خودتان را به پارکینگ بالای شیطان کوه برسانید. برای این کار به خیابان کارگر بروید و آن را ادامه دهید تا به میدان کاشف برسید، سپس به جاده ای موسوم به طلای سبز بروید و با ماشین به پارکینگ وارد شوید. در اینجا به ازای هر ماشین باید ۳۰۰۰ تومان پرداخت کنید.

امکانات شیطان کوه

از آنجایی که این منطقه مورد استقبال مسافران زیادی قرار می‌گیرد، برای رفاه حال مسافران و گردشگران امکانات خوب و درخوری در این منطقه فراهم آورده شده است. از جمله این امکانات می‌توان به رستوران‌ها و کافه‌های سنتی، بوفه‌های کوچک محلی، سرویس بهداشتی، پارکینگ و… اشاره کرد.

تفریحات شیطان کوه

شاید فکر کنید که قرار است به یک کوهنوردی درست و حسابی بروید و خبری از تفریحات دیگر نیست، اما اشتباه نکنید. شما می‌توانید با رفتن به این مکان یک تفریح تمام و کمال را تجربه کنید. در ادامه تعدادی از امکانات تفریحی شیطان کوه را به شما معرفی می‌کنیم. از آنجا که شیطان کوه در دامنه بام سبز واقع شده، امکانات تفریحی و گردشگری این دو یکی هستند.

تله کابین شیطان کوه

تله کابین شیطان کوه

تله‌کابین شیطان کوه همان تله کابین بام سبز است. درواقع این تله کابین را با نام تله‌کابین احرار و تله‌کابین بام سبز نیز می‌شناسند. این تله‌کابین در سال ۱۳۸۴ تاسیس شده است. یکی از امکانات تفریحی شیطان کوه تله‌کابین این منطقه است که برای هرکس که به لاهیجان سفر کند تجربه‌ای بی‌نظیر را رقم خواهد زد. شما در تله‌کابین بام سبز منظره‌ای زیبا از مزارع سرسبز چای را در زیر پای خود خواهید دید. این تله کابین از بام سبز آغاز می‌شود و پس از طی مسیری یک و نیم کیلومتری شما را به ایستگاه پایانی می‌رساند که با نام تاج خروس می‌شناسند. این تله‌کابین دارای ۳۳ کابین ۶ نفره است. مدت زمان رفت و برگشت تله‌کابین ۲۰ دقیقه است.

آدرس: گیلان، لاهیجان، میدان کاشف السلطنه، خیابان طلای سبز، شیطان کوه یا بام سبز، تله‌کابین شیطان کوه.

شهربازی شیطان کوه لاهیجان

شهربازی شیطان کوه

در محوطه بام سبز در مجاورت ایستگاه تله‌کابین شیطان کوه، شهربازی نیز در نظر گرفته شده است. در این شهربازی می‌توانید از ماشین‌های برقی، کشتی صبا، مرکز سرپوشیده کودکان با نام بازینو و سایر دستگاه‌های هیجان‌انگیز شهربازی لاهیجان استفاده کنید؛ اما به ‌هیچ ‌وجه چرخ‌ و ‌فلک را از دست ندهید. چرخ ‌و ‌فلک بام سبز لاهیجان به واسطه قرار گرفتن بر بلندای کوه تجربه‌ای متفاوت، دوست‌داشتنی و آرامش‌بخش را برای شما به ارمغان می‌آورد. به‌ خصوص در شب در بلندای این چرخ ‌و ‌فلک نمایی زیبایی از شهر و استخر لاهیجان خواهید دید. در محوطه شیطان کوه در کنار این شهربازی آلاچیق‌ها و چند فروشگاه کوچک قرار دارد که می‌توانید از آن‌ها تنقلات و نوشیدنی هم تهیه کنید.

آدرس: گیلان، لاهیجان، میدان کاشف‌السلطنه، خیابان طلای سبز، شیطان کوه یا بام سبز، شهربازی شیطان کوه.

زیپ لاین لاهیجان

زیپ لاین لاهیجان

زیپ لاین لاهیجان مسیری در حدود یک کیلومتر دارد که میان دو نقطه میانه پله‌های منتهی به شیطان کوه تا حاشیه استخر لاهیجان در نزدیکی هتل جهانگردی امتداد پیدا می‌کند. اگر تا به امروز چنین تجربه‌ای نداشتید، زیپ‌لاین لاهیجان مسیری زیبا و هیجان‌انگیز دارد که از فراز شیطان کوه و استخر لاهیجان عبور می‌کند. برای رسیدن به این زیپ لاین فقط کافی است با بالا رفتن از پله‌های حاشیه استخر لاهیجان مسیر بام سبز را طی کنید و خود را به نقطه آغاز آن برسانید.

آدرس: گیلان، لاهیجان، میدان کاشف‌السلطنه، خیابان طلای سبز، شیطان کوه یا بام سبز، زیپ لاین لاهیجان.

جاذبه‌های گردشگری اطراف شیطان کوه لاهیجان

شیطان کوه در مجاورت خود زیبایی‌هایی چشم‌نواز دارد که در ادامه تعدای از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

استخر لاهیجان

استخر لاهیجان

در پای شیطان کوه استخری بزرگ با وسعت ۱۷ هکتار نیز وجود دارد که به دستور شاه عباس نیز ساخته شده است. طول این استخر حدود کیلومتر است و در کنار بلواری زیبایی نیز قرار دارد. این استخر دارای جزیره ای زیبا است که توسط یک پل به حاشیه جنوبی آن متصل شده است.

آبشار شیطان کوه

آبشار شیطان کوه

در منطقه شیطان کوه، آبشار زیبا و دیدنی وجود دارد که از بدنه کوه به طرف پای کوه سرازیر می شود. این آبشار به وسیله پمپاژ آب از استخر تغذیه شده و حوضچه هایی برای تخلیه و حرکت آب در پایین آن احداث شده است. یک راه پلکانی در کنار این آبشار قرار دارد که گردشگران با پشت سر گذاشتن بیش از ۷۵۰ پله از کنار آبشار و پای کوه آغاز می شود و از داخل درختان سرسبز نیز می گذرید و به قله کوه و بام سبز خواهید رسید.

بام سبز لاهیجان

بام سبز لاهیجان

محبوب ترین قسمتی که در این منطقه وجود دارد بام سبز لاهیجان است که در بالای مسیر شیطان کوه قرار گرفته است. این محوطه سرسبز و زیبا به وسیله گذرگاهی به قسمت جنوبی دامنه کوه منتهی می‌شود، این مسیر را می‌توانید هم پیاده و هم با ماشین نیز طی کنید اما پیشنهاد ما این است که با پیاده روی در مسیر سرسبز شیطان روحتان را پالایش کنید و در انتها به بام سبز لاهیجان برسید.

رستوران‌های اطراف شیطان کوه

رستوران های شیطان کوه

اگر به غذاهای سنتی و شکم گردی در مسافرت‌ها علاقه دارید، می‌توانید از رستوران‌های بام سبز، میرزا قاسمی سفارش بدهید و نوش جان کنید. اطراف استخر هم پر از قهوه‌خانه و بستنی فروشی و رستوران‌های محلی است. همچنین رستوران‌های معروف لاهیجان به نام رستوران آفتاب و رستوران مهتاب هم در کنار همین استخر قرار دارند. رستوران آفتاب غذاهای فست فودی ارائه می‌دهد و رستوران مهتاب مخصوص غذاهای شمالی و دریایی است که حتماً ارزش امتحان کردن را دارد.

هتل‌ و اقامتگاه های نزدیک به شیطان کوه

هتل های شیطان کوه

یکی از مهم ترین دغدغه‌های مسافران قبل از سفر مسئله اقامت است. اگر می‌خواهید در نزدیکی شیطان کوه و بام سبز اقامت داشته باشید، هتل‌های جهانگردی، ابریشمی و فجر از نزدیک ترین هتل‌های لاهیجان به شیطان کوه هستند.

ویلا لاهیجان

به جز این اگر تمایلی به اقامت در هتل ندارید می‌توانید با مراجعه به صفحه اجاره ویلا و سوئیت در لاهیجان، انواع ویلا، سوئیت و یا اقامتگاه های بوم گردی موجود در لاهیجان را مشاهده کرده و بر حسب فاصله و دیگر پارامترهای مورد نیازتان اقامتگاه دلخواهتان را انتخاب و رزرو کنید.

بهترین زمان سفر به شیطان کوه

شیطان کوه در پاییز

شما در هر فصلی از سال که دوست داشته باشید می‌توانید به لاهیجان سفر کنید، اما بهترین فصول برای سفر به خط شمالی و نیز لاهیجان و شیطان کوه، بهار و تابستان و نیمه‌ی اول پاییز است.

راه‌های دسترسی به شیطان کوه لاهیجان

مسیر دسترسی به شیطان کوه

برای رسیدن به شیطان کوه دو راه پیش روی شما قرار دارد: سفر با خودروی شخصی و یا سفر با اتوبوس و وسایل نقلیه عمومی.

از تهران و با خودروی شخصی بعد از حدود ۳۳۰ کیلومتر رانندگی و عبور از شهرهای کرج، قزوین و رودبار به رشت خواهید رسید. سپس در فاصله‌ی ۴۲ کیلومتری شرقی به لاهیجان می‌رسید. تقریبا از تمام نقاط لاهیجان شیطان کوه را می‌بینید، پس پیدا کردن مسیر سخت نخواهد بود.

اگر خودروی شخصی و یا حوصله رانندگی ندارید نگران نباشید. هر روز اتوبوس‌هایی از ترمینال‌های تهران به سمت رشت حرکت می‌کنند که معمولن با آن‌ ها حدودا ۵ ساعت در راه خواهید بود. فرودگاه رشت نیز فعال بوده و هر روز پروازهای تهران-رشت انجام می‌شود. از رشت هم از طریق تاکسی‌های جاده‌ای و هم از طریق اتوبوس به راحتی به لاهیجان می‌رسید.

شیطان کوه، بهشتی که مامن شیطان است!

شیطان کوه رشته کوهی است در ادامه دامنه کوه‌های البرز که در لاهیجان واقع شده و زیبایی دو چندانی به این شهر بخشیده است. اگر به لاهیجان سفر کردید، گشت و گذار در شیطان کوه را حتما در لیست تفریحاتتان قرار دهید. در این منطقه علاوه بر لذت بردن از طبیعت بکر و آب و هوای معتدل می‌توانید از دیگر امکانات تفریحی آن نیز استفاده کنید. آرامش خودتان را حفظ کنید و یک فنجان چای و کلوچه لاهیجان را نوش جان کنید و از این حجم زیبایی لذت کافی را ببرید.

 

۴.۸/۵ - (۵ امتیاز)
3 نظر برای "شیطان کوه لاهیجان" ارسال شده.
  1. ناشناس گفت:

    متاسفانه درختان کوه رو شبانه میبرند و قصد دارند خانه سازی کنندچنری دیگر مثل زاینده رود خشک اصفهان از شیطان کوه هم دیگه خبری نیست.

  2. امیر گفت:

    برو بووو بینیمااااااااا

  3. شاهین گفت:

    شیطان کوه !
    کوهی که زمانی کاخی زیبا بر فراز آن قرار داشت !
    و نامش در آن زمان « شاه نشین کوه » بود !
    پس از حمله سوپر وحشیانه شاه عباس صفوی به گیلان ، این کاخ همراه با دیگر آثار به جا مانده از سلسله کیائیان ، نابود گردید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *