جاهای دیدنی و دیدنی های اردبیل

وقتی نام اردبیل به گوشتان می خورد چه چیزی در ذهن شما تداعی می شود؟ در اردبیل با هر نوع سلیقه ای جاذبه گردشگری وجود دارد، از جاذبه های طبیعی گرفته تا جاذبه های تاریخی.

اگر به اردبیل سفر کنید در وهله اول طبیعت گردی در طبیعت بی نظیر اطراف اردبیل و روستاهای آن را اولویت قرار دهید.

از هر چه بگذریم، از آب و هوای خنک و کم نظیر این شهر نمی توان گذشت. برای یک بار هم که شده در تابستان به اردبیل سفر کنید و از هوای خنک و طبیعت ان لذت ببرید.

اردبیل کجا بریم

اگر که برای تعطیلات تابستانی خود، سفر به اردبیل را انتخاب کرده اید، بدون شک بهترین انتخاب را داشته اید.

جاهای دیدنی و دیدنی های اردبیل

قسمتی از تاریخ خاندان صفویان نیز در اردبیل به چشم می خورد. بله درست حدس زدید!بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی که جز آثار و جاذبه های تاریخی این شهر است.

اگر هوس گشتن در مراتع سر سبز و جنگل های دیدنی کردید، به جنگل فندقلو و پارک های جنگلی اطراف اردبیل بروید و از چشم انداز زیبای درختان جنگلی و صفای طبیعت لذت ببرید.

چشمه های آب گرم که معروف ترین جاذبه های تفریحی اردبیل است ، در سرعین قرار گرفته و آبشار ها و چشمه های دیگری هم  دارد که در شهر های اطراف اردبیل هستند.

در ادامه مطلب می خواهیم جاهای دیدنی و دیدنی های اردبیل را دقیق تر به شما بشناسانیم.

 گردنه حیران

اگر می خواهید سفری رویایی به دل ابر ها داشته باشید ما به شما یک سازه طبیعی و یک شگفتی  از خلقت را پیشنهاد می کنیم، گردنه حیران!

هر کس باشنیدش یاد جنگل های سرسبز وجاده های پر پیچ و خم می افتد و هر کسی را حیران این زیبایی عیر قابل تصور می کند گویی تکه تی از بهشت روی زمین پدیدار شده است.

گردنه حیران جاهای دیدنی و دیدنی های اردبیل

گردنه حیران یکی از جذاب ترین و خیره کنده ترین جاذبه های گردشگری اردبیل است. طبیعت منحصر به فرد جاده گردنه حیران و عبور از کوه هایی که پر است از درختان جنگلی واقعا حس و حال عجیبی دارد.

اما شنیدن کی بود مانند دیدن! باید به گردنه حیران بروید و از نزدیک شاهد مناظر فوق العاده این منطقه گردشگری باشید.

گردش شما فقط در طبیعت و تماشای مناظر اطراف گردنه حیران نیست بلکه با تله کابین گردنه حیران، دقایقی از آسمان گردنه دنیای متفاوتی از طبیعت را تجربه خواهید کرد.

آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی

اگر می خواهید در کنار طبیعت گردی یک سفر پر رمز و راز به سرگذشت و گذشتگان تاریخ ایران بکنید، به آرامگاه شیخ صفی بروید. بقعه شیخ صفی یکی از جاذبه های تاریخی و دیدنی اردبیل است که آرامگاه یکی از بزرگان دوران صفوی می باشد.

این آرامگاه مساحت بزرگ دارد و  معماری و بنای این مجموعه تاریخی به عهد صفوی باز می گردد. شما می توانید دو حوض سنگی بسیار زیبا و سنتی را در محوطه بقعه شیخ صفی ببینید.

بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی جاهای دیدنی و دیدنی های اردبیل

بقعه شاه اسماعیل، چهار گوشه دارد و نمای داخلی این آرامگاه منحصر به فرد است و دیوار نگار های مذهبی و عرفانی در ان به چشم می خورد.

جالب است بدانید همسر شاه اسماعیل و پیکر شاه اسماعیل اول و بعضی از کشته شدگان جنگ شیروان و چالدران در این آرامگاه دفن شده اند.

اگر به این مکان تاریخی بروید، با دیدن بناها و مطالعه تاریخ این مجموعه، با سرگذشت خاندان صفوی، بیشتر آشنا خواهید شد.

دریاچه شورابیل 

اکثر جاذبه های گردشگردی شهرها در خارج از شهر قرار گرفته اند اما دریاچه شورابیل درست در مرکز شهر قرار گرفته و یکی از بزرگترین تفرجگاه های این شهر می باشد.

به طوری که این جاذبه تفریحی گردشگری بعد از سرعین، نگین گردشگری اردبیل می باشد. شورابیل تنها یک دریاچه خشک و خالی نیست بلکه در کنار لذت بردن از دریاچه می توانید عشق و حال کنید.

می توانید با کشتی تفریحی آنداک در دریاچه گشتی بزنید و از فضای زیبا و منحصر به فرد آب دریاچه لذت ببرید. در فضای سبز اطراف دریاچه الاچیق و استراحتگاه های مناسبی فراهم شده که می توانید بساط  پیک نیک را برپاکنید.

دریاچه شورابیل جاهای دیدنی و دیدنی های اردبیل

اگر به دوچرخه سواری و پیاده روی علاقه مندید، می توانید در مسیر مخصوص پیاده روی این مجموعه گردشگری تفریح و ورزش کنید.

هم چنین شهربازی این مجموعه رفاهی تفریحی، مکان مناسبی برای تفریح و سرگرمی خانواده و فرزندانتان است. خلاصه کلام این است که در دریاچه شورابیل حوصله تان سر نمی رود و از همه مهم تر از هوای خنک و دل پذیر آن در تابستان انرژی بگیرید.

دریاچه نئور 

دریاچه نئور را می توان این طور توصیف کرد که تکه ای از بهشت در میان کوه ها قرار گرفته است. طبیعت این دریاچه با آمدن فصل تابستان زیبا و زیباتر می شود. این دریاچه مابین اردبیل خلخلال گرفته و بزرگترین دریاچه طبیعی اردبیل است.

دور تا دور این دریاجه پر از گیاهان سرسبز و مراتع با صفاست که می توانید در کنار این دریاچه کمپ بزنید و ساعت ها از تماشای  طبیعت ناب و آرامش این دریاچه خوشی را احساس کنید.

اگر در مراتع اطراف این دریاچه منخصربه فرد، گشت و گذاری داشته باشید،انواع گیاهان دارویی مانند بابونه و نعناع کوهی به چشمتان می خورد.

دریاچه نئور جاهای دیدنی و دیدنی های اردبیل

شما می توانید تجربه ای هیجان انگیز از یک کمپینگ دریاچه ای داشته باشید. اگر طبیعت گرد هستید و به کمپ  زدن در دل طبیعت علاقمندید، طبیعت دلنواز اطراف دریاچه نئور را از دست ندهید.

خوبی مناطق طبیعی گردشگری اردبیل در این است که بکر هستند و هیچ گونه تخریب انسانی در طبیعت های آن دیده نمی شود. پس بهتر است وقتی به جاذبه های طبیعی این شهر سفر می کنید، به امکانات مناسب مجهز باشید.

یکی از تفریح های جالبی که در دریاچه نئور می توانیر انجام دهید، ماهی گیری است. اگر قصد ماهی گیری در دریاچه نئور را دارید بهترین زمان برای این کار، فصل تابستان است.

جنگل فندقلو

چشمه ها و آبشار های منحصرد به فرد و طبیعت سرسبز و رویایی اردبیل یک طرف، جنگل فندقلو این شهر یک طرف… درسفر به اربیل یکی از جاهای دیدنی وطبیعی که باید از نردیک در آن گردش کنید و از دیدن درختان و هوای مه آلود و بارانی آن حض  کنید، جنگل فندقلو است.

این جنگل سرسبز در مسیر اردبیل به آستارا قرار گرفته و در سفر به آستار سر راه خود به این جنگل بروید و طعم لذیذ میوه های خوش طعم جنگلی آن را بچشید.

جنگل فندقلو جاهای دیدنی و دیدنی های اردبیل

در میان تمام این جاذبه های گردشگری، جاذبه ای منحصربه فرد و تماشایی در دل طبیعت اردبیل وجود دارد که طبیعت و مناظز دل انگیزش مردم را از همه جای ایران به این دیار سبز در دل کوه های برفی می کشاند.

جنگل فندقلو در ۱۰ کیلومتری شهرستان نمین قرار گرفته و می توانید به اربیل بروید از آ نجا به جنگل فندقلو دسترسی پیدا کنید. مراتع گل های بابونه جنل فندقلو بسیار معروف است و چشم اندازی تکرار نشدنی از یک طبیعت را به شما جلوه می کند.

بالیقلو چای رودخانه ای در شهر اردبیل

اردبیل پر از رودخانه و چشمه های پر آب و جاری است که بسیار زیبا و دیدنی است. این رودخانه به معروف به رودخانه ماهی گیری است.

اگر به ماهی گیری در رودخانه جز کارهای مورد علاقه شماست این شانس را در سفر به اردبیل دارید که از رودخانه ماهی صید کنید و نوش جان کنید.

رو خانه بالیقلو چای از جاهای دیدنی و معروف ازدبیل است که برای ماهی گیری به این جاذبه گردشگری سفر می کند. ماهی گیری فقط یکی از تفریحات جالب این این رودخانه است.

رودخانه بالیقلو جاهای دیدنی و دیدنی های اردبیل

شما در اطراف روخانه می توانید کمپ بزنید و اتراق کنید و ساعت ها به تماشای منظره زیبای بالیقلو چای سرگزم شوید.

چون این رودخانه از داخل شهر می گذرد از نظر دسترسی نزدیک است و گردشگران و مردم اردبیل برای تفریح گردش بیشتر سفر می می کنند.

دامنه زیبای کوه های سبلان

تنفس در ارتفاعات منحصر به فرد سومین قله بلند ایران، قطع به یقین تجربه ای فراموش نشدنی از طبیعت گردی و سفر به اردبیل به شما خواهد داد.

یکی از زیبایی های طبیعت که در جهان وجود دارد، دامنه های سر سبز کوه هاست که طبیعتی زیبا و مثال زدنی دارند و رفتن به چنین جاهای دیدنی یکی از قسمت های لذتبخش سفر هر گردشگر می باشد.

دشت های پر گل، مراتع سرسبز و مناظر و چشم انداز های خارق العاده از طبیعت و آب و هوای خنک؛ باعث شده تا اغلب مسافران راهی اردبیل شوند.

دامنه کوه سبلان جاهای دیدنی و دیدنی های اردبیل

یکی از جالب ترین و شگفت انگیز ترین ویژگی های کوه سبلان این است که در دهانه کوه دریاچه ای بسیار زیبا و دیدنی قرار گرفته است که برای دیدن این پدیده زیبا باید مسیر دامنه کوه را تا آخر کوهنوردی کنید.

اگر اهل پیست اسکی هستید می توانید در پیست اسکی آلوارس تقریح کنید. در ادامه جاهای دیدنی و دیدنی های اردبیل این جاذبه گردشگری را به شما معرفی می کنیم.

سرعین، سرزمین چشمه های آبگرم ایران

سرعین یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری اردبیل می باشد و در میان مردم ایران از محبوبیت بیشتری برخوردار است. چشمه های ابگرم این شهر خاصیت درمانی دارند و یکی از دلایل جذب گردشگر همین است.

علاوه بر چشمه های آبگرم در سرعین می توانید در مراکز خرید و بازار های سرعین گشت و کذار داشته باشید. شما می توانید در رستوران های این شهر طعم غذای محلی سرعین را بچشید و لذت ببرید.

سرعین جاهای دیدنی و دیدنی های ار دبیل

البته طبیعت روستاهای اطراف  سرعین، چشم اندازی منحصر به فرد دارند و برای طبیعت گردی مناسب اند. در سفر خود به سرعین در طبیعت آن گردش کنید و از هوای پاک و تمیز آنانرژی بگیرید.

خانه میر فتاحی اردبیلی

اگر می خواهید از مکان های تاریخی اردبیل دیدن کنید،می توانید به خانه میرفتاحی اردبیلی بیروید. خانه میرفتاحی اردبیلی از دوران قاجاریه باقی مانده و فضای داخلی و معماری ساختمان آن بسیار زیباست.

میرفتاح و پدرش از عالمان روحانیون زمان قدیم بودند و این خانه ظاهرا مدرسه یا مکتب خانه بوده است. شیشه های این بنای تاریخی طرحی اسلیمی دارند و رنگارنگند.

منزل میرفتاح اردبیلی به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده است.

بازار بزرگ اردبیل 

حالا که با جاهاب دیدنی و دیدنی های اردبیل آشنا شدید، سیری هم در بازار بزرگ اردبیل داشته باشید. بازار های قدیمی و سرپوشیده هر شهر نشان دهنده ی بخشی از اقتصاد و فرهنگ و آداب و رسوم آن شهر می باشد.

بازار اردبیل مثل سایر بازار های تاریخی و سنتی ایران مجموعه از راسته ها، تیمچه ها، مسجد و گرمابه تشکیل شده استو مسجد جامع اردبیل هم در ای بازتر بنا شده است.

بازار بزرگ اردبیل جاهای دیدنی و دیدنی های اردبیل

با گشتن در بازار های سنتی حس و حال خوبی می گیرید و از دیدن وسایل و محصولات مختلف از خوراکی های رنگارنگ گرفته تا لباس های محلی آن شهر، شادی و انرژی ما در سفر به اردبیل تضمین می کند.

کجا اقامت کنیم؟

در سفر به اردبیل خود را برای اقامت چندروزه آماده کنید. چون وقتی وارد اردبیل شوید  بادیدن جاهای دیدی و طبیعت زیبایش ناخودگاه به دنبال اقامتگاه می گردید که در اردبیل چند روزی ماندگتر شوید.

برای این که کار خود را راحت کنید و حین سفر به تلاتم نافتید، از قبل می توانید اقامتگاه دلخواهتان را از وبسایت «لیدوماتریپ» که یکی از وبسایت های معتبر رزرو آنلاین در کشور است، رزرو کنید.

سوئیت های اجاره ای،ویلا و آپارتمان مبله و خانه های سنتی و…. از جمله اقامتگاه هایی است که همگی در وبسایت «لیدوماتریپ» است و می توانید در گوگل جستجو کنید.

شما می توانید همین الان برای اجاره ویلا و سوئیت در اردبیل به وبسیایت «لیدوماتریپ» بروید و اقامتگاه ها را با تصویر و قیمت ببینید و رزرو کنید.

 

۲.۷/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *