راهنمای سفر به نور

راهنمای سفر به نور

نوار شمالی کشور به دلیل آب و هوای معتدلی که دارد در کنار نزدیکی به تهران، یکی از مقاصد پر تردد دوستداران طبیعت به حساب می آید و در سه فصل بهار و پاییز برای طبیعت گردی و کمپینگ و در فصل تابستان با شنا کردن در آب‌های دریای خزر می‌تواند لذت فراموش نشدنی را به همراه داشته باشد. همچنین در فصل زمستان با توجه به معتدل بودن هوا به نسبت سایر نقاط کشور به جز نوار جنوبی، برای گذراندن وقت و تفریحات در جنگل و یا ساحل بسیار مناسب است.

نور یکی از صدها شهر های ساحلی ایران است که با توجه به نزدیکی به جنگل و دریا و امکانات تفریحی و سرگرمی خوبی که در این منطقه تعبیه شده همواره مورد توجه گردشگران در فصول مختلف سال است. ما در این راهنمای سفر به نور از نشریه لیدوماتریپ تمام اطلاعاتی که لازم است پیش از سفر بدانید را در اختیارتان قرار می‌دهیم. پس تا پایان با این مقاله همراه باشید.

نور کجاست؟

نور

نور یکی از شهرستان‌های سرسبز شمال است که در غرب استان مازندران واقع شده و یکی از قدیمی ترین شهرهای این استان می باشد. نام فدیمی آن تمیشه بوده که بخش ساحلی حکومت رویان بوده است و همچنین نام قدیمی دیگر آن سولده است که هنوز محلی های این شهر گهگاه از این نام استفاده می کنند. این شهرستان پس از جدا شدن از آمل دارای سه بخش مرکزی، بلده و چمستان می باشد و بخش مرکزی آن شامل شهرهای نور، رویان و ایزدشهر می باشد و از روستاهای مهم آن می‌توان به تاشکوه علیا و سفلی اشاره کرد.

راهنمای مسیر دسترسی و راه های رسیدن به نور

یکی از مسائلی که در راهنمای سفر به نور به آن می‌پردازیم مسیرهای دسترسی و راه‌های سفر به نور است که در ادامه به طور مختصر با آن‌ها آشنا می‌شویم:

سفر به نور با هوایپیما

سفر هوایی به نور

برای سفر هوایی به نور باید از فرودگاه ساری استفاده کنید، این فرودگاه نزدیک‌ ترین فرودگاه به نور است و روزانه پروازهای متعددی از تهران و بعضی از شهرهای بزرگ به این فرودگاه انجام می شود.

سفر به نور با خودروی شخصی

راهنمای سفر به نور

نور در مسیر جاده ای مناسبی قرار دارد و از تهران حدود ۲۴۰ کیلومتر فاصله دارد. از تهران می توانید از مسیر پردیس به رودهن، آمل، محمودآباد و سپس به نور برسید و حدود ۴ ساعت و نیم رانندگی خواهید داشت. نور دارای دسترسی جاده ای مطلوب به غرب و شرق مازندران است و از طریق جاده های هراز و کرج نیز به تهران مرتبط است. نزدیک ترین راه رفتن به نور از طرف تهران، جاده هراز و مسیر آمل است.

سفر به نور با اتوبوس

راهنمای سفر به نور با اتوبوس

اتوبوس به نور به راحتی در دسترس است و پایانه شرق (تهرانپارس) و بیهقی (آرژانتین) در تهران هر روز برنامه منظمی برای سفر با اتوبوس به نور دارند. همچنین اتوبوس از بعضی شهرهای بزرگ هم وجود دارد.

سفر به نور با قطار

سفر به نور با قطار

نزدیک‌ ترین ایستگاه راه‌آهن با نور، ایستگاه قائم‌ شهر است. فاصله ایستگاه راه‌آهن قائم‌ شهر تا مرکز شهر نور حدود ۹۰ کیلومتر است. سفر ریلی از تهران تا قائم‌ شهر حدود ۶ ساعت زمان می‌برد.

راهنمای سفر به نور از تهران

مسیر دسترسی به نور

همانطور که پیش از این گفتیم، از تهران می‌توانید از طریق دو مسیر خودتان را به نور برسانید. فاصله تهران تا نور از مسیر کرج و چالوس با ماشین سواری حدودا ۴ ساعت و ۴۵ دقیقه است. این مسیر تقریبا ۲۴۰ کیلومتر است.

فاصله زمانی تهران تا نور از مسیر هراز و آمل با ماشین سواری حدود ۴ ساعت و ربع است. این مسیر تقریبا ۲۳۰ کیلومتر است.

بهترین زمان سفر به نور

سفر به نور در پاییز

تمام فصول بهار، تابستان، پاییز و حتی زمستان برای سفر به نور قابل قبول است اما نور معمولا تابستانی گرم و شرجی دارد. زمستان کمی سرد و پر باران است. ماه‌های ابتدایی پاییز دما عالی، اما معمولا بارندگی قابل توجه است. آب و هوای نور در بهار عالی است چون متعادل ترین دما و بارندگی را دارد.

راهنمای گردشگری نور

راهنمای گردشگری نور

شهرهای شمالی پر از جاذبه‌های طبیعی زیبا هستند. جاهایی که با دیدن فضای سبزشان انرژی مثبت روحتان دو چندان می‌شود. نور هم از این قائده مستثنی نیست و پر از دیدنی‌های جذاب و رویایی است که هر مسافری را به سمت خود می‌کشاند. از جمله این جاهای دیدنی نور می‌توان به دریاچه الیمالات، پارک جنگلی لاویج، پارک جنگلی نور، ساحل سی سنگان، آبگرم لاویج و… اشاره کرد که جزو خوش آب و هوا ترین جاذبه‌های طبیعی و فوق العاده زیبای شهر هستند و پیشنهاد می‌کنیم حتما این جاذبه‌ها را در لیست گردشگری‌تان قرار دهید. جاذبه های تاریخی شهر نور هم دیدنی هستند. جاذبه‌هایی مثل شهر تاریخی ناتل نور، خانه نیما یوشیج و کلیسای آنتوان مقدس که هر کدام به نوبه‌ی خود زیبا و هیجان انگیز هستند. در ادامه‌ی این راهنمای سفر به نور چند مورد از زیباترین جاهای دیدنی نور را به شما معرفی می‌کنیم.

پارک جنگلی نور

پارک جنگلی نور

در میانه جاده نور به محمود آباد تابلویی وجود دارد که رهگذران را به درون پارک جنگلی نور هدایت می کند؛ جاذبه ای که با عنوان پارک سعیدی آشتیانی نیز شناخته می شود و از نظر کارشناسان با مساحت ۳۶۰۰ هکتار، عنوان بزرگترین پارک جنگلی طبیعی در خاورمیانه را به خود اختصاص داده است. ورودی غربی این پارک در کیلومتر ۵ جاده اصلی نور به محمودآباد قرار دارد؛ سردری سنگی با پوشش چوبی که شما را به دنیای دیگری فرا می خواند. به دلیل دسترسی مناسب این پارک به جاده ساحلی نور و نزدیکی آن به شهرهای رستم رود، محمودآباد، نور و آمل پذیرای جمعیت زیادی است و در ایام پیک سفر بسیار شلوغ می شود.

در پارک جنگلی نور امکاناتی برای گردشگران تعبیه شده است تا بتوانند برخی نیازهای خود را برطرف کنند. از جمله این امکانات می توان به آلاچیق های متعدد اشاره کرد که مکان خوبی برای برپایی کمپ و پیک نیک هستند. رستوران و قهوه خانه مجموعه نیز تجربه متفاوتی را برای تان خلق می‌کنند و سرویس بهداشتی و مسجد نیز برای استفاده مسافران وجود دارد. علاوه بر پیاده روی در طبیعت سبز و زیبا، شما در این پارک جنگلی می‌توانید اسب سواری، دوچرخه سواری، پرنده نگری و عکاسی را هم تجربه کنید و لذت ببرید.

همچنین پارک جنگلی نور کشتگاه ۲۷۰ هکتاری درخت سفید پلت را در خود دارد که بومی ایران است. علاوه بر این درختانی نظیر بلوط، ممرز، توسکا، انجیلی، لرگ، لیلکی، افرا، شب خسب، ون، نمدار و اوجا نیز در این پارک یافت می شوند. از جمله جاندارانی هم که در این پارک زندگی می‌کنند می‌توان به شغال، تشی، روباه و گرگ اشاره کرد.

آدرس: مازندران، جاده نور- محمود آباد

دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات نور

به دل جنگل‌های سرسبز شمال که بروید، حتما از میان دیدنی‌های بی شمار آن دریاچه الیمالات را برای تفریح و گذران اوقات فراغت انتخاب خواهید کرد. راهی شهرستان نور شوید و از مسیر نور-چمستان، به سمت جنگل کَشپِل حرکت کنید. در میان انبوه درختان جنگل و بعد از گذر از مسیری رویایی و خاطره انگیز، به پهنه آبی وسیعی می‌رسید که همچون الماسی در میان قامت سبز درختان می‌درخشد و برای مسافران و گردشگران دلبری می‌کند. گستره آبی که از آن به عنوان سد خاکی الیمالات یاد می‌شود و بین مردم به نام دریاچه الیمالات شهرت دارد. سدی که در ارتفاع ۱۲۵ متری از سطح دریا قرار دارد و یکی از تفرجگاه‌های محلی مردم نور به شمار می رود.

حالا که تا اینجا آمدید، حیف است از قایق سواری در دریاچه لذت نبرید. اصلی ترین تفریح دریاچه الیمالات قایق سواری در آن، با قایق های پدالی و موتوری ست. اگر اهل هیجان هستید می توانید یکی از قایق های موتوری را کرایه کنید، داخل دریاچه به پیش بروید، از خنکی هوا و قطره های آب بر روی صورت تان لذت ببرید و از داخل دریاچه منظره اطراف را تماشا کنید. به جز این‌ها سعی کنید ماهیگیری، پیک نیک، عکاسی و پیاده روی در حاشیه دریاچه را از دست ندهید.

آدرس: مازندران، ۹ کیلومتری نور.

آبشار آب پری

ابشار اب پری

در مسیر جاده رویان – بلده در استان مازندران و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهر رویان به آبشاری به نام آب‌پری می‌رسیم که در نوع خود خاص و منحصربه‌فرد است. ظاهر این آبشار با آن تصویری که به طور معمول از آبشارها در ذهن دارید متفاوت است؛ سنگ‌هایی که در اثر رانش زمین، در شیب تند کوه گرد هم آمده‌اند و آب را از میان خود عبور می‌دهند، آبشار آب‌پری را به وجود آورده‌اند. جالب است بدانید که در زبان محلی به این آبشار «پری او» می‌گویند، که این نام برگرفته از افسانه‌‌ای ست که به وجود یک پری در بالای آبشار اشاره دارد.

سرچشمه این آبشار یکی از کوه‌های مازندران است؛ آب پس از جاری شدن در شیب سنگی، مسیر خود را به آن سوی جاده و دره‌ای جنگلی ادامه می‌دهد.

برای رسیدن به آب پری باید از رویان به سمت بلده حرکت کنید. جاده رویان-بلده، مسیری پیچ در پیچ و شبیه به جاده چالوس است. از زیبایی‌های این جاده به این سادگی‌ها گذر نکنید. در گوشه و کنار این منطقه درختان و گیاهان سرسبز به چشم می‌خورد و صدای عبور آب فضایی دلنشین را خلق کرده است که می‌توانید با گشت و گذار در آن، روح خود را تلطیف و جاذبه‌های پنهان منطقه را کشف کنید.

آدرس: مازندران، ۵ کیلومتری نور.

خانه نیما یوشیج

خانه نیما

این خانه خانه‌ای است که نیما در آن متولد شد و امروز پیکر او نیز وسط حیاط آن دفن شده است. خانه‌ای قاجاری که به دستور علی معروف به ناظم الایاله جد او ساخته شد. سردر ورودی این بنا تاریخ ۱۱۲۸ نوشته شده است، اما در شیر سرنمای قسمت شمالی آن تاریخ ۱۱۳۶ دیده می‌شود. پلان خانه قاجاری است و سه ورودی، شاه ‌نشین و البته اتاق‌ هایی با گچ ‌کاری و آجرکاری‌ های چشم نواز دارد. برای ساخت این خانه معماران و گچ‌ کارانی از اصفهان، هشت سال کار کردند؛ زیرا جناب ناظم الایاله ۱۴۴‌پارچه ‌آبادی را داشت و یوش محل اصلی سکونتش بود. خود نیما درباره خانه چنین گفته است: “پدربزرگ من برای من قصر و قلعه ساخته است نه خانه. باروهای بلند، دیوارهای منقش، سقف ‌های منبت‌ کاری شده…”

این خانه سه در ورودی و اتاق های بسیاری  دورتا دور حیاط دارد که امروز به موزه تبدیل شده است. دروسط حیاط سه سنگ قبر را خواهید دید که متعلق به نیما، خواهرش بهجت و سیروس طاهباز است. اتاق ها امروز به موزه و کتابخانه تبدیل شده اند. سه تا از اتاق ها محل کتابخانه اند. در اتاق های دیگر می توانید عکس هایی از او را مشاهده کنید و شعرهایی که شاعران در وصف یوش و مازندران و نیما سروده اند نیز به چشم می خورد. برخی اشیا دیدنی دیگر مانند وسایل شخصی از جمله قلم، چراغ، عینک، پیه سور، لباس و کفش نیز برای تماشا قرار داده شده است. این خانه یک بار در سال ۱۳۷۰ مورد مرمت قرار گرفت و در سال ۱۳۷۳ توسط سازمان میراث فرهنگی خریداری شد و مجددا در سال ۱۳۷۵ مرمت اساسی شد.

آدرس: مازندران، نور، روستای یوش، محله‌ی لالو.

 راهنمای شکم گردی در نور

رستوران های نور

در سفر به نور می توانید خوشمزه ترین غذاها مثل مرغ ترش، کباب ترش، کال کباب، بادمجان کباب، نازخاتون و … رو نوش جان کنید. طعم فوق العاده‌ی این غذاها تا مدت ها در خاطرتان باقی می‌ماند. رستوران‌های باکیفیت و خوب در شهر کم نیست و اکثر رستوران‌ها انواع غذاهای محلی را هم سرو می‌کنند. رستوران‌هایی مثل رستوران کاسپین، رستوران نارنجستان، رستوران دریا، رستوران زیتون، رستوران شاندیز، رستوران مازرون، رستوران تمیشان، رستوران لاله و رستوران احمد کبابی از رستوران های برتر و شناخته شده نور هستند که منوی خوشمزه و وسوسه کننده و همین طور با کیفیتی دارند و شما می‌توانید برای میل کردن غذاهای خوشمزه‌ی شمالی به آن‌ها مراجعه کنید. در ادامه‌ی راهنمای سفر به نور تعدادی از این رستوران ها را به شما معرفی می‌کنیم:

رستوران مرشد

رستوران مرشد نور

رستوران مرشد، یکی از بهترین رستوران های نور محسوب می شود. این رستوران دارای طراحی داخلی بسیار سنتی با بهره گیری از معماری زورخانه‌های ایرانی است. کاشی کاری‌های سنتی و دیوارهای گلی این رستوران در بهترین و تمیزترین حالت ممکن فراهم شده تا محیطی گرم و دلنشین را برای مشتریان ایجاد نماید. فضای رستوران بسیار بزرگ بوده و دارای یک حیاط و محوطه ی بزرگ در قسمت جلویی ساختمان اصلی است که یک حوضچه جلوی این رستوران تعبیه شده است.

در بدو ورود به رستوران، یک منو از انواع غذاهای محلی و غیر محلی در اختیار شما قرار می‌گیرد که شما می توانید با توجه به ذائقه‌تان، غذای مورد نظرتان را انتخاب کنید. قیمت منوی غذایی با توجه به فضا و امکانات رستوران و نیز کیفیت غذاها، مناسب و مقرون به صرفه است. یک امکان دیگر که برای شما وجود دارد این است که در صورت تمایل می توانید غذایتان را در بخش بالکن رستوران نوش جان کنید.

آدرس: مازندران، جاده نور به سمت محمود آباد، جنب پارک جنگلی نور، ورودی مجتمع اقامتی نم.

رستوران لاویج

رستوران لاویج نور

اگر به دنبال رستورانی هستید که غذاهای ایرانی و فست فود متنوعی داشته باشد و در عین حال از تازگی غذای ان اطمینان داشته باشید رستوران لاویج نور بهترین انتخاب برای شما همران عزیز است. نوع پخت ماهی هایش با رستوران های دیگر کاملا متفاوت است، این نظر مشتریانی است که سال ها لاویج در زمره انتخاب هایشان قرار گرفته است. رستوران لاویج نور که مجموعه ای از فست فود و غذاهای ایرانی و محلی را در خود جای داده است، پاتوق بسیاری از گردشگران و محلی های شمالی است.

آدرس: نور، خیابان امام، روبه روی هلال احمر.

رستوران کاسپین

کاسپین نور

از دیگر رستوران‌های نور که می‌توانید همراه با خانواده خود در فضای دل‌باز و بزرگ آن وقت بگذرانید، رستوران کاسپین نور است. این رستوران در یک موقعیت مکانی مناسب در کنار پارک جنگلی نور قرار گرفته است بسیاری از گردشگران پس از گشت و گذاری کوتاه در جنگل نور، روی به این رستوران می‌آورند. فضای این رستوران بسیار بزرگ است به طوری که توانایی پذیرایی از ۵۰۰ نفر را دارد. معماری و چیدمان داخلی رستوران بسیار ساده است. میز و صندلی‌های رستوران نیز به دور از هرگونه اضافه کاری به طور خیلی ساده پشت سر هم قرار گرفته‌اند.

تنوع غذایی این رستوران نیز قابل توجه است که یکی از نقاط قوت این رستوران محسوب می‌شود. رستوران کاسپین نور به عنوان یکی از بهترین رستوران های نور وعده‌های غذایی با کیفیتی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. با توجه به دیدگاه گردشگران که پیش‌تر در این رستوران غذا صرف کرده‌اند، غذاهای محلی این رستوران طعم بسیار خوبی دارند. از نقاط ضعف این رستوران که یک بی سلیقگی محض است، باید به قرار دادن تکه‌ای از نایلون بر روی میزها اشاره کرد که واقعاً وجه داخلی رستوران را زشت کرده است. از این مورد که بگذریم در کل رستوران کاسپین نور با توجه به کیفیت خوب و مواد غذایی و کارکنان حرفه‌ای که از آن برخوردار از می‌تواند مکان بسیار مناسبی برای گذراندن یک وعده غذایی بعد از گردش در جنگل نور باشد.

آدرس: مازندران، نور، روبه روی در خروجی پارک جنگلی نور.

رستوران تمیشان

رستوران تمیشان

اگر دنبال غذایی مرغوب و درجه یک هستید رستوران تمیشان نور هم می‌تواند یک گزینه از میان ده‌ها و صدها گزینه باشد.

رستوران تمیشان نور پارکینگ بزرگی دارد که می‌توانید ماشین خود را در آن پارک کنید. لازم به ذکر است که پارکینگ رایگان است. در کنار پارکینگ استخری قرار دارد که اگر هوا مساعد باشد می‌توانید در اطراف استخر نیز بنشینید و غذا میل کنید. البته اتاق‌ها و کلبه‌های چوبی نیز در اطراف استخر قرار دارند که می توانید در آن‌ها نشسته و غذا سفارش دهید.

در رستوران تمیشان از مواد مرغوب و درجه یک برای تهیه غذا استفاده می‌شود که به صورت روزانه تهیه می گردند.

این رستوران فضایی بسیار مناسب برای دورهمی‌های دوستانه شماست که می توانید خاطرات تکرار نشدنی را در آن رقم بزنید. اگر به دنبال غذاهای محلی گیلان هستید رستوران تمیشان نور یک تجربه خوشمزه است.

آدرس: مازندران، نور، بعد از ایزدشهر، منطقه تمیشان، روبه روی نارنجستان تمیشان.

راهنمای خرید در نور

در نور مانند دیگر نقاط مازندران می توانید فروشگاه های مختلف بسیاری را ببینید، این فروشگاه ها که عموما بسیار بزرگ هستند، یکی از گزینه های بسیار خوب برای خرید به شمار می‌روند و لباس‌های متنوع بسیاری را می‌توان در این محل‌ها یافت. صنایع دستی و محصولات چوبی هم یکی دیگر از محصولات پر و پا قرص شمال است که معمولا در کنار فروشگاه های ترشی جات و لواشک ها و آلوچه فروشی های معروف این شهر قرار دارند. در فروشگاه صنایع دستی و لوازم چوبی می توانید لوازم بسیاری را که شاید تا امروز از وجود آنها خبر نداشتید ببینید و خریداری کنید. اگر قصد خرید در نور را دارید در ادامه راهنمای سفر به نور با ما همراه باشید تا تعدادی از بهترین مراکز خرید نور را به شما معرفی کنیم.

فروشگاه خانه و کاشانه‌ی نور

فروشگاه خانه و کاشانه نور

دو سال پیش این فروشگاه بزرگ در نور افتتاح شد. اینجا یک فروشگاه بزرگ است که هر چیزی که بخواهید و فکر کنید را می توانید در آن پیدا کنید. نکته جالب این است که قیمت کلیه اجناس این فروشگاه از هزار تومان شروع  می‌شود. اگر فکر می کنید دلیل ارزان بودن اجناس کیفیت پائین آن‌هاست، باید بگویم در اشتباهید. کافی است یک بار از فروشگاه های زنجیره‌ای خانه و کاشانه خرید کنید تا دیگر شک و شبهه‌ای در این مورد برایتان باقی نماند. از این فروشگاه می توانید لوازم آشپزخانه، ابزار آلات، زیور آلات، لوازم التحریر، لوازم بهداشتی و آرایشی، اسباب بازی، لوازم ورزشی، لوازم نوزاد و کودک و … را تهیه کنید.

آدرس: مازندران، نور، ۵۰۰ متر مانده به پلیس راه.

مرکز خرید دی

راهنمای خرید در نور

یکی از مراکز خرید در نور که در محیط شهری قرار دارد و بسیاری از مردم نور برای خرید‌های خود به آنجا می‌روند مرکز خرید دی است. این مرکز خرید که در خیابان امام خمینی قرار گرفته است با بیش از ۱۱ هزار متر مربع مساحت و ۱۰۰ واحد تجاری یکی از بزرگترین مراکز خرید نور هم محسوب می‌شود. مرکز خرید دی دارای پارکینگ اختصاصی، آسانسور و پله برقی، سرویس بهداشتی و نمازخانه‌ی عمومی و کافی‌شاپ می‌باشد. اگر به دنبال خرید‌هایی مانند لباس،‌ شال و روسری، عطر و لوازم آرایشی بهداشتی، کادویی و … هستید در بین مراکز خرید در نور جایی بهتر از پاساژ دی پیدا نخواهید کرد. ساعات کاری این مرکز خرید نیز همه روزه از ۹ صبح تا ۲۲:۳۰ شب می‌باشد.

آدرس: مازندران، نور، خیابان امام خمینی.

راهنمای اقامت در نور

یکی از مسائل مهم دیگری که پیش از سفر مطرح می‌شود. این بخش از سفر معمولا پر هزینه ترین و زمان بر ترین بخش آن است. به همین دلیل ما در این راهنمای سفر تعدادی از هتل‌ها و اقامتگاه های نور را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید سریع تر و راحت تر انتخاب کنید و بهترین گزینه را برای رزرو هتل در نور انتخاب کنید.

هتل نارنجستان

هتل نارنجستان نور

در نزدیکی دریای خزر و در استان مازندران، هتل ۵ ستاره نارنجستان، همچون نگینی درخشان خودنمایی می کند. این هتل با امکانات کامل رفاهی در کنار دریا آماده پذیرایی از میهمانان و مسافران شمال است.

۵۲ واحد لوکس در هتل نارنجستان با طراحی منحصر بفرد و با امکاناتی چون مبلمان کامل و شیک، تجهیزات صوتی و تصویری، تراس سرپوشیده با چشم اندازی متفاوت و بی نظیر و سرویس کامل، اقامتی بیاد ماندنی را برای شما رقم خواهد زد.

آدرس: مازندران، کیلومتر ۷ جاده محمود آباد، ایزدشهر.

هتل مروارید خزر

مروارید خزر نور

هتل مروارید خزر یک هتل پنج ستاره لوکس در شهر نور، واقع در استان مازندران است. این هتل ۳۲ اتاق دارد و از جمله مهم‌ترین امکانات آن می‌توان به کافی شاپ، اینترنت، پارکینگ رایگان، زمین تنیس، سالن بیلیارد، سرویس اتاق و پذیرش ۲۴ ساعته اشاره کرد. واحدهای هتل مجهز به تهویه مطبوع، تلویزیون، یخچال و حمام هستند. هتل تا پارک جنگلی نور ۱۵ دقیقه با ماشین، تا پارک ملت محمودآباد ۱۷ دقیقه با ماشین، تا بازار ماهی محمودآباد ۱۸ دقیقه با ماشین، تا ترمینال مسافربری محمودآباد ۱۹ دقیقه با ماشین، تا دریاچه آبیدر ۲۶ دقیقه با ماشین، تا دریاچه الیمالات ۳۶ دقیقه با ماشین، تا آبشار آب پری ۴۳ دقیقه با ماشین و تا ایستگاه راه آهن ساری ۵۹ دقیقه با ماشین فاصله دارد.

آدرس: مازندران، نور، کیلومتر ۱۴ جاده محمودآباد به نور، بین شهرک آرامشهر و آکامشهر.

هتل نگین

هتل نگین نور

از هتل‌های ساحلی ۳ ستاره مازندران می‌توان به هتل نگین نور اشاره کرد. این هتل با دارا بودن موقعیت مکانی مناسب در کنار دریا و همچنین فراهم کردن امکانات کامل اقامتی می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب رزرو هتل برای کسانی باشد که قصد دارند در نور مازندران اقامت کنند. امکانات هتل نگین شامل صبحانه، پارکینگ، ساحل اختصاصی، اینترنت در کل فضای هتل و کافی شاپ، وجود فروشگاه‌های برند در اطراف هتل، آسانسور، لابی، تاکسی سرویس، لاندری، استخر و جت اسکی می باشد.

آدرس: مازندران، نور، خیابان امام خمینی، ره به روی ایران خودرو.

مجتمع تفریحی، گردشگری شهر نور

مجتمع تفریحی گردشگری نور

اقامتگاه رفاهی شهر یا مجتمع رفاهی شهر واقع در شهرستان نور، شهر ایزدشهر و نزدیک شهر نور در سال ۱۳۸۷ افتتاح و در سال ۱۳۹۵ جهت ارائه خدمات باکیفیت بازسازی شد. بهترین ویژگی این مجتمع اقامتی نزدیکی به دریای خزر، پارک جنگلی نور، خانه نیما یوشیج و دریاچه الیمالات است. ساختمان‌های اقامتی این مجتمع با معماری مدرن در نزدیکی ساحل زیبای خزر و امکانات رفاهی کم‌نظیر، شبی به یاد ماندنی را برای مسافران شهر نور رقم خواهند زد.

مجتمع رفاهی شهر نور با ساختمان‌های اقامتی متعدد در نهایتا ۷ طبقه، ۱۸۶ اتاق، ۸۳۰ تخت و پارکینگ رایگان با ظرفیت ۷۵۰ خودرو در ساحل دریای خزر بنا شده است. این اقامتگاه همچنین دارای آسانسور و سرویس بهداشتی فرنگی در هر اتاق است. یکی از بهترین، باکیفیت‌ترین و پرامکانات‌ترین مجتمع‌های اقامتی استان مازندران است که با دسترسی آسان به مکان‌های دیدنی و امکانات گوناگون رفاهی – خدماتی مسافران زیادی را به خود جلب می‌کند.

آدرس: مازندران، نور، ایزدشهر، گلسار ۳.

انواع دیگر اقامتگاه در نور

اجاره ویلا و سوئیت در نور

هتل ها معمولا اولین گزینه‌ی اقامتی برای مسافران هستند، اما بد نیست بدانید این روزها به جز هتل شما راه های دیگری هم دارید که گاها مقرون به صرفه تر و راحت تر از رزرو هتل هم هستند. یکی از این گزینه‌ها اقامت در اقامتگاه‌های بوم گردی است. این اقامتگاه ها برای کسانی که به فضای سنتی علاقمندند مناسب است. گزینه دیگر اجاره ویلا و سوئیت و منازل شخصی در شهرهاست. در این روش شما دیگر محدودی‌های هتل را ندارید و هزینه کمتری هم پرداخت می‌کنید. یک راه مطمئن و سریع برای اجاره اقامتگاه رزرو آنلاین است. برای این کار شما می‌توانید سری به صفحه اجاره ویلا و سوئیت در نور بزنید و انواع اقامتگاه های موجود را مشاهده و سپس یکی از آن‌ها را انتخاب و رزرو کنید.

برای محل اقامت، امکان چادر زدن و کمپینگ در ساحل نور هم وجود دارد. پارک جنگلی نور در ابتدای جاده محمودآباد و دریاچه سد الیمالات هم ضمن مجهز بودن به امکانات اولیه، محل‌های مناسبی برای چادر زدن دارند.

راهنمای سلامت و درمان در نور

این شهر بیمارستان‌ها و داروخانه‌های مجهز و زیادی دارد که در صورت نیاز میتوانید به این مکان‌ها مراجعه کنید. بیمارستان امام خمینی نور ، داروخانه دکتر شریفیان نور و داروخانه شبانه روزی نور از جمله مراکز درمانی این شهر هستند.

بهترین برنامه ریزی برای سفر به نور

راهنمای سفر به نور

جاذبه‌های گردشگری نور به دو دسته شامل جاذبه‌های درون شهری و مسیرهای طبیعت گردی تقسیم می‌شوند. ما در راهنمای سفر به نور یک برنامه‌ی مدون و منظم برای شما ترتیب داده‌ایم که به کمک آن بتوانید سفر بهتر و خاطره انگیزتری داشته باشید.

اگر برای اولین بار به نور سفر می‌کنید یا از این شهر در حال عبور هستید، بهتر است معروف ترین جاذبه‌های داخل شهر را که شامل ساحل، بازار محلی و پارک جنگلی نور هستند را در اولویت قرار دهید تا حتی با سفر نیم روزه نیز بتوانید یک سفر خوب به نور داشته باشید.

اگر فرصت کافی برای سفر یک روزه به نور دارید، مسیر دریاچه سد الیمالات به راحتی می توانید نیم روز دوم شما را به خود اختصاص دهد و برای همه افراد از پیک نیک گرفته تا پیاده روی های طولانی تر مناسب است. به این ترتیب با چینش و زمان بندی مناسب می توانید کمترین اتلاف انرژی و زمان را در طول برنامه داشته باشید.

سایر مسیرهای طبیعت گردی منطقه نور شامل ناتل، انارجار و جاده جنگلی نور می توانند حتی یک و نیم روز دیگر به برنامه شما اضافه کنند. اگر فرصت چندان دیگری ندارید جاده جنگلی نور و روستاهای آن منطقه از جمله سیاهکلا و آب بندان های رستمرود را برای دیدن انتخاب کنید. به این ترتیب می توانید یک سفر یک و نیم روزه خوب داشته باشید.

اگر فرصت کافی برای سفر دو روزه به نور دارید، مسیر ناتل یک مسیر خاص برای علاقمندان تاریخ و فرهنگ است و حداکثر نیم روز زمان نیاز دارد. اما انارجار ظرفیت طبیعت گردی بالایی دارد و بر حسب شرایط آمادگی جسمانی شما در پیشروی در جنگل و یا فرصتی که برای پیک نیک در انارجار دارید بین نیم روز تا یک روز را می توانید به آن اختصاص دهید. بنابراین سفر به نور می تواند حتی یک سفر سه روزه باشد. برای سفر سه روزه به نور طبق جدول برنامه و با توجه به ترتیبی که در مسیر طراحی شده قرار دارند از همه جاذبه های گردشگری و طبیعت گردی نور دیدن کنید اما جاذبه های اصلی را از دست ندهید.

وسایل لازم برای سفر به نور

وسایل لازم برای سفر به نور

کوله پشتی و کفش پیاده روی راحت ، عینک آفتابی و کلاه نقاب دار برای روزهای آفتابی ، لباس گرم برای فصول سرد ، دوربین عکاسی ، دارو و لوازم شخصی ، بطری آب و تنقلات و لوازم و لباس شنا برای فصول گرم، از جمله وسایلی هستند که راهنمای سفر به نور لیدوماتریپ به شما پیشنهاد می‌کند در طول سفر با خودتان ببرید.

سفری دلچسب و خاطره ساز به نور

نور از شمال به دریا می‌رسد و یک شهر ساحلی به شمار می‌رود، از شرق به شهرستان آمل دسترسی دارد، از شمال شرق به شهرستان محمود آباد از جنوب به استان تهران، از جنوب غرب به استان البرز و از غرب به نوشهر و چالوس متصل است. این شهر دارای جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی فراوانی است که از میان آن‌ها می‌توان به ساحل زیبای دریا، کاخ تمیشان، پارک جنگلی کشپل، خانه نیما یوشیج، کلیسای آنتوان مقدس، دریاچه الیمالات و جنگل و آبگرم لاویج اشاره کرد. آب و هوای نور مانند دیگر شهرهای ساحلی دریای خزر بارانی در پاییز و زمستان و گرم و شرجی در تابستان است.

ما در این راهنمای سفر به نور علاوه بر معرفی شهر و بررسی آداب و رسوم و فرهنگ مردمان این دیار، بسیاری از جاهای دیدنی، مراکز خرید، رستوران‌ها، اقامتگاه‌ها، مراکز درمانی و …. را به شما معرفی کردیم و برنامه‌ی چند روزه ای نیز برای سفر به نور به شما ارائه دادیم تا در صورت تمایل از آن استفاده کنید و سفرتان را لذتبخش تر کنید.

 

 

 

 

 

۴/۵ - (۱۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *