ساحل ریشهر کجاست؟

ساحل-ریشهر-کجاست؟

بوشهر یکی از شهرهای جنوبی و ساحلی کشور است که از آن به عنوان دریایی‌ترین شهر جهان یاد می‌کنند. این شهر زیبا، دارای جاذبه‌های دیدنی و جذاب فراوانی است. این شهر زیبا با ساحلی به طول ۶۰۰ کیلومتر، زیباترین سواحل خلیج فارس را داراست.

ساحل ریشهر بوشهر که در جنوب آن واقع شده است، ترکیبی بی‌نظیر از طبیعت، تاریخ و جذابیت است که گشت‌وگذار در آن بسیار لذت‌بخش است. در این بخش از مجله گردشگری لیدوماتریپ با ما همراه باشید تا سفری کوتاه به این ساحل جذاب داشته باشیم.

تاریخچه ساحل ریشهر بوشهر

تاریخچه-ساحل-ریشهر-بوشهر

ریشهر منطقه‌ای باستانی است که در نزدیکی ساحل قرار دارد. قدمت آثار کشف شده در پارک ساحلی ریشهر بوشهر به هزاره سوم تا هزاره اول پیش از میلاد می‌رسد. این شهر زیبا، یادگاری به جا مانده از دوران عیلامی‌ها و پادشاهان آن دوران است. در این شهر کوچک، بناهای تاریخی ارزشمندی وجود دارند که هر کدامشان تاریخچه‌ای طولانی و کهن دارند.

باستان شناسان و کاوشگران با جست‌وجو و انجام مطالعه در این منطقه، اشیاء بسیاری با قدمت طولانی کشف کرده‌اند. طی اکتشافاتی که در بین سال‌های ۱۲۵۱ تا ۱۲۵۶ شمسی و توسط باستان‌شناسان فرانسوی انجام شده و نتیجه آن در سال ۱۲۹۳ منتشر شده است، کتیبه‌های میخی متعلق به عهد شوتروک ناهونته و آثار، بناها و سفال‌های نقش‌دار کشف شده متعلق به دوران ایلامیان و هزاره دوم و سوم پیش از میلاد مسیح است.

جالب است بدانید، بازخوانی آجرنوشته‌های این ساحل تاریخی، نشان می‌دهد ساحل ریشهر بوشهر در آن دوران، لیان، نام داشته است. این ساحل به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی که داشته، یکی از مهم‌ترین نقاط ارتباطی شرق و غرب دنیای قدیم بوده و موقعیت تجاری و اقتصادی بسیار خوبی داشته است.

در دوران عیلامی‌ها، ساختمان‌های باشکوهی در این شهر ساخته شد که امروزه نیز بقایای این ساختمان‌ها در ریشهر دیده می‌شود و می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

دلیل نام گذاری ساحل ریشهر بوشهر

دلیل-نام-گذاری-ساحل-ریشهر-بوشهر

نام ریشهر در واقع خلاصه شده «ریوارد اردشیر» است. اردشیر بابکان، در زمان حکومت خود شهرهای بسیاری را بنا کرد که ریوارد اردشیر (ریشهر)، یکی از آن‌هاست که در واقع می‌توان گفت تجدید بنای شهر لیان بوده است. در دوران حکومت ساسانیان، این شهر یکی از مهم‌ترین مراکز علمی و ادبی محسوب می‌شد.

در آن دوران بسیاری از دانشمندان و فیلسوفان در این منطقه زندگی می‌کردند که با استفاده از خطوطی موسوم به گشتک، کتاب‌هایی در زمینه علوم طب، فلسفه، نجوم، متون و روایات مذهبی و سایر رشته‌های علم و ادب به رشته تحریر درآوردند که برای آن‌ها نام گشتک دفتران را انتخاب کردند.

فاصله ریشهر تا بوشهر

فاصله-ریشهر-تا-بوشهر

این شهر تاریخی و زیبا در فاصله ۸ کیلومتری، جنوب شهر بوشهر واقع شده است. بناهای تاریخی این مکان و ساحل زیبای آن باعث می‌شود تا گردشگران بسیاری از آن دیدن کنند. با اجاره سوئیت در بوشهر و یا رزرو بهترین هتل های بوشهر می‌توانید اقامت راحتی را در این شهر تجربه کرده، و بعد از استراحتی کوتاه به سمت ساحل ریشهر بوشهر حرکت کنید.

جاهای دیدنی ساحل ریشهر بوشهر

جاهای-دیدنی-ساحل-ریشهر-بوشهر

سفر به این ساحل جذاب می‌تواند یک روز شاد و خاطره‌انگیز را برای شما رقم بزند. ساحل ریشهر بوشهر، معروف‌ترین ساحل این منطقه است. علاوه‌بر مناظر زیبا و جذابی که در این ساحل وجود دارد، می‌توانید از شنا کردن در آب‌های خلیج لذت ببرید و یک روز زیبا و شگفت انگیز برای خود بسازید. یکی از ویژگی‌های این ساحل این است که در سطحی بالاتر از سطح دریا قرار دارد و برای شنا کردن در دریا و قدم زدن در ساحل زیبای آن باید از پله‌ها پایین بروید.

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های ریشهر، بناهای دیدنی و نوع معماری آن است. درست است که بسیاری از این بناها تخریب شده‌اند، اما هنوز هم دارای جذابیت هستند و می‌توان گفت در نوع خود بی‌نظیرند. همچنین پارکی در کنار ساحل احداث شده که می‌توانید بساط پیک نیک خود را به راه انداخته و روزی شاد و زیبا را به همراه خانواده یا دوستانتان تجربه کنید.

دیدنی‌های اطراف ساحل ریشهر بوشهر

در اطراف ساحل ریشهر بوشهر مناطقی دیدنی و زیبایی وجود دارند که بازدید از آن‌ها نیز می‌تواند برای شما بسیار جذاب باشد. در ادامه به معرفی این مکان‌های جذاب و تماشایی خواهیم پرداخت.

· دهکده گردشگری

دهکده-گردشگری

یکی از جاهای بسیار جذاب و تماشایی در ریشهر، دهکده گردشگری آن است. داشتن امکاناتی مانند: دریاچه قایق‌سواری، کافی‌شاپ، رستوران، پیست دوچرخه‌سواری، آلاچیق‌های یک طبقه و دو طبقه، مکان‌هایی جذاب برای پیاده‌روی و همچنین شترسواری، باعث شده تا این مکان جذاب به یکی از مکان‌های توریستی بسیار پرطرفدار تبدیل شود.

· بافت تاریخی ریشهر

بافت-تاریخی-ریشهر

بافت تاریخی ساحل ریشهر بوشهر، یکی از دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های آن است. قدمت این قسمت به دوران نادرشاه افشار برمی‌گردد. در آن زمان و به دستور نادرشاه افشار، یک پایگاه دریایی ساخته شد که به پایگاه نادری شهرت داشت.

در سفر به این ساحل تاریخی، حتما سری هم به پایگاه نادری بزنید. تماشای این بنای جذاب تاریخی شما را با به گذشته و سبک معماری آن دوران خواهد برد.

سوغات ساحل ریشهر بوشهر

سوغات-ساحل-ریشهر-بوشهر

یکی از بخش‌های جذاب هر سفری، بخش سوغاتی‌های آن است. از سوغاتی‌های خوشمزه این شهر می‌توان، خرما و پنیر نخل را نام برد. از دیگر سوغاتی‌های این شهر زیبا می‌توان به صنایع دستی آن که شامل: حصیر، کاه و زنبیل است، اشاره کرد. همچنین می‌توانید از بازارهای این شهر، ماهی و میگوی تازه صید شده را خریداری کرده و از خوردن یک غذای دریایی سالم لذت ببرید.

ریشهر؛ جاذبه‌ای ارزشمند و باستانی

ریشهر؛-جاذبه‌ای-ارزشمند-و-باستانی

ساحل ریشهر بوشهر، یکی از جاذبه‌های بسیار ارزشمند با قدمتی تاریخی است که طبیعت بسیار زیبا و بی‌نظیری دارد. سفر به این شهر زیبا و تاریخی می‌تواند سفری بسیار لذت‌بخش برای شما به ارمغان بیاورد و خاطراتی خوش برای شما به ثبت برساند.

می‌توانید با اجاره سوئیت در بوشهر، اقامتی آسوده و راحت را در این شهر تجربه کنید و سپس برای تماشای ساحل ریشهر بوشهر راهی آن جا شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *