جاهای دیدنی قشم در پاییز و زمستان

جاهای-دیدنی-قشم-در-پاییز-و-زمستان

جزیره قشم یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین جزایر آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس است که در تنگه هرمز قرار گرفته و در مجاورت جزایر بندر عباس، جزیره هنگام، بندر خمیر و تنب بزرگ و تنب کوچک قرار دارد. جزیره قشم تنها ژئوپارک طبیعی خاورمیانه بوده و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیار زیادی را در خود جای داده است.

به همین دلیل نیز مسافران بسیار زیادی در بازه‌های زمانی مختلف از سال عازم این جزیره شده و از مناظر طبیعی و زیبای آن بازدید می‌کنند. با توجه به آب‌وهوای این جزیره، زمان مسافرت به این جزیره نیز بسیار مهم بوده و باید مسافران قبل از سفر به این جزیره، تمام جوانب و اهداف سفر خود را مشخص نمایند.

در این مقاله از وبسایت لیدوماتریپ اطلاعات مفیدی درباره آب‌وهوای جزیره قشم در اختیار شما قرار می‌دهیم و در مورد جاهای دیدنی قشم در پاییز و زمستان بیشتر صحبت خواهیم کرد.

آب‌وهوای قشم در فصل پاییز و زمستان

آب‌وهوای قشم در فصل پاییز و زمستان

جزیره قشم آب‌وهوایی چهار فصل داشته و در تمام فصول از سال زیبایی‌های خاص خود را دارد. بنابراین با توجه به سلیقه افراد، هر یک از فصول سال می‌تواند برای سفر به این جزیره زیبا مناسب باشد. البته لازم به ذکر است که قشم آب‌وهوایی گرم و خشک داشته و در اغلب روزهای سال رطوبت بالایی دارد.

آب‌وهوای جزیره قشم در فصل بهار بسیار معتدل و مطلوب و همراه با نسیم‌های خنک بهاری است و به جرات می‌توان گفت که سه ماه اول سال، یکی از بهترین زمان‌های سفر به این جزیره می‌باشد.

اما از اواسط خرداد ماه تا اواسط شهریور ماه در تابستان، میزان گرما و رطوبت هوا در جزیره قشم بسیار زیاد بوده و برای افرادی که به نور آفتاب حساس بوده و توانایی تحمل گرمای ۴۶ درجه‌ای را ندارند، سفر به این جزیره در تابستان توصیه نمی‌شود.

افرادی که علاقه‌مند به تفریحات آبی مانند غواصی هستند نیز باید در فصول گرم سال به این جزیره سفر کنند؛ زیرا در فصول پاییز و زمستان آبِ دریا کمی خنک می‌شود و انجام تفریحات آبی میسر نیست.

فصل پاییز بهترین زمان برای سفر به جزیره قشم است؛ چراکه در این فصل از سال از گرمای شدید و هوای شرجی تابستان خبری نبوده و مسافران می‌توانند با خیال راحت از جزایر مختلف و آثار طبیعی دیدن کنند و در کنار سواحل زیبای خلیج فارس وقت بگذرانند.

گفتنی است که در این فصل از سال، سایت‌های آبی مختص تفریحات آبی در جزیره قشم کاهش یافته و امکان انجام برخی از فعالیت‌های آبی وجود ندارد. درفصل زمستان نیز هنگام شب و پس از غروب خورشید، دمای هوای جزیره کاهش یافته و ممکن است تا دمای صفر درجه سانتی‌گراد نیز برسد و حتی برخی اوقات باران‌های رگباری ببارد.

به طور کلی، دمای هوا در فصول پاییز و زمستان در جزیره قشم بین ۱۲ الی ۲۵ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده و در این فصول از سال، جزیره قشم ملایم‌ترین و معتدل‌ترین آب‌وهوا را دارد. بیشترین دمای ثبت شده در جزیره قشم ۴۶ درجه سانتی‌گراد و کم‌ترین دمای آن ۰ درجه سانتی‌گراد در فصل زمستان می‌باشد. همچنین شرجی‌ترین ماه در جزیره قشم، مرداد ماه است.

با توجه به این موارد، سفر به جزیره قشم در فصول پاییز و زمستان بسیار ایده‌آل بوده و می‌توان در این فصول از سال، به بازدید از آثار طبیعی و جزایر زیبای اطراف جزیره پرداخت.

اجاره روزانه خانه در قشم

سفر به جزیره زیبای قشم در فصل پاییز و زمستان

شاید برای شما هم سوال باشد که در صورت سفر به جزیره قشم در فصول سرد سال، از چه مکان‌هایی می‌توان دیدن کرد. در ادامه همراه مجله گردشگری لیدوماتریپ باشید تا به توضیح جاهای دیدنی قشم در پاییز و زمستان بپردازیم.

مناظر سواحل زیبای قشم در پاییز و زمستان

مناظر سواحل زیبای قشم در پاییز و زمستان

سواحل زیبای جنوب و خلیج فارس از جمله سواحلی هستند که نه تنها در فصل‌های پاییز و زمستان از زیبایی آن‌ها کاسته نمی‌شود، بلکه در این فصول، زیبایی سواحل قشم به دلیل بارش باران‌های پاییزی و رگبارهای فصلی بیشتر می‌شود.

همان ‌طور که قبلاً نیز گفته شد، در فصل‌های پاییز و زمستان برخی از تفریحات آبی در جزیره قشم انجام نمی‌شود؛ اما به دلیل کم بودن مسافران و گردشگران در این موقع از سال، مسافران می‌توانند تفریحات آبی را با قیمت پایین‌تری تجربه کرده و از آن لذت ببرند.

جنگل‌های حرا قشم، زیباترین مناظر پاییزی قشم

جنگل‌های حرا قشم، زیباترین مناظر پاییزی قشم

یکی از جاهای دیدنی قشم در پاییز و زمستان، جنگل‌های دریایی حرا می‌باشد. این جنگل‌ها و درختان حرا با قرار گرفتن در داخل آب‌های شور به مساحت حدود ۲۰۰ کیلومتر، به یکی از نمادهای جزیره قشم تبدیل شده‌اند.

فصل پاییز یکی از بهترین زمان‌های بازدید از درختان حرا می‌باشد و در این فصل از سال، زیبایی این درختان ایستاده در آب دوچندان می‌شود.

اماکن تاریخی جزیره قشم در پاییز و زمستان

اماکن تاریخی جزیره قشم در پاییز و زمستان

در جزیره قشم اغلب مراکز خرید و جاهای دیدنی در مکانی مسقف قرار داشته و بسیاری از مسافران می‌توانند با سفر به این جزیره در هر فصل از سال، حتی فصل تابستان، از سیستم‌های سرمایشی موجود در این مراکز استفاده کرده و به گشت‌وگذار بپردازند. اما بسیاری از اماکن تاریخی جزیره قشم مانند قلعه پرتغالی‌ها، غار خربس و مقبره بی‌بی مریم (تم سنیتی) در فضاهای روباز قرار داشته و مسافران برای بازدید از این آثار باید تابش مستقیم و گرمای تابستان را تحمل کنند.

به همین علت نیز بازدید از چنین مکان‌هایی که مجهز به سیستم سرمایشی نبوده و در فضاهای روباز قرار دارند، در فصل پاییز و زمستان بسیار راحت‌تر و لذت بخش‌تر است.

جزایر زیبا و بومی نشین اطراف جزیره قشم در پاییز و زمستان

جزایر زیبا و بومی نشین اطراف جزیره قشم در پاییز و زمستان

جزیره قشم یکی از زیباترین و جذاب‌ترین جزیره‌های ایران است که در اطراف و همسایگی این جزیره زیبا جزایر متعددی وجود دارد. برای بازید از برخی جاهای دیدنی قشم در پاییز و زمستان و بازدید از جزایر اطراف قشم، مسافران باید سوار قایق شده و به این جزایر بومی نشین بروند.

قایق سواری زیر آفتاب سوزان جنوب در فصل تابستان، بسیار دشوار و طاقت فرسا بوده و باعث می‌شود بسیاری از مسافران به دلیل گرمای هوا، قید بازدید از جزایر زیبای اطراف جزیره قشم را بزنند. اما در فصل پاییز و زمستان مسافران می‌توانند با کرایه یک قایق به این جزایر زیبا سفر کرده و از آن‌ها نیز بازدید کنند.

رزرو هتل و هتل آپارتمان در قشم

تماشای دلفین‌ها در جزیره زیبای قشم و جزایر اطراف

تماشای دلفین‌ها در جزیره زیبای قشم و جزایر اطراف

یکی دیگر از جاهای دیدنی قشم در پاییز و زمستان، محل شنای دلفین‌ها است. دلفین‌ها موجوداتی باهوش و دوست داشتنی هستند که سالانه افراد زیادی برای دیدن آن‌ها به مجموعه‌های استخری موجود در داخل شهر می‌روند.

اما تماشای دسته‌ای از دلفین‌ها که به صورت طبیعی و کاملا اتفاقی سر از آبِ دریا بیرون می‌آورند و حرکات نمایشی انجام می‌دهند، لذت فراوانی دارد. در فصل پاییز، دلفین‌های آب‌های نیلگون خلیج فارس، به نزدیکی خط ساحلی آمده و حرکات نمایشی انجام می‌دهند. قطعا از تماشای این موجوات دوست‌داشتنی برای مسافران بسیار لذت‌بخش و خاطره‌انگیز است.

سایر جاهای دیدنی قشم در پاییز و زمستان

سایر جاهای دیدنی قشم در پاییز و زمستان

سایر جاهای دیدنی قشم در پاییز و زمستان مانند دره ستارگان، جزیره ناز، غار نمک، دره دو ستاره و تنگه چاه‌کوه، بدون گرمای خورشید تابستان، دیدنی‌تر بوده و در هنگام غروب خورشید نیز مناظر بسیار زیبایی دارند که باعث می‌شود مسافران زیادی برای تماشای آن‌ها و ثبت لحظات زیبا به این جزیره سفر کنند.

لذت بازدید از جاهای دیدنی قشم در پاییز و زمستان

با توجه به مواردی که ذکر شد، سفر به جزیره زیبای قشم در دو فصل انتهایی سال و بازدید از جاهای دیدنی قشم در پاییز و زمستان برای مسافران بسیار جذاب و جالب می‌باشد. حتی سفر به این جزیره در فصل پاییز و زمستان در برخی موارد می‌تواند بهتر و لذت‌بخش‌تر از فصل تابستان باشد.

بنابراین شما می‌توانید با اجاره ویلا و سوئیت در قشم، در فصل‌های پاییز و زمستان به این جزیره زیبا سفر کرده و از آثار طبیعی و تاریخی آن بازدید کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *