معرفی بهترین رستوران های همدان

معرفی-بهترین-رستوران-های-همدان

همدان به عنوان یکی از کلانشهرهای ایران در دامنه کوه الوند قرار گرفته است. شهر همدان از شهرهای تاریخی و باستانی ایران است که در فصول مختلفی از سال درهای خود را به روی تمام مسافران و گردشگران داخلی و خارجی می‌گشاید. همدان با آثار تاریخی و باستانی بی‌شمار خود، به عنوان پنجمین استان تاریخی ایران شناخته می‌شود و لقب پایتخت فرهنگ و تمدن ایران را به خود اختصاص داده است. مسافران زیادی برای بازدید از آثار تاریخی و تفریحی این استان به همدان سفر می‌کنند. صرف غذا و رفع خستگی در رستوران، یکی از بخش‌های جالب و لذت‌بخش هر مسافرت است. برای آشنایی با بهترین رستوران های همدان در این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ با ما همراه باشید.

رستوران های همدان که بهتر است در سفر به همدان به آن‌ها سری بزنید!

با توجه به اینکه همدان در منطقه‌ای سرد و خشک قرار دارد، غذاها و مواد غذایی سرو شده در این منطقه، بسیار لذیذ و خوشمزه هستند. رستوران‌های بسیار زیادی در شهر همدان مشغول به فعالیت‌اند که غذاهای لذیذ و خوشمزه‌ای طبخ می‌کنند. در این میان، برخی از رستوران‌های همدان، شهرت و آوازه خاصی داشته و میان اهالی همدان و مسافران و گردشگران آن، طرفداران بسیار زیادی دارند. در ادامه این مقاله از وبسایت لیدوماتریپ به معرفی هر یک از بهترین رستوران های همدان پرداخته و ویژگی‌های هر یک از آنها را بیان خواهیم کرد تا بتوانید یک مزه منحصربفرد از غذاهای خوشمزه شهر همدان را بچشید.

دیزی سرای آریاییان؛ دنیای دیزی در همدان!

دیزی-سرای-آریاییان؛-دنیای-دیزی-در-همدان!

رستوران و دیزی سرای آریاییان یکی از بهترین رستوران های همدان است. همان‌طور که از اسم این رستوران نیز پیداست، دیزی تنها غذایی است که در این رستوران سرو می‌شود. غذاهای این رستوران از بهترین گوشت‌ها و با کیفیت‌ترین مواد غذایی تهیه می‌شوند و مسافران می‌توانند در این دیزی سرا، بهترین و خوشمزه‌ترین دیزی را میل کنند.

فضای دلنشین این رستوران باعث شده تا جذابیت این رستوران دوچندان شود. وجود تخت‌های مخصوص نشستن و صرف غذا برای مشتریان و همچنین امکان صرف چای نبات پس از سرو غذا، از جمله مهم‌ترین و جالب‌ترین ویژگی‌های این رستوران است که باعث شده این رستوران در زمره بهترین رستوران های همدان قرار گیرد. وجود سنگک تازه، انواع ترشی‌ها و دوغ در کنار دیزی نیز از دیگر ویژگی‌های غذاهای سرو شده در این رستوران است. دیزی سرای آریاییان در خیابان بوعلی جنوبی همدان قرار دارد.

رستوران نعل اشکنه؛ انتخاب افراد شیک پسند

رستوران-نعل-اشکنه؛-انتخاب-افراد-شیک-پسند

این رستوران یکی از بهترین رستوران های همدان است. معماری شیک و لوکس این رستوران باعث شده تا طرفداران زیادی در شهر همدان داشته باشد. علاوه بر آن وجود مناظر سرسبز و دلنشین در اطراف آن، باعث جذابیت بیشتر این رستوران برای مسافران شده است.

نام رستوران نعل اشکنه، برای بسیاری از مسافران و گردشگران بسیار جالب و شگفت‌انگیز است. جالب است بدانید، در گذشته به دلیل وجود سنگلاخ‌های فراوان در این مسیر، نعل اسب‌های این مسیر شکسته می‌شد و به همین دلیل نیز این رستوران، نعل اشکنه نام‌گذاری شده است. انواع غذاهای ایرانی و سنتی در این رستوران سرو می‌شود. وجود سه محیط کاملا مختلف سربسته، محوطه تخت‌ها و آلاچیق‌های خانوادگی و خصوصی، در این رستوران باعث شده تا این رستوران، طرفداران زیادی داشته باشد. مسافران و مشتریان نعل اشکنه می‌توانند برای صرف غذای خود، یکی از سه محیط مختلف رستوران را انتخاب کنند. البته لازم به ذکر است، قیمت صرف غذا در این رستوران کمی بالاتر از سایر رستوران های شهر همدان است. وجود پارکینگ رایگان خیابانی برای تمام مشتریان، یکی دیگر از ویژگی‌های مهم و حائز اهمیت این رستوران است. نعل اشکنه در بلوار کولاب همدان و نرسیده به میدان عباس آباد قرار دارد.

رستوران سنتی شاندیز حاجی؛ یک محیط کاملا سنتی

رستوران-سنتی-شاندیز-حاجی؛-یک-محیط-کاملا-سنتی

این رستوران یکی از بهترین رستوران های همدان است که فضایی دلنشین و سنتی دارد و برای افرادی که دوست دارند، غذای خود را در محیط سنتی میل کنند، مناسب است. دکوراسیون سنتی و زیبا، غذاهای لذیذ و تازه، پرسنل خونگرم و وظیفه شناس و بهداشت بالای محیط، از جمله ویژگی‌های مهم این رستوران است که باعث شده بین اهالی همدان و همچنین گردشگران، طرفداران بسیار زیادی داشته باشد. وجود تیم آشپزی کاملا حرفه‌ای و همچنین وجود تعداد بالای کارکنان باعث شده تا مشتریان زمان زیادی را در انتظار برای صرف غذا در این رستوران سپری نکنند. رستوران شاندیز حاجی در خیابان تختی همدان و محله حاجی قرار دارد.

رستوران میسان؛ چشم اندازی زیبا و جذاب

رستوران-میسان؛-چشم-اندازی-زیبا-و-جذاب

تپه توریستی و تفریحی عباس آباد یکی از مناطق گردشگری و جذاب شهر همدان است. مسافرانی که برای بازدید از این تپه و دره‌های سرسبز آن به منطقه عباس آباد همدان می‌روند، می‌توانند رستوران میسان را برای صرف غذا و رفع خستگی و گرسنگی خود انتخاب کنند.

این رستوران یکی از بهترین رستوران های همدان است که چشم‌اندازی زیبا به مناظر سرسبز منطقه عباس آباد دارد. انواع غذاهای سنتی و ایرانی در این رستوران سرو می‌شود و خبری از غذاهای فست فودی نیست. انواع کباب، جوجه و شیشلیک از جمله غذاهای بسیار معروف این رستوران است. بیشتر کسانی که تجربه صرف غذا در این مجموعه را داشته‌اند، منظره شب این رستوران را می‌پسندند و توصیه می‌کنند تا مسافران نیز برای صرف شام به این رستوران رفته و از مناظر و غذاهای لذیذ آن لذت ببرند. رستوران میسان در تپه توریستی عباس آباد همدان قرار دارد و با نمایی شیشه‌ای خودنمایی می‌کند.

رستوران داریوش گنج‌نامه

رستوران-داریوش-گنج‌نامه

مجموعه توریستی و تفریحی گنج‌نامه از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی همدان است که هر مسافر و گردشگری باید در سفر خود از آن دیدن کند. مسافران و گردشگران می‌توانند پس از گشت‌وگذار در مجموعه گنج‌نامه برای صرف غذا و رفع خستگی به رستوران داریوش گنج‌نامه مراجعه کنند. این رستوران در طبقه سوم ساختمانی مشرف به تپه‌های گنج‌نامه قرار گرفته است و برخی از شب‌ها نیز، موسیقی زنده در محیط این رستوران اجرا می‌شود. در مجاورت آن، رستوران‌های دیگری نیز وجود دارد. این رستوران نیز در جاده عباس آباد و مجاورت مجموعه گنج‌نامه قرار دارد.

رستوران دلتا؛ یک رستوران قدیمی و جذاب

رستوران-دلتا؛-یک-رستوران-قدیمی-و-جذاب

این رستوران یکی از بهترین رستوران های همدان است که انواع غذاهای ایرانی و سنتی را سرو می‌کند. می‌توان گفت این رستوران یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های شهر همدان است که علاوه بر طعم لذیذ غذاهایش به علت مشتری‌مداری بسیار بالا، طرفداران زیادی دارد. کباب کوبیده و کباب ثریایی که نوعی کباب برگ همراه با فلفل دلمه‌ای و سبزیجات مزه‌دار شده است، از جمله غذاهای معروف این رستوران است. اگر یک نفس عمیق بکشید همین حالا می‌توانید بوی کباب ثریایی را استشمام کنید! رستوران دلتا در خیابان میرزاد عشقی همدان و روبه‌روی خیابان سعدیه قرار دارد.

رستوران عطر سیب

رستوران-عطر-سیب

یکی از رستوران‌های جذاب همدان رستوران عطر سیب است که در زمره بهترین رستوران های همدان قرار دارد. وجود فضای سرسبز و دلنشین اطراف این رستوران و همچنین طبخ غذاهای ایرانی و سنتی لذیذ باعث شده تا این رستوران یکی از رستوران‌های پرطرفدار همدان باشد. مشتریان این رستوران می‌توانند در تخت‌ها و یا میزهای مخصوص سرو غذا، غذای خود را صرف کنند. نزدیکی این رستوران به مجموعه گنج‌نامه و محوطه تاریخ طبیعی دانشگاه بوعلی سینا، سبب شده تا مسافران زیادی به این رستوران سر بزنند. آدرس این رستوران، جاده گنج‌نامه، رستوران عطر سیب است.

رستوران کاکتوس

رستوران-کاکتوس

یکی از رستوران‌هایی که اکثر اهالی همدان آن را می‌شناسند و به عنوان رستوران خوب از آن یاد می‌کنند، رستوران کاکتوس است. انواع غذاهای ایرانی در این رستوران با کیفیت بالایی سرو می‌شوند و مسافران برای صرف غذاهای ایرانی می‌توانند به این رستوران مراجعه کنند. این رستوران در میدان آرامگاه بوعلی و جنب بانک ملی قرار دارد.

سفره خانه حمام قلعه؛ غذایی لذیذ و فراموش نشدنی

سفره-خانه-حمام-قلعه؛-غذایی-لذیذ-و-فراموش-نشدنی

موزه مردم‌شناسی حمام قلعه، یکی از موزه‌های تاریخی همدان است که در سال ۱۳۸۷ شمسی افتتاح شد. در مجاورت این موزه، سفره‌خانه و رستورانی با نام سفره‌خانه حمام قلعه مشغول به فعالیت است. مسافران و گردشگران می‌توانند پس از گشت‌وگذار در موزه مردم‌شناسی، برای صرف غذا و رفع خستگی خود به این رستوران مراجعه کرده و در فضای سنتی و دلنشین آن غذای خود را میل کنند. این سفره‌خانه در خیابان شریعتی همدان و کوچه مهر قرار دارد.

رستوران ایتالیایی دلژین؛ طعم واقعی یک بشقاب پاستا

رستوران-ایتالیایی-دلژین؛-طعم-واقعی-یک-بشقاب-پاستا

رستوران دلژین یکی از بهترین رستوران های همدان است که انواع غذاهای ایتالیایی در آن سرو می‌شود. افرادی که قصد دارند، بهترین پاستاها و استیک‌های شهر همدان را میل کنند، بایستی به این رستوران بروند. فضایی شیک و لوکس همراه با کارکنان خونگرم و وظیفه‌شناس باعث شده تا این رستوران یکی از رستوران‌های معروف شهر همدان باشد. البته لازم به ذکراست، قیمت غذاها در این رستوران نسبت به سایر رستوران‌ها، کمی بالاتر است. رستوران ایتالیایی دلژین در خیابان سیزده خانه، پایین‌تر از هتل بوعلی و روبه‌روی بانک تجارت قرار دارد.

رستوران ایتالیایی چوبین

رستوران-ایتالیایی-چوبین

این رستوران نیز یکی از بهترین رستوران های همدان است که انواع غذاهای ایتالیایی را با بالاترین کیفیت طبخ کرده و سرو می‌کند. پاستاهای رستوران چوبین یکی از معروف‌ترین غذاهای این رستوران است که طرفداران زیادی دارد. فضای شیک و دلنشین همراه با پرسنل عالی باعث شده تا این رستوران یکی از معروف‌ترین رستوران‌ها باشد. این رستوران در بلوار اعتمادیه همدان قرار دارد.

رستوران و بریان‌کده پسر خوب

رستوران-و-بریان‌کده-پسر-خوب

مسافرانی که قصد خوردن بریونی‌های خوشمزه و لذیذ دارند، می‌توانند به رستوران و بریان‌کده پسر خوب سر بزنند. وجود غذاها و بریونی‌های خوش‌طعم و لذیذ در این رستوران باعث شده تا این رستوران یکی از بهترین رستوران های همدان شناخته شود. بریان‌کده پسر خوب، حوالی آرامگاه باباطاهر و نبش آتش‌نشانی قرار دارد.

رستوران ته چین؛ طعم خوش غذاهای ایرانی

رستوران-ته-چین؛-طعم-خوش-غذاهای-ایرانی

یکی از بهترین رستوران های همدان، رستوران ته چین است. انواع غذاهای ایرانی در این رستوران سرو می‌شود. بهترین مواد غذایی همراه با برنج ایرانی، مواد اصلی غذاهای این مجموعه را تشکیل می‌دهند. بشقاب ویژه این رستوران که به اغلب مسافران توصیه می‌شود، بشقاب ته چین همراه با کباب و دورچین‌های مختلف آن است که طرفداران بسیار زیادی دارد. انواع ته چین، انواع غذاهای فرنگی، سلف سرویس و فضای بزرگ و دلنشین از جمله ویژگی‌های مهم این رستوران است. رستوران ته چین در چهارراه پژوهش و پایین‌تر از پمپ بنزین قرار دارد.

علاوه بر تمام رستوران‌های ذکر شده در قسمت بالا، رستوران‌های دیگری همچون کافه بام سبز، کافه فکرکده، کافه وست و فست فود سی نون در همدان وجود دارد که از جمله بهترین رستوران های همدان محسوب می‌شوند. بنابراین هنگام سفر به همدان زیبا، می‌توانید شکمتان را حسابی برای غذاهای خوشمزه این شهر صابون بزنید.

همدان؛ شهری با غذاهای لذیذ

با توجه به تمامی نکاتی که در بالا گفته شد، شهر همدان یکی از شهرهای تاریخی ایران است که تنوع رستوران بسیار بالایی دارد. مسافران و گردشگران می‌توانند بنا به سلیقه غذایی خود، هر یک از رستوران‌های موجود در این لیست را انتخاب کرده و غذای مورد علاقه‌شان را میل کنند. اگر شما نیز در فکر سفر به همدان هستید، می‌توانید با اجاره ویلا و سوئیت و اقامتگاه در همدان به این شهر زیبا و تاریخی سفر کرده و از گشت‌وگذار در آن لذت ببرید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
3 نظر برای "معرفی بهترین رستوران های همدان" ارسال شده.
  1. ناشناس گفت:

    واقعا غذای نعل اشکنه بی کیمیته و برخمرد خوبی عوامل ندارن

  2. همدانی گفت:

    من در همدان زندگی میکنم و غذای نعل اشکنه عالی بوده و من خیلی اونجا رفتم لطفا به اقای یحیی الماسی توجه نکنین

    شهریور ۱۴۰۱

  3. یحیی الماسی گفت:

    نعل اشکنه بسیار غذای بد و بی کیفیتی داشت و برخورد و شرایط نامناسب چند مدل کبابش رو سفارش دادیم سوخته و بی مزه بود
    و سرویس دهی هم بسیار بد بود
    لطفا از لیست حذف کنید
    هر کی بره ناراضی خواهد بود
    اردیبهشت ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *