سفری کوتاه به غرب ایران با سفرنامه همدان

سفری-کوتاه-به-غرب-ایران-با-سفرنامه-همدان

همدان شهری است پرآوازه که محبوبیت بسیاری بین گردشگران دارد و سالانه توریست‌های بی‌شماری راهی این شهر تاریخی و فرهنگی می‌شوند. دلیل اینکه همدان طرفداران فراوانی به خود اختصاص داده، پیشینه تاریخی همدان است؛ چرا که در دیرباز مورد توجه پادشاهان ماد و هخامنشی بوده و نام باستانی آن هگمتانه بوده است.

این شهر با غنای تاریخی و فرهنگی که دارد، از دیرباز بسیار مورد توجه مردم داخل و خارج کشور بوده و اگر شما نیز راهی این شهر باصفا شوید، متوجه این امر خواهید شد. با مطالعه سفرنامه همدان، ردپایی از ادیان مختلف، یعنی دین اسلام، دین مسیحیت و دین یهودیت را در این شهر خواهید یافت.

در سفرنامه همدان قرار است تا با شما مخاطبان گرامی و همیشه همراه، کمی بیشتر درمورد همدان صحبت کنیم و جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این شهر که مهد تاریخ و تمدن ایران است، معرفی کنیم. سفرنامه همدان به شما کمک شایانی خواهد کرد که فرصت بازدید از اغلب این جاذبه‌های توریستی را از دست ندهید و تجربه شما از سفر به همدان پر از تنوع و خاطرات به‌یادماندنی باشد؛ پس با لیدوماتریپ همراه باشید.

شب‌گردی در همدان؛ ثبت خاطراتی فراموش‌نشدنی

شب‌گردی-در-همدان؛-ثبت-خاطراتی-فراموش‌نشدنی

گردشگری در شب، یکی از جدیدترین موضوعاتی است که در صنعت گردشگری مطرح شده است و بسیاری از گردشگران به این حوزه علاقه نشان داده‌اند. همدان نیز از جمله شهرهایی است که پتانسیل بالایی برای جذب گردشگر برای شب‌گردی در این شهر دارد.

در سفرنامه همدان، این شهر پر از جاذبه‌هایی است که هم در روز و هم در شب زیبایی خاص خودشان را دارند و اگر شما عاشق شب و زیبایی‌های شبانه شهر هستید، می‌توانید در اقامت یک روزه یا چند روزه خود در شهر همدان، در خیابان‌ها و پیاده‌راه‌های این شهر قدم بزنید.

آرامگاه باباطاهر، بوعلی سینا، برج قربان و غیره صفای خاصی در دل شب دارند و شما را بیش از پیش شیفته و مجذوب جادوی شبانه شهر همدان خواهند کرد. البته زیبایی شبانه همدان محدود به مناظر شهری نیست، نورپردازی چشم‌نوازی که در آبشار گنج‌نامه وجود دارد، زیبایی این آبشار را در شب چند برابر می‌کند.

میدان‌های معروف همدان

میدان‌های-معروف-همدان

میدان مرکزی همدان یا میدان امام خمینی، زیباترین و پرنقش‌و‌نگارترین میدان شهر همدان واقع در مرکز همدان بوده و قدمت آن تقریباً به ۱۰۰ سال پیش برمی‌گردد. وجود این میدان به شهر نظم خاصی داده و سبک معماری آن، زیبایی چشمگیری به شهر همدان بخشیده است؛ بنابراین می‌توان گفت که یکی از زیباترین آثار شهرسازی کشورمان ایران محسوب می‌شود.

اگر شما قبل از سال ۹۶ راهی شهر همدان می‌شدید، قطعاً می‌توانستید با خودرو شخصی یا تاکسی، دور این میدان چرخی بزنید ولی اکنون این امکان دیگر وجود ندارد. دلیل این امر این است که در شهریور سال ۹۶، قسمت ماشین‌رو آن تخریب و به پیاده‌راه تبدیل شد و در اسفند همان سال به بهره‌برداری رسید. با این وجود، این میدان جزو پرترددترین میدان‌های شهر همدان بوده و موقعیت و ارتباط خود را با خیابان‌ها و بازار همدان حفظ کرده است.

در سفر به همدان، کجا بریم؟

همدان شهری سرشار از فرهنگ با قدمتی طولانی است و سالانه بسیاری از علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ و ادب فارسی را به خود جذب می‌کند؛ از این رو اگر روزی گذرتان به این استان افتاد، بدانید که جاهای فراوانی برای بازدید خواهید داشت و سفرنامه همدان جزو ماندگارترین خاطرات ثبت‌شده در ذهنتان خواهد بود. در ادامه برخی از جاذبه‌های تاریخی کهن شهر همدان را معرفی می‌کنیم تا برای بازدید از هریک زمانی در نظر بگیرید.

شیر سنگی؛ یادبودی تاریخی در سفرنامه همدان

شیر-سنگی؛-یادبودی-تاریخی-در-سفرنامه-همدان

شیر سنگی که برخی آن را شیر سنگ می‌نامند، مجسمه‌ای به‌جای‌مانده از دیرباز در شهر همدان است. برای اینکه این مجسمه باستانی را از نزدیک ببینید و آن را در سفرنامه همدان خود ثبت کنید، بایستی به میدان مربع شکل «شیر سنگی» در شهر همدان بروید. در دوران قدیم، در ورودی شهر همدان، این مجسمه همراه قرینه‌اش قرار داشت و زمانی که این شهر توسط اعراب فتح شد، این ورودی، باب الاسد نام گرفت. با گذشت زمان و با حمله دیلمیان، دروازه شهر همدان به‌کلی تخریب شد و قرینه شیر سنگی از بین رفت.

حمام تاریخی قلعه در سفرنامه همدان

حمام-تاریخی-قلعه-در-سفرنامه-همدان

حمام‌های تاریخی در ایران تعدادشان کم نیست و شما با دیدن حمام تاریخی قلعه، می‌توانید نام این مکان تاریخی را در سفرنامه همدان بگنجانید. شاید نام «حمام» این تصور را به شما بدهد که هم‌اکنون نیز عده‌ای برای نظافت از حمام تاریخی قلعه استفاده می‌کنند ولی واقعیت امر، چیز دیگری است. این حمام به‌طور کامل مرمت و بازسازی شده تا سبک معماری سنتی و چشم‌نواز آن حفظ شود و تبدیل به موزه شده تا اگر روزی شما قصد بازدید از این حمام تاریخی را کردید، بتوانید حال و هوای دوران گذشته را به‌خوبی حس کنید.

آرامگاه اِستر و مردخای؛ بقعه‌ای یهودی در سفرنامه همدان

آرامگاه اِستر و مردخای؛ بقعه‌ای یهودی در سفرنامه همدان

آرامگاه استر و مردخای، مقبره‌ای که شاید نامش کمتر به گوشتان خورده باشد، مقبره‌ای یهودی واقع در خیابان شریعتی شهر همدان است. از این مقبره در منابع بابلی و اورشلیمی یاد نشده، ولی شاهین، اولین منبع سنت یهودی ایرانی است که درباره استر و مردخای حکایاتی را بیان کرده است.

بهتر است بدانید که این مقبره محل دفن ملکه استر، همسر خشایارشاه و عموی وی، یعنی مردخای می‌باشد. این آرامگاه نقش پررنگی در جلوگیری از نسل‌کشی یهودیان داشته و همواره مورد توجه یهودیان بوده است.

تپه هگمتانه؛ مجموعه‌ای باستانی در سفرنامه همدان

تپه-هگمتانه؛-مجموعه‌ای-باستانی-در-سفرنامه-همدان

اگر شما علاقه‌مند به مکان‌های تاریخی و بافت قدیمی شهر همدان هستید، مطمئناً تپه باستانی هگمتانه در لیست سفرنامه همدان شما در اولویت قرار خواهد داشت. در صورتی که از شما هم پرسیده شود پایتخت مادها و هخامنشیان کدام شهر بود، بی‌درنگ پاسخ خواهید داد هگمتانه. تپه هگمتانه یا به زبان یونانی در زمان قدیم، اکباتان، مهد تاریخی و باستانی شهر همدان به شمار می‌رود.

این تپه، شهری زیرزمینی با عمری سه هزار ساله را در بطن خود جای داده و اشیائی که طی حفاری‌های باستان‌شناسی به دست‌آمده، در موزه هگمتانه به نمایش گذاشته شده است و شما با مراجعه به این موزه می‌توانید اشیائی را که آبا و اجدادمان استفاده می‌کردند، به‌راحتی ببینید.

کلیسای گریگوری استفان؛ بنایی ارمنی در سفرنامه همدان

کلیسای گریگوری استفان؛ بنایی ارمنی در سفرنامه همدان

یکی از بناهای تاریخی و مسیحی همدان، کلیسای گریگوری استفان بوده که نسبت به کلیسای دیگر، یعنی کلیسای حضرت مریم، قدیمی‌تر است. اگر شما در حال گشت و گذار در تپه باستانی هگمتانه باشید، در قسمت شرقی این تپه با کلیسای گریگوری استفان مواجه خواهید شد. با نیم‌نگاهی به تاریخچه این کلیسا متوجه می‌شوید که این بنا توسط عده‌ای از مسیحیان اصفهان، مهاجران مسیحی و تاجران ارمنی روسیه ساخته شده است.

پیست اسکی الوند؛ تفریحی زمستانی در سفرنامه همدان

پیست-اسکی-الوند؛-تفریحی-زمستانی-در-سفرنامه-همدان

اگر از آن دسته افرادی هستید که به زمستان و تفریحات زمستانی علاقه دارید، حتماً سری به پیست اسکی الوند بزنید. با توجه به کوهستانی بودن استان همدان، اغلب مناطق این استان در سال پوشیده از برف است و پیست اسکی الوند در جنوب غرب جاده گنجنامه و در فاصله ۱۰ کیلومتری از آن قرار دارد و شما می‌توانید با خیال راحت و مطمئن به ورزش اسکی بپردازید.

شهربازی رنگین‌کمان؛ بهشتی برای کودکان در سفرنامه همدان

شهربازی-رنگین‌کمان؛-بهشتی-برای-کودکان-در-سفرنامه-همدان

بچه‌ها به دلیل روحیه کودکانه‌ای که دارند بسیار پر جنب و جوش و پرنشاط بوده و عاشق هیجان و بازی هستند؛ به‌طوری که اگر از آن‌ها بپرسید که کجا دوست دارند بروند، در اغلب اوقات با شور و اشتیاق وصف‌ناپذیری جواب خواهند داد: شهربازی! البته بزرگ‌ترها از این قاعده مستثنا نیستند و آن‌ها هم گاهی اوقات دوست دارند به ندای کودک درونشان گوش دهند و هم‌پای بچه‌ها به شادی و تفریح بپردازند.

شهربازی رنگین‌کمان همدان با امکاناتی نظیر ترن هوایی مخصوص کودکان و بزرگسالان، قطار کودک، خانه شادی، سرسره بادی، ماشین برقی، تاب پرنده سینما چندبعدی، انواع بازی‌های کامپیوتری، بولینگ و غیره پذیرای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان می‌باشد.

مجتمع تفریحی عباس آباد همدان؛ پربازدیدترین تفرجگاه در سفرنامه همدان

مجتمع تفریحی عباس آباد همدان؛ پربازدیدترین تفرجگاه در سفرنامه همدان

برای اینکه شما بتوانید در سفرنامه همدان خود، یک روز تکرارنشدنی و زیبا برای خود و خانواده رقم بزنید، مجتمع تفریحی عباس آباد همدان را به هیچ عنوان از دست ندهید. این مجتمع تفریحی در دامنه کوه الوند، بر روی تپه عباس آباد واقع شده است و دارای امکاناتی چون تله‌کابین، شهربازی، باغ وحش، آبشار مصنوعی، آب‌نما و غیره می‌باشد.

اگر دوست دارید به همدان سفر کنید، برای اجاره ویلا و سوئیت در همدان، پیشنهاد می‌شود از سایت لیدوماتریپ دیدن کنید.

پارک‌های معروف همدان در سفرنامه همدان

پارک‌ها یکی از پرطرفدارترین مکان‌ها برای گردشگران جهت سپری کردن اوقات فراغت و تفریح در سفرنامه همدان است. علاوه بر گردشگران و مسافران، خود مردم بومی هر شهر نیز در روزهای تعطیل پنجشنبه و جمعه یا در ایامی خاص مانند سیزده‌به‌در، همراه با خانواده به پارک‌های نزدیک محل زندگی خود یا پارک‌های مشهور می‌روند.

به دلیل اینکه اکثر جوامع امروزی آپارتمان‌نشین هستند و کودکان فضای کافی برای بازی‌های دسته‌جمعی ندارند، فرصت رفتن به پارک را غنیمت شمرده و با دوستان و آشنایان، به بازی‌هایی مثل فوتبال، وسطی، بدمینتون و غیره می‌پردازند. البته بزرگترها هم در بین خود تیم تشکیل می‌دهند و در بین خود به رقابت می‌پردازند. در سفرنامه همدان، در ادامه پارک‌های شهر همدان و سایر شهرهای این استان را به شما معرفی خواهیم کرد؛ پس با ما همراه باشید.

پارک مردم؛ از پارک‌های دیدنی همدان

پارک مردم که در زمان‌های قدیم به آن لونا پارک می‌گفتند، یکی از قدیمی‌ترین بوستان‌های شهر همدان به شمار می‌رود و روبه‌روی دانشگاه صنعتی همدان و دانشگاه بوعلی سینا قرار دارد. اگر شما همراه با جمع خانوادگی یا دوستان به همدان سفر کردید، در سفرنامه همدان خود حتما این پارک زیبا و دل‌انگیز را به لیست جاهایی که باید بروید اضافه کنید و در جمعی صمیمانه و دوستانه، لحظات ماندگار و خوشی را برای خود و اطرافیانتان رقم بزنید.

پارک بانوان نرگس؛ محل ورزش بانوان

پارک بانوان نرگس؛ محل ورزش بانوان

پارک بانوان نرگس شهر همدان در اواخر سال ۹۰ احداث شد و وسعت آن ۲۴ هکتار است. این پارک مجهز به دستگاه‌های ورزشی است و بانوان گرامی می‌توانند در ورزش صبحگاهی از آن‌ها برای ارتقا وضعیت سلامتی جسمی و روحی خود استفاده کنند. همچنین قدم زدن هنگام عصر و در اوقات فراغت با دوستان و آشنایان در این پارک می‌تواند به بانوان در داشتن روحیه‌ای خوب کمک بسزایی کند.

پارک جنگلی سیفیه ملایر؛ طبیعتی دل‌انگیز

پارک جنگلی سیفیه ملایر؛ طبیعتی دل‌انگیز

پارک سیفیه یا سیف‌الدوله، یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های سنتی ایران به شمار می‌رود. این پارک ابتدا باغ شخصی خاندان سلطنتی قاجار بوده و بعدها در سال ۱۳۰۴ هجری شمسی توسط نوه فتح‌علی شاه یعنی سیف‌الدوله به عنوان پارک به مردم ملایر تقدیم شد. درختان چنار پیر و کهنسال، آب‌نماها و حوضچه‌ها، زیبایی زایدالوصفی به این پارک می‌دهند و اگر شما روزی در پیاده‌رو‌های این پارک قدم زدید، این زیبایی را به‌خوبی درک خواهید کرد.

پارک جنگلی کمربسته؛ سفر به قلب طبیعت

پارک جنگلی کمربسته؛ سفر به قلب طبیعت

این پارک جنگلی در ۵ کیلومتری جنوب غربی تویسرکان، در یک دره سرسبز و باصفا و در کنار بستر رودخانه واقع شده است. به دلیل آ‌ب و هوای بسیار مطبوع و دلپذیری که دارد و همچنین درختان پیر و سربه‌فلک‌کشیده، جزو زیباترین پارک‌های این استان به شمار می‌رود و به شما توصیه می‌کنیم فرصت بهره‌مندی از هوای مطلوب و زیبایی کمیاب پارک جنگلی کمربسته را در سفرنامه همدان از دست ندهید.

گشتی خاطره‌انگیز در خیابان‌های همدان

گشتی-خاطره‌انگیز-در-خیابان‌های-همدان

در این قسمت از سفرنامه همدان، می‌خواهیم به شما خوانندگان عزیز درباره خیابان‌های همدان مطالبی بیان کنیم. پیش‌تر گفتیم که همدان با نام بوعلی سینا شهره عام و خاص است؛ پس حتماً خیابانی به نام این دانشمند پرآوازه در این شهر وجود دارد. خیابان بوعلی سینا، یکی از زیباترین و شلوغ‌ترین خیابان‌های شهر همدان بوده که کاملاً سنگفرش است و وسایل نقلیه اجازه تردد در این خیابان را ندارند.

دو طرف این خیابان زیبا، مزین به درختان بلندقامت بوده و در فصل پاییز جلوه‌ای جادویی و سحرآمیز به این پیاده‌راه می‌دهند. همچنین در این خیابان هر نوع مغازه و فروشگاهی که از ذهنتان می‌گذرد وجود دارد؛ از این رو هم می‌توانید خریدی لذت‌بخش داشته باشید و هم از منظره چشم‌نواز این خیابان بهره ببرید. اگر شما پیاده‌روی چند ساعته داشته و نیاز به استراحت داشته باشید، می‌توانید با نشستن در صندلی‌های تعبیه‌شده در قسمت‌های کناری این خیابان، خستگی خود را رفع کنید.

یکی دیگر از خیابان‌های معروف همدان، میدان مرکزی می‌باشد که قبل‌تر در مورد آن صحبت کردیم. این میدان با وجود اینکه به پیاده‌راه تبدیل شده، ولی هنوز به عنوان نقطه اصلی شهر به شمار رفته و ارتباط خود را با سایر خیابان‌های شهر همدان حفظ کرده است. این میدان متصل به پیاده‌راه بوعلی سینا و پیاده‌راه اکباتان همدان است و اگر شما برنامه پیاده‌روی نسبتاً طولانی در سفرنامه همدان خود چیده‌اید، به احتمال قوی گذرتان به خیابان‌ها یا بهتر است بگوییم پیاده‌روها میفتد.

همدان‌گردی پر از خاطره در سفرنامه همدان

همدان شهری است تاریخی پر از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و فرهنگی که در این بخش از سفرنامه همدان قصد داریم مکان‌های تاریخی این شهر پر از رمز و راز را به شما معرفی کنیم.

آرامگاه بوعلی سینا؛ مشهورترین جاذبه گردشگری در سفرنامه همدان

آرامگاه بوعلی سینا؛ مشهورترین جاذبه گردشگری در سفرنامه همدان

بسیاری از شما، همدان را با نام بوعلی سینا می‌شناسید. آرامگاه این دانشمند و پزشک نامی، در شهر همدان، میدان بوعلی سینا قرار دارد. سبک معماری این آرامگاه، از برج گنبد کاووس اقتباس شده و تلفیقی از معماری باستانی ایرانی و اسلامی است. اگر با کمی دقت ساختار این بنا را نظاره کنید، متوجه می‌شوید که این آرامگاه دارای ۱۲ ستون است که این ۱۲ ستون، نمادی از ۱۲ علمی است که بوعلی سینا در زمان حیاتش به آن‌ها تسلط داشت.

آبشار گنجنامه؛ تلفیق طبیعت و تاریخ 

آبشار-گنجنامه؛-تلفیق-طبیعت-و-تاریخ 

اگر شما اهل طبیعت‌گردی هستید و دوست دارید که در کنار لذت بردن از طبیعت، از جاذبه‌های تاریخی هم دیدن کنید، آبشار گنجنامه گزینه پیشنهادی ما به شما است. این آبشار، در ۵ کیلومتری غرب همدان و در ارتفاعات کوه الوند قرار دارد و در نزدیکی این آبشار، کتیبه‌های باستانی گنجنامه به چشمتان خواهد خورد.

کتیبه‌های باستانی گنجنامه، دو سنگ‌نوشته باشکوه هستند که توسط داریوش هخامنشی و خشایارشاه در دل کوه‌های الوند حک شده‌اند. جالب است بدانید که مضمون این دو کتیبه مناجات با اهورامزدا و ستایش داریوش و خشایارشاه می‌باشد.

آرامگاه باباطاهر؛ شاعرانگی در سفرنامه همدان

آرامگاه باباطاهر؛ شاعرانگی در سفرنامه همدان

آرامگاه باباطاهر، بنایی با معماری منشوری‌شکل که بر قاعده هشت‌ضلعی استوار است، همراه با گنبدی فیروزه‌ای نظر شما را به خود جلب می‌کند. هنگام ورود به محوطه آرامگاه، حسی شاعرانه شما را در بر خواهد گرفت؛ چراکه این آرامگاه مزین به اشعار و دوبیتی‌های شورانگیز باباطاهر می‌باشد.

برج قربان همدان؛ یادگاری نظامی

برج قربان همدان؛ یادگاری نظامی

این برج تاریخی در محله زندهای همدان، بین خیابان طالقانی و چهارباغ همدان واقع شده و اثری است متعلق به قرن هفت یا هشت هجری. در بازدید از این مکان تاریخی، با ساختمانی با نمای آجری مواجه خواهید شد. این بنای تاریخی محل دفن عده‌ای از ایران سلجوقی و شیخ‌الاسلام حسن بن عطار ابوالعلاء همدانی است.

تجربه سفری یک روزه به همدان

شما در سفر یک روزه خود به شهر همدان، با کمک یک برنامه‌ریزی خوب و زمان‌بندی‌شده، می‌توانید از مکان‌های مختلف تاریخی و فرهنگی این شهر بازدید کنید. اگر به جنبه تاریخی و باستانی شهر همدان علاقه‌مندید، می‌توانید از بناهای تاریخی مانند تپه هگمتانه، آرامگاه‌ بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، برج قربان و غیره دیدن فرمایید.

اگر شما بیشتر شیفته و مجذوب جاذبه‌های طبیعی هستید و در دل طبیعت لذت بیشتری می‌برید، حتماً قایق‌سواری در غار علیصدر را امتحان کنید. علاوه بر غار علیصدر، پارک‌های جنگلی موجود در این استان، مانند پارک جنگلی مردم در شهر همدان و پارک جنگلی سیفیه و پارک جنگلی ملایر نیز گزینه‌های مناسبی برای تفریح و تفرج یک روزه در دل طبیعت هستند.

سفر به غار علیصدر؛ طولانی‌ترین غار آبی جهان

سفر-به-غار-علیصدر؛-طولانی‌ترین-غار-آبی-جهان

غار علیصدر همدان، یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های توریستی طبیعی استان همدان است که سالانه گردشگران و طبیعت‌دوستان زیادی را پذیرا می‌باشد. در سفرنامه همدان، فصل مناسب برای بازدید از این غار جادویی و زیبا، فصل تابستان است که خبری از سوز و سرمای هوا و بارش برف و باران نیست و شما با خیالی راحت از این غار دیدن می‌کنید.

شما با سفر به این غار می‌توانید یکی از متفاوت‌ترین تجارب قایق‌سواری در سفرنامه همدان را داشته باشید؛ زیرا شما در یک جای کاملاً متفاوت یعنی یک غار، سوار قایق خواهید شد نه در یک دریا، دریاچه یا رودخانه! این غار پر از دالان‌های پیچ‌درپیچ و دهلیزهای متعدد است و شما هر چه بیشتر در دل این غار نفوذ کنید بیشتر غرق شگفتی‌های این غار خواهید شد.

عکس‌های شهر فرهنگ و تمدن در  سفرنامه همدان

تا این قسمت از سفرنامه همدان، شهر همدان و زیبایی‌های این شهر را برای شما توصیف کردیم. حال وقت آن است که بار دیگر از نظر بصری، جاذبه‌های این شهر تاریخی را ببینید.

عکس آرامگاه باباطاهر، شاعری که دوبیتی‌هایش ورد زبان دوستداران شعر و ادب فارسی است.

عکس‌های-شهر-فرهنگ-و-تمدن-در -سفرنامه-همدان

عکس آرامگاه بوعلی سینا، دانشمند، فیلسوف و پزشک نامی که به عنوان نماد شهر همدان شناخته می‌شود.

عکس‌های-شهر-فرهنگ-و-تمدن-در -سفرنامه-همدان

عکس آبشار گنج‌نامه که هم از لحاظ طبیعی و هم تاریخی جذابیت دارد.

عکس‌های-شهر-فرهنگ-و-تمدن-در -سفرنامه-همدان

عکس شیرسنگی، یادگاری از دوران باستان به مردمان آینده.

عکس‌های-شهر-فرهنگ-و-تمدن-در -سفرنامه-همدان

عکس پیاده‌راه و میدان مرکزی شهر همدان؛ با قدمتی ۱۰۰ ساله.

عکس‌های-شهر-فرهنگ-و-تمدن-در -سفرنامه-همدان

سفرنامه همدان؛ خواندنی‌ترین سفرنامه بین شهرهای ایران

در این سفرنامه همدان که مطالعه کردید، با شهر زیبا و تاریخی همدان و جاذبه‌های توریستی و جذاب این شهر آشنا شدید. دانستید که در هر گوشه و کنار این شهر ردی از باستانیان و مذاهب گوناگون وجود دارد، تپه هگمتانه که زمانی پایتخت مادها و هخامنشیان بوده و وجود کلیساها و بقعه یهودی استر و مردخای، خبر از وجود مذاهبی غیر از اسلام را در زمان‌های قدیم در همدان می‌دهند.

جاذبه‌های این شهر منحصر به آثار و بناهای تاریخی و فرهنگی نیست، بلکه دارای طبیعت زیبا و منحصربه‌فردی نیز می‌باشد که سالانه طبیعت‌گردان فراوانی از مناظر طبیعی این استان دیدن می‌کنند. یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی در سفرنامه همدان، غار علیصدر است که یکی از شگفتی‌های طبیعی همدان به شمار می‌رود و تنها راه بازدید از داخل غار از طریق قایق ممکن است؛ همین موضوع باعث می‌شود که شما تجربه‌ای نو از قایق‌سواری در سفرنامه همدان داشته باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد سایر جاذبه‌های گردشگری و تاریخی کشور زیبا و تاریخی ایران، به مجله گردشگری لیدوماتریپ مراجعه نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *