بهترین زمان سفر به بوشهر

بهترین-زمان-سفر-به-بوشهر

بوشهر شهری با نخلستان‌هایی زیبا و سواحلی جذاب و نیلگون است که یکی از بهترین مقاصد گردشگری در ایران محسوب می‌شود. این شهر زیبا و تماشایی هر ساله تعداد بسیار زیادی از گردشگران و مسافران را به خود جلب می‌کند.

در این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ قصد داریم شما را با بهترین زمان سفر به بوشهر آشنا کنیم تا در سفر خود به بوشهر لذت بیشتری ببرید و خاطراتی خوش برای خود ثبت کنید.

بهترین زمان سفر به بوشهر از نظر آب و هوا

بهترین-زمان-سفر-به-بوشهر-از-نظر-آب-و-هوا

آب و هوای بوشهر، جلگه‌ای، گرم و مرطوب است. میانگین دما در این شهر در فصل تابستان ۳۳ درجه و در زمستان ۱۴ درجه سانتی‌گراد است. ارتفاع این شهر از سطح دریا ۵ متر و میانگین بارش سالانه در بوشهر، ۲۲۰ میلی لیتر است.

متوسط دمای هوا در این شهر در گرم‌ترین ماه‌های سال، یعنی از اوایل مرداد تا تا اوایل شهریور ماه حدودا ۳۳ درجه است. در این ماه‌های سال معمولا گردشگران زیادی به بوشهر سفر نمی‌کنند. از اوایل اسفند تا اوایل اردیبهشت و نیز از اوایل آبان تا اوایل آذر، معمولا بهترین ماه‌های سال برای سفر به بوشهر است.

در این ماه‌ها متوسط دمای هوا بین ۱۵ الی ۲۳ درجه سانتی‌گراد است و همین امر باعث شده تا در این ماه‌ها گردشگران بسیاری به بوشهر سفر کنند. البته در ماه‌های دی و بهمن نیز متوسط دمای هوا حدود ۱۵ درجه است و برای مسافرت به بوشهر و تماشای زیبایی‌های آن بسیار مناسب است.

بهترین زمان سفر به بوشهر از نظر رویدادی

بهترین-زمان-سفر-به-بوشهر-از-نظر-رویدادی

اگر دوست دارید تا در هنگام سفر به بوشهر رویدادهای جالب آن را تجربه کنید، پس اسفند ماه را برای سفر به بوشهر از دست ندید. به تازگی جشنواره‌ای در اسفند ماه در شهر دالکی در نزدیکی بوشهر برگزار می‌شود که یکی از رویدادهای جذاب این شهر است.

این جشنواره که به نوعی جشنواره بازی‌های محلی است در شهر دالکی و در ۸۲ کیلومتری بوشهر برگزار می‌شود. می‌توانید با طی کردن مسیری یک ساعته به این محل رسیده و از تماشای این جشنواره لذت ببرید. از برخی از برنامه‌های این جشنواره می‌توان به آیین‌هایی مثل: رخت برون، خرمن کشون، آرویز تک تکو (دعای باران) و از همه مهم‌تر مراسم عروسی سنتی بوشهری‌ها اشاره کرد.

در مراسم عروسی سنتی، خانواده‌های عروس و داماد با لباس‌های زیبای محلی، با در دست داشتن وسایل و لوازم سفره عقد، با رقص و موسیقی محلی در اطراف عروس و داماد به شادی و پایکوبی می‌پردازند.

یکی دیگر از آیین‌های این شهر که در شهرستان گناوه و در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال بوشهر برگزار می‌شود، جشنواره‌ای است که در بهمن ماه و با برگزاری بازی‌های بومی و آیین‌های سنتی اتفاق می‌افتد.  در این جشنواره علاوه بر بازی‌های سنتی، صنایع دستی و غذاهای محلی استان بوشهر نیز به نمایش گذاشته می‌شود و شما می‌توانید از دیدن صنایع دستی و چشیدن مزه غذاهای لذیذ این شهر لذت ببرید.

در ماه محرم نیز عزاداری محرم به شکلی کاملا ویژه و منحصربه‌فرد در این شهر اتفاق می‌افتد. به طوری که هر ساله در ماه محرم گردشگران و مسافران بسیاری برای تماشای این مراسم ویژه راهی بوشهر می‌شوند. انجام این مراسم با نواختن سنج و دمام و با ریتم خاصی اتفاق می‌افتد و مورد علاقه افراد بسیاری است. این مراسم در ۱۳ روز اول محرم و بعد از آن هر جمعه و تا پایان صفر انجام می‌شود.

از دیگر آیین‌های خاصی که در این شهر برگزار می‌شود، آیین « هیا مظلوم» یا « بر حیدری» است. این مراسم در بعد از ظهر روز تاسوعا و عاشورا برگزار می‌شود. در این مراسم ۷ الی ۹ نفر در صف جلو می‌ایستند و پشت سر آن‌ها تعدادی از عزاداران چند صف تشکیل می‌دهند و مسافت زیادی را به نوحه‌خوانی طی می‌کنند.

بهترین زمان سفر به بوشهر از نظر شلوغی و خلوت بودن

بهترین-زمان-سفر-به-بوشهر-از-نظر-شلوغی-و-خلوت-بودن

معمولا در فصل تابستان گردشگران زیادی به بوشهر سفر نمی‌کنند. در این فصل و مخصوصا در مرداد ماه که محلی‌ها به آن خرماپزان می‌گویند، دمای هوا بسیار زیاد شده و حتی گاهی غیرقابل تحمل می‌شود. شرجی بودن هوا و وجود رطوبت بیش از حد، باعث تشدید این مشکل می‌شود و گاهی نفس کشیدن را نیز برای اهالی سخت می‌کند.

اما فصل زمستان، ایام نوروز و اواسط پاییز، شلوغ‌ترین فصل‌های سفر به بوشهر هستند. آب و هوای خوب این فصل‌ها باعث می‌شود تا مسافران زیادی به این شهر سفر کنند.

بهترین زمان سفر به بوشهر از نظر پیدا کردن اقامتگاه

بهترین-زمان-سفر-به-بوشهر-از-نظر-پیدا-کردن-اقامتگاه

همان طور که گفته شد، در ایام نوروز، زمستان و اواسط پاییز، تعداد مسافران بوشهر بسیار زیاد است و همین امر ممکن است باعث شود تا نتوانید اقامتگاه مناسبی برای خود پیدا کنید. البته جنوب کشور، مانند شمال کشور نیست که در ایام تعطیل جا برای سوزن انداختن نباشد و پیدا کردن اقامتگاه غیرممکن نیست. اما گرمای هوا این روند را برایتان طاقت فرسا می کند.

می‌توانید قبل از سفر به بوشهر، با اجاره ویلا و سوئیت در بوشهر یا رزرو بهترین هتل های بوشهر از طریق سایت لیدوماتریپ، با خیالی آسوده به این شهر سفر کنید و بعد از رسیدن به بوشهر، مستقیم به اقامتگاه خود رفته و استراحت کنید؛ بدون این که دغدغه اقامتگاه داشته باشید.

بهترین زمان سفر به بوشهر و خرید در آن

بهترین-زمان-سفر-به-بوشهر-و-خرید-در-آن

بوشهر مراکز خرید و بازارهای زیادی دارد که می‌توانید برای خرید انواع وسایل و سوغاتی‌ها به آن‌ها مراجعه کنید. معمولا بهترین زمان برای خرید کردن، آخر هر فصل است. معمولا در آخر هر فصل، تمامی کالاها و اجناس تخفیف‌های باورنکردنی می‌خورند. همچنین در آخر هر فصل، محصولات و اجناس جدید وارد بازار می‌شوند و شما می‌توانید آنها را خریدار کنید.

اما اگر به دنبال ارزان‌ترین فصل برای خرید در بوشهر هستید، فصل تابستان را از دست ندهید. همان طور که در بالا هم گفته شد، در این فصل به دلیل گرمای زیاد هوا، تعداد گردشگران کاهش پیدا می‌کند و همین امر باعث می‌شود تا قیمت اجناس در این فصل کاهش پیدا کند. پس اگر تنها به قصد خرید به این شهر سفر خواهید کرد، می‌توانید فصل تابستان را انتخاب کنید.

سفر به بوشهر در بهترین زمان

سفر-به-بوشهر-در-بهترین-زمان

بوشهر شهری پر از جاذبه‌های دیدنی و ساحلی شگفت‌انگیز است. شهری که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بی‌شماری دارد. قطعا بهترین زمان سفر به بوشهر براساس هدف شما از مسافرت متفاوت خواهد بود، به همین دلیل ما در این مقاله سعی کردیم تا بهترین فصل سفر به بوشهر را از منظرهای مختلف بررسی کنیم تا شما بتوانید بهترین سفر را تجربه کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *