بهترین زمان سفر به اردبیل

شما فکر می کنید در چه فصلی باید به اردبیل سفر کنیم که از سرمای هوا به خود نلرزیم و از گرما کلافه نباشیم؟ به عبارت دیگر بهترین زمان سفر به اردبیل کی هست؟

همانطور که می دانید اردبیل در نزدیکی های سبلان قرار گرفته، پس در نتیجه شهری کوهستانی و سرد است! از آنجایی که اردبیل گردی خوراک طبیعت دوستان است، ما به شما بهترین فصل سفر به اردبیل را معرفی می کنیم که طبیعت در آن به زیباترین حالت خود قرار گرفته و در عین حال آب و هوای آن عالیست.

در ادامه مطلب با مجله گردشگری لیدوماتریپ همراه باشید تا بهترین فصل سفر به اردبیل آشنا شوید.

بهترین زمان سفر به اردبیل کی است؟

اردبیل جز شهرهایی است که به طور کلی آب و هوای سردی دارد و زمستان های پر برف آن باعث شده تا انواع تفریح ها و ورزش های زمستانی در مناطق برفی و دامنه کوه های آن برگزار شود. اما بهترین زمان سفر به اردبیل کی است؟

خوبی اردبیل این است که در هر موقع از سال به این شهر بیایید، از طبیعت و منظره زیبای مخصوص هر فصل لذت می برید.

اکثر شهرهای شمال غربی کوهستانی و خوش آب و هوا هستند و در تابستان برخلاف سایر شهر های ایران که هوای گرم و شرجی دارند، گزینه مناسبی برای مسافرت های تابستانی است.

بنابراین تابستان و بهار می تواند یکی از بهترین فرصت های شما برای سفر به اردبیل باشد.

آب وهوای اردبیل چگونه است؟

زمستان های اردبیل استخوان سوز است به طوری که دمای هوا در ایام سرد سال ۱۱ الی ۸ درجه زیر صفر و حتی در سردترین روزهای سال چند درجه کاهش پیدا می کند. شهر اردبیل زمستان های سردی دارد و بارش برف و باران در این شهر خصوصا اواخر پاییز تا آخر اسفند ماه شدت بیشتری دارد. مطمئتا زمستان نمی تواند بهترین زمان سفر به اردبیل باشد

با اینحال این شهر به دلیل کوهستانی و برفی بودن پیست اسکی هایی دارد که اگر در فصل زمستان به اردبیل سفر کردید، می تواند از تفریحات جالب شما باشد. ازجمله پیست اسکی های معروف اردبیل پیست اسکی آلوارس است که در نزدیکی شهرستان سرعین قرار گرفته و انواع ورزش های زمستانی هم در آنجابرگزار می شود.

سفر به اردبیل و آب و هوای اردبیل در تابستان

اردبیل به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در ارتفاعات بالا، آب و هوای خنک تری نسبت به سایر شهر ها دارد. شاید باورش برایتان سخت باشد که ممکن است حتی در اواخر تابستان هم ارتفاعات اردبیل سفید پوش می شود. اگر در شهریور ماه به اردبیل سفر کرده باشید احتمالا با این پدیده جالب مواجه شده اید.

طبیعت زیبا، هوای تمیز و خوراکی های محلی خوشمزه، این شهر را به یکی از مناطق توریستی تبدیل کرده است. در اطراف اردبیل جاذبه های طبیعی و گردشگری  ازجمله  جنگل فندقلو، مشه سویی، دامنه سبلان و… وجود دارد که می تواند یکی از  مناسب ترین مقصد های گردشگری شما در اردبیل باشد.

در ادامه بخشی از مناطق گردشگری اردبیل در تابستان را به شما معرفی می کنیم.

بهترین مناطق گردشگری اردبیل در تابستان

دریاچه سوها بهترین زمان سفر به اردبیل کی است

بخش فراموش نشدنی در سفر به اردبیل همین گشت و گذار در جاذبه های گردشگری این شهر است. در سفر تابستانی خود به اردبیل لذت چشیدن بوی نم ناک و هوای مه آلود طبیعت بی نظیر را از دست ندهید.

در ادامه با بهترین مناطقی که در تابستان در اردبیل می توانید از آنها دیدن کنید، آشنا می شوید.

۱- ارتفاعات سبلان 

قله های سبلان همیشه پوشیده از برف هستد، در مجموع سبلان ۳ قله معروف به نام های سلطان ساوالان، کسری و هرم دارد و آتتشفشان های این قله ها غیرفعال می باشد.

در بالای قله یک دریاچه دایره ای شکل وجود دارد که آب آن بسیار زلال و شفاف است و دمای این اب در روزهای گرم تابستانی صفر درجه سانتی گراد می باشد. همچنین جاندران سخت پوست و جلبک ها موجودات زنده موجود در این دریاچه می باشند.

تابستان را می توان بهترین زمان سفر به دامنه های کوه های سبلان دانست. چرا که در مراتع و دشت های سرسبز، گرمای هوا را حس نخواهید کرد اصلا این طور بگوییم که بیشترین دمای هوا در ارتفاعات سبلان حدود ۲۰ الی ۲۵ درجه است.

۲- تالاب قره گل

این تالاب ازجاذبه های طبیعی گردشگری اردبیل است که در نزدیکی سبلان قرار  گرفته و سیاهی رنگ تالاب به خاطر اضافه شدن خاکستر آتشفشان کوه های سبلان است که به بستر این تالاب ریخته می شوند. هوای این تالاب در تابستان خنک است و دلیل جذب بیشتر گردشگران به این منطقه گردشگری شده است و زیستگاه پرندگان کوچنده  و آبزی می باشد.

تالاب قره گل، با ذوب شدن برف های زمستانی در ارتفاعات کوه ها تامین می شود و انواع گونه های پرندگان از جمله فلامینگو، غاز خاکستری و پرستوی دریایی در تالاب زندگی می کنند. شما به همراه خانواده و دوستانتان می توانید در نزدیکی تالاب قره گل، کمپ بزنید و از بودن در کنار این تالاب پر آب و چشم نواز لذت ببرید و از هوای پاک طبیعت انرژی بگیرید.

۳- جنگل فندقلو

جنگل فندقلو بهترین زمان سفر به اردبیل کی است

جنگل فندقلو با طبیعت منحصر به فردش خود را در میان جاذبه های گردشگری اردبیل، محبوب کرده است. این جنگل در جاده اردبیل به آستارا قرار گرفته و خانه های چوبی کوچک مناسبی فراهم شده است که می توانید در آن ها اقامت کوتاه مدت داشته باشید. فندقلو در بیشتر روز های سال مه آلود است و در تابستان هم می توانید ابر های به زمین نشسته را ببینید و به خاطر قرار گرفتن در ارتفاعات آب و هوای معتدل و خنکی دارد.

شما در فندقلو می توانید انواع گونه های جنگلی مانند بیدمشک، فندق، ممرز، بلوط و … را ببینید. بابونه های فندقلو بسیار معروف است، گل های بابونه خصوصا در فصل بهار رنگ و بوی خاصی به فندقلو می دهند و هم چنین خاصیت درمانی هم دارند. برای اینکه بخواهید جزئیات بیشتری درمورد جنگل فندقلو بدانید و طبیعت و میوه های جنگلی فندقلو را بشناسید پیشنهاد می کنیم جنگل فندقلو کجاست همراه با عکس و نقشه را مطالعه کنید.

۴- دشت مغان 

دشت مغان در شهرستان پارس آباد اردبیل واقع شده که به رود ارس هم نزدیک است و چشم انداز و طبیعت سرسبزی دارد و بهترین مکان برای کمپ زدن می باشد.

دشت مغان منطقه ییلاقی است که در ارتفاعات سبلان واقع شده و آب و هوای خنکی در فصل تابستان دارد. در اطراف این دشت سرسبز، روستاهای گردشگری وجود دارد که می توانید از این روستاها هم هنگام رفتن به دشت مغان دیدن کنید.

در دشت مغان انواع گیاهان دارویی روییده است و خاصیت درمانی دارند. هم چنین این منطقه جز مناطق حفاظت شده محیط زیست است به خاطر این که تالاب های مغان، محل زندگی انواع پرندگان مهاجر از جمله اردک تاج دار، قوی، غاز خاکستری و… می باشد.

۵- جنگل مشه 

یکی دیگر از زیباترین مناطق بکر و سرسبز اردبیل جنگل مشه سویی می باشد. این تفرجگاه گردشگری یکی از خوش آب و هواترین مناطق اردبیل به شمار می رود. در واقع بهترین زمان سفر به جنگل مشه، بهار و تابستان است که سرسبزی و زیبایی طبیعت جنگلی آن به اوج  زیباییش می رسد.

از شهرستان نمین تا جنگل مشه سویی فاصله کوتاهی است و در ۲۵ کیلومتری اردبیل قرار گرفته است. درکنار طبیعت، امکانات تفریحی مانند پیست اسکی،کلبه های اقامتی و چشمه آبگرم دارد. چشمه آب گرم مشه سویی خواص درمانی دارد و برای پا درد، کمر درد بسیار مفید است.

۶- آبشار کرکری 

آبشار کرکری از زیباترین و مرتفع ترین آبشار های اردبیل است که در شهرستان مشگین شهر واقع شده است. سردی آب این آبشار به گونه ای است که بیشتر از چند دقیقه نمی توانید دستانتان را داخل آب نگه دارید و بهترین فصل سفر به اردبیل تابستان است.

این آبشار با مشگین شهر تنها ۱۵ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل خاکی بودن جاده درعرض ۳۰ دقیقه به آبشار می رسید. میان روستای قیرخ بولاغ و آبشار استخر پرورش ماهی وجود دارد و در قسمت بالای آبشار به دلیل خوش اب و هوا بودن آن، عشایر ییلاق نشین در آنجا سکونت می کنند. فقط کافی است بدانید که بهترین زمان سفر به اردبیل کی است و چه زمانی به این شهر سفر کنید، سفرتان جذاب و لذت بخش خواهد بود.

به طورکلی طبیعت و جاذبه های طبیعی اردبیل، پتانسیل یک طبیعت گردی جسابی را دارند و هوای خنک آن در تابستان قطعا لذت سفرتان را چند برابر خواهد کرد.

 

۱.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *