بهترین زمان سفر به قشم

جزیره قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس است. وجود پدیده‌های طبیعی و انسانی فوق العاده و جذاب باعث شده تا این جزیره یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین مکان‌های دنیا باشد. وجود غذاهای دریایی خوش طعم و لذیذ، مناظر دیدنی جذاب و مردم خونگرم و صمیمی و بسیاری از موارد دیگر، باعث شده تا هرساله گردشگران بسیاری از سراسر دنیا برای تماشای این جذابیت‌ها به این جزیره تماشایی سفر کنند.

در این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ قصد داریم تا بهترین زمان سفر به قشم را معرفی کنیم و بگوییم چه زمانی برای تماشای این جذابیت‌ها و زیبایی‌ها مناسب‌تر است.

جزیره قشم؛ جزیره‌ای پر از جذابیت و زیبایی

جزیره-قشم؛-جزیره‌ای-پر-از-جذابیت-و-زیبایی

جزیره قشم، جزیره زیبایی‌ها و جذابیت‌ها است. جاهای دیدنی جزیره قشم به قدری زیبا و اعجاب انگیز است که هر ببینده‌ای از تماشای آن هیجان زده و غرق لذت خواهد شد. تماشای دره افسانه‌ای ستارگان، جزیره بکر و بسیار تماشایی لارک، خاک‌های رنگی جزیره هرمز، جزیره صخره‌ای ناز، جذابیت‌های جنگل‌های حرا، تنگه مرموز چاهکوه، جزیره نقره‌ای هنگام، دره تاریخی تندیس‌ها، غار طولانی و هیجان انگیز نمکدان، غار قدیمی و جالب خربس، قله دیدنی پرتغالی‌ها، چاه‌های آب طلا و بسیاری دیگر از مکان‌های دیدنی خاطراتی خوش و متفاوت برای شما به وجود خواهد آورد وشما را به قدری غرق در لذت خواهد کرد که گذر زمان را متوجه نخواهید شد.

سفر به قشم در پاییز بهتر است یا زمستان؟

سفر-به-قشم-در-پاییز-بهتر-است-یا-زمستان؟

از آن جایی که جزیره قشم در قسمت جنوبی کشور واقع شده است، دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است. این جزیره، تابستان‌هایی گرم و شرجی و زمستان‌هایی کوتاه با آب و هوای ملایم دارد. از اوایل تیر تا اوایل مرداد ماه، گرم‌ترین ماه‌های این جزیره است که در این ماه‌ها دمای قشم تا ۳۴ الی ۳۸ درجه نیز افزایش پیدا می‌کند. اوایل دی ماه تا اوایل بهمن ماه نیز سردترین ماه‌های این جزیره است که در این زمان دما تا ۱۸.۵ درجه نیز سرد می‌شود.

می‌توان گفت بهترین زمان سفر قشم از اوایل آذر ماه تا اوایل اردیبهشت ماه است. در این مدت، دمای قشم تقریبا ۲۰ درجه بوده و میانگین دما از ۲۴ درجه بیشتر نمی‌شود. البته اگر شما هم آب و هوای گرم و لذت بخش ساحل دریا را دوست دارید و یا اگر می‌خواهید آب تنی در دریا را تجربه کنید، می‌توانید در فصل‌های بهار و تابستان به این جزیره فوق العاده سفر کنید؛ زیرا در زمستان دمای آب کاهش پیدا می‌کند و امکان آب تنی وجود ندارد.

اجاره روزانه خانه در قشم

شلوغ‌ترین و خلوت‌ترین زمان جزیره قشم

شلوغ‌ترین-و-خلوت‌ترین-زمان-جزیره

یکی از مواردی که برای انتخاب بهترین زمان سفر به قشم می‌تواند موثر باشد، خلوت بودن مقصد گردشگری است. از آن جایی که گشت و گذار در فصل‌های شلوغ، سخت‌تر است، بسیاری از افراد دوست دارند تا در زمانی که خلوت‌تر است به این جزیره سفر کنند. فصل زمستان و ایام نوروز شلوغ‌ترین زمان‌های جزیره است، در این مدت زمان، تعداد مسافران قشم افزایش پیدا می‌کند و این جزیره دوست داشتنی مملو از گردشگرانی می‌شود که به شوق دیدن زیبایی‌ها، به این جزیره آمده‌اند. اگر در این ایام با خودرو شخصی خود به قشم سفر کنید، برای انتقال خودرو خود به جزیره با لندیگراف (لندینگ کرفت)، باید مدت زیادی منتظر بمانید.

اگر دوست دارید تا در فصل خلوت‌تری به جزیره سفر کنید، و یا تنها قصد خرید دارید و نمی‌خواهید از جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی قشم دیدن کنید، فصل تابستان جزیره را از دست ندهید، زیرا تمامی مراکز خرید در قشم مجهز به سیستم‌های خنک کننده هستند و گرمای جزیره شما را اذیت نخواهد کرد. همچنین می‌توانید با اجاره اقامتگاه بوم گردی در قشم، سفر خود را لذت بخش‌تر و آسوده‌تر کنید.

بهترین زمان سفر به قشم برای رویدادها و جشن‌ها

اگر دوست دارید تا سفرتان به قشم، هیجان انگیزتر و جذاب‌تر شود، پس رویدادها و مراسم‌های جذاب این جزیره را از دست ندهید. در ادامه می‌خواهیم رویدادها و جشن‌های هیجان انگیزی که در این جزیره اتفاق می‌افتد را با زمان وقوع و چگونگی انجام آن‌ها بررسی کنیم، تا در صورتی که دوست داشتید در این مراسم‌های باشکوه شرکت کنید و بهترین زمان سفر به قشم برای شرکت در این مراسم‌ها را بدانید.

· جشن نوروز صیاد

جشن-نوروز-صیاد

یکی از مهم‌ترین رویدادها و مراسم‌هایی که در جزیره قشم اتفاق می‌افتد، جشن نوروز صیاد است. این جشن در اواخر تیرماه و طی یک روز اتفاق می‌افتد، که در آن روز صیادان به ماهیگیری نمی‌روند و با پوشیدن لباس محلی و رقص و موسیقی، این روز را جشن می‌گیرند.

در این جشن، درها و نخل‌ها را رنگ می‌کنند تا نشانه‌ای برای آغاز فصل جدید صیادی باشد. همچنین رقص‌های محلی گروهی با موسیقی‌های جذاب محلی بر جذابیت این جشن می‌افزاید. مراسم نمایشی شوشی همراه با رقص و موسیقی نیز داستان جذاب و جالبی دارد. شنا و آب تنی در آب، هوا کردن بادبادک‌های کاغذی، ورود به آب با لباس‌های نو، برگزاری مسابقات مختلف مانند شنا، طناب کشی، قایق رانی با قایق‌های پارویی، غواصی، مسابقات غذایی ویژه بانوان و نمایشگاه‌های صنایع دستی از دیگر کارهایی است که در این جشن زیبا و پرهیجان انجام می‌شود.

در پایان مسابقات نیز جوایزی به گروه‌های برتر اهدا می‌شود. این جشن تا پاسی از شب ادامه داشته و موسیقی نیز تا پایان مراسم نواخته می‌شود. این مراسم جذاب در روستاهای رمچاه، هنگام، مسن، لافت، هرمز و سلخ برگزار می‌شود. می‌توانید با اجاره سوئیت در قشم، اقامتی آسان و بدون دغدغه در این جزیره جذاب را تجربه کنید و سپس برای تماشای مراسم جذاب جشن نوروز صیاد و سایر جاهای دیدنی جزیره قشم، در جزیره گردش کنید.

رزرو هتل و هتل آپارتمان در قشم

· جشن سنتی نخل و خرما

جشن-سنتی-نخل-و-خرما

جشن نخل و خرما یکی از جشن‌های جذاب و سنتی است که در جزیره قشم برگزار می‌شود. این جشن در اواخر شهریور ماه و طی چند روز برگزار می‌شود. در این جشن انواع درخت خرما به فروش می‌سد. البته فراورده‌های مختلف خرما مانند، شیره خرما و انواع شیرینی‌های تهیه شده از خرما نیز در این مراسم فروخته می‌شود.

اگر شما هم دوستدار صنایع دستی جذاب و زیبای تهیه شده از ساقه‌ها و برگ نخل هستید، پس این مراسم جذاب را از دست ندهید. حرکت نمادین کاروان شتر با کجاوه در این مراسم یکی دیگر از اتفاقات جذاب این مراسم و همچنین تجربه‌ای متفاوت و جذاب برای شما خواهد بود. پخش فیلم‌های جذاب از مکان‌های دیدنی جزیره، انجام بازی‌های محلی و مولودی خوانی از دیگر برنامه‌های این جشنواره شاد و هیجان انگیز است.

· جشن میگو

جشن-میگو

جشن میگو نیز یکی دیگر از مراسم‌هایی است که در روزهای ۲۴ و ۲۵ آبان برگزار می‌شود. این مراسم هیجان‌انگیز، به همراه نمایشگاه‌های صنایع دستی، برگزاری مسابقه‌های متنوع، موسیقی، برنامه‌های هنریِ شاد و بسیاری از برنامه‌های سرگرم کننده دیگر در پارک ساحلی منطقه آزاد قشم برگزار می‌شود. توصیه می‌کنیم که اگر به دنبال سفری با تجارب جدید و دیدنی‌های جذاب هستید، این مراسم تماشایی را از دست ندهید.

بهترین فصل سفر به قشم از لحاظ هزینه سفر

بهترین-زمان-سفر-به-قشم-از-لحاظ-هزینه-سفر

اگر به دنبال ارزان‌ترین و بهترین فصل سفر به قشم هستید، پس فصل تابستان را از دست ندهید. ماه‌هایی که گردشگران زیادی به این جزیره سفر نمی‌کنند، هزینه مسافرت کمتر خواهد شد. در روزهای شلوغ و زمانی که تعداد گردشگران زیاد است، هتل‌ها، پروازها،و حتی خریدها، هزینه بیشتری خواهد داشت. با توجه به موارد گفته شده و با توجه به این که فصل تابستان خلوت‌ترین زمان جزیره است، بهترین زمان سفر به قشم از لحاظ هزینه سفر، فصل تابستان خواهد بود.

بهترین زمان سفر به قشم برای خرید و فصل حراج در قشم

بهترین-زمان-سفر-به-قشم-برای-خرید

درست است که قیمت اجناس در بازارهای قشم در تمام فصل‌های سال، ارزان‌تر از سایر شهرهای کشور است، اما پیشنهاد می‌کنیم اگر به قصد خرید کردن به قشم سفر خواهید کرد، در ماه‌های خلوت سال سفر کنید تا به فصل حراج در قشم نزدیک باشید. زیرا همان طور که در بالا هم اشاره شد، در این زمان، هزینه خرید‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند و فصل حراج در قشم است. در ماه های گرم سال معمولا قشم خلوت تر است و اجناس ارزانتر!

اجاره اقامتگاه بوم گردی در قشم

سفر به قشم؛ جزیره زیبایی‌ها

سفر-به-قشم؛-جزیره-زیبایی‌ها

سفر به قشم، سفر به سرزمین عجایب و زیبایی‌هاست. غیر ممکن است به قشم سفر کنید و خاطراتی خوش، جذاب و هیجان انگیز را تجربه نکنید. این جزیره به قدری زیباست که تماشای مکان‌های دیدنی و ساحل جذابش هیچ‌گاه تکراری نخواهد شد. وجود چشم‌اندازهای زیبا، مراسم‌ها و آیین‌های جذاب، مردمان خونگرم و مهمان نواز و مراکز خرید زیبایش، سالانه گردشگران و مسافران بسیاری را به این جزیره می‌کشاند.

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین زمان سفر قشم را از جنبه‌های مختلف بسنجیم تا شما بتوانید براساس هدف خود از سفر، بهترین زمان سفر به قشم را انتخاب کنید.

توصیه می‌کنیم قبل از سفر حتما معرفی جزیره قشم را مطالعه کنید و لیستی از مکان‌های دیدنی و جاهایی که قرار است بروید را تهیه کنید تا در سفر سردرگم نشوید و بتوانید از تمام مکان‌های جذاب این جزیره دیدن کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *